home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 14:53:35 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23289
  0 Brugere, 478 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: hennry176
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Bedste angriber
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint
Forfatter Emne: Bedste angriber  (Læst 36241 gange)
Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #150: 09 Mar 2012, 12:29 »

De mindre klubber i England er ikke i Europa? Ligesom de ikke er det i Spanien?

Swansea, Sunderland, Norwich, QPR og Everton med flere som man kan anse for klubber der kan være svære for de engelske tophold at spille imod er ikke i Europa. I mine øjne er de bedre end Santander, Gijon, Mallorca, Sociedad osv.. Vi snakker om at de nævnte spanske hold ikke forsøger at spille fodbold mod Real Madrid og Barcelona, men forsøger bare på ikke at blive smadret ekstremt med 6-0 - selvom det alligevel ofte sker.

Men ja, Arsenal, Chelsea, United og City har ikke gjort det godt i Champions League. Fire af de engelske 20 hold har skuffet lidt, desværre på samme tid.

Jeg har ikke et indskud til debatten som sådan, udover at Robin van Persie for tiden er den farligste boksspiller. :-)
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #151: 09 Mar 2012, 12:35 »

Ja de engelske hold gør det voldsomt godt i europa meget bedre end de spanske.. Eller noget Tunge

Læs nu hvad Tornbo skriver? Huh

Han skriver at bundholdene i Spanien ikke har samme niveau som de engelske bundhold. Der er næppe nogen der vil argumentere imod, at Barcelona og Real Madrid nok udgør top to i verden netop nu. Men det ændrer ikke på at ligaernes standard på ingen måde kan sammenlignes. Top2 i Spanien sidder jo suverænt på herredømmet i La Liga, mens der er langt større variation i England fra sæson til sæson. I toppen er der måske også kun 2 man reelt forventer kæmper om guldet, men set over 10 år er der større udskiftning mellem spidskandidaterne i England end der er i Spanien. Så enkelt er det.

For mig at se er den engelske liga langt mere jævnbyrdig, hvor forskellen mellem top og bund er noget mindre end den er i Spanien. Det giver også langt bedre arbejdsbetingelser for to så offensive mandskaber som Madrid og Barca, når standarden i La Liga ikke er lige så høj som i Premier League. Men det skal da ikke tage noget fra de to mandskaber, som man sagtens kan argumentere for er de to bedste i verden pt. De må jo bare vise det i Europa (hvilket Barca jo så har gjort de sidste år)


Derudover må man jo give Cesc ret. Den farligste deciderede angriber er van Persie efter min mening. Ronaldo og Messi anser jeg mere som værende henholdsvis fløjangriber og 'fri rolle'. Decideret spydspidsangriber og frontmand - der er det helt sikkert van Persie der indtager førstepladsen i min bog.
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

michaelk
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #152: 09 Mar 2012, 12:40 »

De mindre klubber i England er ikke i Europa? Ligesom de ikke er det i Spanien?

Swansea, Sunderland, Norwich, QPR og Everton med flere som man kan anse for klubber der kan være svære for de engelske tophold at spille imod er ikke i Europa. I mine øjne er de bedre end Santander, Gijon, Mallorca, Sociedad osv.. Vi snakker om at de nævnte spanske hold ikke forsøger at spille fodbold mod Real Madrid og Barcelona, men forsøger bare på ikke at blive smadret ekstremt med 6-0 - selvom det alligevel ofte sker.

Men ja, Arsenal, Chelsea, United og City har ikke gjort det godt i Champions League. Fire af de engelske 20 hold har skuffet lidt, desværre på samme tid.

Jeg har ikke et indskud til debatten som sådan, udover at Robin van Persie for tiden er den farligste boksspiller. :-)

Jeg vil da egentlig også mene, at bundholdende måske er en tand bedre end de engelske. Men din sammenligning går jo slet ikke. For stort set alle hold taber stort til Barca og Real. Det gør ikke de spanske hold dårligere. De har faktisk endda hentet mange points fra verdens bedste hold i år. Altså et af topholdende, Leverkusen, endte altså også med at tabe 7-1 til Barca. Det er deres største sejr denne sæson, mens Real Madrid klaskede et fransk storhold som Lyon med 4-0. Jeg mener mange af de spanske midterhold stadig er rigtig gode, men der er stadig langt til Real og Barca. Det ville der også være for Norwich, Swansea eller Everton, hvis de skulle til Bernabeu eller Camp Nou.
Logged

Hala Madrid!

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #153: 09 Mar 2012, 12:44 »

Cesc, du nævner også to af de absolut ringeste hold, der begge er under stregen, i form af Gijón og Santander. Så burde du jo ret beset sammenligne dem Wolverhampton og Bolton, i stedet for nr. 11 og 12 i Premier League. Jeg er i øvrigt halvvejs uenig med hensyn til Gijón og Mallorca, og dybt, dybt uenig med hensyn til Sociedad. Gijón leverede en mandfolke-præstation så sent som i weekenden, hvor vi altså skulle helt hen til 10 minutter før tid, før end Barcelona kom på 2-1. Mallorca blev ganske rigtigt kørt over på Camp Nou, ligesom så mange andre hold er blevet det i denne sæson, senest Leverkusen, men hjemme mod Madrid kunne de ligeså vel have taget et eller tre point, som de kunne have endt med de 0 point som de så endte med. De var rigtig godt med i den kamp. Sociedad spillede 2-2 i Baskerlandet mod Barcelona og tabte kun 2-1 på Camp Nou, mens de kun tabte 0-1 hjemme mod Madrid, i en kamp hvor de leverede en rigtig god indsats.
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Cesc
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #154: 09 Mar 2012, 13:14 »

Okay, det virker lidt vatpikket bare at skrive at RvP er den bedste. Lad mig vise.

Ronaldo er i mine øjne ikke angriber, men han bomber kasser ind. Det samme gør Messi, men han er heller ikke angriber. Begge disse spillere spiller også for klubber som er urørlige og ikke både har været i krise og nede i en bølgedal som Arsenal har. Men lad os tage dem med i sammenligningen her, for at give et bedre billede.

ALLE TAL ER KUN FRA LIGA FODBOLD.

Gennemsnitlige forsøg pr. kamp.
Ronaldo: 6.6
Messi: 5.3
Di Natale: 4.7
Rooney: 4.6
RvP: 4.4
Zlatan: 4.1
- Som vi kan ske skaber Barcelona og Real Madrid klart flest chancer. Udinese har jeg ikke set spille, men jeg kunne forestille mig at Di Natale står for størstedelen af deres afslutninger og derfor selvfølgelig laver mange mål.


Mål:
Ronaldo: 30
Messi: 28
Di Natale: 18
Rooney: 18
RvP: 25
Zlatan: 18

Hjemmebane mål:
Ronaldo: 18
Messi: 23
Di Natale: 13
Rooney: 9
RvP: 14
Zlatan: 7

Udebanemål:
Ronaldo: 12
Messi: 5
Di Natale: 5
Rooney: 9
RvP: 11
Zlatan: 11
- Ud fra dette kan vi se at Messi bedst fungerer på Camp Nou. Ronaldo er bedre på hjemmebane, men laver også mange mål på udebane. Di Natale har det ligesom Messi. Rooney scorer lige så mange som på Old Trafford. Zlatan er bedst på udebane, hvilket faktisk ikke undrer mig. Og RvP laver 11 kasser på udebane.

Offside:
En rigtig klasse angriber står ikke i offside ret ofte. Han ved hvor han skal placere sig, og ved hvornår han skal rykke og stå for at få bolden perfekt for fødderne.

Di Natale er faktisk den angriber i Europa som står mest offside, det gør han hele 3 gange pr. kamp - så lad os tage ham ud fra sammenligningen.

Assist:
Ronaldo: 7
Messi: 9
Rooney: 3
RvP: 8
Zlatan: 4
- En nymoderne angriber skal ikke kun score mål, men også ligge op til medspillere. Det gør Messi bedst, hvilket jeg tror hænger sammen med Barcelonas spillestil og hans position på holdet. Men flot er det! RvP følger efter ham. Lad os sortere Zlatan og Rooney fra for at komme nærmere målet.


Så står vi tilbage med MESSI, RONALDO & ROBIN VAN PERSIE..

Hvem er bedst af dem?

Lad os kigge nærmere på klubberne de spiller i. Nu har vi fundet de tre bedste.

Boldbesiddelse:
Real Madrid: 61 %
Barcelona: 70 %
Arsenal: 58 %

Skud pr. kamp:
Real Madrid: 19
Barcelona: 17
Arsenal: 17
- Jeg synes det viser at Robin van Persie har de sværeste vilkår for at få lavet sine mål. Messi's hold har bolden i 70 % af kampen, og derfor er det klart han får mange muligheder for at score mål. Real Madrid er gode til at trykke af ude fra især med Ronaldo på holdet - og de har også bolden i en smule mere end Arsenal.


Den er svær at lave en afsluttende konklusion på. Men jeg synes at disse tal her understreger at Robin van Persie må betegnet som den mest træfsikre og bedste angriber på nuværende tidspunkt.
Logged

Batigol
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #155: 09 Mar 2012, 14:02 »

Lige for at tage tallene fra Champions League hurtigt:

Lionel Messi
Minutter spillet: 663
Mål: 12
Skud på mål: 20
Skud på træværket: 5
Skud forbi mål: 17
Frispark begået: 9
Frispark vundet: 18
Offside: 6
Gule kort: 1
Røde kort: 0

Cristiano Ronaldo
Minutter spillet: 469
Mål: 4
Skud på mål: 11
Skud på træværket: 0
Skud forbi mål: 16
Frispark begået: 4
Frispark vundet: 10
Offside: 5
Gule kort: 1
Røde kort: 0

Robin van Persie
Minutter spillet:  517
Mål: 4
Skud på mål: 13
Skud på træværket: 0
Skud forbi mål: 1
Frispark begået: 8
Frispark vundet: 9
Offside: 11
Gule kort: 0
Røde kort: 0

Man kan i hvert fald ikke klandre sidstnævnte for at ramme skidt. Det kunne godt være at jeg skulle undersøge hvilke positioner de skyder fra? Jeg keder mig i hvert fald til forelæsning lige nu, og noget skal jeg jo have tiden til at gå med ...
Logged

Åh Anders Kuuure, du er mit livs kærlighed.
Åh Anders Kuuure, du gør min kæreste gravid.

Dioh Williams = Samme niveau som George Weah.

Lars Pleidrup fan klub for livet.

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #156: 09 Mar 2012, 15:05 »

Fernando Torres er samme niveau. Han er en meget mere komplet fodboldspiller, og tilmed er han potentielt bedre.

Og Demba Ba er verdens bedste. Hans tal, statistikker også for newcastle!
« Seneste Redigering: 09 Mar 2012, 15:14 af Messi1987 » Logged

Malte26
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #157: 09 Mar 2012, 15:19 »


Og Demba Ba er verdens bedste. Hans tal, statistikker også for newcastle!
Ah, nu fik jeg kaffen galt i halsen.
Logged

Our history's full of legends,
And football played on high,
Raich Carter, Peter Doherty,
You should have seen 'em fly.
Now we all just love football,
But will we lift the crown,
The noise goes up, the Rams come out,
Onto the hallowed ground.

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #158: 09 Mar 2012, 15:23 »

Messis troll-stats er skyhøje.
Logged



Naustratze
Gæst
 
Sv: Bedste angriber
« Svar #159: 09 Mar 2012, 15:27 »

Synes at sidste års bedste angriber suverænt var Rooney, han gør det ganske vist "fint" nu, men det er ikke nok. Og da Messi og Ronaldo ikke må vælges (Ville ellers vælge Ronaldo) må det nok siges at v. Persie er den bedste.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Bedste angriber
« Svar #160: 09 Mar 2012, 16:18 »

I min optik kan man ikke sammenligne cup-kampe og turneringskampe. Man kan være 100 % sikker på, at motivationen hos fx Barcelona er højere i et europæisk opgør mod Leverkusen, end den er ude mod Sociedad. Det siger ganske enkelt sig selv. Ikke at det dermed ikke er flot, når de mindre spanske hold klarer sig godt imod netop Barcelona og Madrid, men dette faktum bliver bare nødt til at være et led i ligningen.
Som flere siger, så bør man nok sammenligne de ringe hold indbyrdes, men dette sker jo ikke. Jeg vil også sige at engelske hold er bedre i den ringe ende af tabellen, men det kan man jo ikke føre de rigtige beviser for. Dog så tror jeg at "FC Barcelona" har fat i noget, når han siger, at frasen om at PL bare er bedre end La Liga måske i højere grad er en kliche end en egentlig sandhed.

Bare for at prikke lidt til din analyse "FC Barcelona" (selvom den dog er godt lavet), så kunne det i min optik være sjovt at se statistikken delt op i La Liga, således at du ikke tager top 5, men derimod skelner mellem top 2 og top 3-5. Sandheden må jo være, at efter Real og Barca er der et kæmpe niveauspring ned til de næste, der så modsat ligger væsentlig mere tæt med resten af ligaen.

I min optik, så er PL hypet rigtig meget, og selvom jeg selv er stor fan af de engelske hold, så bliver vi nok i DK farvede af, at dækningen af de engelske opgør er en del større end de spanske. Samtidig mener jeg dog, at de engelske hold står økonomisk langt stærkere end de spanske, hvilket naturligvis giver grobund for at skabe en niveauforskel. Se blandt andet dette blogindlæg, lavet af den velrespektede "The Swizz Ramble": http://swissramble.blogspot.com/2011/10/revolution-will-be-televised.html

Når man samtidig tænker over, at de spanske klubber så (så vidt jeg er orienteret) forhandler deres TV-aftaler individuelt, så er det nemt at se, at der ikke er mange penge tilbage til bunden af rækken - topholdene er simpelthen med til at køre deres egen liga i sænk..


Til sidst, omkring den bedste angriber, så er det jo svært at komme uden om van Persie. Hvorvidt Messi og Ronaldo er egentlige angribere eller ej, synes jeg egentlig er en skam at diskutere. De to gør det jo fantastisk og er naturligvis om ikke de to bedste, så i hvert fald to af de bedste oppe foran. Men ser vi på resten, så mener jeg at Van Persie det seneste år klart har været den bedste og også mest stabile. Efter ham kommer der et tæt felt, men jeg mener ikke at nogen anden har scoret lige så mange vigtige mål for Arsenal. Modsat Rooney, Zlatan, Aguero og Higuain, så står han trods alt med stort set hele sit holds pres på sine skuldre - han er det klart største navn hos Arsenal, og uden ham så har jeg svært ved at se klubben have en chance for at spille med om top 4 i PL for tiden.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 ... 9 10 [11] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010