home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1267 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Artikelserie: FM Realisme
0 Brugere og 11 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Artikelserie: FM Realisme  (Læst 14908 gange)
Erzael
Manager

Artikelserie: FM Realisme
« : 03 Feb 2011, 16:29 »

Velkommen til denne tråd, som kommer til at omhandle en forhåbentlig lang række artikler, angående realismen i Football Manager.
Jeg har tænkt mig at lege lidt i editoren og prøve diverse realisme scenarier af, og se hvor meget der egentlig er sket i spillet, i løbet af de seneste par år. Og om det overhovedet har udviklet sig til så et realistisk spil som det er opråbt til at være.
Artikler
1. Managerbytte
2. Kasi Jesper i BGA (1+2 del færdig)
-----
3. 3 niveauer - 3 milliarder (standby)
4. Kampen om Skotland (standby)

Det første scenarie jeg allerede er igang med, er et gammelt et jeg engang læste her på FmF. Et forsøg, hvor man skulle finde ud af hvor realistiske managersne evner er, og om de overhovedet har nogen betydning. Hvis man byttede om på en 2. divisionsklubs manager og Guardiola i FC Barcelona, vil man så overhovedet kunne se forskel rent resultatsmæssigt?

Grunden til at jeg allerede nu har oprettet denne tråd er, at jeg meget gerne vil høre forslag fra jer brugere, om i kunne have nogle spændende scenarier indenbords. Scenarier som kan vise hvor god realismen er i FM.

Senere kan dette muligvis blive udvidet til andre emner end lige realismen i FM, men da jeg finder dette emne meget interessant, så er det dét jeg starter ud med.

Jeg håber at høre fra jer,
Erzael

« Seneste Redigering: 13 Feb 2011, 20:38 af Erzael » Logged

Jyden
Gæst

Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #1: 03 Feb 2011, 16:32 »

Det lyder vildt spændende især det med at du har byttet op på de to manager. Jeg kan ikke lige komme på noget scenarie lige nu, men hvis jeg gør, skal jeg nok sige til.
Vil ihvertfald følge med i stor stil (:

Marc2705
Landsholdsspiller

« Svar #2: 03 Feb 2011, 16:33 »

lyder som en god idé og glæder mig til at hører hvad der sker hvis du bytter om på trænerne?

Lavet Af GadeFM

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 03 Feb 2011, 16:34 »

God tråd! Smiley
Jeg skal nok finde på noget på et tidspunkt. Smiley

Hala Madrid!

Corvette
Landsholdsspiller

« Svar #4: 03 Feb 2011, 16:48 »

Fed ide  Opstemt Har ikke selv nogle ideer men læser klart med  Thumbs Up

patrick J
Manager

« Svar #5: 03 Feb 2011, 16:59 »

Fed idé! Opstemt
Følger klart med her.

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

Erzael
Manager

« Svar #6: 03 Feb 2011, 18:10 »

Tak for støtten guys, håber at høre fra jer i nærmeste fremtid Wink

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #7: 03 Feb 2011, 18:50 »

Det første scenarie jeg allerede er igang med, er et gammelt et jeg engang læste her på FmF. Et forsøg, hvor man skulle finde ud af hvor realistiske managersne evner er, og om de overhovedet har nogen betydning. Hvis man byttede om på en 2. divisionsklubs manager og Guardiola i FC Barcelona, vil man så overhovedet kunne se forskel rent resultatsmæssigt?

\o/

Jeg følger med. Det er en god idé, og jeg ved, at du om nogen kan gøre det til et godt og interessant projekt! :-)

Wulff
Ynglingespiller

« Svar #8: 03 Feb 2011, 20:09 »

Lyder meget spændende:D

Når den intellektuelle sol står lavt, kaster selv dværge lange skygger.

Tyskeren
Juniorspiller
**

« Svar #9: 04 Feb 2011, 10:19 »

Grunden til at jeg allerede nu har oprettet denne tråd er, at jeg meget gerne vil høre forslag fra jer brugere, om i kunne have nogle spændende scenarier indenbords. Scenarier som kan vise hvor god realismen er i FM.

Senere kan dette muligvis blive udvidet til andre emner end lige realismen i FM, men da jeg finder dette emne meget interessant, så er det dét jeg starter ud med.

Jeg håber at høre fra jer,
Erzael
Kunne det ikke väre interessant med "Kasi-Jesper" scenariet:

- Smid 200 millioner DKR i BGA
- Giv dem en sugar daddy
- Kasi Jesper som bestyrelsesformand
- Indsät Lars Olen som träner

Se hvor de er efter 5 säsoner!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #10: 04 Feb 2011, 10:23 »

- Giv dem en sugar daddy

Rigtig godt forslag, og spændende scenarie. Dog kunne jeg godt tænke mig at se den i 10-15 år, så man også får et billede af hvordan de på sigt vil klare sig i de europæiske turneringer, samtidigt med at man kan se om de vil kunne gå hen og blive en magtfaktor i dansk fodbold.. dette kan være svært at se på bare 5 år.

Swizz CataR
Manager

« Svar #11: 04 Feb 2011, 11:23 »

Vil gerne lige rette en stor tak til dig, Erzael på sidens vegne, og også give dig mit eget skulderklap, idet jeg synes du gør rigtig meget godt for siden qua dine artikler. Det er en rigtig god ide, du har fået dig her, og såfremt du kan holde den kørende, er jeg sikkert på, at vi i crewet gerne modtager alle de artikler du kommer med.

Flot arbejde, og fortsat god arbejdslyst Smiley
« Seneste Redigering: 04 Feb 2011, 11:49 af Swizz CataR » Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #12: 04 Feb 2011, 11:47 »

Vil gerne lige rette en stor tak til dig, Erzael på sidens vegne, og også give dig mit eget skulderklap, idet jeg synes du gør rigtig meget godt forsiden qua dine artikler. Det er en rigtig god ide, du har fået dig her, og såfremt du kan holde den kørende, er jeg sikkert på, at vi i crewet gerne modtager alle de artikler du kommer med.

Dejligt at se at crewet går ud og "offentligt" roser brugere for deres arbejde og indsats for siden. Det er helt klart noget jeg syntes er positivt og som den enkelte bruger også helt sikkert vil sætte stor pris på. Desuden kan det jo opmuntre andre til at komme med deres bidrag til siden..    Thumbs Up

Erzael
Manager

« Svar #13: 04 Feb 2011, 12:46 »

\o/

Jeg følger med. Det er en god idé, og jeg ved, at du om nogen kan gøre det til et godt og interessant projekt! :-)

Mange tak JG7 - det hjælper altid med et dejligt skulderklap  Thumbs Up

Lyder meget spændende:D

Jamen tak Smiley Jeg håber du er med på en læser når artiklerne kommer op Wink

- Giv dem en sugar daddy

Dejligt med den første idé Wink Og helt sikkert et spændende projekt at følge. Kunne sagtens være et bud på næste artikel Wink

Rigtig godt forslag, og spændende scenarie. Dog kunne jeg godt tænke mig at se den i 10-15 år, så man også får et billede af hvordan de på sigt vil klare sig i de europæiske turneringer, samtidigt med at man kan se om de vil kunne gå hen og blive en magtfaktor i dansk fodbold.. dette kan være svært at se på bare 5 år.

Ja, fem år er måske i underkanten som du siger. Dobbelt, eller tre gange så lang tid vil helt sikkert give et bedre indblik.

Vil gerne lige rette en stor tak til dig, Erzael på sidens vegne, og også give dig mit eget skulderklap, idet jeg synes du gør rigtig meget godt for siden qua dine artikler. Det er en rigtig god ide, du har fået dig her, og såfremt du kan holde den kørende, er jeg sikkert på, at vi i crewet gerne modtager alle de artikler du kommer med.

Det er sku lækkert at se crewet bakke op omkring ens arbejde. Og mange tak for det personlige skulderklap, det gør kun arbejdet lettere  Thumbs Up

Tyskeren
Juniorspiller
**

« Svar #14: 04 Feb 2011, 13:18 »

Helt klart. Som "output" fra projektet ville fölgende efter min mening väre interessant efter hver säson:

- Tabellen i den liga BGA spiller i
- BGA holdscreenshot
- BGA taktik
- Transfers fra den liga BGA spiller i
- Evt. europäiske resultater fra BGA

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010