home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 574 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Gå på ferie????
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Gå på ferie????  (Læst 8099 gange)
hoegdk
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #15: 17 Apr 2011, 13:17 »

Tak for inputs... Det er lige gået op for mig at ferie=simulation Smiley Ikke noget jeg har tænkt mig at benytte mig af..
du behøves jo ikke at gå på ferie.

jeg har det sådan at jeg altid ved de første par kampe i en ligacup/pokal turnering går på ferie undtagens hvis jeg vil give en ung spiller chancen.
Logged

SønderjyskE

Superliga: 2017-2025
Chl: Semifinale. 2026
Euro cup:Kvartfinale.
pokal tunering:[b]2013, 17, 18, 20, 24, 25

[b]Dato:
oktober, 2027

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #16: 17 Apr 2011, 18:08 »

Forestil dig situationen, at Morten Olsen ikke gider være med ved sidste EM-kval kamp, fordi Danmark er kvalificeret på forhånd. Spiller vi ikke Football Manager, fordi vi synes det er hamrende realistisk? Så kan du jo ikke bare overlade en kamp, heller ikke en venskabskamp, som jeg tidligere skrev.

Jeg spiller fm for at det skal være sjovt, og selvfølgelig er det sjovere jo mere realisme men! Din argumentation dur simpelthen ikke, du sidder jo f.eks. heller ikke og ser ALLE 90 min af kampene men kun højdepunkterne(går jeg i hvert fald udfra)
Logged

FC Barcelona

fraize
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #17: 17 Apr 2011, 18:55 »

Jeg spiller fm for at det skal være sjovt, og selvfølgelig er det sjovere jo mere realisme men! Din argumentation dur simpelthen ikke, du sidder jo f.eks. heller ikke og ser ALLE 90 min af kampene men kun højdepunkterne(går jeg i hvert fald udfra)

TAK!

Og hvordan kan det lige pludseligt være at det ikke længere er "mit spil", fordi jeg gik på ferie i en ligegyldig kamp? Jeg er ansvarlig for de resultater MIT hold opnår, og når en kamp ikke har indflydelse på tingenes gang, så har den vel heller ikke indflydelse på mit spil? If you know what i mean Smiley En manager, både i FM og IRL, bliver jo bedømt på hvad han vinder Smiley

"Forestil dig situationen, at Morten Olsen ikke gider være med ved sidste EM-kval kamp, fordi Danmark er kvalificeret på forhånd." Realistisk? I don't think so Peace
Spøg til side Smiley
Logged

Bordeaux
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #18: 25 Jun 2011, 00:30 »

Jeg bruger det nogengange til de lidt ligegyldige kampe, der bare skal overståes fx sidste gruppekamp i CHL eller i Ligacuppen Smiley

Jeg synes overhovedet ikke sådanne kampe er ligegyldige!!

Jeg plejer at fyrre reserve spillere og talenter ind Smiley
Reserve spillerne får moralen op, hvis de mangler kampe, og talenterne udvikler sig Wink?
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #19: 25 Jun 2011, 00:37 »

Jeg synes overhovedet ikke sådanne kampe er ligegyldige!!

Jeg plejer at fyrre reserve spillere og talenter ind Smiley
Reserve spillerne får moralen op, hvis de mangler kampe, og talenterne udvikler sig Wink?

Helt enig. Jeg har dekideret copa del rey til mine unge spillere, da jeg ikke priotere den så højt.  Smiley
Logged

Supra Societatem Nemo

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #20: 25 Jun 2011, 01:09 »

Jeg tror de eneste gange jeg har brugt muligheden for at gå på ferie, er et par sjældne gange når jeg har stået uden job og ikke har gidet at trykke Continue manuelt...

Jeg kan så i samme forbindelse anbefale ferie funktionen når man skal lave 'Fremtidens...' konkurrencer Grin

Det er sateme mange gange man skal trykke continue, for at ramme 50 år frem, ellers crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Enged
Gæst
 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #21: 25 Jun 2011, 01:51 »

Forestil dig situationen, at Morten Olsen ikke gider være med ved sidste EM-kval kamp, fordi Danmark er kvalificeret på forhånd. Spiller vi ikke Football Manager, fordi vi synes det er hamrende realistisk? Så kan du jo ikke bare overlade en kamp, heller ikke en venskabskamp, som jeg tidligere skrev.
Eller fordi vi synes, at det er underholdende. Jeg elsker den funktion. Især de indlende pokalkampe gider jeg ikke at spille, og med muligheden for at det stadig er ens egen taktik, så synes jeg, at det er fint. Jeg synes, at dit eksempel er helt ude i hampen, det her er et spil, det er ikke virkelighed. Morten Olsen vil altid kunne bruge kampen til taktiske analyser og afprøve nye spillere, det er der jo slet ikke brug for i spillet. Jeg synes på ingen måde, at det ødelægger spillet.
Det er da langt "værre", hvis folk bruger save/load-tricket eller real time editors. Dér kan jeg se, at charmen bliver ødelagt, men fordi man tager på ferie over en pokalkamp eller ligegyldig CHL-kamp, kom ned fra pedistalen.
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #22: 25 Jun 2011, 01:57 »

Jeg kunne aldrig finde på at bruge den. Det siger mig simpelthen ikke noget.
Logged


g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #23: 25 Jun 2011, 02:00 »

Morten Olsen vil altid kunne bruge kampen til taktiske analyser og afprøve nye spillere, det er der jo slet ikke brug for i spillet.

Der må jeg alligevel erklære mig uenig. Jeg bruger konstant de ubetydelige kampe til at teste nye spillere og unge talenter - et ret så vigtigt redskab for mig, især i den type savegames jeg som regel spiller.
Logged



Enged
Gæst
 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #24: 25 Jun 2011, 02:17 »

Der må jeg alligevel erklære mig uenig. Jeg bruger konstant de ubetydelige kampe til at teste nye spillere og unge talenter - et ret så vigtigt redskab for mig, især i den type savegames jeg som regel spiller.
Jeg forsøger som regel at hente spillere, der er samme slags type, som jeg har i forvejen, som så enten fungerer some back-up eller talent, så jeg har ikke den store brug for at teste spillere. Af en eller anden grund, så synes jeg alligevel, at mine spillere bare loller i venskabskampe, så dem gider jeg ikke at bruge tid på. Jeg er faktisk utrolig dårlig til at give unge spillere spilletid, hvis de ikke er så gode endnu, derfor plejer jeg at leje dem ud.
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #25: 25 Jun 2011, 02:20 »

Jeg forsøger som regel at hente spillere, der er samme slags type, som jeg har i forvejen, som så enten fungerer some back-up eller talent, så jeg har ikke den store brug for at teste spillere. Af en eller anden grund, så synes jeg alligevel, at mine spillere bare loller i venskabskampe, så dem gider jeg ikke at bruge tid på. Jeg er faktisk utrolig dårlig til at give unge spillere spilletid, hvis de ikke er så gode endnu, derfor plejer jeg at leje dem ud.

Det er også fint nok at DU ikke har brug for det, men at sige at "det er der slet ikke brug for i spillet" er bare at stramme den Wink
Logged



BelthazorDK
FmFreaks Crew
(Projekt)
*

Offline Offline


 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #26: 25 Jun 2011, 02:26 »

Eller fordi vi synes, at det er underholdende. Jeg elsker den funktion. Især de indlende pokalkampe gider jeg ikke at spille, og med muligheden for at det stadig er ens egen taktik, så synes jeg, at det er fint. Jeg synes, at dit eksempel er helt ude i hampen, det her er et spil, det er ikke virkelighed. Morten Olsen vil altid kunne bruge kampen til taktiske analyser og afprøve nye spillere, det er der jo slet ikke brug for i spillet. Jeg synes på ingen måde, at det ødelægger spillet.
Det er da langt "værre", hvis folk bruger save/load-tricket eller real time editors. Dér kan jeg se, at charmen bliver ødelagt, men fordi man tager på ferie over en pokalkamp eller ligegyldig CHL-kamp, kom ned fra pedistalen.

Vil give dig ret her, selvom jeg dog godt kan se editoren som værende vigtig når man skal købe spillere og ikke gider aalt det vrøvl med klubberne omkring hvad prisen skal være. elsker den der salgspris der bare er som standard. vil dog også sige at jeg er stor tilhænger af den tanke at alle spillere skal have en variabel frikøbsklausul på værdi + løn fra resterende kontrakt periode + klausuler (ved fuld indløsning så eksempelvis en målmand skal koste rent bur og kamp bonus for alle mulige liga kampe såfremt skadesfri) vil i store klubber self. ikke kunne betale sig altid, og ofte vil spillere få lov at gå for under disse beløb, men i de lidt mindre hold hvor forskellen måske er et par millioner, ville det være rart. Det er jo så bare min opfattelse af fair.

Vil dog tilføje at ligesom det kan ses af nogen som værende snyd at bruge andres downloadede taktikker og træningsskemaer, så er det i bund og grund for sjov at langt de fleste spiller. Så, hvis du som spiller syntes det er fair det du gør, så er det sku det eneste der virkeligt betyder noget.

Det kan jo være vældigt sjovt f.eks. at lave et hold med sine 11 ynglingsspillere, smide dem i Premier League eller noget, eller med sine ynglings FM spillere, eller endda ynglings talenter osv. disse spil kan til tider være ret interessante, med mindre ens ynglingshold reelt set er verdens 11 bedste spillere.

Men on topic: Jeg bruger selv Gå på ferie til en del preseason og til tider når jeg bare vil "resette" mit hold (lade lade kontrakter udløbe og bygge op fra ny, medmindre jeg bliver fyret undervejs, hvor alternativet er at sælge alle spillere over 20 og så bygge et nyt hold på 16-20 årige spillere fra det land jeg spiller i, for at genopbygge et nyt hold).

Som sagt, at snyde i FM er et relativt begreb, alt udover standard FM kan ses som snyd. Så længe man har det sjovt så er det sku fair med mig, men hvis man spiller med nogen eller snakker med nogen om sit spil, er det en god idé at holde sig fra ting som kan forbedre ens hold uden at arbejde for det, som eksempelvis editoren eller tilføje flere managers.
Logged

I've always been crazy and the trouble that it's put me through,
I've been busted for things that I did, and I didn't do,
I can't say I'm proud of all of the things that I've done,
But I can say I've never intentionally hurt anyone!

Enged
Gæst
 
Sv: Gå på ferie????
« Svar #27: 25 Jun 2011, 03:03 »

Det er også fint nok at DU ikke har brug for det, men at sige at "det er der slet ikke brug for i spillet" er bare at stramme den Wink
Hvad? Spiller alle ikke som mig? Skuffet
Logged

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010