home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
30 Okt 2024, 07:58 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
29 Okt 2024, 18:26 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
10 Okt 2024, 15:45 Svartowiz Skadestuen Spil uden Steam
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
Antal Registrerede Brugere: 23444
  0 Brugere, 765 Gæster Online.

Nyeste Bruger: keiraupton91
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Har Superligaen nået bunden?
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Har Superligaen nået bunden?  (Læst 5023 gange)
GHERTESTEAS
Gæst

Har Superligaen nået bunden?
« : 21 Feb 2011, 18:18 »

I går aftes sad jeg og snakkede med Dimma om bl.a. 6'erens program Verdens Bedste Fodbold, og om hvor glimrende det program var, især i forhold til Onside, da det var ren bold. Og det var her vi fik legelighed til at tude lidt over tingenes tilstand i dansk fodbold. Onside er en gang sørgelig pop, fyldt med alt muligt andet en fodbold, med klaphatten Palshøj og badminton-spilleren Camilla Martin som værter. Det oser af pop og alt andet end bold, og der er langt tilbage til de gladere dage i Superligaen, hvor der også var Det Bare Fodbold.

Men det er jo ikke helt det det handler om, blot det der førte til en lille sørgelig stund over tingenes tilstand i dansk fodbold, som Dimma for noget tid siden også skrev om her. Ganske vist er det nuværende FCK-hold det bedste danske hold der har været siden det gamle Brøndby-hold, men resten af ligaen ser skræmmende middelmådig ud. Storklubben Brøndby har gang i en efterhånden lang krise, som de har meget svært ved at komme ud af, til trods for et par hæderlige forsøg, som gode halvsæsoner og enkelte gode kampe internationalt, hvorefter de så har, ja, fucked up på det skammeligste. AaB er et andet eksempel - klubben har tænkt på meget andet end fodbold, og derfor står en klub der ellers var i CL og blev danske mestre i en svær økonomisk situation. Den situation bliver bestemt ikke bedre, når klubbens fans sørgeligt må kigge på tabellen og konstatere at deres hold agerer bundprop.

OB har været oppe og snuse til FCK i flere omgange, og har gjort et par gevaldige scoops på transfermarkedet, men lidt som Brøndby, så får de desværre for dem også den sørgelige side af det at se. OB smed et stort forspring til FCK i 09/10, og deres scoops som Carroll og Djemba-Djemba, har spillet fremragende i starten, men til sidst faldet i niveau og skabt uro i klubben. Holdet har dog gjort det stabilt internationalt, og det er også på dét punkt hvor dansk fodbold er bedre nu end før. For Danmark er klatret højt op i tabellen, hvor FCK i de 5 år har trukket det store læs og har skaffet mange point til Danmark hver sæson, AaB har haft en historisk sæson hvor de leverede nogle fantomkampe, og OB har også haft et par gode skalpe internationalt. Men det er stadig som om ligaen har mistet lidt glans.

Tag FCK-BIF-derbiet som eksempel. For blot 4-5 år siden, hvor mesterskabet skulle afgøres hvert år i disse stor kampe, var hele Danmark på den anden ende, og tilhængerne fra de to klubber havde voldsomme sommerfugle i maven hele ugen. Det ser anderledes ud i dag. Selvfølgelig er derbiet stadig uhyggeligt vigtigt for den enkelte fan, men det er som om at kampen er blevet meget mindre, i takt med Brøndbys nedtur. Kampene har ikke været udsolgt i lang tid, sidst jeg kan huske noget der mindede om udsolgt var da mesterskabet skulle afgøres i Parken i sommeren 2009. Det er ærgerligt at den kamp hvor vi gerne vil sammenligne os med de største kampe knap nok kan blive udsolgt. Og her snakker vi trods alt kun om 28- eller 35.000 mennesker.

Nu er jeg selv FCK-fan, og nyder selvfølgelig den øjeblikkelige dominans, men jeg tror desværre også den er ret ødelæggene. Jeg kan godt selv mærke det. Vi har utroligt let spil, og selvom jeg går utroligt meget op i kampene, så kan jeg slet ikke svinge mig op til at juble på samme måde når vi scorer. Det hele virker for sikkert for øjeblikket, og den der konstante trussel fra vest der altid var i gamle dage, er der ikke pt.

Så hvad er det jeg prøver at sige, og hvad ligger jeg op til for en diskussion? Tja, at Superligaen pt er drænhamrende kedelig. Dækningen er fyldt med ligegyldigt pop, og programmet der engang var et elsket fodboldprogram, har nu gjort plads til de andre sportsgrene, og har især meget boksning på programmet. Dækningen på 3+ og viasat, som jo er dem der trækker læsset, er også fyldt med fladpandede værter, hvor mange af dem slet ikke aner så meget om fodbold. De danske hold klarer sig godt internationalt, men det er som om at der er røget lidt af charmen ved ligaen herhjemme.

Hvad mener i?

Ariana Grande
Manager

Sv: Har Superligaen nået bunden?
« Svar #1: 21 Feb 2011, 18:26 »

At superligaen er kedelig med hensyn til spændingen i toppen vil jeg give dig helt ret i.
Men ud over det, så vil jeg som Silkeborg fan gerne sige at jeg bestemt ikke mener det er kedeligt midt i tabellen. Man kan jo nærmest ende på 10 forskellige placeringer på ganske få kampe.
Når Silkeborg scorer kan man satme juble, for det betyder så vanvittigt meget at vi vinder kampene, da der skal så lidt til for at ryge helt ned i bunden af tabellen. Derfor må jeg også give dig ret i at det må være nogle kedelige kampe for jer i den hjemlige liga eftersom i nærmest vinder gang på gang uden den store spænding.

Niveau mæssigt synes jeg også den er faldet gevaldigt. Vi klarer os godt nok udemærket internationalt, men jeg synes altså kun at det er FCK der har et utroligt godt hold i superligaen.

Duffk90
Førsteholdsspiller

« Svar #2: 21 Feb 2011, 18:28 »

FCK-OB 5-0 siger sgu lidt om tingene herhjemme... er fuldstændig enig med dig Ghert, det er sørgeligt. Dog syntes jeg at der er nogle hold som f.eks. Lyngby, som jeg syntes har overrasket positivt Smiley

Hamza_BIF
Manager

« Svar #3: 21 Feb 2011, 18:35 »

At superligaen er blevet kedelig, er et tegn på, at samtlige danske hold pånær FCK, sover for meget i timen. Hvis vi kigger lidt nedad i tabellen, skriger det af middelmådighed. Holdene har ingen visioner, ingen egentlige målsætninger, og ingen fans. Overdrivelsen er selvfølgelig anvendt her.

Stor cadeau til fck for at være nytænkene konstant. Resten sidder fast i fortiden. Fankulturen er stærkt dalende (Også her er fck de eneste hvor der er stor fremgang). Brøndby har stadig den bedste stemning, men det var næppe evigt med de seneste kampe i baghovedet. Folk har i det hele taget en amatør-agtig holdning til fodbolden. Stortset ingen følger deres hold ligeså tæt i modgang længere (Hvis vi snakker procentdel. Der er selvfølgelig rigtig, rigtig mange der aldrig giver op).

På talentfronten går det ok, men skal superligaen nogensinde udvikle sig, skal klubberne være langt bedre til at holde på dem. Ligeledes skal de til at indse, at de ikke kan tage til udlandet som 18-årige og blive verdens bedste. LANGT de fleste danskere der tager til udlandet i en ung alder, flopper.

Nytænkning, talentudvikling og interesse og/eller mere passion på tribunerne, så kan det blive meget sjovt. Som det ser ud nu, er ingen i nærheden af fck i de næste år.

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #4: 21 Feb 2011, 18:35 »

Der er uden tvivl utroligt gode spænding i resten af ligaen! Hvem får 2. pladsen der giver CL? Hvem rykker ned? Det er to spørgsmål som pludselig er blevet meget mere interessante end "hvem tager guldet?". Det er trods alt lidt ærgerligt, men det er da lækkert for mange af de mindre hold, at fokus kommer lidt mere på dem. Men det gør det jo ikke en gang, for det er stadig de to sjællandske storklubber der løber med opmærksomheden. FCK for det positive pt, og BIF overvejende for negative ting på især de indre linier.

EDIT: Faktisk glimrende skrevet Hamza. Det rammer måske nogle at du skriver ganske firkantet, men det undskylder du også for. Jeg synes du rammer nogle gode pointer, som jeg glemte...

Zone 43
Manager

« Svar #5: 21 Feb 2011, 18:42 »

Jeg hverken tror eller håber, at Superligaen har ramt bunden, ej heller at den kommer til dette - TV mæssigt er det måske hos Viasat sammenlignet med dengang Werge og Frimann styrede Onside. Det er dog begrænset, hvor meget (Superliga)bold jeg ser på 3+, i høj grad fordi mange af kampene bliver set på stadion. Smiley Men også fordi, at SBS Net (Kanal 5, 6eren m.fl.) og hos Canal 9 kan man følge bold fra England og Spanien, som nok trækker flere seere til sig, fordi man hos Viasat har fejlet fuldstændig med det nuværende Onside.

Niveauet er faldet en god del ift. for 4-5-6 år siden, til gengæld mere jævnbyrdigt på både godt og ondt, som TheX også er inde på. Forhåbenlig går det dog mod lysere tider indenfor kort tid, således at fck ikke har patent på 1. pladsen.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

Hamza_BIF
Manager

« Svar #6: 21 Feb 2011, 19:01 »

Hvis jeg lige må presse diskussionen om en udvidelse ind her:

Ved godt at det måske lyder lidt voldsomt, men jeg synes den skal udvides til 18 hold.

12 hold: Synes jeg ganske enkelt bliver for monotone kampe med en masse jyder der spiller på en pløjemark foran 12 mennesker og 4 køer.

14 hold: For få kampe. Det vil formentlig blive hvert hold mod hinanden x2. 26 runder er for lidt. Er ikke så meget for et 'mesterskabsslutspil', da der vil gå for meget pokalturnering i den. Hvis de øverste 8 hold er med i det slutspil, gælder det sådan set bare om at ramme formen. Så kan selv et middelmådigt hold blive mestre, hvis de rammer formen. Synes heller ikke, at 4 hold i slutspillet bør indføres. Det ville blive alt for kedeligt, da der heller ikke her ville være nok kampe. Ved ikke med jer, men jeg er mest til det klassiske ligasystem. Måske med enkelte slutspil om f. eks. europa eller nedrykning, men ikke mesterskabet efter min smag

16 hold: Det er måske det mest oplagte. Hvert hold spiller mod hinanden 2 gange. 30 runder bliver det. Hvad så? skal vinterpausen være 3 uger længere, så vi starter i slutningen af marts efter 4 måneders pause? eller skal vi slutte 3 uger tidligere, så vi slutter efter 1½ måneds forårssæson (kamptidspunkterne er taget frit fra hukommelsen (fra sidste sæson)). Synes jeg heller ikke, selvom det er dette jeg hældede mest til i langt tid.

18 hold: Mange mener, at det er for mange hold. Men hvis alle møder hinanden 2 gange (34 runder) og vi har 2 nedrykkere, hvorefter nummer 12 spiller 2 kampe mod nummer 3 fra 1. div i slutspil, synes jeg det er fornuftigt. Synes der ligger en del klubber nede i 1. div, som har masser af stortalenter der bare aldrig slår igennem! der ligger så mange klubber der bare har være i periferien til oprykkere i lang tid. Rykker man dem op, kan de udvikle talenter på et højere niveau, sælge dem til klubber der ligger højere oppe i tabellen og derved modtage flere penge. For de penge kan de så gå ud og hente spillere ind, som forstærker dem. Kvaliteten i bunden man potentielt være svag i starten men når de så får hentet de spillere ind, vil bundniveauet automatisk hæves. Hvis deres talenter så er solgt til midterklubber, vil de naturligvis også hæve deres niveau sportsligt, og senere økonomisk når de spillere er solgt. På den måde tror jeg det kan starte en slags kædereaktion op igennem tabellen. Det kan også fjerne den 'usunde' konkurrence i ligaen. Her tænker jeg på, at det er alt for tilfældigt hvem der rykker ned, hvem der ligger i midten osv. Jeg synes, at ligaen lige nu er FOR tæt. Hvis midterklubberne sælger de talenter med fortjeneste, vil de kunne hente endnu bedre spillere ind. Det er svært at forklare, men i mit hovede er det hele en kædereaktion, som kan dele ligaen lidt mere op i top, midt og bund.

Måske har jeg ikke formuleret mig ordentligt, men i mit hovede giver det skam god mening Smiley

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

Guldbrand
Blogmester

« Svar #7: 21 Feb 2011, 19:07 »

Hamza..  Så du er imod et slutspil om mesterskabet fordi et hold ikke skal vinde pga. en god stime.. Men det er okay at afgøre en nedrykningskamp eller europaplads bliver afgjort på en god stime..?  Eller har jeg misforstået dig her?  Huh

Derudover vil det jo være sådan at man tager de point med over i slutspillet som man allerede har fået, men at man så efterfølgende skal møde de andre tophold to gange igen (altså ingen billige point i den forstand mod bundhold)

Det skal dog lige siges at jeg heller ikke er for et slutspil, men det er tilgengæld mere fair end vores nuværende system med tre kampe

SkovGaards
Landsholdsspiller

« Svar #8: 21 Feb 2011, 19:21 »

Men når man så udvider ligaen, og får flere "dårlige" hold op, og ligesom får en top, midt og bund, Så vil en klub som FCK, og klubber som OB, FCM og Brøndby også, få alt for mange lette kampe jo?
Der kan man selvfølgelig lade unge spillere spille, men at give topklubberne et tættere program, samtidig med vi vil have dem med i Europæisk bold, er svært at få til og hænge sammen..
Så skulle alle klubberne fx. tage til La Manga og spille 4 runder på 14 dage i december/Januar, med de økonomiske konsekvenser det så måtte have.

verdenskrig
Manager

« Svar #9: 21 Feb 2011, 20:52 »

Jeg er helt enig Ghert!

Superligaen er langt fra det samme som den var engang.. Synes hele den magi der var omkring topkampen er forsvundet i takt med at i er blevet så suveræne..
Vi ser desværre en liga hvor 11 hold ikke rykker sig for alvor, mens det ene hold(FCK) bare tonser derudaf som var der lænket en meteor til klubben.

Problemet er at ingen klubber udover FCK har været i stand til at lave en rød tråd i klubben, og arbejde målrettet på at opfylde den.. Den røde tråd blev indført af Roy Hodgson i FCK, og da han kom til var FCK på ingen måde en skræmmende klub.. Ja vel snarere tættere på nedrykning end mesterskab.. Men han skabte den røde tråd og et fundament, som jeg vil mene man stadig kører på.

Jeg tror der er mange klubber deriblandt Brøndby, som ville have godt af en udenlandsk træner.. Jeg synes at stort set alle de danske trænerprofiler stiller sig for hurtigt tilfreds, og ingen af dem evner at flytte et hold for alvor som Hodgson gjorde.. Og selvom kampene mellem FCK-BIF er spændende stadig, så sidder jeg altid med fornemmelsen " Ja hurra fedt med et derby men vi taber jo alligevel som altid" Skuffet
Det der irriterer mig mest er at vi i sæsonen 08/09 var så tæt på mesterskabet så man skulle tro det var løgn.. Med 3 kampe igen kunne vi selv afgøre det, og havde vi vundet dengang havde FCK næppe været så suveræne i dag.. Men det er jo blot gisninger, det piner mig dog stadig!

Fanmæssigt er der kommet alt for mange prettyboys på tribunen.. Jeg får ganske enkelt stres af at se prettyboys og popdrenge med 3 meter højt strithår som står på faxe uden at yde det mindste til stemningen, og bare står og ser seje ud.. Man får jo nærmest lyst til at sætte ild til deres hår så der måske kommer lidt aktivitet fra deres side  Djævel

Onside har været en kæmpe katastrofe siden Camilla M og Peter P tog over.. Martin aner tydeligvis ikke et klap om fodbold og stiller gang på gang de mest ligegyldige og klicheagtige spørgsmål. Peter Palshøj giver da lidt liv men hans evner som studievært er også til at overse

Nej generelt er tingene sgu ikke som de var for 5 år siden!  Skuffet

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #10: 21 Feb 2011, 21:43 »

Må give de fleste ret. Syntes dog med hensyn til fankulturen at den bliver bedre og bedre. Efter FCK indførte stemningstribunen er der kommet meget mere gang i Parken, også selvom stemningen på Nedre C er røget i bund. Brøndbys fans skaber jo altid en god stemning, som de altid har gjort, ville dog mene at FCKs fans er blevet ligeså stemningfyldte, altså når der først er topkamp i Parken og både stemningstribunen og Nedre C er igang så slår de alle andre danske klubber. En klub som FC Nordsjælland som jo altid har været kendt for at have superligaens kedeligste fans, er virkelig blevet forbedret stemningsmæssigt. Hvis vi skal snakke om spillet på banen kan jeg kun give jer andre ret.. Og til sidst med hensyn til Onside er der egentlig ikke så meget at sige, da programmet jo ikke længere er et fodboldprogram, men et sportsprogram som så mange andre. Syntes nu Fodbold For Fan' var udemærket, det samme om Fodbold Uden Filter... men det slår nu ikke det gamle Onside.

FCK

Brøndby_4ever
Landsholdsspiller

« Svar #11: 21 Feb 2011, 22:09 »

Er desværre helt og aldeles enig! Ubeslutsom

Aldrig alene!

JKJ
Gæst

« Svar #12: 22 Feb 2011, 11:15 »

Er bestemt ikke meget for onlineres, men er enig i stort set alt der er skrevet her i tråden.

FCK er en klasse bedre end alle andre klubber/hold. Men det er ikke FCK's skyld. Som alle nævner så står de andfre jo bare på sidelinine og klør sig selv i røven og håber der sker et eller andet!

Onside er ikke to potter pis værd, undskyld udtrykket. Jeg plejer at se højdepunkterne på DR1. Måske den mest kedelige kanal der viser superligaen, men de holder sig til det det drejer sig om og det er fodbolden og de højdepunkter der nu engang har været i de respektive kampe.
« Seneste Redigering: 22 Feb 2011, 12:37 af JKJ » Logged

patrick J
Manager

« Svar #13: 22 Feb 2011, 12:33 »

Må desværre tilslutte mig resten af brugerne og erklære mig enig. Det er utrolig sørgeligt men sandt.

FCK er det eneste hold herhjemme, og det her gør ondt at sige, som gør fodbold danmark stolt. Jeg er glødende Brøndby fan, men hold kæft hvor tingene sløjt til ude på Vestegnen. Bestyrelsen er jo det rene cirkus og mange af dem er direkte dumme. OB lignede som Ghert siger et hold, der kunne true FCK men så vælger de lidt ligesom Brøndby at ødelægge for dem selv.

Tager man bare et kig på transfervinduet, så er det FCK som er kommet styrket ud af det. Altså hvis vi kigger på top 4. De har fået styrket bredden i truppen, og formået at holde på holdets stjerner. De skal også spille Champions League selvfølgelig, men hvis man kigger på de 3 andre klubber i top 4, så bliver det virkelig skræmmende. ALLE 4 klubber er kommet svækket ud af transfervinduet, og jeg kan ikke forestille mig nogle true FCK de næste, ja gud ved hvor lang tid.

Denne dominans fra FCK's side af, gør også at jeg aldrig har glædet mig så lidt til Superliga start. FCK fortsætter vel bare sin sejrsrække mod endnu et mesterskab, men Brøndby og de andre skal ligge og kæmpe om den sidste Champions League plads.

Måske er det lidt dårligt formuleret, men jeg synes også det var lidt svært at kommentere på. Det jeg egentlig vil sige er at jeg er mere end enig med Ghert. Et andet land man kan kigge imod med hensyn til fodboldprogrammer er Tyskland! Ser dem næsten hver uge, selvom jeg hader tysk. Men det er nogle kanon gode indslag de kommer med. For at sige det mildt. Er pisse TRÆT af dansk fodbold..

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Dr. Def
Førsteholdsspiller

« Svar #14: 22 Feb 2011, 12:51 »

Den danske liga er godt i gang med at udvikle sig til den norske for 10 år siden hvor Rosenborg var totalt suveræne igennem 10 år. FCK vinder mesterskabet denæste 4-5 år også, medmindre en anden klub bliver købt af en rigmand, som tør poste mange penge i dansk klubfodbold, og som dermed kan konkurrere med FCK. Personligt har jeg aldrig fulgt så lidt med i dansk fodbold, som jeg gør nu fordi der ikke er noget der minder om spænding om mesterskabet, men kun om hvem der rykker ned og hvem der bliver nr. 2.

Chelseafan siden 1999!
Chelsea till I die!

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010