home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 539 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
0 Brugere og 19 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint
Forfatter Emne: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?  (Læst 17350 gange)
Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #45: 21 Apr 2011, 00:04 »

Historierne fejler absolut heller ikke noget - det har jeg heller påstået. Der er jo netop masser af materiale, han kan tage op - han gør det bare slet ikke.

Måske er han praktikant. Så er han jo undskyldt. Han skal ikke kunne noget, og han skal have lov til at prøve ting af. Også selvom de ikke virker.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #46: 21 Apr 2011, 00:11 »

Næppe praktikant..

Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #47: 21 Apr 2011, 00:11 »

Rene Simmel er jo en farce som journalist, og han er en skamplet på journalistfaget. Den mand burde ikke have mulighed for at formidle nyheder, men han arbejder jo på EB, der åbenbart lader enhver tosse ansætte. Tunge
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #48: 21 Apr 2011, 00:12 »

Næppe praktikant..



Hehe. Touché.
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #49: 21 Apr 2011, 00:13 »

Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #50: 21 Apr 2011, 00:14 »

Er der ingen af jer, der skal til optagelsesprøve? Eller er folk for unge til den slags pjat herinde?
Logged

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #51: 21 Apr 2011, 00:17 »

Har overvejet det. Arbejde på musikmagasin ville ikke være helt dumt. Det er dog ikke noget, jeg har planer om i den nærmeste fremtid.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #52: 21 Apr 2011, 00:19 »

Rene Simmel har aldrig været en god journalist og vil formentlig aldrig blive det.

Når det er sagt, så tror jeg ofte at Ekstrabladets webredaktion er meget presset, da Ekstrabladet vil være først med alle historier og nogle er selvfølgelig bedre til at arbejde under pres end andre. Her formår nogle af Ekstrabladets journalister så at lave knap så gode artikler til ellers interessante ting. Den første artikel, som Njaourinho linker til, er det jo tydeligt at Rene Simmel ikke har set kampen og derfor ikke kan give en fyldestgørende artikel omkring kampen, men derimod blot har set de kolde facts bagefter kampen.

Mange af de andre links er jo nærmest ikke en historie, men så får man alligevel brygget en på et klip eller en hændelse, hvor der ikke er så meget stof bagved og det stof, som han så netop kan skrive om.. Jamen det bliver der ikke skrevet om.. Enten er det simpelthen dovenskab, fordi han ikke gider at lave den research, som det ville kræve eller også er han under et tidspres af en form, så han ikke kan nå at lave en ordentlig research til de artikler, fordi mere vigtige historier måske popper frem.


Jeg vil aldrig kunne forsvare så elendig journalistik, da han simpelthen er den værste, som jeg har set. Enhver journalist har dummet sig med enkelte artikler, men han gør det gang på gang og det undrer mig at EB forsat vil lægge navn til hans klovnerier på deres hjemmeside. Der må jo være redaktører, som holder øje med hvad der bliver smidt ud af artikler på hjemmesiden og de må da tage sig til hovedet, når de ser så elendige artikler, hvor der ofte er stavefejl i fra Rene Simmels side.
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #53: 21 Apr 2011, 00:21 »

Rene Simmel har aldrig været en god journalist og vil formentlig aldrig blive det.

Når det er sagt, så tror jeg ofte at Ekstrabladets webredaktion er meget presset, da Ekstrabladet vil være først med alle historier og nogle er selvfølgelig bedre til at arbejde under pres end andre. Her formår nogle af Ekstrabladets journalister så at lave knap så gode artikler til ellers interessante ting. Den første artikel, som Njaourinho linker til, er det jo tydeligt at Rene Simmel ikke har set kampen og derfor ikke kan give en fyldestgørende artikel omkring kampen, men derimod blot har set de kolde facts bagefter kampen.

Mange af de andre links er jo nærmest ikke en historie, men så får man alligevel brygget en på et klip eller en hændelse, hvor der ikke er så meget stof bagved og det stof, som han så netop kan skrive om.. Jamen det bliver der ikke skrevet om.. Enten er det simpelthen dovenskab, fordi han ikke gider at lave den research, som det ville kræve eller også er han under et tidspres af en form, så han ikke kan nå at lave en ordentlig research til de artikler, fordi mere vigtige historier måske popper frem.


Jeg vil aldrig kunne forsvare så elendig journalistik, da han simpelthen er den værste, som jeg har set. Enhver journalist har dummet sig med enkelte artikler, men han gør det gang på gang og det undrer mig at EB forsat vil lægge navn til hans klovnerier på deres hjemmeside. Der må jo være redaktører, som holder øje med hvad der bliver smidt ud af artikler på hjemmesiden og de må da tage sig til hovedet, når de ser så elendige artikler, hvor der ofte er stavefejl i fra Rene Simmels side.

Sådan kan man også sige det.

Har overvejet det. Arbejde på musikmagasin ville ikke være helt dumt. Det er dog ikke noget, jeg har planer om i den nærmeste fremtid.

Hvorfor ikke?
Logged

Newton Heath
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #54: 21 Apr 2011, 00:34 »

Fik 41 i testen, hvilket jeg er ganske tilfreds med, dummede mig dog for sygt på spørgsmålet om hvem der havde hittet med Bridges, fordi jeg var så sikker at jeg bare svarede Agnes Obel uden at tænke overhovedet.

Men ganske sjov test, selv kunne jeg muligvis godt tænke mig at blive journalist, dog er det ikke noget jeg er helt sikker på endnu da jeg også går og tænker på andre muligheder.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #55: 21 Apr 2011, 00:42 »

Er der ingen af jer, der skal til optagelsesprøve? Eller er folk for unge til den slags pjat herinde?
Jeg kender et par stykker, som enten er blevet optaget i sommers (?) eller skal til optagelsesprøve nu her, men for mig selv, så har det aldrig faldet mig naturligt ind at skulle skrive journalistik eller generelt at skulle være i et opsøgende arbejde, hvor du i høj grad skal jagte dit stof.
Logged

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #56: 21 Apr 2011, 12:55 »

Sikke en diskussion i har fået ud af det Wink

Men har lige været inde og læse om kravene til Journalist højskolen i Aarhus og de er ret svære synes jeg så man skal vide i hvertfald en del hvis man vil være journalist Wink

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #57: 21 Apr 2011, 16:11 »

Sikke en diskussion i har fået ud af det Wink

Men har lige været inde og læse om kravene til Journalist højskolen i Aarhus og de er ret svære synes jeg så man skal vide i hvertfald en del hvis man vil være journalist Wink



Der er jo stort set ingen krav. Du skal bestå en optagelsesprøve. Det er dét.

Du skal kunne stave, sætte kommaer, skrive en artikel og måske en klumme, og så skal du få imellem 25 og 30 rigtige i videnstesten.
Logged

cjensen94
Gæst
 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #58: 21 Apr 2011, 16:29 »

Har lige fået 37 rigtige, hvilket er ret tilfredsstillende når man gerne vil være journalist Smiley
Logged

Fitzpatrick
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Har du hvad der skal til for at blive Journalist?
« Svar #59: 21 Apr 2011, 16:38 »

37. Dårligere end jeg har klaret mig tidligere.

Der var et par spørgsmål hvor jeg blev overrasket og et par, hvor jeg var fuldkommen lost. Jeg troede fx stadigvæk at Moskva-drengen Lulu sad på præsidentposten i Brasilien, men han er åbenbart blevet erstattet af en kvindelige protege. Så var dem jeg ikke anede, som fx hvem der havde lavet et eller andet dumt pop-nummer. Hvem fanden ved også sådan noget? Og så hvem der har designet nogle bygninger. No clue herfra i hvert fald..

Og så var der dem, hvor jeg overhovedet ikke tænkte mig om. Fx hvornår FN blev oprettet og hvilken latterlig titel det egentlig er Putin har overdraget til sig selv.

EDIT: Sportsjournalister er jo blot den absolutte bund af en ellers katastrofalt ringe journaliststand, som formidler os vores nyheder herhjemme.
« Seneste Redigering: 21 Apr 2011, 16:40 af Fitzpatrick » Logged

Build Me Up Buttercup!

Sider: 1 2 3 [4] 5 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010