home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 500 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 Udprint
Forfatter Emne: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)  (Læst 13669 gange)
g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #15: 09 Feb 2011, 21:14 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Optakt

Vi går ind til næste sæson med et hold som vil være stort set uforandret. Anderson har forladt klubben, og det har Rolf Schwarz også som spiller - han er til gengæld blevet ansat som træner i stedet. Begge disse spillere fik dog minimalt med spilletid efterhånden, så det er ikke noget som vil medføre ændringer i den optimale startopstilling i hvert fald.

Der er dog et par spillere som ser ud til at ville forlade klubben indenfor det næste stykke tid. Det vil ikke blive med min gode vilje, men der er blevet budt på både Hans Gruber og Tomas Simr, og efterfølgende mener de begge at de har opnået alt hvad de kan hos Barcelona, og vil have nye udfordringer. Ikke optimalt, men hvis det ikke lykkes at overtale dem til at blive, er der jo ikke andet at gøre end at lade dem gå.

I løbet af den kommende sæson håber jeg på løbende at kunne give Luis David Hernández lidt mere spilletid, ikke mindst set i lyset af at en af de normalt startende centrale forsvarsspillere, Paulo, efterhånden er gået hen og blevet 33 år. Hvis Hans Gruber samtidig vil væk, åbner det op for en midterakse bestående af Hernández og wonderkid Jurijs Skribis - et centralt forsvar som har rigtig mange år i sig endnu.

Derudover vil jeg fremhæve de 3 spillere fra akademiet som umiddelbart ser mest lovende ud:

Marco Román

Román er ’touted as the next David Villa’, og det er næppe en dårlig ting. Román ser da også ganske spændende ud af en 17-årig at være, og vil i hele denne sæson være udlejet til Getafe i den næstbedste række.

Pedro Calderón

Calderón er 20 år, og muligvis tættere på førsteholdet end man skulle tro. Min nuværende backup på venstre back, Silva, har stort set lige siden jeg købte ham været utilfreds med at være andenviolin, og ytrer sig ofte negativt i pressen. Hvis hans exit bliver en realitet, vil Calderón sandsynligvis være næste mand på listen. Calderón er også lejet ud for resten af sæsonen, og det er til kollegerne i Primera Division fra Las Palmas.

Carlos

Carlos, som fungerer bedst på den defensive midtbane, er nærmest kommet med på denne liste i mangel af bedre. Han virker som en fornuftig ung spiller, men realistisk set vil han få svært ved at komme i betragtning til en plads i startopstillingen. Tarik Brands er ubetinget førstevalg som den defensive af de 2 centrale midtbanespillere, og når han ikke er tilgængelig, har jeg et meget spændende talent i form af Daniel Massot. Carlos er ligesom de 2 ovenstående spillere udlejet for sæsonen; han er at finde i Benidorm i næstbedste række.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #16: 09 Feb 2011, 22:46 »

John Terry kan vist ikke rigtig bestemme sig for om han vil være manager i Chelsea eller Lazio...

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #17: 11 Feb 2011, 22:24 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Begyndende svaghedstegn?

Så er der gået endnu et år, og som sædvanlig er der her ved årsskiftet spillet 17 kampe i ligaen. Barcelona ligger på trods af 3 nederlag stadig øverst i tabellen, men Valencia og Atlético er begge kun 1 point bagud. 8 point længere nede finder man Villarreal. Som sagt har vi allerede tabt 3 gange, og 2 af disse nederlag kom endda lige efter hinanden, da vi tabte først 0-2 hjemme mod Valencia og derefter 1-0 ude mod Atlético. Den stime blev heldigvis ødelagt med en fin sejr på 3-0 over Villarreal straks derefter. Valencia har stadig ikke tabt, men heldigvis for os har de spillet uafgjort i 6 ud af de 17 kampe.

Champions League-gruppespillet har endnu engang vist sig at være en ren walkover, og nøjagtig som sidste sæson blev til de 6 sejre i 6 kampe, denne gang mod modstandere som Fiorentina, Gil  Vicente og Red Star. Lodtrækningen til næste runde er derimod også lige så svær som sidste sæson, idet der venter 2 spændende kampe mod Newcastle.

I Copa del Rey er Barcelona selvfølgelig også videre, da Castellón er slået med 6-0 samlet (2-0 ude, 4- hjemme), og i 5. runde bør vi også kunne slå Athletic over 2 kampe.

Det skal selvfølgelig også nævnes at der som sædvanlig kom et trofæ hjem til skabet inden sæsonen rigtig startede, for den spanske Super Cup blev vundet for 5. gang i træk efter en samlet sejr på 4-2 over Betis (2-2 ude, 2-0 hjemme).

Talenterne er så småt begyndt at nærme sig førsteholdet, og Luis David Hernández fortsætter med at imponere - han har i sine 4 kampe spillet med en gennemsnitsrating på 8,00. Javier Maqueda har 1 mål og 1 assist i 6 kampe, og Nicolas Clément har scoret 5 mål i 12 kampe (3 fra start).

Derudover har Joaquín Oliván fået sin debut på førsteholdet, og Jesús García Jiménez et også blevet skiftet ind et par gange. Sidstnævnte har dog spillet på dette niveau tidligere, da han faktisk fik 8 kampe i alt sidste sæson.
« Seneste Redigering: 11 Feb 2011, 23:36 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #18: 12 Feb 2011, 14:17 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Røveri ved højlys dag i pokalturneringen

Som fortalt tidligere burde vi kunne slå Athletic over 2 kampe. Det gjorde vi skam også, og efter 3-2 hjemme og 2-0 ude var lodtrækningen til kvartfinalen mindre heldig - her ventede Atlético nemlig.

Det er ikke så meget den første kamp som bør skrives om. Den ender 2-0 til Atlético, hvilket sådan set godt kan forsvares. Returkampen i Barcelona er derimod noget af det mest bitre jeg har oplevet i FM. Atlético udspilles fuldstændig, og efter en føring på 1-0 ved halvleg, går der blot 7 minutter mere før der står 3-0 på tavlen. Dermed er vi foran samlet, og Atlético er nødt til at presse på. Det giver plads til masser af kontrachancer, og efter 64 minutter kommer det forløsende mål - troede vi. Edvaldos mål annulleres for et frispark.

10 minutter senere scorer Dupuy så sit 3. mål og afgør dermed kampen - troede vi. Endnu engang dømmes der frispark. Vi må så vente helt til 3 minutter før tid før der rent faktisk står 4-0 på tavlen. Atléticos målmand er med fremme på hjørnespark, og Dupuy putter returbolden i kassen fra 70 yards. Så måtte den være hjemme!

Men næh nej, i allersidste minut scorer Atlético til 4-1, og dybt inde i de 4 minutters overtid får de selvfølgelig lov til at score til 4-2, hvilket bringer dem videre til semifinalen på reglen om flest udebanemål. Fuldstændig vanvittigt, og det er sådan noget der får mig til at forstå hvorfor der rundt omkring i verden smadres en mus i ny og næ på grund af FM…
Logged



Philips
Gæst
 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #19: 12 Feb 2011, 14:55 »

faktisk ret fed blog utroligt at du kan holde ved så længe
btw. hvordan er det gået Messi og den "nye" ronaldo
Logged

g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #20: 12 Feb 2011, 15:37 »

faktisk ret fed blog utroligt at du kan holde ved så længe
btw. hvordan er det gået Messi og den "nye" ronaldo

Tak for det! Både Messi og Ronaldo er gået på pension, så de kan desværre ikke findes længere i databasen Smiley
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #21: 12 Feb 2011, 15:39 »

Youth Of The Nation

2034/35 - De afgørende kampe

30 kampe spillet, 8 kampe tilbage. På dette tidspunkt sidste sæson var jeg 6 point foran Valencia på 2. pladsen, og nu er jeg 6 point foran Atlético på 2. pladsen. Valencia ligger 1 point længere nede. Stillingen i toppen ser dermed således ud:

1.   Barcelona - 23-3-4 - 72 point
2.   Atlético - 19-9-2 - 66 point
3.   Valencia - 18-11-1 - 65 point

Som det ses, har det været ret afgørende for min placering på toppen at efterfølgerne spiller en hel del kampe uafgjort. Hellere vinde 2 og tabe 1, end at vinde 1 og spille 2 uafgjort.

Nøjagtig som sidste år byder de sidste 8 kampe på et par rigtig svære opgør, så der er absolut heller ingenting som er afgjort endnu i denne sæson.  De sidste 8 kampe for Barcelona er:

Valencia (U)
Atlético (H)
Las Palmas (U)
Villarreal (U)
Vecindario (H)
Athletic (H)
Málaga (U)
Ceuta (H)

Som det ses, bliver de næste 4 kampe enormt vigtige, ikke blot pointmæssigt, men også pga. de indbyrdes kampe. Det bliver svært at hente Valencias sejr på Camp Nou, men forhåbentlig kan nederlaget til Atlético i Madrid vendes.

Noget af det sværeste ved at spille med de regler som jeg gør, er at holde en hel trup tilfreds. Marginalspillerne vil have spilletid, og hvis de vil væk, kan jeg jo ikke bare købe en erstatning. Derudover føler mange af spillerne at de vil have nye udfordringer, og så snart der kommer bud som bliver afslået, bliver de utilfredse. Dette har været tilfældet både for Luis David Hernández, Daniel Massot og Tomas Simr, og jeg har været nødsaget til at give de 2 førstnævnte en god portion spilletid for at holde dem tilfredse, dette bl.a. på bekostning af en stjerne som Hans Gruber.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #22: 12 Feb 2011, 22:01 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Mesterskabsdrømmen smuldrer...

Jeg har nu spillet de 4 kampe som jeg i sidste indlæg beskrev som ”enormt vigtige”, og resultaterne af disse har bestemt ikke gjort afslutningen på sæsonen mindre spændende. Det er kun blevet til 3 point efter 3 uafgjorte og et nederlag, og konsekvensen heraf er at Atlético har overhalet indenom og er smuttet op på førstepladsen, 1 enkelt point foran Barcelona. Villarreal er ny på tredjepladsen, 5 point efter.

Mens mine sidste 4 kampe bør give minimum 10 point på kontoen, ser Atléticos slutprogram desværre også overkommeligt ud. Godt nok er 3 af deres 4 kampe på udebane, men alle 3 er mod hold fra den nederste halvdel af tabellen: Levante, Deportivo og Zaragoza. Udover det har de en hjemmekamp mod Mallorca.

De sidste 4 kampe er… KOLOENORMT vigtige!
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #23: 12 Feb 2011, 23:19 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Champions League på Brøndby Stadion

Jeps, den er god nok. Det er dog naturligvis ikke fordi Brøndby selv har kvalificeret sig til Champions League, men fordi finalen 2035 af uransagelige årsager skal spilles på dette gudsforladte sted. I øvrigt præcis som i 2023, hvor Newcastle slog Inter 2-1.

Igen i år er finalens ene deltager Inter, og minsandten om den anden ikke er Barcelona. Som nævnt var Newcastle første forhindring på vejen efter gruppespillet, og efter en sikker sejr på 3-0 i Newcastle, blev returkampen vundet 2-0.

Herefter ventede Fiorentina i kvartfinalen, et hold som Barcelona har haft det rigtig godt med det seneste stykke tid. På trods af et kæmpe overtag i begge kampe, blev de dog lidt mere spændende end nødvendigt. Hjemmekampen vindes med 3-2, og efter 1-1 på udebane er Barcelona videre til semifinalerne.

Her er vi heldige med at Porto har slået Chelsea ud, og efter en fornuftig 1-1’er i Porto, køres finalebilletten sikkert hjem med 2-0 på hjemmebane.

Som sagt er Inter modstanderen i finalen, og den meget jævnbyrdige kamp ender 1-1, også efter forlænget spilletid. Straffesparkskonkur rencer har været gode ved mig i løbet af hele spillet, og denne gang er ingen undtagelse. 4-3 står der efter de 10 spark, og dermed kan Barcelona kalde sig Champions League-mestre for første gang siden 2031.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #24: 13 Feb 2011, 13:43 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Sidste spillerunde

Efter 4-1 hjemme over Vecindario og 2-0 over Athletic må vi nøjes med 0-0 i Málaga. Atlético har spillet 0-0 mod Levante og Deportivo, og har derefter slået Mallorca med 3-0. Konklusionen på alt dette er en gyser af en sidste runde, hvor Barcelona er 1 point foran Atlético, og dermed skal jeg bruge en sejr hjemme mod Ceuta for at vinde mesterskabet. Atlético spiller på udebane mod Zaragoza, og kan vinde mesterskabet ved at få 3 point mens Barcelona ikke vinder, eller ved at få 1 point mens Barcelona taber.

Barcelona 3-0 Ceuta
1-0   Fredrik Carlsson (1)
2-0   José Dupuy (37)
3-0   Sergio Esteban (39, OG)

Ceuta kunne lige så godt have ladet være med at møde op - de havde i hvert fald ikke et eneste skudforsøg i hele kampen. Atlético spiller 0-0 i Zaragoza, og Barcelona kan lade sig hylde som spanske mestre for 5. gang i træk!
« Seneste Redigering: 13 Feb 2011, 13:53 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #25: 13 Feb 2011, 14:49 »

Youth Of The Nation

2034/35 - Nedtakt

I denne sæson kom mesterskabet først i hus efter en spændende slutspurt, hvor alt var åbent helt indtil sidste spillerunde. Det kunne måske umiddelbart tyde på at mit hold er på vej ned ad bakke, men hvis man kigger lidt nærmere på tallene er det måske ikke tilfældet.

Vi slutter på 85 point - et pointantal som fint matcher de seneste 3 sæsoners pointhøst på hhv. 85, 84 og 88. Vi fik 3 nederlag mere end sidste sæson, men har vundet lige så mange kampe. Faktisk har vi vundet 26 ud af 38 kampe i hver eneste af de sidste 4 sæsoner. I denne sæson har vi scoret 9 mål mere end sidste sæson, og lukket 4 mål færre ind. Konklusion: Barcelona er faktisk lige så gode som de har været i de seneste 4 sæsoner. Derimod har forfølgerne fra Atlético, Valencia og til dels også Villarreal bare været en tand bedre i denne sæson end de plejer.

Nogle spillere har som nævnt tidligere fået lidt mere spilletid i denne sæson, hvilket simpelthen har været nødvendigt for at holde dem nogenlunde tilfredse. Her følger en gennemgang af mine egne talenter:

Luis David Hernández   (29 kampe, 1 mål, 1 assist, 7,45 i snit)

Intet mindre end fremragende. Hernández har erobret en fast plads i midterforsvaret, og det har betydet at Hans Gruber har måttet tage til takke med en plads som bænkevarmer meget af tiden.

Javier Maqueda   (15 kampe (8 fra start), 1 mål, 2 assists, 7,00 i snit)

Maqueda er indskiftningsspille r, og bliver sandsynligvis ikke mere end det. Han spiller udmærket, men det er ikke nok til at slå Rodríguez af holdet.

Jesús García Jiménez   (4 kampe (0 fra start), 0 mål, 0 assists, 6,50 i snit)

Jiménez er 3. valg på venstre fløj, og dette bærer hans statistik også præg af. Han er 25 år, og vil formentlig blive overhalet indenom af nogle mere spændende talenter indenfor få år.

Joaquín Oliván   (3 kampe, 0 mål, 2 assists, 7,00 i snit)

Oliván er med på bænken når en af de øvrige 4 angribere bliver skadet, og herfra bliver det så til en enkelt kamp engang imellem. Han glider sandsynligvis længere ned i hierarkiet, da jeg regner med at indlemme Marco Román i førsteholdstruppen fra næste sæson.

Nicolas Clément   (28 kampe (3 fra start), 10 mål, 1 assist, 6,68 i snit)

Clément fungerer som en del af rotationen mellem mine 4 angribere, men har i denne sæson dog mest fået optrædener fra bænken. Set i lyset heraf er hans total på 10 mål godkendt.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #26: 13 Feb 2011, 16:02 »


La Juventud De La Nación - 2035/36


I skal ikke tage jer af at det ser lidt anderledes ud, forsøger mig med en lille smule layout-skift. Ikke noget jeg mestrer ret godt, men nu kan jeg da ikke beskyldes for ikke at forsøge. Hvis det var bedre før, eller der er andet I ønsker, så er kommentar-feltet åbent.

Jeg er nu på vej ind i sæson 2035/36, og der er sket lidt ændringer i truppen siden sidst. At sælge ud af mine spillere er ikke noget der huer mig når jeg ikke har mulighed for at købe nyt, men når der kommer et fuldstændig urealistisk bud på en spiller jeg stort set ikke benytter alligevel, så går det nok. Min engelske midtbanemand Chris Spencer, som havde en værdi på £6.250.000, er røget til Inter for en pris på £25.000.000 + 50% af næste salgspris. Det må siges at være en udmærket handel for en spiller som kun har fået en håndfuld kampe for klubben.

Der er ellers voldsomt bud efter mine spillere her i sommerferien, og det kan vise sig at være noget af en kamp at holde sammen på holdet, og derudover sørge for at spillerne er tilfredse. Det vælter ind med bud på Jurijs Skribis, Luis David Hernández, Daniel Massot og Tomas Simr - alle bliver naturligvis afslået.

Til den kommende sæson her jeg indlemmet førnævnte Marco Ramón, Pedro Calderón og Carlos i førsteholdstruppen; Carlos er dog sendt ud på leje endnu engang, denne gang til Almería.

Derudover vil jeg traditionen tro præsentere de 3 nye talenter for jer, som jeg mener har størst chance for at kunne blive til noget i klubben:

Eneko Vera   

Vera er blevet rykket op i førsteholdstruppen som direkte erstatning for Chris Spencer, og vil primært få kampe i pokalturneringen samt når Rodríguez eller Maqueda er skadet.

Silas Jacobsen

I sidste sæson havde jeg en del problemer på højre fløj, da både Niccolini og Holgado var skadede i store dele af sæsonen. Derfor har jeg valgt at rykke danskeren op, så han kan fungere som 3. valg på denne position.

Patricio Baños

Baños er en teknisk dygtig midtbanespiller, som meget vel kan blive den næste som bliver rykket op i førsteholdstruppen. Med både Rodríguez, Maqueda og Vera på samme position, har jeg dog valgt at udleje ham til Getafe for sæsonen.

Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #27: 13 Feb 2011, 17:00 »


La Juventud De La Nación - 2035/36


På trods af at der allerede er kommet endnu et trofæ hjem til samlingen, har det absolut ikke været den bedste opstart på sæsonen. 2 minutter før tid i den sidste venskabskamp bliver Tarik Brands skadet, og er ude i 2-3 måneder, og 10 minutter inde i den første betydende kamp må Luis David Hernández bæres fra banen - han forventes ude i 3-4 måneder. Derudover udløber Hans Grubers kontrakt næste sommer, og da han vil have nye udfordringer nægter han fortsat at skrive under på en forlængelse, på trods af at han kan se frem til £190.000 om ugen, samt en sign on fee på £5M.

Jeg er derfor nødsaget til at se om jeg kan få lidt penge for Hans Gruber, og hvis det lykkes er det et noget amputeret midterforsvar jeg står tilbage med. Et stortalent i form af Jurijs Skribis, Luis David Hernández som er skadet resten af året, og 34-årig Paulo, som knap nok har spillet fodbold de sidste par sæsoner.

Nå, mindre snak om skader, mere snak om trofæer.

Den spanske Super Cup bød i år på et rivalopgør mellem Barcelona og Real Madrid, og det skulle vise sig at blive 2 meget ulige kampe - og ikke i Barcelonas favør. Nej, Real Madrid udspillede os fuldstændig, og i den første kamp i Madrid var det rent held at der stadig stod 0-0 efter 89 minutter. At der så stod 0-1 efter 90 minutter via en scoring af Nicolas Clément i overtiden, kan vel nærmest kun beskrives som mirakuløst. Kampens spiller: Ubetinget min skotske målmand Paul Forbes.

Returkampen i Barcelona var sådan set ikke meget anderledes, og det var meget fortjent at Real Madrid bragte sig foran efter 20 minutter. 8 minutter senere bringer José Dupuy dog balance i regnskabet, og minsandten om den stilling holder kampen ud, på trods af et ganske stort Real Madrid-overtag. Kampens spiller: Endnu engang Paul Forbes.

Spanske Super Cup-mestre for 6. gang i træk: Barcelona.
Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #28: 13 Feb 2011, 18:08 »


La Juventud De La Nación - 2035/36


Efter Milans sejr over Betis i UEFA Cup-finalen sidste sæson, var scenen sat til det første møde i 29 år mellem giganterne fra Barcelona og Milan. Den europæiske Super Cup spilles som altid på Stade Louis II i Monaco.


  Milan 1-2 Barcelona 

                                         1-0 Dominik Eckstein (36)
                                         1-1 Lizandro Cabezas (42)
                                         1-2 Víctor Rodríguez (56)


Sejren er ganske fortjent efter en jævnbyrdig kamp, hvor Barcelona dog trods alt var det bedre hold. Dette er den 4. europæiske Super Cup jeg vinder med Barcelona, og dermed er der efter blot 3 kampe allerede 2 nye trofæer i skabet til denne sæson.

On another note, så er der også trukket lod til gruppespillet i Champions League:

Barcelona
Bolton
FC Bayern
Saturn

Selvfølgelig uheldigt at trække Bayern fra 3. lag, men selvom jeg generelt har det svært med engelske hold, bør det være en gruppe vi kan gå videre fra.
« Seneste Redigering: 13 Feb 2011, 18:10 af g00n » Logged



g00n
FmFreaks' Venner
*

Offline Offline


 
Sv: The Youth Of The Nation (Part II - Barcelona)
« Svar #29: 14 Feb 2011, 15:42 »


La Juventud De La Nación - 2035/36


Normalt kan man i Barcelona fejre nytårsaften velvidende at heltene fra fodboldholdet ligger på en sikker førsteplads i ligaen. Dette er ikke tilfældet i år.



Det har indtil videre været en halvsløj sæson, og efter 17 kampe må man se sig distanceret at både Valencia og Atlético, mens Real Madrid også lurer bagfra. Det skal dog også siges at vi har været plaget af en del skader indtil videre. 1. og 2. valget på højre fløj, Niccolini og Holgado løb begge ind i langtidsskader, hvilket har betydet en hel del spilletid for unge Silas Jacobsen. Da mit umiddelbare 4. valg på samme position også har været skadet, har det minsandten også resulteret i debut til kun 16-årige Lima!

Pedro Calderón, Eneko Vera og Marco Román har også alle fået deres debut, og har gjort det ganske udmærket i den håndfuld kampe de har fået.

Til gengæld lider jeg af et problem som jeg absolut ikke har haft tidligere - mine angribere har meget svært ved at score mål. Det er kun blevet til 57 kasser i 30 kampe, og det er et godt stykke under standarden. Det er i hvert fald en del af forklaringen på at vi er hele 5 point fra førstepladsen allerede efter 17 kampe.

Champions League har heller ikke været den walkover som det plejer at være. De sidste par sæsoner har budt på lutter sejre i gruppespillet, men de første 3 kampe i denne sæson bød ikke på en eneste. Heldigvis tog holdet sig lidt sammen efter det, og vandt de sidste 3 kampe, så det alligevel kunne blive til en noget usikker førsteplads i gruppen foran FC Bayern. Det skal blive spændende at se hvordan det går mod Sampdoria senere på året.

Hvis vi skal finde noget positivt, så kan vi da i det mindste snakke om VM for klubhold. Det plejer at være en ganske nem pokal at få fingrene i, men denne gang var det næsten for nemt. Jeg stillede med rent reservehold i begge kampe, og hvor newzealandske Canterbury Utd blev fejet af banen med 6-0 i semifinalen, var det endnu værre for Salt Lake i finalen, der blev sendt hjem med en sæk på hele 7-0. Fornuftigt.

I pokalturneringen er 4. divisionsholdet Écija slået med 6-0 samlet (4-0 ude, 2-0 hjemme), og næste udfordring at Vecindario, som i øvrigt har haft Víctor Valdés som manager de sidste 11 år. Han går sikkert bare og venter på at jeg bliver fyret, så han kan overtage mit job…
Logged



Sider: 1 [2] 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010