home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 1042 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Semi- til fuldtidsprofessionel
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Semi- til fuldtidsprofessionel  (Læst 2086 gange)
plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Semi- til fuldtidsprofessionel
« : 24 Mar 2011, 21:58 »

Davs alle!

En erfaren FM-gamer kan også løbe ind i situationer, hvor uvidenhed kan blive et problem. Det måtte jeg sande, da jeg står overfor en interessant situation med islandske Valur i mit nuværende save. Klubben er semiprofessionel, men stærke resultater i de seneste sæsoner har gjort at økonomien er blevet styrket gevaldigt og at jeg faktisk kalkulerer med en vis portion penge for europæiske resultater hver sæson, så jeg i hvert fald ikke har underskud fra sæson til sæson.

Det gør at jeg gevaldigt nærmer mig den situation, at jeg kan ansøge om at få klubben gjort fuldtidspro. Men er det egentlig en situation jeg ønsker mig?

På plus-siden er naturligvis, at jeg vil kunne tiltrække langt flere spillere. Ydermere vil den øgede træning gøre, at spillerne udvikler sig langt bedre.

Men på minus-siden vil det betyde dyrere lønninger, hvilket jeg ikke er sikker på at økonomien kan bære (så stærk er den endnu ikke). Derudover er mit stadion ikke særlig stort, så selv hvis det medførte en større fanbase som følge af god succes, så er det tvivlsomt at jeg vil kunne hive pengene ind dér.


Mit spørgsmål til jer alle er, om det er værd at gå fuldtidsprofessione l når chance byder sig, eller om det faktisk vil kunne medføre en økonomisk overbelastning af klubben på trods af dominans i ligaen og rimelig europæisk succes.

Håber på masser af dejlig respons crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Hr.Geisler
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #1: 25 Mar 2011, 01:29 »

Jeg ville gå pro!
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #2: 25 Mar 2011, 01:37 »

Jeg ville gå pro!

Lidt argumentation ville være at foretrække Tunge

Pointen er jo netop at jeg er i tvivl om fordelene ved at gå pro opvejer ulemperne.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #3: 25 Mar 2011, 10:51 »

Den er svær.
Du burde nok forblive Semi i et år eller 2 mere. Men spørgsmålet er så om du stadig vil kunne følge med i Europa. For hvis du ikke kan det vil du jo ikke blive ved med at forbedre økonomien. Men samtidigt hvis du kan vil du få flere penge og en bedre økonomi og dermed et større fundament til fuldtidsprofessiona lisme.

Så ved det ikke helt, men jeg synes sgu du skal vente lidt. Måske 1 år og så se hvordan du klarer dig i Europa.
Logged


Lavezzi
Gæst
 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #4: 25 Mar 2011, 11:26 »

Det ville hjælpe lidt, hvis du kunne poste et ss af din økonomi, så man kan se hvor meget du har at gøre godt med. Men umiddelbart vil jeg mene, at hvis du ikke selv mener, økonomien kan holde til det, skal du vente et år eller to. På den anden side gider jeg ikke være enig med TheX.
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #5: 25 Mar 2011, 12:05 »

Men på minus-siden vil det betyde dyrere lønninger, hvilket jeg ikke er sikker på at økonomien kan bære (så stærk er den endnu ikke). Derudover er mit stadion ikke særlig stort, så selv hvis det medførte en større fanbase som følge af god succes, så er det tvivlsomt at jeg vil kunne hive pengene ind dér.
Nu har jeg ikke prøvet at stå i den situation i dette spil, men i tidligere udgaver så har det ikke altid været.
Fuldtid = Væsentlig mere i løn

Så det bør ikke nødvendigvis gå så galt igen, men hvis det er gjort anerledes i det her spil.
Jamen så god held og lykke Peace
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #6: 25 Mar 2011, 12:07 »

Altså sagen er den, at jeg har underskud efter sæsonen, hvis jeg ikke enten sælger en spiller eller finder vej til Europa (og minimum sidste kval-runde)

Men lige pt har jeg +15 mio i kassen, og regner med at kunne lægge 10 mio til for UEFA-cup gruppespil. Så efter denne sæson burde jeg have 25 mio. Derudover har jeg en spiller der er 15 mio værd, der ikke vil forlænge, så jeg overvejer at smide ham afsted med 1 år tilbage af kontrakten. Det vil sige at jeg nok burde have et sted mellem 35 og 45 mio efter denne sæson.

Nu skal det så også siges, at jeg 'regner' med gruppespil. Det lykkedes forrige sæson, hvor jeg klarede det med nød og næppe, men min trup er blevet stærkere hen over det følgende halvår. Problemet er, at hvis jeg løber ind i en uheldig lodtrækning, så er det jo farvel før det gik i gang Peace

Men hvad er der at vinde ved at gå fuldtidsprof rent økonomisk? Giver det større sponsorater og tilskuertal? For så er der måske ide i at tage springet.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #7: 25 Mar 2011, 12:08 »

Nu har jeg ikke prøvet at stå i den situation i dette spil, men i tidligere udgaver så har det ikke altid været.
Fuldtid = Væsentlig mere i løn

Så det bør ikke nødvendigvis gå så galt igen, men hvis det er gjort anerledes i det her spil.
Jamen så god held og lykke Peace

Det troede jeg faktisk... Hvis lønningerne kan holdes på nogenlunde samme niveau, så ville det jo ikke så galt ud igen. For så er der pludselig meget at vinde og meget lidt at tabe, idet spillerne vil udvikle sig bedre og jeg vil kunne tiltrække større navne.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #8: 25 Mar 2011, 13:40 »

Altså sagen er den, at jeg har underskud efter sæsonen, hvis jeg ikke enten sælger en spiller eller finder vej til Europa (og minimum sidste kval-runde)

Men lige pt har jeg +15 mio i kassen, og regner med at kunne lægge 10 mio til for UEFA-cup gruppespil. Så efter denne sæson burde jeg have 25 mio. Derudover har jeg en spiller der er 15 mio værd, der ikke vil forlænge, så jeg overvejer at smide ham afsted med 1 år tilbage af kontrakten. Det vil sige at jeg nok burde have et sted mellem 35 og 45 mio efter denne sæson.

Nu skal det så også siges, at jeg 'regner' med gruppespil. Det lykkedes forrige sæson, hvor jeg klarede det med nød og næppe, men min trup er blevet stærkere hen over det følgende halvår. Problemet er, at hvis jeg løber ind i en uheldig lodtrækning, så er det jo farvel før det gik i gang Peace

Men hvad er der at vinde ved at gå fuldtidsprof rent økonomisk? Giver det større sponsorater og tilskuertal? For så er der måske ide i at tage springet.

Du kan jo prøve at gemme, også blive pro og hvis det er dårligt så gå tilbage til det du gemte lige før :-)
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Semi- til fuldtidsprofessionel
« Svar #9: 25 Mar 2011, 14:47 »

Det fungerer ikke for mig quuNix Skuffet

Hvis jeg først er nået en sæson frem i et save, så er der intet der kan få mig til at gå tilbage igen. Mit hoved er indstillet på den nyeste situation, så det vil fjerne alt det sjove for mig at gå tilbage til den gamle Smiley
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010