home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
03 Nov 2024, 19:31 Brodtgaard Challenges The real SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23453
  0 Brugere, 1362 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Seraphinang
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Konkurrencer
| | |-+  Blogkonkurrence anno 2011
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 Udprint
Forfatter Emne: Blogkonkurrence anno 2011  (Læst 69745 gange)
Guldbrand
Blogmester

Sv: Blogkonkurrence anno 2011
« Svar #270: 12 Apr 2011, 21:46 »

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis folk ikke får den respons som de ønsker eller havde forventet, men sådan er det desværre under en blogkonkurrencen hvor der er mange blogs kørende på samme tid.

For mit eget vedkomne må jeg dog ærgerligt tilkendegive at der simpelthen ikke har været en eneste blog der har fanget min interesse, hvorfor jeg heller ikke får kommenteret på dem.  Ubeslutsom

3.v evaB
Gæst

« Svar #271: 12 Apr 2011, 21:46 »

Det er selvfølgelig et spørgsmål om, at løfte i flok.
Skal glædeligt indrømme, at jeg ikke har læst dem alle da jeg simpelthen ikke har tid til det.
Men ja det ville da være dejligt for konkurrencen hvis der var flere der læste med.
At the end of the day skriver man blogs for sin egen og ikke kommentarernes skyld.

Szczesny
Manager

« Svar #272: 12 Apr 2011, 21:58 »

Hvis folk læser bloggen, og synes om den, så skal de nok give en kommentar.

Hvis de ikke læser den, så kommenterer de slet ikke.

Jeg har overvejet, at læse alle blogs igennem, men det er jo et vanvittigt arbejde - og efter at have set kvaliteten af nogle af dem, så vælger jeg ikke at kommentere.

Sagt med andre ord. Hvis ikke jeg gider kommentere, så gør jeg det heller ikke. At råbe op om det ændrer ikke noget på dette Peace

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #273: 12 Apr 2011, 22:00 »

Jeg synes heller ikke at blogkonkurrencen har fået den opmærksomhed som den fortjener, men er det bare mig eller er den heller ikke så spændende at følge i år? Jeg kan ikke rigtig beskrive hvorfor, men nu er det tredje år i træk (4? kan ikke huske?).. måske trænger konkurrencen til lidt fornyelse eller noget. Jeg ved ikke hvad, og har slet ingen forslag - det er bare en tanke. Måske er folk blevet mætte?

Derudover forstår jeg godt at du er irriteret over den manglende opmærksom, Katanka, men jeg synes heller ikke man skal kommentere bare for at gøre det. Hvis man ikke synes bloggen er spændende, hvorfor så bruge tid på at læse den og kommentere? Der må være en grund til at man kommentere ved sin forhåndsfavorit - nemlig, at det er det man finder interessant. Folk skal gøre sig fortjent til at få en kommentar, og får man dem ikke, må man arbejde ekstra hårdt for at 'vinde' en stemme.

Jeg er dog 100 % enig med dig og andre i, at konkurrencen slet ikke får den støtte som den burde! For det er uden tvivl en rigtig spændende konkurrence, og det er fedt at se folk ligger tid i deres arbejde omkring det!

-LFC-
Manager

« Svar #274: 12 Apr 2011, 22:26 »

Det er selvfølgelig ærgerligt hvis folk ikke får den respons som de ønsker eller havde forventet, men sådan er det desværre under en blogkonkurrencen hvor der er mange blogs kørende på samme tid.

For mit eget vedkomne må jeg dog ærgerligt tilkendegive at der simpelthen ikke har været en eneste blog der har fanget min interesse, hvorfor jeg heller ikke får kommenteret på dem.  Ubeslutsom
Nu har jeg deltaget siden der var konkurrence i FM08. Ingen anelse om der var før. Men jeg har aldrig oplevet så lav tilslutning til konkurrencen før. Måske skyldes det manglen på de store navne? Jeg ved det ikke, men jeg synes det er synd.

Cesc
Landsholdsspiller

« Svar #275: 12 Apr 2011, 22:32 »

Nu har jeg deltaget siden der var konkurrence i FM08. Ingen anelse om der var før. Men jeg har aldrig oplevet så lav tilslutning til konkurrencen før. Måske skyldes det manglen på de store navne? Jeg ved det ikke, men jeg synes det er synd.

Jeg kan følge dig 100 %.
Jeg tror nemlig også det har noget med det at gøre, for sammenligner man med tidligere år, så er der slet ikke den samme spænding. Er der ikke også meget få blogs tilbage på nuværende tidspunkt som kører?
Jeg er helt sikker på det har noget med det at gøre, at der kun er få store navne med og derfor ikke den samme 'kamp' om at vinde.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #276: 13 Apr 2011, 08:35 »

Nej jeg vil ikke sige at det er pga. af manglede store navne, for jeg har forsøgt at kigge med i alle blogs. Problemet er i mine øjne at de fleste ikke har gjort nok ud af layoutet og grafikken, hvilket jeg tror er meget vigtigt i en blogkonkurrence med så mange deltagere, da man er nød til at skille sig ud fra mængden.

Derudover syntes jeg at de blogs der har haft et potentiale til at jeg vil følge, med har updates der er alt for lange så man hurtigt mister interessen i at læse med.

Skulle man have fanget min interesse i denne konkurrence, så skulle det ske igennem relativ korte updates med et tiltalende layout. ikke nødvendigvis en masse grafisk lir, selvom det ville hjælpe, men bare så den ser indbydende ud.

Til sidst er de blogs som jeg havde set frem til (pga. holdet) ikke kommet igang, og det har selvfølgelig også haft en vis indvirkning..

Katanka
Freelance Grafiker

« Svar #277: 13 Apr 2011, 09:44 »

Hvis folk læser bloggen, og synes om den, så skal de nok give en kommentar.

Hvis de ikke læser den, så kommenterer de slet ikke.

Jeg har overvejet, at læse alle blogs igennem, men det er jo et vanvittigt arbejde - og efter at have set kvaliteten af nogle af dem, så vælger jeg ikke at kommentere.

Sagt med andre ord. Hvis ikke jeg gider kommentere, så gør jeg det heller ikke. At råbe op om det ændrer ikke noget på dette Peace

Men lad mig så give dig et andet eksempel.. Ved at du bruger 2 minutter på at skrive en kommentar i en blog, så kan du jo have reddet hans lyst til at forsætte hans blog.. Eller ved at du bare skrev hvad han kunne gøre bedre i fremtiden, så han har nogle mål at gå efter. Hvis vi ikke hjælper de "upcomming" bloogers på vej med guide osv. Så bliver scenen kedelig på dette område. Vi har alle et ansvar for at det kommer til at gå op i et højere enhed. Men skal ikke sige at du skal skrive i en blog, vil kun opfordre dig til at gøre det. For at gøre en forskel for en anden person.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #278: 14 Apr 2011, 17:51 »

Mit bud er, at hele blogkonceptet er ved at være slidt op. Det har ikke noget med navne, grafik osv at gøre, at konkurrencen ikke har samme bevågenhed som tidligere, det beviser et hurtigt kig i blogsektionen, for der er interessen også dalet de senere år. For et par år siden, var blogsektionen spækket med blogs der løb langt op i tocifrede sideantal på ganske kort tid, i dag er der vel 3-4 stykker med et lignende antal sider i hele blogsektionen, og de har alle, uden undtagelse, kørt siden november eller allersenest Januar. Det vidner ikke om den massive interesse man så for bare et par år siden.

Så mit bud er, at konceptet ganske enkelt trænger til en radikal forandring. Jeg ved ikke hvad denne forandring skulle bestå i, men det er der sikkert et eller andet kvikt hoved, der på et eller andet tidspunkt hitter på.

Hvis der stadig er planer om nyt design til siden, skulle man måske sætte et par kreative hoveder i gang med en brainstorm, for at komme op med ideer til en makeover til blogsektionen. Konceptet har jo reelt ikke forandret sig en døjt, siden de unge gutter på, en siden hedengangen side, som jeg desværre ikke lige husker navnet på, fik ideen til det de dengang kaldte dagbøger. Ideen var genial i alt sin enkelhed, og holdt i mange år, men noget kunne tyde på, at indpakningen er ved at have overlevet sig selv.

Måske skulle der ikke mere til, end at man lavede sektionen om, således at bloggen kom til at ligne en blog, i stedet for bare at ligne en forumtråd. Der kunne måske laves noget med nogle widgets med uploadede highlights osv. Til dem der (ganske forståeligt) savner lidt anerkendelse for deres arbejde, kunne man måske lave et stemmesystem, så læseren eksempelvis kunne tildele en blog man synes om en stemme om dagen, eller bare en stemme pr update, så får forfatteren et anerkendende klap på skulderen, uden at læseren behøver skrive en kommentar, hvis ikke han har lyst.

Et decideret blogformat ville også have den fordel, at updates i en populær blog, ikke bare drukner i et hav af kommentarer.

Nå, nu blev det måske alligevel lige til et par af de ideer jeg ellers sagde jeg ikke havde, men for lige at vende tilbage til pointen. Min oplevelse er, som sagt, at det er konceptet i dets nuværende format, der har overlevet sig selv.

3.v evaB
Gæst

« Svar #279: 14 Apr 2011, 18:01 »

Det holder jo på ingen måde, at fraværet fra 'store navne'(det er i hele taget lol at kalde dem store navne), skulle sørge for en mindre tilslutning til blogkonkurrencen. Så lige så snart de 'store navne', vælger at stoppe med blogsjov så dør det at blogge?
Nej. For det passer ikke.

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #280: 23 Apr 2011, 00:53 »

Er der overhovedet nogen der forsat læser med i blogkonkurrencen?

Jeg ved godt det er påske, men der er aldrig rigtigt nogen der kigger på blogsne, næsten ingen kommentarer, synes bare det er bittert, når man laver et stykke arbejde og det ikke bliver værdsat på det mindste. Jeg ved godt at nogen er skuffede over de såkaldte store navne ikke deltager, men helt ærligt synes jeg det er lamt hvis det virkelig er årsagen til at der ikke er mere gang i den. Hvis man kan lide at læse blogs er det vel ligemeget hvem der deltager, så er det vel mere, hvilke blogs er gode, det bør jo ikke være en kamp om hvem er mest populære?

Nu er der sikkert nogle der vil sige jeg er bitter, ja det er jeg vel...

NiklasV
Gæst

« Svar #281: 23 Apr 2011, 00:56 »

Er der overhovedet nogen der forsat læser med i blogkonkurrencen?

Jeg ved godt det er påske, men der er aldrig rigtigt nogen der kigger på blogsne, næsten ingen kommentarer, synes bare det er bittert, når man laver et stykke arbejde og det ikke bliver værdsat på det mindste. Jeg ved godt at nogen er skuffede over de såkaldte store navne ikke deltager, men helt ærligt synes jeg det er lamt hvis det virkelig er årsagen til at der ikke er mere gang i den. Hvis man kan lide at læse blogs er det vel ligemeget hvem der deltager, så er det vel mere, hvilke blogs er gode, det bør jo ikke være en kamp om hvem er mest populære?

Nu er der sikkert nogle der vil sige jeg er bitter, ja det er jeg vel...
Jeg er en aktiv læser på diverse blogs, det er bare sjældent jeg føler jeg har trang til at kommentere, tror skam læse trangen er stor hos diverse læsere. Blot dovenskaben der holder dem fra at kommentere, som jeg selv kommer ud for nogle gange, men bestemt for i min respekt, jer der bruger tid på det. Jeg ville gerne selv blogge om Dortmund, men har desværre ingen grafiske egenskaber :/

Adzke
Landsholdsspiller

« Svar #282: 23 Apr 2011, 00:58 »

Jeg er en aktiv læser på diverse blogs, det er bare sjældent jeg føler jeg har trang til at kommentere, tror skam læse trangen er stor hos diverse læsere. Blot dovenskaben der holder dem fra at kommentere, som jeg selv kommer ud for nogle gange, men bestemt for i min respekt, jer der bruger tid på det. Jeg ville gerne selv blogge om Dortmund, men har desværre ingen grafiske egenskaber :/

Kommentér! Det er altså enormt dejligt at vide, at man ikke skriver ud i intetheden. Det gør sgu en ret stor forskel, at der bare lige er én eller to, der skriver et-eller-andet, så man kan se, nogen følger med.

NiklasV
Gæst

« Svar #283: 23 Apr 2011, 00:59 »

Kommentér! Det er altså enormt dejligt at vide, at man ikke skriver ud i intetheden. Det gør sgu en ret stor forskel, at der bare lige er én eller to, der skriver et-eller-andet, så man kan se, nogen følger med.
Kan jeg selvfølgelig godt forstå Smiley - Vil jeg så begynde på Wink

Heskey
Landsholdsspiller

« Svar #284: 23 Apr 2011, 01:00 »

Det grafiske bør heller ikke betyde det store i en blog, ikke efter min mening i hvert fald, det bør være det skriftlige, det er trods alt en blog, bevares det må da gerne være pænt og indbydende, men jeg synes stadig ikke det er det vigtigste. Smiley
Jeg undrer mig bare over hvor få jeg ser læse de blogs, og ser sjældent folk få kommentarer, tror bare mange ikke tænker over hvor lidt der skal til for at gøre bloggere glade, blot en "jeg følger, god blog" eller lignende kan få folk til at give den lidt ekstra. Smiley

Sider: 1 ... 17 18 [19] 20 21 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010