home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Sep 2024, 22:40 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 768 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Omklædningsrummet
| | | | |-+  Scouting netværk & søgning
0 Brugere og 7 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Scouting netværk & søgning  (Læst 5286 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Scouting netværk & søgning
« : 10 Feb 2011, 19:42 »

Denne tråd er egentlig ment som et sted hvor vi kan dele vores erfaringer med hinanden indenfor scouting området.. Det jeg specielt er interesseret i er hvor i søger henne, hvilke kriterier i søger ud fra osv.

Normalt plejer jeg at ansætte en lang række af talentspejdere der har baseret deres viden i forskellige lande, så jeg har et så bredt scouting netværk som muligt. Det betyder oftes at jeg har talentspejdere til at dække alle områder af Europa, mens jeg sjældent går efter de sydamerikanske spillere (en princip sag)

Jeg plejer også at have en håndfuld til at følge talenterne rundt omkring i Europa, hvor de skal finde spillere der højst er 17 år gamle.

Derudover har jeg prøvet at finde frem til hvilke ligaer der producere de største talenter (Baseret ud fra trænings og ungdoms faciliteter i Europa) Og der har jeg fundet frem til at Tyskland, Frankrig og Spanien er de bedste mens lande som Italien, Holland, Hviderusland, Tjekkiet og Portugal kommer lige efter. Derfor plejer jeg at have stor fokus på netop disse lande.


Men hvad er jeres erfaringer når i scouter?

Logged

Crazy-Poul
Freelance Projekt
******

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #1: 11 Feb 2011, 18:14 »

Hvis økonomien er til det så kan jeg ligesom dig godt lide, at have mange talentspejdere og så sender jeg dem også rundt en masse forskellige steder så jeg får så stort et netværk som muligt.

Jeg har aldrig rigtig brugt det med, at søge på bestemte positioner eller efter alder eller noget andet. Jeg har for det meste bare forladt mig på, at mine spejdere selv finder de talenter der nu måtte være, men det kan da godt være jeg skal gå lidt mere efter talenterne.
Logged

Nyeste projekt fra min hånd

Din Vej 2019

Mit bidrag til årets blogkonkurrece
San Marino og de 12 supertalenter

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #2: 02 Mar 2011, 13:03 »

Er der ikke andre der ønsker at dele deres erfaringer med hensyn til hvordan i scouter...?  Eller i bruger måske programmer, og nettet til at finde jeres spillere..?  Huh
Logged

26-sorensen-10
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #3: 02 Mar 2011, 15:00 »

jeg ansætter osse mange scouts som du gør.. men jeg sætter dem til at scoute områder.. i hele verden.. men det osse fordi jeg går efter den achievement på stream med få 75% i talentspejder viden ting.. feks fik fuldt op i nordamerika igår:Dså den står på gemmenført:D
men ellers sætter jeg dem osse på tuneringer.. VM U21 VM og sådan
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #4: 02 Mar 2011, 15:08 »

Plejer som regelt også at ansætte en masse talentspejdere, og så ellers sende dem ud i verden. De fleste af dem spejder de europæiske områder efter talenter der højst er 18, mens jeg sætter resten til at scoute U/18 turneringer rundt omkring i Europa. Specielt U/18 turneringer gør at jeg for kendskab til en masse unge spillere, og flere af dem har da faktisk også stort talent. I mit seneste spil med Leeds, har jeg dog ikke haft så meget held, med at udvikle de talenter jeg har scoutet og købt. De er sjældent blevet til noget godt. Kan selvfølgelig godt være min egen fejl, men de talenter der faktisk er blevet til noget er dem jeg selv har fået hentet ind fra mit eget ungdomsakademi. Det har medført at jeg fokuserer meget mere på at udvikle min egen talentfabrik, i stedet for at scoute da jeg har haft større succes med det.
Når jeg så ansætter scouts sørger jeg også for at de har viden fra forskellige steder rundt omkring i verden, for på den måde at opnå den største viden.
Logged

plutonium
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #5: 02 Mar 2011, 15:18 »

I FM09 og FM10 fik jeg ansat ansvarlige for forskellige dele af kloden. Havde én til Sydamerika og en til hvert område i Europa. Derudover havde jeg én 'løs' som ikke skulle gøre andet end at løse diverse små-opgaver. Det var med FCK, skal det siges.

Jeg scoutede IKKE Afrika, Oceanien, Asien og Nordamerika fast. Det var kun en sjælden gang imellem jeg lige sendte min frie spejder afsted.

Den taktik havde jeg faktisk suverænt gode resultater med. Jeg fandt bl.a to ungarske knægte i 3. sæson der endte med at blive fantastisk gode. Men jeg har indset at de brasilianske talenter jeg fandt sjældent kostede det jeg var villig til at give. I de to spil har jeg sammenlagt i alle mine saves kun købt to talenter fra Sydamerika, ganske enkelt fordi pris og kvalitet ikke hang sammen med hvad jeg var villig til at give. Så det er ikke noget jeg vil gøre i fremtiden.

I FM11 spiller jeg med Valur på Island, der ikke har råd til et stort scoutingnetværk, så der kører jeg selvfølgelig ikke efter ovenstående metode. Men skulle jeg finde vej til en stor klub igen, så ville jeg gentage det. Dog ville jeg nok tilføje en afrikansk region frem for den sydamerikanske. Don't change a winning team, eller i dette tilfæde: 'don't change a succesful method'  crazy
Logged


100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #6: 02 Mar 2011, 22:51 »

Er der ikke andre der ønsker at dele deres erfaringer med hensyn til hvordan i scouter...?  Eller i bruger måske programmer, og nettet til at finde jeres spillere..?  Huh
Sender typisk mine scouts til de forskellige regioner, hvor specielt Europa og Sydamerika er førsteprioritet. Efter nogle sæsoner sætter jeg typisk alderen til <20 år i mine søgninger, så det er talenterne, der søges efter. Har normalt en scout, der roterer mellem de store lande som Frankrig, Tyskland, England og Italien, samt Brasilien og Argentina.

Scouter normalt også alle de unge spillere under 18-19 år der har en værdi til ca. 1 mio euro. De rigtigt gode gemmer jeg på min shortlist og de "måske gode" gemmes på en anden shortlist. Resten forsvinder så efter 1 år og de spillere, der ikke har rapport (vurderet med x antal stjerner) og er på shortlisten sender jeg mine scouts til at scoute, så jeg hele tiden har fokus på de største talenter.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #7: 03 Mar 2011, 09:21 »

Hvor mange har i så til at søge de forskellige steder, og hvad med sprog og kultur, spiller det nogen rolle for jer når i skal søge?

f.eks. har jeg købt en italienere til mit Dortmund hold, men over et år efter har han endnu ikke lært tysk, eller engelsk for den sags skyld, hvilket betyder at mit 60 millioner store indkøb ikke har præsteret i nærheden af hvad jeg ønsker da han simpelthen ikke kan kommunikere med mine andre spillere.




Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #8: 03 Mar 2011, 11:04 »

Jeg plejer som regel først at gøre noget ved det efter første sæson Smiley Der indhenter jeg som regel en masse rigtig dygtige scouts, og smider klubbens egne dårlige på porten. Jeg plejer så at sørge for, at mine scouts kommer fra forskellige lande, og gerne en eller flere fra Nord- og Sydamerika. Jeg prøver også at få samarbejdsklubber på andre kontinenter.

Jeg har ofte været meeget dybdegående med min scouting i sommerpausen. Med meeget dybdegående mener jeg simpelthen at scoute samtlige regens i Europa samt i Sydamerika og Nordamerika. En proces der får sommerpausen til at tage meget lang tid, og som nogle gange også kan få mig til at synes spillet bliver en smule kedeligt. Til gengæld har jeg fundet rigtig mange store talenter, og det er som oftest dem jeg så har levet af i mange år.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

T.Iglemose
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #9: 03 Mar 2011, 11:57 »

Hvor mange har i så til at søge de forskellige steder, og hvad med sprog og kultur, spiller det nogen rolle for jer når i skal søge?

f.eks. har jeg købt en italienere til mit Dortmund hold, men over et år efter har han endnu ikke lært tysk, eller engelsk for den sags skyld, hvilket betyder at mit 60 millioner store indkøb ikke har præsteret i nærheden af hvad jeg ønsker da han simpelthen ikke kan kommunikere med mine andre spillere.
Det spiller ingen rolle for mig mht. sproget, men hvis jeg har en tysk scout og vælger Tyskland som destination, så vælger jeg ham, det samme med Skandinavien, hvis jeg har en dansk, svensk osv scout. Tror ikke sproget er en hindring for ham ift. at finde spillere eller den efterfølgende rapport. TROR blot det er en indikation af bl.a. hvilke områder han har mere ekspertise i. Her tænker jeg på en dansk scout, der har boet i Italien i mange år, har derved lært italiensk og via arbejdet i Italien opbygget et italiensk netværk og dermed bredere kendskab til spillerne i Italien.
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #10: 03 Mar 2011, 12:34 »

Det spiller ingen rolle for mig mht. sproget, men hvis jeg har en tysk scout og vælger Tyskland som destination, så vælger jeg ham, det samme med Skandinavien, hvis jeg har en dansk, svensk osv scout. Tror ikke sproget er en hindring for ham ift. at finde spillere eller den efterfølgende rapport. TROR blot det er en indikation af bl.a. hvilke områder han har mere ekspertise i. Her tænker jeg på en dansk scout, der har boet i Italien i mange år, har derved lært italiensk og via arbejdet i Italien opbygget et italiensk netværk og dermed bredere kendskab til spillerne i Italien.

Det er nu mere spillerne jeg tænker på og ikke scouten.. 

f.eks. vil svenske, norske og islandske spillere falde hurtigere til i de danske klubber fordi de allerede kan sproget, mens en italiener, russer eller en fra østeuropa vil have meget svære ved at falde til. Så spiller det nogen rolle for jer når I søger hvilket land I søger i, i forhold til hvilken klub I er?



Logged

Philips
Gæst
 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #11: 03 Mar 2011, 13:10 »

Et god ting at kigge efter er personaliteten på talenterne jeg har stort set kun haft succes med talenter der var enten ambitiøse eller profesoinelle af natur
Logged

vt11
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #12: 03 Mar 2011, 13:32 »

Har et lille problem når jeg skal anskaffe mig nogle gode "talentspejder." Hvis jeg bruger søgefunkionen finder jeg næsten kun spejdere fra de store lande. Hvordan finder i jeres scouts og hvad søger i efter når i gør det? Opstemt
Logged

Barça: Més que un club <3

L.Wee
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #13: 03 Mar 2011, 14:52 »

Så, nu melder jeg mig sku også i denne debat! Smiley

Når jeg er en klub hvor jeg bare vil have talenter lige meget om de ikke kommer fra det land klubben er fra, så plejer jeg at hyre en masse talentspejder og smde dem i alle regioner i europa. Jeg er heller ikke meget for talenter fra sydamerika lige som Guldbrand, da de lige som han siger er for dyre og alligevel ikke bliver særlig gode.
Hvis jeg har nok talentspejder så søger jeg også i afrika og asien, det fører mig så hen til mit første spørgsmål. Er det ikke begrænset hvad man kan finde i det respektive lande, når man ikke har valgt dem som spilbar, fx Marco Verratti da skal man have Italien med helt ned til Serie B.
Så til mit andet spørgsmål, har læst at der ud over de 2 standard skills er vigtigt at talentspejder har gode skills i målrettethed, disciplin og taktisk viden, hvad er jeres erfaringer?


Der kan opstå stavefejl og lange tekster da jeg skriver mobilen, er på arbejde.
Logged

imlegendary
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Scouting netværk & søgning
« Svar #14: 03 Mar 2011, 20:52 »

Jeg plejer som regel at hyre en del spejdere også sende dem ud til områder hvor jeg ofte har erfaringer med exceptionelle regens f.eks. Brasilien, Ukraine, Sverige osv. (mest når jeg er danske hold at jeg spejder sverige, de har åbenbart tit gode regens Shockeret ? )

desuden bruger jeg tit 'søg' funktionen til at finde gode spillere Smiley (er godt klar over dette ikke bliver diskuteret i denne tråd)
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010