home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 09:35:20 Broen13 Blogkonkur... [13] Journeyman - Son ...
I dag kl. 00:44:38 Bubbles Blogkonkur... #5 - Danish Viking War...
I går kl. 18:03:39 Wester Jr. Blogkonkur... 3# Hjertet banker kun ...
I går kl. 18:01:13 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
13 Maj 2024, 13:45 Svartowiz Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2024 ...
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
Antal Registrerede Brugere: 23301
  0 Brugere, 177 Gæster Online.

Indlæg: 1132739 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: Jøddi
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Flere klubber - Debat.
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: Flere klubber - Debat.  (Læst 6364 gange)
Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Flere klubber - Debat.
« : 17 Feb 2011, 22:14 »

Flere klubber, er det i orden?


Kan man være fan af flere forskellige klubber? hører tit på mine venner, som er fan af Liverpool i England, Milan i Italien, Barcelona i Spanien osv. men syntes egenlig at dette er hykleri, man støtter op og lever for ens klub, ikke for ens klubber. Som i nok ved er jeg Chelsea fan, og selvom jeg bor i Aalborg er jeg ikke AaB fan, jeg kan komme til deres kampe, men det er udelukkende for at se "god" fodbold.

Havde engang en god ven, som også var Chelsea fan, men efter vi tabte til Manchester United i champions league, begyndte han lige så stille at skifte den blå trøje ud. Har aldrig snakket med ham siden, fordi jeg kan simpelthen ikke tage dens slag i blandt mine egne rækker (for min skyld er jeg ligeglad om f.eks. en real Madrid fan bliver Manchester United fan) dette er min holdning (United we stand, divided we fall), måske lidt sørgeligt, men ja...  Ubeslutsom

Der har været meget snak om dette emne i den berømte/berygtede chat og ville lige oprette en tråd så man kan give længere og bedre argumenterede svar Smiley 1, 2, 3 diskuter og kom med jeres holdninger Wink
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #1: 17 Feb 2011, 22:21 »

Jeg er FCK fan og Deportivo fan, derudover er jeg 'tilhænger' af engelsk fodbold, ikke noget bestemt hold, men nøøj hvor jeg elsker den liga.

Jeg har altid været fan af FCK. Jeg ved faktisk ikke hvordan det startede, men store dele af min familie var FCK'er så jeg har altid haft FCK tøj og plakater osv. Derudover er jeg så fan af spanske Deportivo, det kom tilbage i 2004 hvor de spillede sig i semifinalerne i CHL, siden da har jeg fulgt dem, og selvom de er langt fra toppen, så har de stadig en stor plads i mit hjerte.

Ellers er der ikke andre hold jeg er 'fan' af, men ligneu syntes jeg Tottenham har et enormt spændene hold, og derfor håber jeg da i de klare sig godt.
Logged

FCK

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #2: 17 Feb 2011, 22:25 »

Ja jeg vil godt mene at man kan holde med flere klubber på én gang, dog tror jeg altid at der vil være ét hold som er lidt mere specielt end de andre. For mit vedkomne er jeg Dortmund, OB og Chelsea fan, dog ikke i sådan en grad at jeg ligefrem lever eller ånder for klubberne, men det er dem jeg følger, og dem jeg håber der vinder deres kampe og ligaerne..

Udover de tre hold, så har jeg også sympati for andre klubber, dog uden at være fan af dem. F.eks. har jeg siden Brian Laudrup haft sympati for Rangers, som jeg altid håber slår Celtic i kampen om det skotske mesterskab. Dette gør at jeg af og til er inde og se deres seneste resultater, men medmindre de spiller mod Celtic, så vil jeg ikke følge dem i tv'et hvis jeg fik muligheden for det, ligesom jeg gør med de andre klubber (Specielt Dortmund og OB)

Men min konklusion er at man sagtens kan være fan af mere end én klub, men jeg tror det afhænger meget af graden man følger med i de enkelte klubber og deres gøren. F.eks. er jeg meget sjældent inde og debattere på de forskellige holds fansites, men jeg ser dem i tv'et når jeg kan, og er ofte (hver weekend faktisk) inde og se deres resultater på nettet hvis jeg ikke har kunne følge dem i tv'et.
Logged

WaterWar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #3: 17 Feb 2011, 22:34 »

Min holdning til dette er: Man er fan af kun en klub, men kan være "tilhænger" af flere klubber som man hepper på når de spiller. Lidt ligesom Guldbrand forklarer.

Som et eksempel så er jeg selv Manchester United fan ind til knoglemarven. Når Everton spiller holder jeg også lidt med dem, da jeg godt kan lide holdet, trænere og nogle af deres spillere (og at min far er Everton-fan har også en lille påvirkning). Dette betyder dog ikke at jeg vil gå ud og købe en Everton-trøje eller heppe på dem når de spiller mod Man United. Det er bare min lille sekundære favoritklub som jeg hepper på hvis jeg ser deres kampe. At de også har Man City og Liverpool som rivaler gør det hele sjovere da de også er opsatte på at slå dem, ligesom United er. Smiley
Logged

Official member of Manchester United Football Club

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #4: 17 Feb 2011, 22:36 »

Min holdning til dette er: Man er fan af kun en klub, men kan være "tilhænger" af flere klubber som man hepper på når de spiller. Lidt ligesom Guldbrand forklarer.

Som et eksempel så er jeg selv Manchester United fan ind til knoglemarven. Når Everton spiller holder jeg også lidt med dem, da jeg godt kan lide holdet, trænere og nogle af deres spillere (og at min far er Everton-fan har også en lille påvirkning). Dette betyder dog ikke at jeg vil gå ud og købe en Everton-trøje eller heppe på dem når de spiller mod Man United. Det er bare min lille sekundære favoritklub som jeg hepper på hvis jeg ser deres kampe. At de også har Man City og Liverpool som rivaler gør det hele sjovere da de også er opsatte på at slå dem, ligesom United er. Smiley

helt enig....
jeg er selv kæmpe Milan-fan men holder da også lidt med Hull City og Brøndby... og derudover næsten alle hold der vinder over FCK bortset fra Chelsea Wink hehe
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #5: 17 Feb 2011, 22:38 »

Meget interessant tråd.

Dog er jeg ikke helt enig med dig, Duffk90.

Ligesom Guldbrand skriver, så er der so regel også et hold man virkelig brænder for, mere end noget andet. Og så alligevel ikke. Jeg kender mange som er fan af/følger mange forskellige klubber.

Personligt er jeg stor Manchester United-fan. Samtidig er jeg også stor fan af FCK. Jeg har altid været stor fan af dem begge. Hvis jeg skulle vælge et hold, må jeg nok hælde mest til Man U, men FCK er lige i hælene. Real Madrid er en klub, som jeg holder med i den spanske, men stadig ikke en kæmpe fan.

Derudover har jeg nogle hold, som jeg godt kan lide, men ikke decideret er fan af. F.eks. Dortmund i den tyske, som jeg synes er spændende. Sporting CP er også en fed klub.

Jeg er meget enig i Guldbrands argumentation, og derfor gider jeg ikke og sidde og skrive en hel masse, som bare vil blive gentaget af Guldbrands konklusion.

« Seneste Redigering: 17 Feb 2011, 22:43 af Daniel Nordentoft » Logged

SørenA
Gæst
 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #6: 17 Feb 2011, 22:42 »

Ét hjerte, Én klub - Det er sådan det fungerer i min verden!

Men udover det, vil jeg give ret i det der er nævnt længere oppe, ang. sympati - der kan sagtens være hold man gerne vil se vinde, uden egentlig at være fan af dem.

mit eksempel vil være ; Igår aftes, råbte og skreg jeg af alle Barcelona spillerne, og de fik det ene skældsord efter det andet kastet i nakken. Men når jeg ser dem i den spanske liga, sidder jeg bare og nyder den måde de spiller fodbold på. Så man kan sagtens have sympati for flere hold, men man kan kun være fan af et.

Hvad gør dem herinde der holder med Chelsea og FCK - holder med et hold i hver kamp, eller hvorledes? - Det holder ingen steder i mit hoved.

Ét hjerte, Én klub!
Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #7: 17 Feb 2011, 22:46 »

Meget interessant tråd.

Dog er jeg ikke helt enig med dig, Duffk90.

Ligesom Guldbrand skriver, så er der so regel også et hold man virkelig brænder for, mere end noget andet. Og så alligevel ikke. Jeg kender mange som er fan af/følger mange forskellige klubber.

Personligt er jeg stor Manchester United-fan. Samtidig er jeg også stor fan af FCK. Jeg har altid været stor fan af dem begge. Hvis jeg skulle vælge et hold, må jeg nok hælde mest til Man U, men FCK er lige i hælene.

Derudover har jeg nogle hold, som jeg godt kan lide, men ikke decideret er fan af. F.eks. Dortmund i den tyske, som jeg synes er spændende. Sporting CP er også en fed klub.

Jeg er meget enig i Guldbrands argumentation, og derfor gider jeg ikke og sidde og skrive en hel masse, som bare vil blive gentaget af Guldbrands konklusion.

 

Ja selvfølgelig er der hold man har sympati for.

syntes det er noget godt input vi har fået her i tråden på så kort tid, i hvert fald højere en mange af de mudderkast diskussioner jeg har været vidne til Smiley hvordan har i gutter det så når man skifter klubber? i kan nok godt regne min holdning ud Wink
Logged

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #8: 17 Feb 2011, 22:48 »

Ét hjerte, Én klub - Det er sådan det fungerer i min verden!

Men udover det, vil jeg give ret i det der er nævnt længere oppe, ang. sympati - der kan sagtens være hold man gerne vil se vinde, uden egentlig at være fan af dem.

mit eksempel vil være ; Igår aftes, råbte og skreg jeg af alle Barcelona spillerne, og de fik det ene skældsord efter det andet kastet i nakken. Men når jeg ser dem i den spanske liga, sidder jeg bare og nyder den måde de spiller fodbold på. Så man kan sagtens have sympati for flere hold, men man kan kun være fan af et.

Hvad gør dem herinde der holder med Chelsea og FCK - holder med et hold i hver kamp, eller hvorledes? - Det holder ingen steder i mit hoved.

Ét hjerte, Én klub!

super godt formuleret hehe.

der er da også nogle hold jeg holder med bare p.g.a nogle bestemte spillere de har... f.eks Tottenham (Bale og Dos Santos)
Ajax (Eriksen) og ja jeg kunne jo blive ved i en uendelighed
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #9: 17 Feb 2011, 22:49 »

Derudover vil jeg også pointere:  

- Ofte kan man blive tiltrukket af en klub, grundet en spiller eller flere. Altså f.eks. kan jeg godt lide Alexis Sanchéz, og derfor håber jeg også at Udinese vinder kampe, men ikke som sådan på grund af klubben.

EDIT:

Jeg er ikke enig med dig, Søren.

Jeg synes sagtens man kan være fan af flere klubber. F.eks. er jeg rigtig stor Manchester United-fan, og samtidig er jeg også stor FCK-fan. Dog har jeg størst kærlighed til Manchester United, men som skrevet overstående, er FCK lige i hælene i mit hjerte.



Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #10: 17 Feb 2011, 22:55 »

Ja selvfølgelig er der hold man har sympati for.

syntes det er noget godt input vi har fået her i tråden på så kort tid, i hvert fald højere en mange af de mudderkast diskussioner jeg har været vidne til Smiley hvordan har i gutter det så når man skifter klubber? i kan nok godt regne min holdning ud Wink

Tja det er jo folks egen sag, og derfor gør jeg ikke så meget i det. Men jeg syntes nu det er okay at skifte klub, så længe begrundelse er okay.. F.eks. er det lidt latterligt at skifte klub bare fordi ens hold klare sig skidt eller rykker ned. Men jeg har selv overvejet min status som fan af OB, efter episoden hvor bestyrelsen valgte at fyre Lars Olsen og Kim Brink. Udover at det var en beslutning jeg ikke støttede, så virkede bestyrelsen inkompetent det efterfølgende halve år, indtil man i sidste ende fik en ny træner fra egne rækker som mest af alt ligner en nødløsning. Altså fik jeg et meget dårligt billede af bestyrelsen, som var lidt med til at drive mig væk fra klubben...
Logged

SørenA
Gæst
 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #11: 17 Feb 2011, 22:57 »

Derudover vil jeg også pointere:  

- Ofte kan man blive tiltrukket af en klub, grundet en spiller eller flere. Altså f.eks. kan jeg godt lide Alexis Sanchéz, og derfor håber jeg også at Udinese vinder kampe, men ikke som sådan på grund af klubben.

EDIT:

Jeg er ikke enig med dig, Søren.

Jeg synes sagtens man kan være fan af flere klubber. F.eks. er jeg rigtig stor Manchester United-fan, og samtidig er jeg også stor FCK-fan. Dog har jeg størst kærlighed til Manchester United, men som skrevet overstående, er FCK lige i hælene i mit hjerte.

Så hvis det var United der stod overfor FCK i næste uge, ville du kun være United-fan? Og hvis United så tabte, ville du så være glad, fordi dit andet hold vandt? Undskyld, men det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Jeg kan ikke blande den følelse jeg har for Arsenal med noget som helst andet - Jeg kan sagtens nyde et andet hold spille, men jeg ville aldrig tage den længere end det.

Dette er jo en debat, og som duffk90 siger, er det lækkert at den bliver holdt på et niveau, hvor man diskutere det, i stedet for bare at kaste mudder mod hinanden. Det er ikke meningen at vi alle skal være enige, det er netop derfor det et spændende at diskutere.
Fremragende tråd Smiley
Logged

Duffk90
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #12: 17 Feb 2011, 22:59 »

Tja det er jo folks egen sag, og derfor gør jeg ikke så meget i det. Men jeg syntes nu det er okay at skifte klub, så længe begrundelse er okay.. F.eks. er det lidt latterligt at skifte klub bare fordi ens hold klare sig skidt eller rykker ned. Men jeg har selv overvejet min status som fan af OB, efter episoden hvor bestyrelsen valgte at fyre Lars Olsen og Kim Brink. Udover at det var en beslutning jeg ikke støttede, så virkede bestyrelsen inkompetent det efterfølgende halve år, indtil man i sidste ende fik en ny træner fra egne rækker som mest af alt ligner en nødløsning. Altså fik jeg et meget dårligt billede af bestyrelsen, som var lidt med til at drive mig væk fra klubben...

Mener bare ikke at man kan skifte klub, da man holder med klubben og ikke dens ledelse, spillere osv. men det er jo svært og deffinere ordet "klubben" for hvad er det? det er ikke håndgribeligt, så kan på et eller andet plan godt forstå at man skifter hvis bestyrelsen fuldstændigt "fucker op" i klubben.
man kan f.eks. tage de mislykkedes overtagelser af manchester united, blackburn m.fl. stopper man med at holde med klubben eller forsætter man?
Logged

WaterWar
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #13: 17 Feb 2011, 23:04 »

Jeg synes det er dårlig stil når folk hopper fra klub til klub alt efter hvem der har succes eller problemer. Men at folk skifter klub med en ordentlig begrundelse kan jeg ikke se noget galt i. Man er jo ikke tvunget til den samme klub i hele ens levetid. Smiley
Logged

Official member of Manchester United Football Club

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Flere klubber - Debat.
« Svar #14: 17 Feb 2011, 23:05 »

Så hvis det var United der stod overfor FCK i næste uge, ville du kun være United-fan? Og hvis United så tabte, ville du så være glad, fordi dit andet hold vandt? Undskyld, men det kan jeg slet ikke sætte mig ind i. Jeg kan ikke blande den følelse jeg har for Arsenal med noget som helst andet - Jeg kan sagtens nyde et andet hold spille, men jeg ville aldrig tage den længere end det.

Dette er jo en debat, og som duffk90 siger, er det lækkert at den bliver holdt på et niveau, hvor man diskutere det, i stedet for bare at kaste mudder mod hinanden. Det er ikke meningen at vi alle skal være enige, det er netop derfor det et spændende at diskutere.
Fremragende tråd Smiley

Så ville jeg holde med United, ja. Et eksempel kan jo f.eks. være i 2006, hvor FCK vandt  1-0 i Parken, over United.

Nu er det en del år siden, og jeg har fået et andet syn på fodbold siden. Men jeg var faktisk lidt skuffet over United på den ene side, men på den anden var jeg glad for at FCK overraskede, som de gjorde.

Men jeg kan faktisk også godt forstå dig, det er lidt mærkeligt, og jeg ønsker heller ikke at de skal spille.

Logged

Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010