home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:42:05 warmon Blogkonkur... [9] Journeyman - Alle ...
I dag kl. 08:57:50 warmon Blogkonkur... Hjertet banker kun for...
I dag kl. 08:56:35 warmon Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 21:59:19 Broen13 Blogkonkur... #2 - Danish Viking War...
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23299
  4 Brugere, 209 Gæster Online.

Indlæg: 1132720 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: myracook
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Flere klubber - Debat.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 Udprint
Forfatter Emne: Flere klubber - Debat.  (Læst 6360 gange)
Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #15: 17 Feb 2011, 23:12 »

Så ville jeg holde med United, ja. Et eksempel kan jo f.eks. være i 2006, hvor FCK vandt  1-0 i Parken, over United.

Nu er det en del år siden, og jeg har fået et andet syn på fodbold siden. Men jeg var faktisk lidt skuffet over United på den ene side, men på den anden var jeg glad for at FCK overraskede, som de gjorde.

Men jeg kan faktisk også godt forstå dig, det er lidt mærkeligt, og jeg ønsker heller ikke at de skal spille.



havde også lidt blandede følelser da Chelsea trak FCK. Jeg vil jo gerne have at FCK går så langt som muligt og skaffer flere penge, mere omdømme osv. til den danske liga. Men når de blå tropper op på parken har jeg intet til overs for FCK.
(det skal lige siges at jeg hader FCK, FCK fans og alt associeret med holdet.)
Logged

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #16: 17 Feb 2011, 23:20 »

Lige en lille sjov sidehistorie, nu du selv nævnte en du kender som man vel godt kan beskrive som plastikfan.

For nogle år siden fik vi nye naboer, en enlig mor med to drenge. De to drenge er begge et par år yngre end mig. De/en af dem har værelse klods op af mit eget, så det er derfor nemt at høre hvem de holder med når der er fodbold i TV. De var (heldigvis) Brøndby fans, men men men... Det er jo som bekendt ikke gået for godt for Brøndby de seneste år, og det ultimative vendepunkt kom da de pludselig holdte med FCK i et New Firm opgør. Kampen sluttede 1-1 i Parken, og efter det var de så åbenbart Brøndby fans igen. Det var indtil at FCK i denne sæson kvalificerede sig til CL, og de på ny skiftede side..

I denne sæson er de så også begyndt at holde med Chelsea (de vandt jo også PL sidste år..), men valgte alligevel at holde med Arsenal da de i går spillede mod Barcelona. Og det på trods af at de tydeligt tiljublede Barca da der var El Clasico. Ak ja..

Nok om det -

Der er en del klubber som jeg har "sympati" for. Dog er der to klubber som jeg er decideret fan af, og blev faktisk fan af dem begge to på stort set samme tid. Brøndby endte jo, som nogen måske husker, i samme gruppe som Man Utd, Barcelona og Bayern München tilbage i  CL 1998. Min storebror var allerede United fan, mens jeg blot var en lille knægt på syv år, og vel dårligt vidste hvad fodbold var. Min mor havde skaffet tre billetter til Brøndby - Man Utd i Parken, og siden har jeg egentlig været fan af begge hold.

Derfor kan i nok også regne ud at jeg ikke ser noget problem i at holde med flere klubber, men jeg kan dog godt undrer mig over folk som holder med flere klubber i samme land. F.eks. hver gang 6'eren stiller igennem til Kian ? i Liverpool, og han så har et Liverpool og Man Utd flag hængende på sin væg. Det er jo endda et helt ekstremt tilfælde.

Til gengæld tror jeg da også at de fleste har ét hold, som er holdet, og det har jeg da også, nemlig United. Dermed ikke sagt at de andre hold kan rende og hoppe så længe United vinder, men de vil dog altid være #1. Bedst illustreret ved CL finalen i '09 hvor jeg havde mega nedtur på da United tabte til Barca.

Derudover har jeg som sagt også en del hold jeg har sympati for. Det kan være fordi de spiller god fodbold, fordi de har spillere jeg godt kan lide, at de er rivaler til ens rivaler, noget så simpelt som at ens venner holder med dem, eller et andet personligt forhold. Det er bla. Tottenham, Aston Villa, Newcastle, Schalke, PSG, Valencia, Atlético, FC Nordsjælland, Ajax, m.fl. - Hvis de vinder, så er det fint nok. Hvis ikke, "nå ja"...
« Seneste Redigering: 24 Apr 2012, 21:54 af U-4-E » Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #17: 17 Feb 2011, 23:41 »

så vil jeg gætte på at dit brugernavn (U-4-E) står for United 4 ever?
Logged

Tidligere: Baloo38

U-4-E
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #18: 17 Feb 2011, 23:50 »

så vil jeg gætte på at dit brugernavn (U-4-E) står for United 4 ever?

Naturligvis.. Wink
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #19: 17 Feb 2011, 23:58 »

Naturligvis.. Wink

Helt dum er jeg sgu ikke
Logged

Tidligere: Baloo38

Fernando
Gæst
 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #20: 18 Feb 2011, 00:05 »

Jeg er fan af; Brøndby IF, Manchester City & Real Madrid.

Ja jeg mener godt at man kan være fan af mere end bare én klub. Tilfældet for mig er bare at jeg elsker den ene klub højere end de andre. Brøndby IF er en klub jeg praktisk talt lever og ånder for! Den betyder alt for mig. Jeg har været Brøndby fan siden jeg var tre år gammel og min far tog mig nogle gange med ind på stadion sammen med nogle af hans venner, men kommer der desværre ikke så meget mere da jeg bor lidt langt væk derfra. Brøndby For altid! <3

Er begyndt at følge med i Rennes kampe da jeg synes den Franske Lique 1 er yderst spændene. Smiley

Men hvis folk skifter klub fra tid til anden er det vel deres egen sag, men jeg kender en ven som var Manchester United fan, men som bare lige pludselig ud af den blå luft blev Arsenal fan.

Har siden 2006 haft en passion for Manchester City da én af mine fætre har været fan af City siden han var helt lille. Ved hvad mange tænker og mener om Manchester City. ''Det bare en købeklub'' Ja! men må en klub ikke bruge de penge de har til rådighed? Men som fan af City må man jo også se i øjnene at man ikke bare kan blive ved med at, købe spillere. Er gaal jeg blev tosset på en af mine andre fætre da han skulle hovere over at vi igen tabte til Manchester United. Tunge

Har været Real Madrid fan siden jeg var helt lille og da Thomas Graversen, Zidane, Beckham og Raul og mange flere spillede for klubben.
Logged

Yessir
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #21: 18 Feb 2011, 00:29 »

Jeg er fan af; Brøndby IF, Manchester City & Real Madrid.

Ja jeg mener godt at man kan være fan af mere end bare én klub. Tilfældet for mig er bare at jeg elsker den ene klub højere end de andre. Brøndby IF er en klub jeg praktisk talt lever og ånder for! Den betyder alt for mig. Jeg har været Brøndby fan siden jeg var tre år gammel og min far tog mig nogle gange med ind på stadion sammen med nogle af hans venner, men kommer der desværre ikke så meget mere da jeg bor lidt langt væk derfra. Brøndby For altid! <3

Hvor meget er lidt langt væk?
Logged


Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #22: 18 Feb 2011, 01:00 »

Jeg mener godt man kan være stor fan af flere forskellige klubber. Rent personlig er jeg stor fan af Manchester United og Silkeborg (Samt jeg sympatisere meget med Aarhus Fremad).
Min far har været United fan siden 70'erne så faldt bare ganske naturligt. Han er til gengæld også Brøndby fan, men den vej valgte jeg ikke at gå.

Eftersom jeg altid har boet i Danmark, har jeg også fulgt meget med i superligaen, og da jeg ca. har 25. km til Silkeborg og Aarhus, så stod valget mellem Silkeborg og AGF. Dengang i midt 90'erne hvor jeg begyndte og følge fodbold, var stort set alle mine venner AGF fans, så der valgte jeg og hoppe på Silkeborg vognen i stedet for (måske også fordi jeg er født i Silkeborg). Det var også den tid hvor vi fik Aarhus Fremad i superligaen, og da min far og hans venner (alle Brøndby fans der boede i Aarhus) hade AGF, holdt de naturligvis med Fremad. Derfor har jeg også været med til et utal af Fremad kampe, vel næsten alle hjemmekampe som de har spillet i superligaen, og en del divisions kampe. Har blandt andet stået næsten ved siden af Peter Brixtofte til en kamp mod Farum på Risvangen, men det var lidt et sidespring  Wink
Jeg kan ikke huske hvem jeg holdt med når det var Fremad mod SIF, det er det sku for lang tid siden til.

Hvad ville jeg gøre hvis United stod over for SIF i en europæisk turnering? Ja det kommer nok aldrig til at ske, men jeg ville nok holde med Silkeborg, da de aldrig har prøvet europæisk succes.

I øvrigt er et af mine aller bedste fodboldminder fra Aarhus stadion hvor Fremad i deres første superliga kamp vandt 2-1 over AGF. Kampen blev i øvrigt spillet som den aller første den sæson, så vi kunne rigtig stå og synge: Vi ligger nummer 1!
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Frederik1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #23: 18 Feb 2011, 01:15 »

Flere klubber, er det i orden?


Kan man være fan af flere forskellige klubber? hører tit på mine venner, som er fan af Liverpool i England, Milan i Italien, Barcelona i Spanien osv. men syntes egenlig at dette er hykleri, man støtter op og lever for ens klub, ikke for ens klubber. Som i nok ved er jeg Chelsea fan, og selvom jeg bor i Aalborg er jeg ikke AaB fan, jeg kan komme til deres kampe, men det er udelukkende for at se "god" fodbold.

Havde engang en god ven, som også var Chelsea fan, men efter vi tabte til Manchester United i champions league, begyndte han lige så stille at skifte den blå trøje ud. Har aldrig snakket med ham siden
, fordi jeg kan simpelthen ikke tage dens slag i blandt mine egne rækker (for min skyld er jeg ligeglad om f.eks. en real Madrid fan bliver Manchester United fan) dette er min holdning (United we stand, divided we fall), måske lidt sørgeligt, men ja...  Ubeslutsom

Der har været meget snak om dette emne i den berømte/berygtede chat og ville lige oprette en tråd så man kan give længere og bedre argumenterede svar Smiley 1, 2, 3 diskuter og kom med jeres holdninger Wink

Fair nok du synes det er klamt folk skifter klub hele tiden, jeg er jo trods alt enig ( Wink ), men jeg synes dog det virker underligt du ligefrem cutter et venskab, fordi han har en anden måde at opfatte fodbold og følelser på. Du cutter jo heller ikke venskabet til en ven, fordi han pludselig synes ris smager bedre end pasta. Du må ikke have mange venner tilbage..

Som en del andre, har jeg også tilhørsforhold til flere end blot én klub. Randers og United har begge et stort plads i mit hjerte (ja det lyder bøsset). Jeg ser ikke noget problem i at elske et par klubber lige meget. Det virker da også meget unormalt at elske sin far mere end sin mor eksempelvis.
Logged

:-)

SørenA
Gæst
 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #24: 18 Feb 2011, 13:01 »

Jeg har utrolig svært ved at forestille mig at skulle vælge mellem flere hold.. Thore siger at han ville vælge sif, da de så ville få succes, men hvad så med de følelser du har for United, dem ville du bare kaste på hylden og tænke : ny pyt, vi vinder nok næste gang..

Det er selvfølgelig forskelligt fra person til person hva fan-begrebet betyder - for nogen Brøndbyfans betyder det fx at smadre et helt stadion, fordi man er utilfreds med bestyrelsen, eller spillerne, eller bare navnet brøndby generelt.. :p
Nogen er sofa-fans, som jeg selv oftest er, da der er meget langt til london hver weekend, men dog bruger jeg mine hårdt tjente penge på en tur til Emirates, og det er fantastisk..

Så er der begrebet yndlingshold, som jeg tror mange herinde arbejder med, altså at de egentlig har et hold i hvert land, som de gerne ser vinde, og det synes jeg egentlig meget godt om, men mener samtidig at man skal have orden i tingene, i tilfælde af at ens yndlingshold mødes i en europæisk turnering.

Må igen sige lækker og ikke mindst saglig debat, det har siden manglet et stykke tid Smiley
Logged

phil0883
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #25: 18 Feb 2011, 13:11 »

Jeg er selv glødende FCK-fan. Og har været det siden jeg fik interesse for fodbold som 5-6 Årig. Holder dog med FCBarcelona som sekundær klub, da jeg ik gløder for dem som FCK. Men hepper med dem, og selvfølgelig, hvis de spiller en kamp, sætter jeg mig ned og ser den Smiley Og så gør det heller ik noget det er Messi der spiller der Wink
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #26: 18 Feb 2011, 13:21 »

Spændende tråd  Opstemt

Jeg vil sige, at det kommer an på hvordan man definerer fanskab. Hvis det at være fan er at man vil sætte klubben over alt andet i sit liv (vi taler aflyse bryllupper, droppe barnets konfirmation etc) så er jeg ikke det der ligner en fan. Men hvis man mener at en fan er en der støtter op om sin klub i medgang og i særdeleshed i modgang og i det hele taget har en finger på pulsen om hvad der rører sig i truppen, så er det en helt anden snak.

Mange af de 'casual' fans derude af forskellige klubber bør vel i realiteten sige at de sympatiserer med en klub. Altså holder med den pågældende klub når der er kamp, men ellers følger de dem sgu ikke så tæt. Det lyder bare dumt at sige 'jeg er ??-sympatisør'. Så siger man fan, og så forstår jeg 100 % hvad de mener.

Min personlige definition på en fan er en, der (netop) har en finger på pulsen i klubben. Det vil sige ved hvem truppen består af, hvilke spillere der er købt/solgt/stoppet i de forgangne dage og kender resultatet af den sidste kamp. Det dækker det meget fint. At være hardcore fan, der er på stadion hver evig eneste kamp og nærmest er villig til at dø for sin klub er absolut ikke noget positivt i min bog, og gør ikke folk til bedre fans end alle andre. Det gør dem sikkert bedre til at sætte gang i den på stadion, men godt fanskab ligger i følelser og ikke i handlinger. Sorry to say. Jeg kender faktisk et par stykker, der er ret så aktive i en klub, men jeg ved samtidig også at de kun er det for det fællesskab der er i klubbens fanbase. Hvis fanbasen gik i opløsning, så ville de sgu ikke holde med det hold mere. Er det bedre fanskab end dem, der ser størstedelen af kampene i sofaen, men til gengæld holder sig konstant opdateret af anden vej? (åbent spørgsmål)


Jeg er glødende FCK-fan helt ind i kernen, og er (for nu at bruge det lamme ord jeg nævnte ovenfor) sympatisør for AC Milan og Man U
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #27: 18 Feb 2011, 13:26 »

Jeg har utrolig svært ved at forestille mig at skulle vælge mellem flere hold.. Thore siger at han ville vælge sif, da de så ville få succes, men hvad så med de følelser du har for United, dem ville du bare kaste på hylden og tænke : ny pyt, vi vinder nok næste gang..

Jamen hvad skal jeg gøre? Jeg elsker klubberne lige højt, det kan godt være du ikke kan forstå det, men sådan er det altså  Smiley Det ville være noget andet hvis jeg både var fan at United og Tottenham, for de spiller trods alt mange kampe mod hinanden. Men Sif og Manchester United kommer jo aldrig til at stå overfor hinanden i en betydningsfuld kamp, så derfor kan jeg jo sagtens føle det samme for begge klubber.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gerne, men skulle det endelig ske at de to klubber mødtes, ja så vil jeg nok unde Sif en sejer, sådan så det kunne få noget europæisk succes. Det betyder jo ikke at jeg ville blive ked af det hvis United vandt.. jeg ville nok bare nyde en kamp mellem mine to favorit hold
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #28: 18 Feb 2011, 13:42 »

Jamen hvad skal jeg gøre? Jeg elsker klubberne lige højt, det kan godt være du ikke kan forstå det, men sådan er det altså  Smiley Det ville være noget andet hvis jeg både var fan at United og Tottenham, for de spiller trods alt mange kampe mod hinanden. Men Sif og Manchester United kommer jo aldrig til at stå overfor hinanden i en betydningsfuld kamp, så derfor kan jeg jo sagtens føle det samme for begge klubber.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gerne, men skulle det endelig ske at de to klubber mødtes, ja så vil jeg nok unde Sif en sejer, sådan så det kunne få noget europæisk succes. Det betyder jo ikke at jeg ville blive ked af det hvis United vandt.. jeg ville nok bare nyde en kamp mellem mine to favorit hold

Præcis!

Min drømmefinale i CL er United mod Milan. Det ville være en kamp, hvor jeg uanset resultatet ville kunne gå glad fra kampen, for jeg havde set to af mine hold mod hinanden i en kamp hvor alt er på spil. Det er der absolut intet problem i  Peace
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

SørenA
Gæst
 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #29: 18 Feb 2011, 13:45 »

Jamen hvad skal jeg gøre? Jeg elsker klubberne lige højt, det kan godt være du ikke kan forstå det, men sådan er det altså  Smiley Det ville være noget andet hvis jeg både var fan at United og Tottenham, for de spiller trods alt mange kampe mod hinanden. Men Sif og Manchester United kommer jo aldrig til at stå overfor hinanden i en betydningsfuld kamp, så derfor kan jeg jo sagtens føle det samme for begge klubber.

Jeg ved ikke hvad jeg ville gerne, men skulle det endelig ske at de to klubber mødtes, ja så vil jeg nok unde Sif en sejer, sådan så det kunne få noget europæisk succes. Det betyder jo ikke at jeg ville blive ked af det hvis United vandt.. jeg ville nok bare nyde en kamp mellem mine to favorit hold
Det er jo helt fair at du har det sådan, og det skal du bare også have lov til Smiley jeg kan bare ikke unde nogen en sejr over Arsenal, ikke engang barca, som nok må betegnes som det bedste i verden.. Jeg får bare den der "aaaarrgggghhh"-følelse, når de spiller dårligt eller taber, og jeg ville slet ikke kunne føle sådan for mere end en klub .)

Men sådan er vi jo heldigvis så forskeliige.. Smiley
Logged

Sider: 1 [2] 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010