home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 502 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Små taktiske fif
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Små taktiske fif  (Læst 30567 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Små taktiske fif
« : 11 Maj 2011, 15:03 »

Denne tråd er ment til alle de små taktiske fif som i har i ærmet. Del ud af jeres erfaringer så andre kan få glæde af dem..   Thumbs Up

Jeg vil her løbende opdatere de råd som bliver delt i tråden:

Rødt kort til modstanderen:
- Her har jeg erfaringer med at spille kontra/flydende, da du tvinger modstanderen frem på banen, i stedet for at de forsvare sig med alt de har.
- Af Guldbrand

Rødt kort til dig:
- Her har jeg erfaringer med at spille offensivt/meget stift, da du får dine spillere frem på banen, og dermed undgår at blive presset tilbage på egen banehalvdel og blive udsat for ét langt angreb med massivt pres på dine spillere.
- Af Guldbrand


Selvtilfredshed inden kampen:
- Ved at gå ind under din assisterende managers feedback, vil du kunne se om en eller flere af dine spillere er selvtilfredse. Er dette tilfældet, så kræv en sejr af dine spillere, for at presse dem til at levere en god præstation
- Af Guldbrand


Turnerings omdømme:
- Læg mærke til omdømmet på den turnering du spiller i. Det er ikke helt ligegyldigt om du skal forberede en klub fra Premier League til en kamp i Champions League, eller om det er et dansk hold du forbereder. Et dansk hold vil altid opfatte turneringen som større i forhold Superligaen, end et engelsk hold vil i forhold til Premier League. Dette bør også afspejle sig i pressekonferencen inden kampen.

Der er ligeledes også forskel på en kamp i pokalturneringen end i ligaen, og man kan ikke forvente at holdet er lige så opsat på pokalen som de er på ligaen. Vær opmærksom på dette, og reagere efter de erfaringer du skaber dig. (forskelligt fra land til land og omdømmet på de forskellige turneringer)

- Af Guldbrand


Kontrakt forhandlinger med specielt unge spillere:
- Hvis man oplever at ens ungdomsspillere kræver en høj løn, så kan man med meget stor fordel tilbyde dem et lille engangsbeløb for at få dem ned i løn. I Superligaen har jeg kunne halvere deres lønkrav, ved bare at give dem 9000kr. i engangsbeløb.
- Af Guldbrand


God måde at håndhæve disciplinen i din trup:
  • 2 gule og dermed rødt kort i en kamp = Giv advarsel
  • Direkte rødt i en kamp = 1 uges bøde
  • Udeblivelse fra træning = 2 ugers bøde

- Ovenstående sikre en god disciplin i truppen, og at andre spillere ikke brokker sig over manglede disciplin.

- Af Guldbrand


Hvis du har hurtige spilere i angrebet, som også dribler godt, som Pato eller Ronaldo, og du har en kreativ midtbane/offensiv midtbane er det en godt idé at gå op under 'kantindstukser' og sige 'Aflevér i dybden'. Jeg har blandt andet vendt en CHL semifinale fra 0 - 1 til 3 - 1, vundet 7 - 0 over Canada med Brasilien og haft en sejsstime på 14 kampe i træk (Hvor næsten alle kampe endte mindst 3 - 0 til mig) med den taktik
- Af SergioTorres


Kampforberedelse
- Jeg anvender i stor grad at sætte kampforberedelsen til det laveste indtil dagen før en kamp, hvorefter jeg igen sætte den helt op. Det siges at der ikke er ekstra fordele ved at have kampforberedelse på høj arbejdsbyrde i to dage fremfor én dag. I stedet tror jeg at ved at kampforberedelsen er lav, så vil spillerne udvikle sig ekstra meget i forhold til hvis den var på høj, da de i stedet koncentrer sig om træningen fremfor den kommende kamp.

Det skal dog siges at det ikke er testet...

- Af Guldbrand


Team talk guide skrevet af Wulfsong
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=28892.0
kan anbefale denne her guide til teamtalks
- Af Philips


Påvirke agenten
- Hvis du står og gerne vil forlænge kontrakten/ eller købe en spiller, som umiddelbart ikke ønsker at forlænge eller skifte til dig, så kan du skabe et bedre forhold til hans agent ved at købe en af hans andre spillere. Dette kan betyde at den pågældende spiller alligevel ønsker at forlænge eller skifte til dig.

Mange agenter har spillere til meget få penge som du billigt kan købe til enten reserveholdet, eller som backup.



Det skal dog siges at jeg personligt selv anser dette på grænsen til snyd, og derfor ikke noget jeg bruger direkte til at påvirke agenten for at opnå en forlængelse med en spiller. Men det er jo op til hvert enkelt bruger hvordan de ønsker at spille, og derfor skal i også have dette fif..   Wink
- Af Guldbrand


Rotation
- Dette råd er det nok de fleste der er klar over, men ikke desto mindre så er det vigtigt at gøre opmærksom på, at det er vigtigt at holde alle sine spillere i kampform. En spiller der ikke er i kampform vil ikke præstere når du får brug for ham, enten ved skader, karantæner eller lign. Også på målmands posten er det vigtigt at ens reservemålmand hele tiden er i kampform, og det er ikke altid nok med pokalkampe. Mange gange kan det være en fordel at give ham en halvleg i en kamp man er foran stort, eller mod et bundhold hvor man forventer en klar sejr. Hvis en målmand ikke er i kampform, så vil han højst sandsynligt stå en dårlig kamp og lukke flere mål ind end normalt. Dette kan specielt blive dyrt hvis ens førstemålmand bliver skadet i flere kampe.

Udover at spillerne vil præstere bedre når de kommer på banen ved at være i kampform, så vil det også være med til at holde spillerne tilfredse.

- Af Guldbrand


Targetman, skarpretter og avanceret/dybdeliggende playmaker
-Hvis du i de sidste 10-15 minutter af kampen er bagud mod et hold du forventes at vinde over, kan du med fordel skifte enten en høj eller hurtig spiller ind så du kan lave angrebskombinatione n Targetman - support og Skarpretter - angreb. Har du også en spiller med fantastiske afleveringer kan du også sætter ham ind som enten dybdeliggende eller avanceret playmaker alt efter hvem du også har på banen.

Dette råd har 3 ud af 3 gange reddet mig i Man City med Dzeko, Benzema og Silva/Paulo Henrique.
- Af Kanok


Kontrolleret spil og offensivt spil
-Til hold som vælger at spille offensiv fremadrettet fodbold og som også har spillermaterialet til det, plejer jeg at sætte spilfilosofien til flydende og strategien til kontrolleret. Hvis jeg er favorit aktivere jeg "hold på bolden" ved kampens start, da mine spillere er langt bedre pasningsspillere end modstanderen og derved vil køre dem trætte i løbet af 2. halvleg. Hvis jeg er bagud med 1 mål, sætter jeg "få bolden fremad" og hvis jeg er bagud med 2 mål aktivere jeg også "skub højere op" samt ændrer strategien til "offensiv".
Hvis jeg møder hold, hvor jeg ikke er favorit vælger jeg "få bolden fremad" og satser på et hurtigt mål, hvorefter jeg plejer at aktivere "kontra", "stå dybere" og "hold på bolden".
Dette har i flere opgør vendt kampe for mig og hold vigtige føringer på udebane imod topholdende.


- Af Mfsjovhat
« Seneste Redigering: 01 Jun 2011, 12:57 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #1: 11 Maj 2011, 15:15 »

God måde at håndhæve disciplinen i din trup:

  • 2 gule og dermed rødt kort i en kamp = Giv advarsel
  • Direkte rødt i en kamp = 1 uges bøde
  • Udeblivelse fra træning = 2 ugers bøde

- Ovenstående sikre en god disciplin i truppen, og at andre spillere ikke brokker sig over manglede disciplin.
Logged

Mikle123
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #2: 11 Maj 2011, 15:39 »

Rigtig god ide
Logged

HansenLFC
Gæst
 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #3: 11 Maj 2011, 15:51 »

God måde at håndhæve disciplinen i din trup:

  • 2 gule og dermed rødt kort i en kamp = Giv advarsel
  • Direkte rødt i en kamp = 1 uges bøde
  • Udeblivelse fra træning = 2 ugers bøde

- Ovenstående sikre en god disciplin i truppen, og at andre spillere ikke brokker sig over manglede disciplin.


Super god idè Guldbrand.

Hvis så f.eks en spiller trækker to gule kort og dermed rødt og du gir advarsel. Hvis han så gør det samme inden længe igen, smider du så en uges bøde oveni eller nøjes du med en advarsel igen?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #4: 11 Maj 2011, 16:00 »

Super god idè Guldbrand.

Hvis så f.eks en spiller trækker to gule kort og dermed rødt og du gir advarsel. Hvis han så gør det samme inden længe igen, smider du så en uges bøde oveni eller nøjes du med en advarsel igen?

Jeg nøjes med samme advarsel igen.  Smiley
Logged

TheHansibush
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #5: 11 Maj 2011, 16:03 »

Rigtig god idé med tråden her. Har ikke nogle taktiske fif i øjeblikket, men siger til hvis jeg kommer på nogle Smiley
Logged

KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #6: 11 Maj 2011, 16:20 »

Klasse tråd Guldbrand. Let tilgængelig og brugbar hjælp. Super duber ding dong dynamo kapow Opstemt
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #7: 11 Maj 2011, 16:49 »

God tråd Guldbrand. Har blot et kritikpunkt, omend det er til at leve med. I dit indledende oplæg skriver du ofte "at du har erfaringer med"... Mangler der ikke et "gode" et sted der? Tunge Jeg har også erfaringer med at tabe nogle af kampene, men det er ikke nødvendigvis gode erfaringer, hvis du forstår Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #8: 11 Maj 2011, 16:54 »

God tråd Guldbrand. Har blot et kritikpunkt, omend det er til at leve med. I dit indledende oplæg skriver du ofte "at du har erfaringer med"... Mangler der ikke et "gode" et sted der? Tunge Jeg har også erfaringer med at tabe nogle af kampene, men det er ikke nødvendigvis gode erfaringer, hvis du forstår Smiley

Jeg forsøger blot at vildlede folk med dårlige råd, uden at de kan bebrejde mig for det bagefter Djævel  Men jo, der burde måske nok være "gode" et sted i den sætning, evt. lige inden erfaringer.  Wink

Mangler vi egentlig ikke en smiley med en flue der bliver kneppet..?   Tunge

Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #9: 11 Maj 2011, 16:55 »

Jeg har et spørgsmål til dig og et Fif.

Spørgsmålet er: jeg er FCK i den nye patch i anden sæson, jeg var sikkert første sæson men i anden sæson kan holdet ikke få nogle ting til at passe sammen, har du eller nogle andre et fif til hvad jeg skal gøre?

fif: jeg gir advarsel de to første røde kort de får(med mindre det er pga voldig opførsel så får de to ugers bøde) 3. røde er det 1 uges og 4. gang er det 2 ugers, har ikke oplevet at folk er udblevet fra træning og det har også givet god disiplin
Logged

Tidligere: Baloo38

Thebarber
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #10: 11 Maj 2011, 16:58 »

Det eneste taktiske fif jeg har er at bruge Guldbrands taktiske teorier.
Det kan du baloo38 også bruge, det gør nemlig du ikke spiller ens mod forskellie hold, måske gør det ikke det store men det hjælper lidt, da de andre hold måske har gennemskuet din taktik og det er derfor det ikke gør som det skal i anden sæson.
Jeg har haft rigtig, rigtig god erfaring med denne teori Smiley

Guldbrands taktiske teorier
Logged

Jeg får aldrig råd til et nyt FMF navn.......

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #11: 11 Maj 2011, 16:59 »

Jeg har et spørgsmål til dig og et Fif.

Spørgsmålet er: jeg er FCK i den nye patch i anden sæson, jeg var sikkert første sæson men i anden sæson kan holdet ikke få nogle ting til at passe sammen, har du eller nogle andre et fif til hvad jeg skal gøre?


fif: jeg gir advarsel de to første røde kort de får(med mindre det er pga voldig opførsel så får de to ugers bøde) 3. røde er det 1 uges og 4. gang er det 2 ugers, har ikke oplevet at folk er udblevet fra træning og det har også givet god disiplin

Her vil jeg anbefale dig at kigge på hvorvidt dine spillere er for selvtilfredse inden kampen. Hvis de er det, så kræv en sejr af dem. Hvis de ikke er det, så er det nok fordi du er så suveræn i forhold til de andre hold at de pakker sig sammen når de møder dig. Jeg vil derfor råde dig til at spille Kontra/flydende for at åbne op for deres hold og få dem frem af banen. Prøv evt. at holde øje med oddsene inden kampen. Er modstanderens odds for en sejr på over 5.00, så vil jeg netop anbefale at spille kontra/flydende.
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #12: 11 Maj 2011, 17:00 »

jeg har hele tiden spillet med kontrolleret og balanceret, men tager helt sikkert dit råd til mig
Logged

Tidligere: Baloo38

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #13: 11 Maj 2011, 17:01 »

Det eneste taktiske fif jeg har er at bruge Guldbrands taktiske teorier.
Det kan du baloo38 også bruge, det gør nemlig du ikke spiller ens mod forskellie hold, måske gør det ikke det store men det hjælper lidt, da de andre hold måske har gennemskuet din taktik og det er derfor det ikke gør som det skal i anden sæson.
Jeg har haft rigtig, rigtig god erfaring med denne teori Smiley

Guldbrands taktiske teorier

Et fif jeg selvfølgelig kun kan bakke op omkring, og som jeg også har nydt stor succes med i både FM10 og FM11.. Utroligt jeg ikke selv henviste til dem..   Ubeslutsom     Wink
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Små taktiske fif
« Svar #14: 11 Maj 2011, 17:02 »

jeg har hele tiden spillet med kontrolleret og balanceret, men tager helt sikkert dit råd til mig

Det er også fint nok så længe modstanderne forsøger at angribe engang imellem også. Men så snart de stiller sig tilfredse med et uafgjort resultat eller ligefrem et smalt nederlag, så er man i mine øjne tvunget til at få dem længere frem ad banen, og strække deres linjer fra hinanden, hvilket blandt andet kan gøres ved selv at stille sig længere tilbage og udnytte hurtige omstillinger..
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010