home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23282
  1 Bruger, 427 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: ArmaghRed92
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrencer
| | | |-+  Kategori: Blogkonkurrencen, 2011
| | | | |-+  (#10) Real Betis Balompié S.A.D.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: (#10) Real Betis Balompié S.A.D.  (Læst 14915 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
(#10) Real Betis Balompié S.A.D.
« : 01 Apr 2011, 15:42 »

Blogkonkurrencen 2011
- Mit bidrag: En blog om Real Betis


April måned på FMFreaks er altid en ganske speciel måned, idet det er i denne måned årets Blogkonkurrence løber af stablen og for tredje år i træk, har jeg været så letsindig at tilmelde mig konkurrencen.

Jeg havde ellers besluttet mig for, at jeg ikke skulle være en del af konkurrencen i denne omgang, men efter et blik i tråden ”Blogkonkurrence anno 2011” og et par private beskeder, var jeg overbevist om, at jeg endnu en gang måtte være en del af denne fantastiske konkurrence. Problemet var blot, at jeg ikke anede, hvilket hold jeg skulle blogge om?

Jeg var vidt omkring i mine overvejelser af klubvalg. Hold som italienske Genoa, tyske Leverkusen og engelske Leeds blev overvejet, men det endte med at blive et helt fjerde hold fra den lange liste af mulige mandskaber, som jeg havde fået lavet.

Klubben, jeg har valgt, er en klub, som jeg altid har haft sympati for, men jeg må også indrømme, at jeg faktisk har glemt alt om holdet i de seneste sæsoner, da de frister en tilværelse i en liga, der ikke er så meget fokus på herhjemme.


Holdet er Real Betis Balompié S.A.D.

Jeg vil blot sige velkommen til mit bidrag til dette års Blogkonkurrence, som jeg håber, I vil finde underholdende.
 


Mvh

Metsu1
« Seneste Redigering: 30 Apr 2011, 10:37 af Metsu1 » Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #1: 01 Apr 2011, 15:56 »

Fin stille og rolig intro. Du ved jo, at du kan forvente mig som læser, så jeg ser frem til hvad du har at byde på i år Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #2: 01 Apr 2011, 18:26 »

Fin stille og rolig intro. Du ved jo, at du kan forvente mig som læser, så jeg ser frem til hvad du har at byde på i år Smiley

Det glæder mig, at du vil følge med, så håber jeg nlot, at jeg kan holde dig fanget  Wink

Update lidt senere med lidt info omkring klubben.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #3: 01 Apr 2011, 21:19 »


Historien

Grundlagt: 1907
Klubfarver: Grøn og hvid
Kælenavn: Los Verdiblancos
Stadion: Estadio Manuel Ruíz de Lopera
Kapacitet: 52.500 tilskuere
Rivaler: Sevilla
Mesterskaber: 1 (1935)
Cup-titler: 2 (1977 & 2005)
Formand: Rafael Gordillo (siden 2010)
Manager: ? ? ? ? ? ? ?


Real Betis er en klub med en lang historie bag sig, som har budt på mange opture, men så sandelig også mange nedture. Det hele startede i 1907, hvor klubben blev grundlagt af en flok studerende fra det lokale Polytekniske Akademi i Sevilla. Efter et par år blev den også officielt anerkendt som klub og i 1914 blev det den første spanske klub, der fik prædikatet ”Real”, da Kong Alfonso XIII blev protektor for klubben.

Højdepunktet i klubbens historie skete allerede i 1935, hvor Real Betis vandt sit hidtil eneste mesterskab. På trods af mesterskabet, lykkedes det aldrig for klubben at fortsætte dominansen i ligaen og helt galt gik det blot fem år senere, hvor klubben rykkede ud af den bedste spanske række.

Efter mange år som et decideret elevatorhold, hvor man endda var nede i den tredjebedste række i en årrække, blev det i 1977 endelig til en ny titel for Los Vedriblancos, der denne gang vandt den spanske pokalturnering, Copa del Rey.
De efterfølgende sæsoner var ganske opløftende for klubben og deres supportere, men tiden som elevatorhold var desværre ikke over for Real Betis, der igen rykkede op og ned mellem La Liga og Segunda Division fra midt i 80’erne til sæsonen 1994/95, hvor det igen begyndte at gå fremad for klubben.

I sæsonen 1994/95 var Real Betis et oprykkerhold, men det lykkedes dem alligevel på forunderlig vis at ende som nummer tre i La Liga og dermed var de klar til et nyt europæisk eventyr. De formåede at holde fast i den europæiske stime og kvalificerede sig flere gange til UEFA Cuppen i de efterfølgende sæsoner, men alt varer som bekendt ikke evigt. I sæsonen 1999/2000 endte det nemlig endnu en gang med en nedrykning for de stribede fra Sevilla, men heldigvis blev oprykningen, som så mange gange før, allerede sikret sæsonen efter igen.

Endnu en gang blev det til en flot placering i den første sæson efter oprykning og igen fastholdte man de gode placeringer i nogle sæsoner med en fjerdeplads som det bedste resultat i 2004/05 sæsonen, hvor det også blev til endnu en pokaltriumf. Derefter fulgte der nogle sæsoner som midterhold for Real Betis og minsandten om det ikke skulle ende helt galt for holdet igen i 2008/09 sæsonen, hvor det igen blev til nedrykning fra den bedste række.

Segunda Division er der, hvor holdet befinder sig nu, men ambitionsniveauet er til meget mere hos den traditionsrige klub og det skal blive spændende at se, hvem formand Rafael Gordillo ender med at udpege i rollen som den manager, der altså skal forsøge at få Real Betis Balompie etableret som en fast del af toppen i spansk fodbold.





Logged

ksaper_and
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #4: 02 Apr 2011, 11:52 »

Det her bliver godt.... En rigtig god intro  Thumbs Up

Du har allerede fanget mig!
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #5: 02 Apr 2011, 12:17 »

Fed intro - ser frem til mere! Smiley
Logged

Hala Madrid!

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #6: 02 Apr 2011, 12:19 »

Rigtig god og velskrevet intro Smiley Jeg læser med
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #7: 02 Apr 2011, 17:48 »

Tusind tak I tre, det glæder mig, at I læser med  Thumbs Up

Jeg håber, jeg kan nå at præsentere den nye træner i løbet af i aften  Smiley
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #8: 02 Apr 2011, 23:40 »


Den nye manager

Navn: Alfonso Pérez Muñoz
Nationalitet: Spansk
Fødselsdag: 26. september 1972
Position: Angriber
Tidligere klubber (kampe/mål):
1990–1995: Real Madrid, (88/13)
1995–2000: Real Betis (152/57)
2000–2002: Barcelona (21/2)
2002: Marseille (leje) (11/4)
2002–2005: Real Betis (45/10)
Landshold: 38 landskampe, 11 mål


Presserummet på Estadio Manuel Ruíz de Lopera var fyldt med forventningsfulde journalister til dagens pressemøde, hvor den nye manager for Real Betis Balompie skulle offentliggøres og de blev bestemt ikke skuffede, da de så den nye manager.
Den nye manager er ingen ringe end den tidligere angrebsstjerne hos Real Betis Balompie, Alfonso Pérez Muñoz.

Alfonso, som han blev kaldt i sin tid som professionel fodboldspiller, er efterhånden blevet 37 år og har som sagt haft en lang og glorværdig karriere som Real Betis spiller. Han har udover sin tid i Betis også spillet for de to helt store klubber i Spanien, Real Madrid og FC Barcelona. Han opnåede sit bedste resultat hos Kongeklubben, hvor han var med til at vinde mesterskabet i sæsonen 1994/95, mens han havde det svært i sin tid på Camp Nou, hvor det blev til både begrænset spilletid og få scoringer af Alfonso.
Efter det mislykkede ophold hos FC Barcelona og en kort afstikker til Marseille i fransk fodbold, vendte Alfonso tilbage til Real Betis, hvor han spillede, indtil han trak sig tilbage som professionel fodboldspiller i juni 2005.

Nu er han altså endnu en gang vendt tilbage til Real Betis og til dagens pressemøde gjorde han det klart, at hans fornemste opgave er, at få Real Betis tilbage i La Liga, hvor de hører hjemme, men projektet stopper ikke her for Alfonso. Når oprykningen er sikret, bliver det store mål at bide sig fast i La Liga for Los Beticos, så dagene som elevatorhold en gang for alle er forbi.

Det bliver uden tvivl spændende at følge Alfonso i trænersædet hos Real Betis, men man må samtidig sige, at der venter den spanske manager en meget stor udfordring.





Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: (Manageren) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #9: 03 Apr 2011, 10:28 »

Flot og simpelt som altid. Thumbs Up
Logged

FCK

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Manageren) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #10: 03 Apr 2011, 14:22 »

Rigtig god update Smiley Igen, du skriver godt, stilrent og letlæseligt, og det gør hele layoutet levende Smiley Bliv endelig ved.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Manageren) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #11: 04 Apr 2011, 19:12 »

Flot og simpelt som altid. Thumbs Up

Rigtig god update Smiley Igen, du skriver godt, stilrent og letlæseligt, og det gør hele layoutet levende Smiley Bliv endelig ved.

Mange tak for de rosende ord  Thumbs Up

Det glæder mig at I finder bloggen interessant, selvom det går lidt langsomt med opdateringerne  Ubeslutsom

Til orientering kommer der en update i aften, hvor transferne og truppen bliver gennemgået.
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: (Manageren) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #12: 04 Apr 2011, 19:23 »

Langsomt behøves jo ikke nødvendigvis at være dårligt! Chancen for at køre død i bloggen er efter min mening væsentlig mindre, hvis man økonomiserer med sine updates, så du kan opretholde lysten gennem alle 30 dage Smiley

Man ved jo altid hvad man får hos dig, Metsu og det er på ingen måde skidt, da du kører en sikker, men rigtig god stil, som man aldrig går galt i byen med!
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Manageren) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #13: 04 Apr 2011, 19:26 »

Langsomt behøves jo ikke nødvendigvis at være dårligt! Chancen for at køre død i bloggen er efter min mening væsentlig mindre, hvis man økonomiserer med sine updates, så du kan opretholde lysten gennem alle 30 dage Smiley

Man ved jo altid hvad man får hos dig, Metsu og det er på ingen måde skidt, da du kører en sikker, men rigtig god stil, som man aldrig går galt i byen med!

 Thumbs Up Tusind tak, Søgaard
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen) Real Betis Balompié S.A.D.
« Svar #14: 04 Apr 2011, 22:34 »


Real Betis Nyheder - 31.08.2010
- Transfernyt og trupgennemgang

Presset er stort på Alfonso Muñoz Perezs mandskab i denne sæson, da mange eksperter og medier mener, at Real Betis Balompie har truppen til at gå hele vejen i denne sæson og endnu en gang sikrer sig oprykning til La Liga.

Det lader også til, at manager Alfonso mener, at truppen er god nok, i det han kun har hentet to forstærkninger i det netop overståede transfervindue. Den første nye spiller, der blev introduceret af den nye Betis manager, var den rutinerede angriber Mista. Den 31-årige spanier var til rådighed på en fri transfer efter et mislykket ophold i MLS hos Toronto FC.
Den anden spiller, der blev hentet til Betis, er også af offensiv karakter. Her er der tale om det unge talent Daniel Aquino, der kan spiller på både venstrekanten og i angrebet. Den talentfulde angriber blev hentet i Murcia for 5.000.000 kr.

Mens man har sagt goddag til to nye ansigter på Manuel Ruiz de Lopera, har man også sagt farvel til to spillere. Der er tale om den camerounske midtbanespiller Achille Emana, som blev solgt til Fiorentina, da buddet på 30.000.000 kr. var for godt til at afvise for Alfonso Muñoz Perez. Den sidste spiller, der har forladt Los Beticos i denne omgang, er den tyske hurtigløber David Odonkor, som er rejst hjem til Mainz i den tyske Bundesliga for det beskedne beløb af 900.000 kr.

Efter disse handler er der her en oversigt over den 24 mand store trup, der skal forsøger at sikre klubben den oprykning til La Liga, som alle forventer af dem.



Målmandsposten


Iñaki Goitia, Casto
Iñaki Goitia

Det er ikke just prangende navne, der præger målmandsposten hos Real Betis og faktisk har manager Alfonso valgt, kun at registrere to målmænd i truppen, hvilket er lidt usædvanligt, når der automatisk er sat tre pladser af til denne position i truppen.

Der er til gengæld ingen tvivl, når det kommer til førstevalget blandt disse to målmænd. Det bliver med stor sandsynlighed Iñaki Goitia, der kommer til at vogte målet hos Betis, mens Costa må se sig henvist til bænken. Goitia har tidligere været målmand hos Malaga, hvorigennem han har fået en del La-Liga erfaring, mens hans konkurrent Casto, for det meste blot har været reservemålmand i de klubber han har repræsenteret igennem hans karriere.

Karakteren bliver på det jævne for målmandsposten, der lige kan klemme sig op på tre ud af fem logoer.






Forsvaret


Fernando Vega, Jose A. Dorado, David Belenguer, Fran No, Roversio, Isidoro, Miguel Lopes
Fernando Vega

Ser man på listen over de registrerede forsvarsspillere, dukker der lidt flere kendte navne op end på målmandsposten.

På venstre back positionen ligner Fernando Vega det oplagte valg, mens det må blive Miguel Lopes, der bliver foretrukket i højresiden af forsvaret.
Ser man på det centrale forsvar, bliver det straks sværere at gætte sig til en startende duo. Det afhænger meget af, om Alfonso vil satse på rutinen eller forsøge sig med et par af de lidt yngre spillere. Satser han på erfaringen vil rutinerede Belenguer helt sikkert være en del af centerforsvaret, mens kampen om den anden plads kunne ligne et opgør mellem Jose Antonio Dorado og den brasilianske lejesvend Roversio.

Forsvarskæden får presset sig op på tre et halvt logo ud af fem og dette er udelukkende på baggrund af kvaliteten af bredden, i det alle syv spillere kan gøre sig gældende i startopstillingen.





Midtbanen


Iriney, Arzu, José Cañas, Beñat, Juanma, Israel, Nacho, Ezequiel, Salva Sevilla, Momo
Anfører Arzu

Det er muligt, at målmandsposten og forsvarskæden ikke er så stærk besat som ønsket, men det kan man ikke sige om midtbanen.

Her finder man blandt andet holdets anfører, Arzu, der har spillet i klubben i de seneste ni sæsoner. Han vil være den ene halvdel af maskinrummet hos Betis, mens brasilianske Iriney efter alt at dømme bliver hans makker på den centrale midtbane, medmindre Alfonso vil give en af klubbens yngre kræfter chancen. Hvis det bliver tilfældet, står valget mellem Beñat eller José Cañas.

På kanterne har manager Alfonso også flere alternativer, men især Salva Sevilla og Momo ligner to spillere, der for alvor har kvaliteten til at være de kreative kræfter på holdet. De er begge spillere, der råder over gode tekniske egenskaber, mens de heller ikke har problemer med det mentale eller fysiske aspekt, men konkurrencen er hård, så formen skal helst være der fra starten af sæsonen.

Kvaliteten på midtbanen er ikke til at tage fejl af og især bredden på kanterne er rigtig god, så det bliver til en karakter på fire logoer.





Angrebet


Ruben Castro, Mista, Jorge Molina, Daniel Aquino, Jonathan Pereira
Ruben Castro

Hvis det gamle ordsprog om, at det bedste forsvar er et godt angreb, er sandt, så må man konstatere, at det ser rigtig godt ud for Real Betis.

Det er nemlig i angrebet, at man finder de store stjerner på holdet i form af Jonathan Pereira og Ruben Castro. Disse to ligner det oplagte makkerpar i en angrebskonstellatio n, hvor Jonathan Pereira skal være angriberen, der søger ned i banen efter bolden, mens Ruben Castro er skarpretteren, der gerne skulle ende som holdets topscorer med mange mål på kontoen.

Udover disse to, råder manager Alfonso over nyerhvervelsen Mista, der med sin erfaring kan ende med at blive en vigtig spiller for Betis, mens Jorge Molina nok ikke skal sætte næsen op efter for meget spilletid. Den sidste spiller i angrebet er den anden nyerhvervelse, Daniel Aquino, der efter alt at dømme kun er blevet indlemmet i førsteholdstruppen i håbet om, at erfaringen for alvor vil sætte gang i hans udvikling.

Set ud fra de øvrige klubber i Liga Adelante, råder Betis som sagt over et meget stærkt angreb, hvilket også kan ses på karakteren, der kaster fire et halvt ud af fem logoer af sig.




Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010