home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 660 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?  (Læst 10520 gange)
Chamberlain15
Manager

Sv: Sympatis klubber - Hvornår kan man kalde sig fan?
« Svar #15: 06 Mar 2011, 22:57 »

Du må meget undskylde den lave humor, men jeg har heller aldrig kunnet fordrage spillere der ligger under otte på ph skalaen Wink

Jeg må så være helt ærlig og sige at jeg ikke forstod den ;-)

Tilbage til debatten. Sympatis klubber er som alle ved langt fra det samme som at være fan af et hold. Faktisk synes jeg godt man kan skifte sympatis hold ud. Altså ikke bare som man vil. Altså det med at den ene weekend har man sympati for Dortmund og den anden for Schalke 04 går ikke. Hvad siger i til den?

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #16: 06 Mar 2011, 23:03 »

Petur - Syntes du ikke selv det lyder lidt underligt at du for sympati for en klub pga. de har en islænding på holdet?
Altså jeg har det sådan at når en dansker ryger til en stor liga håber jeg da på han spiller godt og får massere af spilletid, men jeg vil aldrig begynde at holde med hans hold.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 23:05 af nicolajtmadsen » Logged

FCK

Chamberlain15
Manager

« Svar #17: 06 Mar 2011, 23:07 »

Petur - Syntes du ikke selv det lyder lidt underligt at du for sympati for en klub pga. de har en islænding på holdet?

Nu er det heller ikke derfor at jeg startede med at følge Hoffenheim. Jeg startede med at følge dem i 08/09 sæsonen hvor de jo overraskede alt og alle med at være nr. 1 ved juletiden. Dog har jeg altid fulgt Gylfi Sigurdsson. Altså da han var i Reading. Og da han skiftede til Hoffenheim blev sympatien stærkere og jeg begyndte at følge noget mere med.

Nu har du så rettet dit indlæg. Så jeg svare også lige på det andet ;-). Altså der er stor forskel på at en dansker skifter til en stor liga end når en islænding gør det. Dengang Gudjonhsen skiftede til Chelsea blev klubben sindsygt populær på Island. Hvilket så er derfor der faktisk er en del Chelsea fans på Island.
« Seneste Redigering: 06 Mar 2011, 23:10 af petur » Logged

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #18: 06 Mar 2011, 23:23 »

Efter min mening kan man godt gå hen og blive fan af en klub sådan efter at have fulgt dem i lang tid. Sådan har jeg det efterhånden med Celtic.

Og efter min mening kan man også klart være fan af flere klubber. Jeg har Arsenal, KA og tildels Randers FC. Sidstnævnte er mit hold i Danmark. Jeg følger da også med i alt hvad der sker i klubben, men jeg må dog sige at jeg efterhånden har mistet nogen af de følelser, jeg havde for 2-3 år siden. Arsenal og KA er to klubber jeg elsker usandsynligt meget. Det gør helt ondt på mig at se to spillere fra KA skifte til Þór, hvilket er tilfældet i dette vindue. Samtidig sørgede gårsdagens Arsenal kamp også for lidt smerte. Det er frustrationer. Og virkelig noget jeg bliver nedtrykt af.

Dog er jeg enig med jskovc med henhold til at man ikke bare kan gå og være fan fra højre til venstre. Men jeg er dog også uenig med ham når det kommer til at være fan af mere end 1 klub. Man kan godt have flere.

Noget jeg dog aldrig ville gøre er at kalde mig fan af alle mine sympatis klubber. Det ville jo ikke kunne lade sig gøre at være en ordentlig fan med så mange hold. Og så skal man jo også til at vælge imellem sine hold hvis de spiller samtidig. Jeg vil faktisk sætte et maks på 4-5 hold.

Man kan ikke miste følelser til Randers, ellers fungerer hjerterne bare ikke godt nok på islændinge! ;-)

:-)

Chamberlain15
Manager

« Svar #19: 06 Mar 2011, 23:26 »

Man kan ikke miste følelser til Randers, ellers fungerer hjerterne bare ikke godt nok på islændinge! ;-)

;-)

Jeg har selvfølgelig stadigvæk følelser på holdet. Ingen tvivl. Og jeg blev da også unægtelig glad efter dagens kamp. En tur på stadion skal også ske i den nærmeste fremtid. Så ja. Jeg er stadigvæk Randers FC fan. :-)

cjensen94
Gæst

« Svar #20: 06 Mar 2011, 23:37 »

Personligt er jeg kun fan af ét hold - Brøndby. Jeg er også af den mening at man ikke kan være decideret fan af to hold i samme liga, da det virker sådan lidt, jaé.. Det virker lidt besynderligt, og en anelse dumt.

Jeg har selv lidt sympati for Everton. Det er kommet efter et dejligt spil FM, men så er jeg begyndt at se deres kampe når jeg har tid, og det bliver vist på 6'eren. I Spanien har jeg lidt sympati for Real Madrid, men det er ikke noget der overhovedet tangere til at blive fan. Det er nok egentlig næsten opstået fordi jeg er lidt anti-barcelona.

Til sidst har jeg sympati for mange hold i den tyske liga. Det vil sige at jeg egentlig bare godt kan lide den tyske liga, da der er utroligt mange fede hold. Leverkusen, Dortmund, og Schalke er nogle af dem jeg bedst kan lide. Leverkusen grundet FM, Dortmund grundet det unge hold og deres fans. Schalke pga. Ebbe sand.

Smiley

Chamberlain15
Manager

« Svar #21: 06 Mar 2011, 23:42 »

Jeg er også af den mening at man ikke kan være decideret fan af to hold i samme liga, da det virker sådan lidt, jaé.. Det virker lidt besynderligt, og en anelse dumt.

Helt enig der. Man kan ikke være fan af to hold i den samme liga. Det er bare for dumt imo. Og besynderligt nok er der nogen der har den optik. Altså at både være fan af United og Everton foreksempel. Det giver ikke mening.

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #22: 06 Mar 2011, 23:55 »

Faktisk en meget spændende debat, som virkelig giver mulighed for at få forskellige meninger og holdninger frem Smiley

I min verden, kan man ikke være fan af to hold i samme liga, og slet ikke af hold der er direkte rivaler. Kender en der kalder sig fan af både Tottenham og Arsenal, det dur bare ikke. Jeg mener derimod godt man kan være fan af mere end et hold. Jeg er selv fan af både Liverpool og AaB, og har store følelser for begge hold. Jeg er vokset op med begge hold, da begge mine brødre er AaB-fans og min ene bror er glødende Liverpool-fan. Jeg er derfor vokset op som fan af de to hold, og glemmer f.eks. aldrig min første kamp på Aalborg Stadion hvor AaB slog Herfølge 7-2. Med Liverpool sidder minder fast som blandt andet da man som otte-årig så Owen score to gange i de sidste ti minutter af FA-Cup finalen mod Arsenal i 2001, og så den fantastiske CL-finale mod Milan, hvor man nærmest græd i pausen, men så til gengæld gik med sin Liverpool shirt de næste tre dage og nægtede at tage den af. Jeg bliver meget påvirket af begge holds resultater, men holder ved både i medgang, og i den modgang som begge hold har oplevet det sidste halve års tid. Jeg er stadig fast mand på Vesttribunen på Aalborg Stadion og ser så mange af Liverpools kampe som muligt, og følger altid med i deres resultater. Jeg er fan af begge hold, og dem der ikke mener man kan være fan af mere end ét hold, de skal prøve at tage det valg, som det ville være for mig at skulle vælge mellem AaB og Liverpool.

Jeg kender mange der gennem de seneste år er begyndt at holde med FCK fordi de vinder og er meget i medierne. De er lige så entusiastiske omkring FCK som alle andre er, så mener bestemt de er fans, selvom nogle måske mener andet fordi de er fans af noget der ligner et købehold. Vi bliver alle fans af et eller flere hold af forskellige årsager, og det er måske ikke altid vi forstår hinanden lige godt. Flere af mine kammerater der er FCK-fans erkender da også, at min fundament for at være AaB-fan er større end deres for at være FCK-fan, og sådan er det nok tit.

Mht. til at være sympatisør af forskellige hold, så er der mest Leverkusen for mig. Har fulgt dem igennem fire-fem år efterhånden. Kan ikke forklare hvorfor det hold tiltaler mig, men nyder at se dem spille, og går en del op i deres resultater.

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

Frederik1994
Landsholdsspiller

« Svar #23: 07 Mar 2011, 00:05 »

;-)

Jeg har selvfølgelig stadigvæk følelser på holdet. Ingen tvivl. Og jeg blev da også unægtelig glad efter dagens kamp. En tur på stadion skal også ske i den nærmeste fremtid. Så ja. Jeg er stadigvæk Randers FC fan. :-)

Godt! Så er crewet da ikke helt fortabt på den danske fodboldscene ;-)

:-)

Chamberlain15
Manager

« Svar #24: 07 Mar 2011, 00:09 »

Faktisk en meget spændende debat, som virkelig giver mulighed for at få forskellige meninger og holdninger frem Smiley

I min verden, kan man ikke være fan af to hold i samme liga, og slet ikke af hold der er direkte rivaler. Kender en der kalder sig fan af både Tottenham og Arsenal, det dur bare ikke. Jeg mener derimod godt man kan være fan af mere end et hold. Jeg er selv fan af både Liverpool og AaB, og har store følelser for begge hold. Jeg er vokset op med begge hold, da begge mine brødre er AaB-fans og min ene bror er glødende Liverpool-fan. Jeg er derfor vokset op som fan af de to hold, og glemmer f.eks. aldrig min første kamp på Aalborg Stadion hvor AaB slog Herfølge 7-2. Med Liverpool sidder minder fast som blandt andet da man som otte-årig så Owen score to gange i de sidste ti minutter af FA-Cup finalen mod Arsenal i 2001, og så den fantastiske CL-finale mod Milan, hvor man nærmest græd i pausen, men så til gengæld gik med sin Liverpool shirt de næste tre dage og nægtede at tage den af. Jeg bliver meget påvirket af begge holds resultater, men holder ved både i medgang, og i den modgang som begge hold har oplevet det sidste halve års tid. Jeg er stadig fast mand på Vesttribunen på Aalborg Stadion og ser så mange af Liverpools kampe som muligt, og følger altid med i deres resultater. Jeg er fan af begge hold, og dem der ikke mener man kan være fan af mere end ét hold, de skal prøve at tage det valg, som det ville være for mig at skulle vælge mellem AaB og Liverpool.

Jeg kender mange der gennem de seneste år er begyndt at holde med FCK fordi de vinder og er meget i medierne. De er lige så entusiastiske omkring FCK som alle andre er, så mener bestemt de er fans, selvom nogle måske mener andet fordi de er fans af noget der ligner et købehold. Vi bliver alle fans af et eller flere hold af forskellige årsager, og det er måske ikke altid vi forstår hinanden lige godt. Flere af mine kammerater der er FCK-fans erkender da også, at min fundament for at være AaB-fan er større end deres for at være FCK-fan, og sådan er det nok tit.

Mht. til at være sympatisør af forskellige hold, så er der mest Leverkusen for mig. Har fulgt dem igennem fire-fem år efterhånden. Kan ikke forklare hvorfor det hold tiltaler mig, men nyder at se dem spille, og går en del op i deres resultater.

Enig med alt det du skriver. Fuldstændig. Jeg ville heller aldrig kunne vælge imellem Arsenal og KA. Som sagt har jeg mistet nogen af de følelser jeg havde for Randers FC men følelserne er der stadigvæk.

Dog vil jeg lige stille et spørgsmål ud fra dit indlæg i stedet for at grunde at jeg er enig ;-)

Ville du nogensinde kunne finde på at kalde dig for Leverkusen fan? :-)
Godt! Så er crewet da ikke helt fortabt på den danske fodboldscene ;-)

Dog er de ret fortabte på den engelske til gengæld. ;-)

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #25: 07 Mar 2011, 00:14 »

Jeg er kæmpe fan af København og Valencia, og det er kun de to hold der for alvor kan få mig helt op og køre, og som jeg følger meget intenst.

Så har jeg også en del af disse sympatiklubber, som jeg følger i forskellig grad, men det gider jeg ikke gå så meget op i.

Everton har jeg fulgt siden omkring slutningen af 2006, hvor jeg følte at jeg "manglede" et favorithold i Premier League, og så var jeg ret vild med den måde Dave Moyes og klubben fik så meget ud af så få midler. En rigtig fed klub, som har givet mig et par gode oplevelser. Jeg er også helt vildt med mange af deres spillere, som f.eks. Cahill, Baines og Arteta, og førhen Yakubu, Lescott og Johnson.

Paris Saint-Germain har jeg fulgt siden starten af 2006 vil jeg tro, for der var jeg i Paris og se dem tabe hjemme til Le Mans. Stemningen var dog fantastisk, og det er primært pga. fansene at jeg er fascineret af klubben. Det er en meget spændende klub, med et kanonsmukt stadion, og nogle fantastiske kendetegn som deres velkendte dragter og deres fede logo. Klubben har meget svært ved at slå igennem og blive et af de førende hold i Frankrig, og jeg følger dem i deres mission. It's a bumpy ride.

Werder Bremen er det hold jeg er faldet hen på i Tyskland, efter mange forskellige små forhold, og det fortæller også lidt om at jeg ikke følger så meget med i Werder, og går så meget op i dem. Da Valencia spillede mod dem i EL sidste år, hadede jeg Werder for fuld smadder. Men jeg blev vild med klubbens målrige kampe og den lille teknikker Diego, som desværre ikke er i klubben længere, og jeg har fulgt dem i et par år.

Ajax Amsterdam har jeg også fulgt lidt i et par år, det startede vel lidt da der var bold fra Holland på Tv2sport for nogle år siden, og så har jeg været i Amsterdam 3 gange i mit liv, og været ude ved Arenaen alle gangene, samt set 1 kamp. Jeg er vild med byen, stemningen til kampene, deres fænomenale og fascinerende talentakademi og så har tilstedeværelsen af et vist dansk stortalent da også boostet min interesse.

Zenit St. Petersburg er også et hold jeg følger meget minimalt, og det startede da Kerzhakov spillede for dem for første gang, og han var ret vild i et eller andet managerspil. Så har jeg set dem lidt i Uefa Cuppen, og jeg blev helt skudt i dem i den sæson hvor de vandt Uefa-cuppen, især da de slog Bayern med 4-0. Men det er uhyggeligt begrænset hvor meget jeg følger dem. Jeg kan bare godt lide klubben.

AC Milan har jeg så småt også fundet et lys i, især har jeg holdt med dem i deres kampe i CL mod Real, og jeg kan mærke at jeg virkelig ønsker dem alt held i CL og på deres vej mod mesterskabet. Jeg er vild med mange af klubbens nuværende og tidligere spillere, mit evige idol Inzaghi, fantastiske Pato, legendariske Seedorf, og tja, jeg kan faktisk godt lide Gattuso. Han er sjov. Af gamle spillere kan der nævnes Maldini og den bedste angriber nogensinde R9, som jeg har en trøje med fra hans Milan-tid, da RONALDO 99 motivet bare var klasse.

Jeg glemte lige Helsingborg, de har altid været mit foretrukne hold i Sverige, og så er de jo en slags venskabsklub for FCK.
« Seneste Redigering: 07 Mar 2011, 00:17 af Ghertesteas » Logged

korzika
Gæst

« Svar #26: 07 Mar 2011, 00:18 »

Hvad med Kolding? Opstemt

The Red
Landsholdsspiller

« Svar #27: 07 Mar 2011, 00:18 »

Enig med alt det du skriver. Fuldstændig. Jeg ville heller aldrig kunne vælge imellem Arsenal og KA. Som sagt har jeg mistet nogen af de følelser jeg havde for Randers FC men følelserne er der stadigvæk.

Dog vil jeg lige stille et spørgsmål ud fra dit indlæg i stedet for at grunde at jeg er enig ;-)

Ville du nogensinde kunne finde på at kalde dig for Leverkusen fan? :-)
Dog er de ret fortabte på den engelske til gengæld. ;-)

Negativ Smiley

Jeg er ikke Leverkusen-fan, og vil derfor heller ikke bruge den betegnelse for mig selv. Det er mit hold i Tyskland, ingen tvivl om det. Jeg holder med det hold i Tyskland, ingen tvivl om det. Men derfor og så til at være fan af dem?
For mig er det egentlig meget ligetil. Se min ønskeseddel de sidste to år til både fødselsdage og den der kolde ting omkring d. 24 december. Der har stået AaB og Liverpool shirts, halstørklæder og sådanne ting, hvert eneste år. Og hvad er mit største ønske pt? At komme over og se en kamp på Anfield og opleve The Kop, inden Liverpool måske engang i fremtiden skifter stadion. Jeg er fan af AaB og Liverpool fordi det vækker nogle følelser inden i mig, som Leverkusen ikke gør. Jeg følger med Leverkusen, og kan blive irriteret over et nederlag til den, men det følger mig ikke i mere end fem minutter. Der er den klare forskel, og det der for mig definere en fan. Nemlig følelserne for holdet. AaB blev i går snydt for tre point pga. et meget tyndt straffe, og hvilken effekt har det haft på mig? Jeg har bandet og svovlet over det flere gange idag, konstateret at dommeren er alt muligt der ikke egner sig til at blive skrevet her, og har brokket mig over ham til alle der har villet høre på det. Liverpool slog her sidst på eftermiddagen Manchester U, ærkerivalen, og hvilken effekt har det så haft på mig? Beskeder rundt til fire forskellige om hvor det er fedt og fantastisk, og var helt oppe og køre i løbet af kampen. Jeg smiler hvergang tankerne bliver ledt hen på den kamp, men til gengæld forsvinder det igen når nogen nævner navnet på gårsdagens dommer, sådan fungerer det for mig, det er mig som fan. Uden de følelser? Jamen så er det blot at være sympatisør.

By the way! Har været uden fjernbetjening til mit tv siden Andriy Voronin brændte en kæmpe chance for Liverpool da han var i klubben, altså, hvad skal man sige?

EDIT: Mindedes dog lige at det er sket i Bayer 04 Leverkusen tråden, som undetegnede oprettede for lidt over to år siden Smiley Det blev ordet fan brugt, men man er blevet ældre og klogere, så som ovenstående smøre argumenterer for, vil det ikke blive brugt idag Smiley
« Seneste Redigering: 07 Mar 2011, 00:27 af The Red » Logged

AaB - Liverpool

Følg min blog i blogkonkurrencen
Pride & Passion

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #28: 07 Mar 2011, 00:27 »

Hvad med Kolding? Opstemt

Haha, det er da også rigtigt Grin De kunne sagtens have været på, da den ene halvdel af min familie er derfra, og jeg ønsker dem alt godt. Men det er som med Zenit, Ajax, Milan osv utroligt lidt jeg følger dem!

Nu er min liste meget lang, og det er nok mest af alt fordi jeg godt kan lide at have et enkelt hold i hver liga, bare for sjov, som jeg kan holde lidt øje med, og håbe lidt på, uden det som sådan præger mit humør på nogen måde. Jeg elsker fodbold og forskellige kulturer inde for sporten, så jeg vil gerne gå bare en lille smule i dybden med en masse forskellige klubber, og på den måde følge lidt med forskellige steder.

Det har dog også ledt til de mærkeligste ting, som da jeg f.eks. pludselig bare uden videre skulle være FC Basel-fan. Jeg er meget pinligt berørt over den episode. Men det er vel noget der sker når man er 14 år og meget forvirret. Jeg har i hvert fald et helt andet syn på tingene i dag, end den gang.

Og så er der jo også diverse hold som man har fået forhold til pga. gaming, for mit vedkommende har jeg spillet en del med FC Porto og Anderlecht, og synes det er meget fede klubber, men jeg følger dem ikke.
« Seneste Redigering: 07 Mar 2011, 00:29 af Ghertesteas » Logged

Chamberlain15
Manager

« Svar #29: 07 Mar 2011, 00:27 »

Negativ Smiley

Jeg er ikke Leverkusen-fan, og vil derfor heller ikke bruge den betegnelse for mig selv. Det er mit hold i Tyskland, ingen tvivl om det. Jeg holder med det hold i Tyskland, ingen tvivl om det. Men derfor og så til at være fan af dem?
For mig er det egentlig meget ligetil. Se min ønskeseddel de sidste to år til både fødselsdage og den der kolde ting omkring d. 24 december. Der har stået AaB og Liverpool shirts, halstørklæder og sådanne ting, hvert eneste år. Og hvad er mit største ønske pt? At komme over og se en kamp på Anfield og opleve The Kop, inden Liverpool måske engang i fremtiden skifter stadion. Jeg er fan af AaB og Liverpool fordi det vækker nogle følelser inden i mig, som Leverkusen ikke gør. Jeg følger med Leverkusen, og kan blive irriteret over et nederlag til den, men det følger mig ikke i mere end fem minutter. Der er den klare forskel, og det der for mig definere en fan. Nemlig følelserne for holdet. AaB blev i går snydt for tre point pga. et meget tyndt straffe, og hvilken effekt har det haft på mig? Jeg har bandet og svovlet over det flere gange idag, konstateret at dommeren er alt muligt der ikke egner sig til at blive skrevet her, og har brokket mig over ham til alle der har villet høre på det. Liverpool slog her sidst på eftermiddagen Manchester U, ærkerivalen, og hvilken effekt har det så haft på mig? Beskeder rundt til fire forskellige om hvor det er fedt og fantastisk, og var helt oppe og køre i løbet af kampen. Jeg smiler hvergang tankerne bliver ledt hen på den kamp, men til gengæld forsvinder det igen når nogen nævner navnet på gårsdagens dommer, sådan fungerer det for mig, det er mig som fan. Uden de følelser? Jamen så er det blot at være sympatisør.

By the way! Har været uden fjernbetjening til mit tv siden Andriy Voronin brændte en kæmpe chance for Liverpool da han var i klubben, altså, hvad skal man sige?

Jeg har det med at sparke til mit skab når det går galt for mine hold. Har dog også slået et hul i et bord med en fjernbetjening pga. en Arsenal kamp. Det var ikke det mest stabile bord kan jeg sige.

Som du skriver så er det følelser som kendetegner om man er fan eller sympatisør. Og følelser er helt sikkert noget man kan få hen af vejen. Altså i en proces som sympatisør. Og det er den proces jeg går igennem med Celtic lige nu. Jo flere kampe jeg ser med dem jo flere følelser får jeg for holdet. Faktisk pønser jeg på at købe en Celtic trøje her snart. Jeg skal til Glasgow med min klasse her i oktober og når det kommer til at vi skal komme med forslag til evt. ting vi skal opleve, så har jeg allerede et klar. Vi skal have et besøg på Celtic Park.

Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010