home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 525 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Bedste angriber
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint
Forfatter Emne: Bedste angriber  (Læst 36242 gange)
Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #135: 09 Mar 2012, 10:48 »

Lige nu kan du egentlig godt argumentere for at Robin van Persie er bedre end Ronaldo. Det samme med Ronaldo selvfølgelig. Og så kommer den evige diskussion, er Ronaldo og Messi angribere?

Og hvad er definitionen på en god angriber? Er det ham der laver flest mål? Er det ham der laver de vigtige mål? Er det ham der laver knap så mange mål, som man så kan spille den op på, og så holder han i bolden? Betegnelsen for en god angriber er mange.

Personligt står det klart for mig at både Messi og Ronaldo er angribere. Men det er jo den konklusion, jeg drager. Derfor vil jeg tælle dem med, når vi snakker om den bedste angriber. Messi er klart bedst. Derefter synes jeg faktisk, at Robin van Persie pt. er bedre end Ronaldo. Måske kontroversielt, men det er også kun pt. Generelt er Ronaldo bedst. Zlatan Ibrahimovic og Mario Gomez skal også regnes med blandt de bedste.
Van Persie gør det storslået for tiden, og jeg er dybt fascineret af ham. Men han er ikke bedre end Ronaldo pt., hvis du spørger mig.

Dernæst vil jeg stille mig totalt uforstående, når du siger at Messi er klart bedre. Ronaldo er på samme niveau, hvis du spørger mig. Han er en meget mere komplet fodboldspiller, og tilmed er han potentielt bedre i min verden.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #136: 09 Mar 2012, 10:56 »

Det kommer jo an på hvordan du stiller det op  Peace.. Man er jo nødt til at se det ud fra forskellige parametre..

Snakker vi om hvor komplet spilleren er, statistisk, fysisk, teknisk, mentalt, målnæse. Der er jo mange måder at vurdere en spiller på.. Ingen tvivl om at Ronaldo har flere facetter i sit spil, men snakker vi om en rendyrket angriber som kan noget med bolden, MEN som altid står derinde og losser lortet i kassen på en kold og ligeglad måde så synes jeg Van Persie er på niveau med Ronaldo Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #137: 09 Mar 2012, 11:01 »

Følte at jeg lige ville give mit besyv med her:

I min optik er hverken Ronaldo eller Messi angribere, jeg ser Messi som en satens dygtig offensiv midbane/fløj som er blevet omkskolet til angriber, Ronaldo han har aldrig været en angriber i min optik heller. Han er en fantastisk fløj, men han har jo siden sine ungdoms år været fløj og ikke angriber.
Verdens bedste angriber er IMO Van Persie om det så er fordi jeg er Arsenalfan kan diskuteres, em han er en klasseangriber.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #138: 09 Mar 2012, 11:09 »


Verdens bedste angriber er IMO Van Persie om det så er fordi jeg er Arsenalfan kan diskuteres, em han er en klasseangriber.

Pt kan det være et statement der kan være svært at modsige.. Måske findes der mere komplette spillere, måske findes der også bedre spillere.. Men jeg kender ingen spiller som har større betydning for sit hold, og som bare leverere varen så markant kamp efter kamp, for et i mine øjne ret tandløst hold. Det er og bliver sgu imponerende, og selvom jeg er Liverpool fan kan det være svært og gøre andet end at bøje sig i støvet for det RVP har gang i i år Smiley
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #139: 09 Mar 2012, 11:14 »

Van Persie gør det storslået for tiden, og jeg er dybt fascineret af ham. Men han er ikke bedre end Ronaldo pt., hvis du spørger mig.

Dernæst vil jeg stille mig totalt uforstående, når du siger at Messi er klart bedre. Ronaldo er på samme niveau, hvis du spørger mig. Han er en meget mere komplet fodboldspiller, og tilmed er han potentielt bedre i min verden.
Pt. synes jeg, han er bedre end Ronaldo. Det er taget i betragtning af, at Ronaldo spiller mod, hvis ikke dårligere hold, så hold med en anden tilgang til tingene. Mange af de mindre spanske klubber har ingen ambitioner om at vinde mod Real Madrid eller Barcelona. De vil bare gerne undgå at ydmyges. Den indstilling har de engelske hold det ikke. De tror på tingene.

Derudover spiller Ronaldo på noget der minder om verdens bedste hold. Det gør van Persie ikke. Han løfter satme et tungt læs selv. Han har ikke så gode medspillere som Ronaldo. Ja, Ronaldo er komplet, men pt. er han ikke en bedre angriber end van Persie. Baseret på kølighed, medspillere, liga. Jeg har sjældent set en så kold, som van Persie er for tiden.
Logged

Grün
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #140: 09 Mar 2012, 11:18 »

Jeg synes også at ligaerne spiller en stor rolle, som du selv er inde på. De mindre klubber i Spanien er ikke ligeså gode som dem i England. 
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #141: 09 Mar 2012, 11:19 »

Jeg har sjældent set en så kold, som van Persie er for tiden.


Jeg vil gerne tage skridtet fuldt ud sige at jeg aldrig har set en der er koldere end RVP har været i år.. Fernando Torres i sin Liverpool tid kommer tæt op af ham, men det RVP har gang i i år. Ja det er jo ligefør han ikke engang behøver bolden for at score længere Tunge
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #142: 09 Mar 2012, 11:25 »

Det kommer jo an på hvordan du stiller det op  Peace.. Man er jo nødt til at se det ud fra forskellige parametre..

Snakker vi om hvor komplet spilleren er, statistisk, fysisk, teknisk, mentalt, målnæse. Der er jo mange måder at vurdere en spiller på.. Ingen tvivl om at Ronaldo har flere facetter i sit spil, men snakker vi om en rendyrket angriber som kan noget med bolden, MEN som altid står derinde og losser lortet i kassen på en kold og ligeglad måde så synes jeg Van Persie er på niveau med Ronaldo Smiley
Selvfølgelig skal man analysere det ud fra forskellige parameter, og det har jeg også gjort i mine overvejelser, men jeg snakker som helhed. Der er ikke nogen i verden som er på niveau med Messi og Ronaldo. Eminente fodboldspiller. Van Persie er en klasseangriber, ingen tvivl, og lige pt. spiller han også som en af de bedste i verden. Han laver mål på samlebånd, og er uhyre vigtig for Arsenal.

Igen, Ronaldo og Messi er ikke de typiske og traditionelle angribere, men det er offensivspillere som i deres klub fungere som angribere. Deres roller er utrolig offensive, og Messi ligger sågar helt i front i startopstillingen til tider. Ronaldo er kantspiller, men han fungere som den indadløbende, således at han faktisk også fungere som en angriber, fordi han søger meget ind i banen og generelt fungere meget offensivt og fritløbende.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #143: 09 Mar 2012, 11:36 »

Pt. synes jeg, han er bedre end Ronaldo. Det er taget i betragtning af, at Ronaldo spiller mod, hvis ikke dårligere hold, så hold med en anden tilgang til tingene. Mange af de mindre spanske klubber har ingen ambitioner om at vinde mod Real Madrid eller Barcelona. De vil bare gerne undgå at ydmyges. Den indstilling har de engelske hold det ikke. De tror på tingene.

Derudover spiller Ronaldo på noget der minder om verdens bedste hold. Det gør van Persie ikke. Han løfter satme et tungt læs selv. Han har ikke så gode medspillere som Ronaldo. Ja, Ronaldo er komplet, men pt. er han ikke en bedre angriber end van Persie. Baseret på kølighed, medspillere, liga. Jeg har sjældent set en så kold, som van Persie er for tiden.

Selvfølgelig skal de også med, at den engelske liga er langt stærkere, og dermed må man antage at det er sværere at score mod et PL-hold, så det er faktisk en fin betragtning, Jakob.

Jeg har måske et andet syn end mange andre på, hvad en angriber skal kunne. Jeg prøver at se mere nuanceret på tingene, og mener derfor ikke at en angriber som laver mål på samlebånd nødvendigvis er verdensklasse. En angriber som Rooney er jeg, som du nok ved, dybt, dybt fascineret af! Hold kæft hvor er den mand klasse. Han mangler stadigvæk noget målfarlighed i perioder, hvor han ikke scorer nok, men hans betydning i det opbyggende spil er så sindssyg stor. Ligeledes er Ronaldo en spiller som fungere som den udfordrende, og derfor skaber han utrolig meget på egen hånd. Der når van Persie ham ikke til sokkeholderne, omend hans teknik slet ikke er dårlig. Men Ronaldo er manden der skal sætte sin mand af, og derved skabe noget på egen hånd.

Det er et svært emne, og man kan altid argumentere for det ene eller andet. Mit fodboldsyn er måske bare lidt anderledes kontra din eksempelvis.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #144: 09 Mar 2012, 11:42 »

Men du påpeger jo selv at spillerne optræder i nogle vidt forskellige roller på banen.. Selvom de alle kalder sig angribere.. Er det så ikke lidt som at prøve at sammenligne pærer og bananer?
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #145: 09 Mar 2012, 11:55 »

Men du påpeger jo selv at spillerne optræder i nogle vidt forskellige roller på banen.. Selvom de alle kalder sig angribere.. Er det så ikke lidt som at prøve at sammenligne pærer og bananer?

Jo, det kan du da godt have ret i.

Men jeg prøver bare at analysere det samlet, og deraf synes jeg at Ronaldo er bedre, også selvom Robin er i storslået målform.
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #146: 09 Mar 2012, 12:03 »

Det er jo så fair nok Smiley.. Men det er egentlig ikke noget jeg vil argumentere yderligere for, da enhver med den mindste form for fodboldforstand jo godt ved hva de spillere du nævner, kan Smiley.

det drejer sig jo om hva man foretrækker og hva der passer i det givne system Smiley.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #147: 09 Mar 2012, 12:20 »

Jeg synes også at ligaerne spiller en stor rolle, som du selv er inde på. De mindre klubber i Spanien er ikke ligeså gode som dem i England.
Ja de engelske hold gør det voldsomt godt i europa meget bedre end de spanske.. Eller noget Tunge
Logged

verdenskrig
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #148: 09 Mar 2012, 12:24 »

Ja de engelske hold gør det voldsomt godt i europa meget bedre end de spanske.. Eller noget Tunge

Jeg har længe gået og tænkt over det her og nu må jeg ud i det...

KORS hvor er der mange la liga fans som må have så afskyeligt ondt i røven over PL, siden de behøver at gøre alle opmærksomme på hver gang et hold fra la liga nærmest laver et mål i europa..

Selvom de findes med omvendt fortegn, så svømmer samtlige fodboldsider jo med la liga fans som er kravlet op fra kloakken som en anden flok rotter.
Logged

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #149: 09 Mar 2012, 12:26 »

Lige netop bund mod top forholdene, i henholdsvis La Liga og Premier League, undersøgte jeg jo for noget tid siden, hvor jeg skrev følgende indlæg, i denne tråd:

Citat
Jeg gav mig til at kigge lidt på sidste sæsons resultater i henholdsvis Premier League og La Liga, da jeg så at der var skrevet et par nye indlæg i denne tråd. Jeg kom faktisk frem til nogle ganske interessante og lidt uventede resultater. Ser man på de indbyrdes kampe mellem de 5 bedste og de 5 dårligste i Premier League og La Liga, har det faktisk været 'lettest' for Premier League holdene. Samlet set hentede Premier Leagues top 5 hold 34 sejre mod de dårligste 5, mens det kun blev til 9 uafgjorte og 7 sejre til bundholdene. I La Liga blev det omvendt kun til 30 sejre for top 5 holdene, mens der blev spillet 12 kampe uafgjort og bundholdene kunne dermed trække sig sejrrigt ud af opgørene en gang mere end de engelske bundhold kunne - altså 8 gange. Målscoren i de omtalte opgør i Premier League lød på 111-42, hvilket altså giver en målforskel på 69 i topholdenes favør. I La Liga scorede topholdene 13 gange færre, men lukkede til gengæld også et mål mindre ind - altså lød målscoren i de omtalte opgør i La Liga på 98-41, med en målforskel på 57 i topholdenes favør.

Som sagt kommer resultaterne lidt bag på mig, da den udbredte og almene mening er at Premier Leagues bundhold har lettere ved at hamle op med Premier Leagues tophold, end La Ligas ditto har. Noget kunne tyde på at det ikke er helt rigtigt - eller om ikke andet at det er en sandhed med modifikationer. Hvis ovenstående skulle være helt rigtigt, ville logikken selvsagt være at La Ligas tophold bare gjorde rent bord når de mødte bundholdene, hvilket tydeligvis ikke er tilfældet, hvorimod Premier Leagues tophold ville have det markant sværere i opgørerne mod bundholdene, hvilket ligeledes ikke helt ser ud til at være tilfældet.

Jeg besluttede mig for også at sammenligne de europæiske opgør der blev spillet i sidste sæson mellem La Liga og Premier League hold. Der var i alt 4 opgør, hvoraf de 3 opgør var over to kampe - altså 7 kampe i alt. I det første opgør mødtes Premier Leagues nummer 1 med La Ligas nummer 3. Her blev det til en 1-0 sejr til Premier League mandskabet og en uafgjort kamp. I det andet opgør stod Premier Leagues nummer 4 over for La Ligas nummer 1. Her blev det først til en 2-1 sejr til Premier League holdet, efterfulgt af en 3-1 sejr til La Liga holdet. I det tredje opgør, det sidste opgør over to kampe, blev det til en 4-0 og en 1-0 sejr til La Ligas nummer 2, over Premier Leagues nummer 5. Den sidste kamp stod mellem de to 1'ere. Her blev det til en 3-1 sejr til La Liga mandskabet. For at opsummere stod La Liga holdene tilbage som vindere 4 gange, mens Premier League holdene vandt 2 kampe og blot en enkelt forblev uafgjort - målscoren endte på 13-6 i La Liga holdenes favør.

Sidst besluttede jeg mig for at sammenligne de opgør de to ligaers nummer 1, havde mod de to ligaers resterende hold i top 5. I Spanien blev det til 6 sejre til topholdet og 2 uafgjorte, med en imponerende målscore på 19-4 i 1'erens favør. I England blev det til 4 sejre til topholdet, 2 uafgjorte og 2 nederlag, med en knapt så imponerende målscore på 8-5.

Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg ønsker at konkludere på ovenstående, og om jeg overhovedet ønsker at konkludere noget. Man bør naturligvis tage en helt masse ting i betragtning når man diskuterer dette emne, såsom hvornår kampene er blevet spillet, hvilke holdopstillinger der er blevet brugt og hvordan kampenes forløb har været. Ikke desto mindre synes jeg da at det er ganske interessant at se at det måske ikke helt forholder sig så simpelt, som at bunden af den engelske liga bare er stærkere end bunden af den spanske liga - for vælger man blindt at konkludere på ovenstående tal er det jo faktisk lige omvendt. Hvad jeg kan konkludere er i hvert fald at det er mere indviklet end som så at sammenligne to så vidt forskellige ligaer. Mens jeg har skrevet ovenstående har jeg selvsagt tænkt på om det virkelig kan gøres så firkantet, hvilket det naturligvis ikke kan, som jeg også har skrevet tidligere i dette afsnit. Hvilken liga der er den stærkeste er svært at svare på og jeg tror ikke der er nogen der har det endegyldige svar, ligesom jeg ikke tror at der er nogen der har den endegyldige formel på hvordan man skaber en stærk og lige liga. Fodbold er et uforudsigeligt spil og resultaterne er ofte ligeså uforudsigelige.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010