home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23287
  0 Brugere, 417 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: queenofmumbai
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Uddannelse.
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.

Afstemning
Spørgsmål:  Uddannelsesniveau
Folkeskole
- 29 (17,7%)
Gymnasie - STX/HTX
- 54 (32,9%)
Vid. Udd ( uni, mm)
- 36 (22%)
Faglært(håndværk, HG mm)
- 20 (12,2%)
HHX
- 25 (15,2%)
Antal Stemmer: 164

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17 Udprint
Forfatter Emne: Uddannelse.  (Læst 37898 gange)
NikolajH
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #45: 09 Feb 2011, 21:12 »

Fremtidig Kollega? :i

Well, hvis du siger, at du ikke har færdigheder til at komme ind på Journalist Højskolen, så kan det vel blive lidt svært Smiley
Logged


quuNix
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #46: 09 Feb 2011, 21:13 »

Jamen det var efter hvad Awizz skrev Smiley
Logged

Tja for en sjældent gangs skyld må jeg give vatpinden ret.

cjensen94
Gæst
 
Sv: Uddannelse.
« Svar #47: 09 Feb 2011, 21:19 »

Går pt. på gymnasiet, 1g, hvor jeg har Samf A, Eng A, og Mat B. Der efter regner jeg med et sabbatår eller to, inden jeg søger ind på journalisthøjskolen i Aarhus.
Logged

NikolajH
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #48: 09 Feb 2011, 21:20 »

Jamen det var efter hvad Awizz skrev Smiley

Det er jo ikke et nemt job at være en journalist. De skal yde hver eneste dag, og hvis de ikke levere ordenlige artikler, så kan redaktionerne være sikker på, at der udentvivl vil være en anden person med mindst lige så gode færdigheder, der er klar overtage jobbet.
Logged


greve
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #49: 09 Feb 2011, 21:24 »

Cool bor også i Ringsted og når jeg en gang går ud af skolen vil jeg gå på Oure, men den er liidt for dyr og så skulle jeg også ha været skrevet op for længst. Sur men så må man vel finde noget andet, men lige i øjeblikket går jeg på Benløse skole.
Så er der enten en sportslinje på 10.klassecenteret eller en 4-årig HF(?) hvor der er fokus på sport når ikke du kan komme på Oure
Logged

-LFC-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #50: 09 Feb 2011, 21:25 »

Har faktisk også overvejet Journalistsik. Smiley

Staveplade tak? :i
Journalistik, går jeg udfra du mener. Tunge Det er sådan nogle ting som du skal lære, hvis du skal blive journalist. Wink
Logged

Dimma
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #51: 09 Feb 2011, 21:25 »

Det er jo ikke et nemt job at være en journalist. De skal yde hver eneste dag, og hvis de ikke levere ordenlige artikler, så kan redaktionerne være sikker på, at der udentvivl vil være en anden person med mindst lige så gode færdigheder, der er klar overtage jobbet.

Sådan er det vel på mere eller mindre alle arbejdspladser? Smiley

Jeg er igang med en finansøkonom uddannelse på University College Nordjylland, Aalborg. Er pt. igang med 4. semester, hvor jeg skal være i praktik i 3 mdr. og det er jeg så hos den lokale ejendomsmægler i Pandrup. Som man måske kan regne ud, så vil jeg gerne være ejendomsmægler.  Wink
Logged


NikolajH
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #52: 09 Feb 2011, 21:29 »

Cool bor også i Ringsted og når jeg en gang går ud af skolen vil jeg gå på Oure, men den er liidt for dyr og så skulle jeg også ha været skrevet op for længst. Sur men så må man vel finde noget andet, men lige i øjeblikket går jeg på Benløse skole.

Hvis du vil på Oure er der stadigvæk mulighed. Det bliver bare ikke 10., men hvis du vil tage STX, altså gymnasie, er det bestemt ikke for sent at melde sig på. Her weekend var jeg faktisk over til sådan et informationsmøde ovre på skolen, da det også var i mine overvejelser. Men altså hvis du tager gymnasie derover, skal du være forberedt på, at man kommer til at bo i nogle ret så små værelse, hvor man bor to på. Ellers var det et ganske udmærket sted, med ungen lærer i for hold til gennemsnittet af gymnasielærer.

Sådan er det vel på mere eller mindre alle arbejdspladser? Smiley


Nå ja, men kunne godt lyde til, at han ikke havde forstået, at der hviler et rimelig stort arbejdspres på journalister, såvel som kontorassistent. Smiley
« Seneste Redigering: 09 Feb 2011, 21:34 af NikolajH » Logged


Zone 43
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #53: 09 Feb 2011, 21:36 »

Journalistik, går jeg udfra du mener. Tunge Det er sådan nogle ting som du skal lære, hvis du skal blive journalist. Wink

Ellers er der vel en plads hos EB? Peace
Logged

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.


Tuxtla
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #54: 09 Feb 2011, 21:38 »

Skal du have fem A-niveau fag?

Og bed lige mærke i, at du er et år ældre end jeg er. Hvordan kan du stadig gå i 9. klasse? Tunge

Ja, jeg regner med at have fem A-niveau fag, og jeg er faktisk kun 15, ved ikke helt hvorfor der står 17  crazy
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #55: 09 Feb 2011, 21:56 »

Han har ikke ret. Wink

Men selvom det med snittet var forkert, så skulle prøven dog være meget hård efter hvad jeg har hørt. Jeg har i hvert fald hørt advarsler om det til selv meget kloge klassekammerater, så det er bestemt ikke let som en leg at blive journalist Smiley
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #56: 09 Feb 2011, 22:06 »

Men selvom det med snittet var forkert, så skulle prøven dog være meget hård efter hvad jeg har hørt. Jeg har i hvert fald hørt advarsler om det til selv meget kloge klassekammerater, så det er bestemt ikke let som en leg at blive journalist Smiley

Bullshit. "Pas nu på, du ikke ender på en uddannelse, du er glad for".

Selvfølgelig er det ikke svært at komme ind på DJH. Hvis man interesserer sig for samfundet og for journalistik, er det ikke noget problem.

Den der myte stammer fra folk, der hvert år ser videnstesten i en avis og ikke magter at få særligt mange rigtige svar.

EDIT: Hvis man ikke kan komme ind på DJH, kan man jo komme ind på både SDU eller RUC.

Prøven består af fire dele, der vægtes lige højt.
« Seneste Redigering: 09 Feb 2011, 22:10 af Adzke » Logged

Sulo
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #57: 09 Feb 2011, 22:10 »

Er der eventuelt nogen, der kan komme nærmere ind på, hvordan optagelsesprøven til Journalisthøjskolen i Aarhus foregår?
Logged

Adzke
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Uddannelse.
« Svar #58: 09 Feb 2011, 22:12 »

Er der eventuelt nogen, der kan komme nærmere ind på, hvordan optagelsesprøven til Journalisthøjskolen i Aarhus foregår?

Du møder op med en computer og en printer.

Prøven får du på dagen. Det år, jeg kom ind, fik vi først to journalistiske opgaver. Det var en klumme og en kort artikelopgave. Derefter får man en sprogtest, så en motivation, der skal skrives, og så videnstesten.

Jeg ved ikke, om det er i den rækkefølge. Det foregår ligesom en eksamen med en vagt i hvert lokale og pauser imellem prøverne.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Uddannelse.
« Svar #59: 09 Feb 2011, 22:15 »

Bullshit. "Pas nu på, du ikke ender på en uddannelse, du er glad for".

Selvfølgelig er det ikke svært at komme ind på DJH. Hvis man interesserer sig for samfundet og for journalistik, er det ikke noget problem.

Den der myte stammer fra folk, der hvert år ser videnstesten i en avis og ikke magter at få særligt mange rigtige svar.

EDIT: Hvis man ikke kan komme ind på DJH, kan man jo komme ind på både SDU eller RUC.

Prøven består af fire dele, der vægtes lige højt.

Hvis du antyder at jeg er uintelligent eller på anden måde er dum at høre på, så synes jeg da bare du skal sige det lige ud? Jeg hørte det fra en underviser jeg havde stor respekt for, og som tog personen alvorligt. Hvad der er af andre muligheder ved jeg intet om, da jeg som nævnt ikke selv læser noget i den retning.

Man skal da helt sikkert søge ind på den uddannelse man ønsker - ingen tvivl om det. Men man skal også være realistisk. Dermed ikke sagt, at man ikke skal søge ind, men man bør have en backup-plan liggende. Når man søger ind på en uddannelse efter gymnasiet mener jeg at man kan vælge 8, og derfor vil det være dumt kun at vælge 1.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 17 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010