home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  0 Brugere, 360 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  Kim Jong Il til Brøndby
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint
Forfatter Emne: Kim Jong Il til Brøndby  (Læst 43577 gange)
GHERTESTEAS
Gæst
 
Kim Jong Il til Brøndby
« : 01 Apr 2011, 18:58 »

La bruta faccia del calcio

Italien er på mange måder et elsket land verden over. Det herlige klima, de smukke damer og de utallige gastronomiske oplevelser, gør Italien til en utrolig populær rejsedestination. Der er noget for alle livsnydere - modens hjemby Milano, madbyen Parma, eller den smukke og historiske hovedstad Rom. Så Italien er bestemt et land der er på mange folks læber, når snakken går på livets gode oplevelser. Alt dette er meget smukt, men når snakken så kommer hen på fodbold, vil flere og flere komme med det samme svar: Italiensk fodbold er fucking kedeligt!

Italiensk fodbold er uden sammenligning den slags fodbold der bliver lagt mest for had herhjemme i Danmark. Alle italienske klubhold samt landsholdet, bliver stemplet som klamme og defensive hold, der gør alt for at smadre modstanderens spil, og derefter score på en dødbold i overtiden, eller på et straffespark tilkæmpet via et dive.

Bedste eksempel på denne situation kom uden tvivl i semifinalen i Champions League sidste år, hvor hele verdens kæledægge, den ægte, smukke og sympatiske klub FC Barcelona, stod overfor onde, defensive, klamme og destruktive Inter. Inter vandt på fantastisk vis 3-1 på hjemmebane, og moste Barcelona fysisk. Det var der naturligvis ingen der gad at huske. Returopgøret på Camp Nou markerede en af de største tudefester nogensinde over italiensk fodbold. Inter fik smidt en mand ud hurtigt, og var derfor tvunget til at stå uhyggeligt dybt i resten af kampen for ikke at blive slået ud af Barcelona.

Det vagte stor forargelse at Inter ikke gik op og spillede naivt, og istedet gjorde det eneste rigtige og gik efter at ødelægge Barcelonas spil, samt forsvare sig med næb og klør. Barcelona kom til kort, og det var for meget for fansene af "rigtig fodbold". Den kamp gav fornyet blæk til det stempel som alle italienske hold har fået smækket på sig. Et stempel der tegner et par meget tydelige linier for hvordan alt italiensk fodbold lige præcis er. Destruktivt, defensivt, kynisk og kedeligt. Langhårede og divende tudeprinsesser.  Sindsyge og racistiske hooligans. Korrupte bagmænd.

Fordommene er mange.
Og i denne blog får fordommene ret.

Velkommen til Italien.
« Seneste Redigering: 01 Apr 2011, 19:10 af Ghertesteas » Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #1: 01 Apr 2011, 18:59 »

« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 21:36 af Ghertesteas » Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #2: 01 Apr 2011, 19:18 »

Må sige jeg er en anelse forvirret  Tunge
Først er der overskriften" Kim Jong Il til Brøndby" Bagefter en intro som handler om fordomme om Italiensk fodbold.

Men glæder mig til at se hvad du kommer med i år  Grin
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #3: 01 Apr 2011, 20:05 »

Hehe aprilsnar? Tunge

Omkring din intro, så bare rent for en debats skyld, så er det vel det samme der gælder for tyske hold? Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #4: 01 Apr 2011, 20:33 »

Me like, Mikkel! Me like very much!
Logged

Enged
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #5: 01 Apr 2011, 21:23 »

Om du så ikke opdaterer mere, så stemmer jeg på dig, og alle ved at min stemme er 100% afgørende, så du har vundet.
Logged

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #6: 01 Apr 2011, 21:26 »

Må sige jeg er en anelse forvirret  Tunge
Først er der overskriften" Kim Jong Il til Brøndby" Bagefter en intro som handler om fordomme om Italiensk fodbold.

Men glæder mig til at se hvad du kommer med i år  Grin

Men overskriften fik dig da til at klikke ind, ikke? crazy Mere ligger der egentlig ikke i det. Grin

Det glæder mig at du glæder dig. Wink

Hehe aprilsnar? Tunge

Omkring din intro, så bare rent for en debats skyld, så er det vel det samme der gælder for tyske hold? Smiley

Overhovedet ikke. Medmindre en aprilsnar kan være en der foregår over flere dage. Wink

Jo, i gamle dage, men nu er Tyskland efterhånden blevet elskede af mange, især deres unge hold ved VM2010 var mange jo vilde med. Det som jeg synes de fleste kritiserer Tyskland for, er at mange af deres profiler er polakker og tyrkere. Opstemt

Me like, Mikkel! Me like very much!

Tak putte Kys

Om du så ikke opdaterer mere, så stemmer jeg på dig, og alle ved at min stemme er 100% afgørende, så du har vundet.

Tak søtte. Og jeg er helt enig. Thumbs Up
Logged

jskovc
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #7: 01 Apr 2011, 22:37 »

Du nævner selv det med at overskriften trækker læsere til. Naturligvis har du ret i det, men når man så finder ud af at det er et "billigt trick" så bliver man sgu irriteret, personligt er jeg i hvert fald ikke sikker på at jeg følger, pga det. Men hvis jeg gør, så forventer jeg også at det får en sammenhæng Smiley
Logged

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Enged
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #8: 01 Apr 2011, 22:56 »

Dude, humor please. Jeg ved ikke om det er en mangel i Horsens, men please...
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #9: 01 Apr 2011, 23:13 »

Omkring din intro, så bare rent for en debats skyld, så er det vel det samme der gælder for tyske hold? Smiley
Du må virkelig hade Tyskland eller slet ikke følge med i hvordan resten af verden har det med Tyskland og Bundesligaen.
Bundesligaen er alles yndlings liga nr. 2, alle hold derfra(minus Bayern) er vanvittigt elsket for deres smukke fodbold og på andre måde smukke præstationer i den prestige fyldte Euro League.
Derfor bliver Tyskland vejet højere end Italien, det hele er kulmineret nu hvor Tyskland på smukkeste vis har fået tilkæmpet sig en ekstra CL-kval plads.

For at opsummere mit vanvittigt lange indlæg.
Tyskland & Tyske hold(minus Bayern München) er indbegrebet af feel good, hvor Italien og italienske hold(minus? Nej alle italienske hold) er indbegrebet af ondskabens akse.
Logged

Legenden
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #10: 01 Apr 2011, 23:20 »

Synes sgu også, at det er for slapt, Mikkel. Hvis ikke Kim-drengen kommer til Brøndby, bliver jeg meget skuffet. Det er en meget grineren titel, og dit første indlæg er også flot. Jeg læser med. Peace
Logged

[for stor img ]https://31.media.tumblr.com/9b9aed933ca4b5125deaedcaec63385e/tumblr_mphyz5HWR91srrw1io1_500.gif[/img]

GHERTESTEAS
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #11: 01 Apr 2011, 23:28 »

La bruta faccia del calcio
Inden det går løs med kampene, skal vi tage et kig på hvordan jeg har tænkt mig at give fordommene om italiensk fodbold endnu mere liv. Jeg vil lige fortælle lidt om mine taktiske overvejelser for dette lille projekt, som gerne skulle give en dejlig omgang destruktiv bold.

Jeg har valgt at stille op i en forholdsvis afslappet 5-4-1, der har et par klassiske træk! Som det første har vi forsvaret, hvor vi kan se at jeg gør brug af en libero. Men udover at Materazzi har ble på, så har han også sine pligter som alle er defensive. Han skal sweepe lige foran keeperen, som normalt ville være Buffon, men han er desværre skadet til min venskabskamp mod Elfenbenskysten som dette hold er sat mod. Med Marco som sweeperen lige bag Bonera og Chiellini i centerforsvaret, burde vi være godt sikret mod de hold der gerne vil spille ægte fodbold mod os.

Men det er ikke helt destruktivt nok. Foran de to centerbacks ligger to defensive ankermænd, De Rossi og Ambrosini. De skal først og fremmest holde balancen på holdet, og sørge for at modstanderholdet ikke vinder slaget om midtbanen, men en sjælden gang kan de godt komme frem og prøve sig af fra distancen. De skal også fungere som boldvindere. På kanterne lidt længere fremme har vi to gutter med det samme pigenavn. Simone og Simone indtager hver sin kant, og er nogle af dem der skal bidrage til den smule underholdning vi også gerne ser. Men de er dog stadig ikke typer som skal have masser af kreativ frihed, de er også to spillere som arbejder meget hårdt for tingene, og gør deres defensive pligter. Oppe foran finder vi en ensom mand. Og med det i baghovedet var der kun én mand jeg kunne udtage, som jeg kunne stole på. Mit store idol oppe i angrebet, Filippo Inzaghi, er manden der skal snyde offsidefælden og/eller dive sig til utallige straffespark, så vi kan vinde kampene.

Overordnet set, så er holdet blevet indstillet til at spille på kontra, da jeg trodsalt mener vi har alt for mange gode spillere til at pakke os helt sammen. Dette vil dog ske hvis vi render ind i kæledægge-hold som f.eks. Spanien eller Brasilien der gerne vil spille bolden helt ind over stregen, og som ynder at spille bolden på kryds og tværs indtil de finder en åbning. Så skal vi ganske enkelt gøre som Inter - stå så kompakt at der nærmest ingen huller kommer over en hel kamp. Det var en lille gennemgang af hvad jeg har tænkt mig med spaghetti-drengene. Nu må jeg se om de kan lide det, og om vi kan sikre endnu et par sejre til Antifodbolden!
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #12: 02 Apr 2011, 07:16 »

En god gennemgang med massere af humor, men jeg kan sgu ikke tage dit billede af Kim Jong seriøst Grin
Logged

FCK

Philips
Gæst
 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #13: 02 Apr 2011, 09:34 »

følger klart her
Logged

Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Kim Jong Il til Brøndby
« Svar #14: 02 Apr 2011, 10:20 »

Følger også stadig med Thumbs Up
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010