Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
30 Okt 2024, 07:58
Kenitho
Challenges
The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26
andersnomanni
Blogs
SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05
Broen13
Blogs
Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05
Bubbles
Blogs
#2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31
Svartowiz
Omklædning...
Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45
Svartowiz
Skadestuen
Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
Antal Registrerede Brugere:
23444
0 Brugere, 948 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
keiraupton91
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andet
Kategori: Fodbold
Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
0 Brugere og 15 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
2
3
[
4
]
Forfatter
Emne: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan? (Læst 10512 gange)
Yessir
Manager
Sv: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
«
Svar #45:
08 Mar 2011, 00:45 »
Citat af: Grønthandleren 08 Mar 2011, 00:38
Jeg vil stadig holde fast i mit eksempel: at jeg, som Arsenal-fan, har intet problem i at rejse over og støtte dem på Emirates to-tre gange om året. Hvis jeg kunne - og havde råd - ville jeg jo helt sikkert være der hver gang, men det er der jo geografiske forklaringer på. Det vigtigste er, at supporten ligger der - og i mit hoved er der KÆMPE forskel på, at støtte et sydamerikansk hold, som aldrig oplever live, og så til at støtte et engelsk hold, hvor man har muligheden for at bruge tid og penge på at opsnuse kulturen omkring klubben på tætteste hånd, samtidig med at man yder support på stadion.
Nu har du været Arsenal fan fra get-go af, der smuttede du vel ikke til London 2-3 gange om året og så Arsenal?
Så hvorfor er der forskel på at støtte et sydamerikansk hold man ikke kommer til at se live særlig tit, og så et Arsenal hold man ser 2-3 gange om året, når man er gammel nok og tjener penge til det.
Hvad så med en eller besværlig by i Spanien der kommer til at koste kassen at besøge. Kan man være fan af deres hold, selvom det koster 10 gange så meget at komme derned i forhold til London, og man derfor kun kan se dem hvert 2-3 år i stedet for?
Chamberlain15
Manager
«
Svar #46:
08 Mar 2011, 00:45 »
Citat af: Yessir 08 Mar 2011, 00:34
Nej jeg kan godt læse i tråden at du sagtens kan være fan af 4-5 hold, men hvorfor går grænsen så der. Hvorfor kan man ikke investere sig selv i 10-15 klubber f.eks. Hvis jeg husker rigtigt skrev du at grænsen går der. Men er det bare fordi du ikke selv er fan af flere hold endnu, eller ligger der noget mere konkret bag? Hvad gør du så, hvis en tv kanal køber rettighederne til Argentinsk fodbold, og du begynder at falde for River Plate. Og som tiden går føler du dig efterhånden også som fan af dem. Bliver du så nødt til at smide et af de andre hold ud? Og hvad for et hold skulle det så være, det først ankomne fordi dem er du ved at være træt af, eller det sidst ankomne fordi dem nåede du ikke helt at knytte dig til alligevel?
Jamen hvis man ikke er på stadion hvordan viser man så sin kærlighed til klubben, overfor klubbens spillere som er dem der sørger for resultaterne? De kan ikke mærke du sidder hjemme i stuen og hepper, de kan kun mærke på pengepung at du køber deres merchandise, og der er godt nok forskel på hvem der tjener meget, og hvem der tjener lidt. Hvis du skal støtte dit hold ordentligt er det nødt til at foregå på stadion i min verden. Der kan du vise din passion for klubben, til klubben og dens spillere.
Jeg synes grænsen er på 5 hold. Det kan vel godt siges at det er fordi jeg ikke selv er fan af så mange. Men ærlig talt. 10-15 hold? Det er der jo intet menneske der ville kunne holde til. Altså at være ordenlig fan af hvert hold. Så skulle man godt nok droppe lidt lektier i skolen samt det sociale. Nej tak. Og man smider/skifter ikke bare et hold ud. Det umenneskeligt (
) Altså nu har jeg jo sagt at jeg mener grænsen hedder 5 hold. Og hvis jeg lige pludselig skulle falde for et 6 eller 7 hold som jeg bare ikke kunne holde mig så måtte jeg vel bare "bide det i mig." Dog vil der automatisk være 1-2 hold som falder fra en. Altså som man ikke følger ligeså meget. :-)
Tidligere brugernavn: petur
Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3
Har et stort had til især Tottenham.
Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."
Yessir
Manager
«
Svar #47:
08 Mar 2011, 00:56 »
Citat af: petur 08 Mar 2011, 00:45
Jeg synes grænsen er på 5 hold. Det kan vel godt siges at det er fordi jeg ikke selv er fan af så mange. Men ærlig talt. 10-15 hold? Det er der jo intet menneske der ville kunne holde til. Altså at være ordenlig fan af hvert hold. Så skulle man godt nok droppe lidt lektier i skolen samt det sociale. Nej tak. Og man smider/skifter ikke bare et hold ud. Det umenneskeligt (
) Altså nu har jeg jo sagt at jeg mener grænsen hedder 5 hold. Og hvis jeg lige pludselig skulle falde for et 6 eller 7 hold som jeg bare ikke kunne holde mig så måtte jeg vel bare "bide det i mig." Dog vil der automatisk være 1-2 hold som falder fra en. Altså som man ikke følger ligeså meget. :-)
Så det er bare en personlig prioritering. Så hvis XxLOC-fan14xX kom og sagde han var fan af 9 hold, så burde du ikke have noget problem med det. I hvert fald ikke uden at virke dobbeltmoralsk
Grønthandleren
Ynglingespiller
«
Svar #48:
08 Mar 2011, 01:03 »
Citat af: Yessir 08 Mar 2011, 00:45
Nu har du været Arsenal fan fra get-go af, der smuttede du vel ikke til London 2-3 gange om året og så Arsenal?
Så hvorfor er der forskel på at støtte et sydamerikansk hold man ikke kommer til at se live særlig tit, og så et Arsenal hold man ser 2-3 gange om året, når man er gammel nok og tjener penge til det.
Hvad så med en eller besværlig by i Spanien der kommer til at koste kassen at besøge. Kan man være fan af deres hold, selvom det koster 10 gange så meget at komme derned i forhold til London, og man derfor kun kan se dem hvert 2-3 år i stedet for?
Hvis det er en mere eller mindre fast rutine, at man har sådan en tur - så er der stor respekt herfra, og jeg vil sagtens mene, at man kan kalde sig fan. Dermed ikke sagt, at så snart du har set et eller andet hold live - så er du fan. Der skal være en 'rutine' - det skal være noget fast. Hvis du kan følge den.
Citat af: Yessir 08 Mar 2011, 00:42
Hvad er opvokset med klubben for dig? Hvornår faldt du for dem og hvorfor? Har du planer om at flytte til London og støtte din klub aktivt så?
Som sagt er en klub mere end bare en klub i min verden, den repræsenterer noget vigtigere, nemlig ens baggrund og liv/nabolag og by.
Men tak, jeg er glad for i det mindste kan se hvor jeg kommer fra. Det betyder sgu alligevel lidt at man ikke taler for døve øren
Og ja vi må nok bare blive enige om at vi har forskelligt syn på det i sidste ende, men derfor er det stadig interessant og se hvad der trigger jer til at blive fan af et udenlandsk hold og i nogens tilfælde mange hold.
Så til din edit. Hvorfor er sympati klubber et no-go? Jeg har f.eks et par klubber jeg følger uden at kalde mig fan, som står listet med forklaring på side 1. Hvorfor trækker du i bremsen ved det?
Først og fremmest kan jeg ikke forholde mig til sympati-klubber. Man er 100% i det - ellers kan man godt pakke sammen. Jeg kan ikke følge et hold igennem en række kampe, på grund af et sympati-grundlag - når jeg ser andre kampe end Arsenals, så er det fordi deres fodbold interessere mig - enten historisk eller på banen: spillemæssigt.
Jeg er enig: en klub er mere end en klub. Den repræsentere et folk og en historie.
Jeg kan prøve at tage udgangspunkt i mig selv: jeg voksede op med Arsenal omkring mig - mine brødre og min far var Arsenalfans. Dermed var det også ganske naturligt at den første replica-trøje jeg fik smækket over ørene var en Arsenaltrøje - jeg husker det tydeligt. Jeg var 7 år gammel. Det var Arsenals udebanetrøje for sæsonen 99/00. Jeg elskede den - har bl.a. købt en for lidt mere end to år siden, og fået den indrammet. Nok om det.
Derefter har det hele hængt ved - jeg blev senere fuldstændig forgabt i Henry, Vieira og Pires. Som det nok var tilfældet for mange Arsenalfans
I de seneste par år, har jeg været ovre og se forskellige kampe på Emirates(nåede desværre aldrig på Highbury), og det har kun styrket mine følelser for klubben - det er en ganske speciel følelse at gå på stadion i Islington
Jeg har, som du nævner, overvejet at flytte derover når jeg har gjort gymnasiet færdigt. Få sig et studiejob, bo småt og bruge opsparede penge på et sæsonkort til Emirates. Det er drømmen
Chamberlain15
Manager
«
Svar #49:
08 Mar 2011, 07:42 »
Citat af: Yessir 08 Mar 2011, 00:56
Så det er bare en personlig prioritering. Så hvis XxLOC-fan14xX kom og sagde han var fan af 9 hold, så burde du ikke have noget problem med det. I hvert fald ikke uden at virke dobbeltmoralsk
Det er vel hans valg. Men jeg ville da godt nok undre mig hvis han var ægte fan af hvert hold og fulgte dem alle sammen. Det er der jo ikke noget menneske der kan. Så begynder man jo at prioritere. Foreksempel. Hvis man er fan af Chelsea og Inter. Og de skal begge spille samtidig. Så prioriter man måske Chelsea højere og så er der mistet lidt kærlighed til Inter. :-)
«
Seneste Redigering: 08 Mar 2011, 08:27 af petur
»
Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."
guldborg
Ynglingespiller
«
Svar #50:
08 Mar 2011, 09:07 »
Jeg er Milan fan. Det har jeg altid været, efter jeg arvede en Savićević trøje, har det bare bidt mig. Mine Onkel er tidligere medlem af FdL, og min fætter er medlem af Curva Sud Milano, de har påvirket mig utroligt. Jeg græder når vi taber og jubler når vi vinder. Jeg følger med i alt omkring klubben og har flere gange været på stadion. Jeg mener jeg kan kalde mig selv fan
oi oi pippo segna per noi
cjensen94
Gæst
«
Svar #51:
08 Mar 2011, 10:00 »
Citat af: petur 08 Mar 2011, 07:42
Det er vel hans valg. Men jeg ville da godt nok undre mig hvis han var ægte fan af hvert hold og fulgte dem alle sammen. Det er der jo ikke noget menneske der kan. Så begynder man jo at prioritere. Foreksempel. Hvis man er fan af Chelsea og Inter. Og de skal begge spille samtidig. Så prioriter man måske Chelsea højere og så er der mistet lidt kærlighed til Inter. :-)
Mener du at du mister følelser for holdet, hvis du bare misser en enkelt kamp? Eller for den sags skyld 3-4 stykker?
Chamberlain15
Manager
«
Svar #52:
08 Mar 2011, 14:10 »
Citat af: C 23 08 Mar 2011, 10:00
Mener du at du mister følelser for holdet, hvis du bare misser en enkelt kamp? Eller for den sags skyld 3-4 stykker?
Nej men hvis man er fan af 9 hold så må man jo prioritere i hver weekend. Og det gør vel at automatisk er der nogen hold som kommer i kulden.
Frederikbjerg
Landsholdsspiller
«
Svar #53:
09 Mar 2011, 19:01 »
Jeg må indrømme, at jeg ikke lige gider læse alle jeres lange og dybdegående indlæg igennem. Det kan godt munde ud i, at jeg kommer med en mening, som en anden tidligere har ytret. Hvis det sker vil jeg beklage.
Jeg kan dog godt se, at i alle har diskuteret hvor mange hold, man kan være fan af. For min skyld kan man være fan af så mange hold, som man vil. Der er vel heller ikke en, der bestemmer hvordan man er rigtig fan. Selvfølgelig bliver det rigtig problematisk, hvis ens hold mødes.
Hvis man trækker et eksempel op fra håndboldens verden, så har man jo Jesper 'Kasi' Nielsen, som jo passer meget godt ind i denne diskussion. EHF har jo været inde i denne sag, og sige, at de vil se om man må stå som ejer i 2 klubber. Han kan da i hvert tilfælde have problemet med, hvilket hold han skulle holde med. Forestil jer situationen, hvor AG København tog imod Rhein-Neckar Löwen. Det kan da sætte en masse tanker igang.
Personligt er jeg fan af 2 hold, nemlig AC Horsens og Manchester United. Nu er jeg ret sikker på, at et opgør mellem disse klubber, aldrig vil finde sted. Mit forhold til Manchester er egentligt ikke så gammelt. Nu er jeg 'kun' 17 år nu, og har kun holdt med United i 3-4 år. Det kom nok mest ud af, at jeg så havde noget at dele med alle mine kammerater, som var AGF fans. (Jeg kommer fra en meget lille by, mellem Århus og Horsens). Så blev jeg mere og mere betaget af flere af deres spillere, og jeg var personligt rigtig ked af, at Cristiano Ronaldo smuttede til Real Madrid. Jeg havde også nogle triste dage, da rygterne om Rooney var på toppen.
Mit forhold til AC Horsens er helt tilbage fra dengang, da jeg var omkring 9 år. Min mor havde fået 4 billetter af arbejdet, så de gamle inviterede en kammerat og jeg på Forum Horsens Stadion (Det hed det dengang). Jeg husker det tydeligt. Det var dengang vi spillede 1. division, og det var et rival-opgør. Det var Silkeborg der gæstede os dengang, og jeg blev solgt da Steffen Ernemann scorede på direkte frispark, oppe i højre hjørne. Så sent som i mandags, var mit hjerte ved at gå i stå. Jeg har ALDRIG nogensinde været så meget oppe at køre over en fodboldkamp, men nøj hvor skulle vi bare vinde.
.. Skulle det ske, at Horsens tager mod United, så må jeg indrømme, at mit forhold til United bliver glemt. Der vil jeg være Gul helt ind til hjertet.
Det er egentligt årsagerne til at jeg holder med 2 hold. Det vil jeg nok altid gøre, og sådan er det.
- Jeg håber det er skrevet, så det kan forstås
.
If you can't join them, beat them.
-RVM-
Førsteholdsspiller
«
Svar #54:
09 Mar 2011, 19:36 »
Jeg ser personligt ikke noget galt i at holde med flere forskellige klubber. Hvis man kan lide og klub så kan man lide en klub og sådan er det. Hvis man gider og bruge tid på at følge med i klubben, se deres kampe osv.. så kan det da være bedøvende lige meget om det så er 2 eller 6 hold, der er da ingen der skal bestemme eller sætte retningslinjer for hvor mange hold man må være fan af.
Et andet punkt er så at jeg tror at man helt naturligt kommer til at udvikle et større forhold til 1 eller 2 af de klubber man følger. Der er altid nogle hold der vil stå højere end andre, hvorfor man naturligt også vil følge dem mere.
Personligt er jeg kæmpe Real Madrid og FC Nordsjælland fan. FCN skyldes at jeg bor i nærheden af klubben og af og til har været inde og se dem siden dengang de hed Farum Boldklub og spillede i 2. division. Real Madrid kom af at jeg som 5 årig fik noget fodboldudstyr signeret af en Real spiller. Det var selvfølgelig en masseproduktion af udstyret og derfor ikke "rigtigt signeret" og kan heller ikke rigtigt huske om det var Raul eller Morientes, men det gjorde at jeg fik øjnene op for klubben da det ligesom var den første udenlandske klub jeg lærte at kende. Siden dengang har jeg så fulgt mere og mere med dem og de er blevet et og alt for mig når det gælder udenlandsk fodbold.
Derudover har jeg da også et par andre hold jeg holder med, nok det i kalder for sympatisere med, et begreb der egentlig rammer ret godt. Tag en klub som Man Utd f. eks. jeg ser da deres kampe i TV, og bliver da glad når de vinder og en smule skuffet når de taber, men der er på ingen måde noget der ændrer på mut humør i så høj grad som mine to favoritklubber kan gøre det. Derudover følger jeg heller ikke så meget med i United ud over deres kampe, hvorfor jeg ikke helt selv vil betegne mig som fan af klubben, men jeg kan bestemt godt lide at se dem spille
Sider:
1
2
3
[
4
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »