home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 11:01:45 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
I går kl. 20:07:38 Bubbles Blogkonkur... #16 - Danish Viking Wa...
05 Jun 2024, 13:52 Wester Jr. Blogkonkur... 11# Hjertet banker kun...
03 Jun 2024, 20:58 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
27 Maj 2024, 20:09 warmon Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23326
  1 Bruger, 474 Gæster Online.

Indlæg: 1132827 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: tatascarnatica
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Idéfabrikken
| | | | |-+  Artikelserie: FM Realisme
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 [3] 4 Udprint
Forfatter Emne: Artikelserie: FM Realisme  (Læst 14303 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #30: 06 Feb 2011, 11:04 »

Hele scenariet med AG København har Kavver18 lavet her: http://fmfreaks.dk/index.php?topic=28325.0

Så har du jo noget at tage udgangspunkt i, og der vil heller ikke være så vanvittig meget du skal ændre i editoren.
Jeg håber det er en hjælp. Ellers en lækker ting du er kommet ind på, og glæder mig til at læse din første artikel. Held og lykke fremover Peace

Det er da også rigtigt Smiley Tak, det må jeg se nærmere på Wink

En ide til en scenarie:

For mange år siden fik Hearts i Skotland en rigmand ind i klubben som skulle forsøge at vælte Celtic og Rangers af pinden. Dette kan man vist roligt sige at mislykkedes, men hvad nu hvis en ny klub fik chancen for at vælte de to giganter af pinden..

Man kunne f.eks. give Hibernian adskillelige millioner kr (250-500 millioner), og se hvorvidt det vil lykkedes for dem at udfordre de to store fra Glasgow..

Kunne helt sikkert også være sjovt at se om de kunne væltes. Bliver tilføjet til rækken over idéer.

Er forresten ikke hjemme i denne weekend, kommer først hjem mandag, hvor arbejdet kan fortsætte.
Logged


kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #31: 06 Feb 2011, 11:11 »

@Lavezzi:

Af hvad jeg pt har oplevet i FML, så lader det til at du har ret. Og jeg skal da heller ikke afvise at det er sådan - Men det ville nu engang et eller andet sted være en falliterklæring af FM, at man ikke engang kan tage højde for store højdeforskelle spillerne imellem Smiley

Der er også taget højde for højden. Den ligger bare indbygget i statsene. Springkraft er ikke hvor gode de isoleret set er til at springe, men hvor højt de kan nå. En person på 1.60, der kan hopper 40 cm, vil altså have et lavere tal i springkraft end en på 2.07, der ikke kan løfte sig fra jorden. Derfor vil f.eks. Peter Crouch have et højere tal i springkraft end Tim Cahill, selvom Cahill har mere springkraft, fordi Crouch ofte vil nå højere op.
Logged

It's gonna be legendary

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #32: 06 Feb 2011, 11:57 »

@Kerzhakov:

Meget interessant teori. Hvor har du det fra, da det kunne være interessant at vide om det er rigtigt? I så fald giver det jo selvfølgelig bedre mening alt sammen Wink
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #33: 06 Feb 2011, 12:00 »

@Kerzhakov:

Meget interessant teori. Hvor har du det fra, da det kunne være interessant at vide om det er rigtigt? I så fald giver det jo selvfølgelig bedre mening alt sammen Wink

Det er nu også sådan jeg kigger på det. Højden har i min verden ingen indflydelse, hvorimod det er springkraft og hovedspil som er de to væsentligste stats at kigge på..
Logged

kerzhakov
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #34: 06 Feb 2011, 12:03 »

@Kerzhakov:

Meget interessant teori. Hvor har du det fra, da det kunne være interessant at vide om det er rigtigt? I så fald giver det jo selvfølgelig bedre mening alt sammen Wink

Den danske Chef-researcher Nørbæk har skrevet det sådan her: "Springstyrke" i spillet er reelt en spillers evne til at nå højt (dvs. højde + springstyrke). Små spillere vil derfor ligge lavere end høje spillere"

Jeg regner bestemet med at han har styr på det, idet det er ham der har hovedansvaret for de danske stats. Wink
Logged

It's gonna be legendary

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #35: 06 Feb 2011, 13:55 »

@Kerzhakov:

Det tror jeg skam heller intet du gør galt i Wink Men tak for "updaten", så er jeg vist igen med på, hvad de to stats betyder Smiley
Så giver det selvfølgelig bedre mening, at mine små forsvarsspillere scorer mange mål.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

Wicked Sick!
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #36: 06 Feb 2011, 15:06 »

@Lavezzi:

Af hvad jeg pt har oplevet i FML, så lader det til at du har ret. Og jeg skal da heller ikke afvise at det er sådan - Men det ville nu engang et eller andet sted være en falliterklæring af FM, at man ikke engang kan tage højde for store højdeforskelle spillerne imellem Smiley

Det er ligegyldigt hvor høje de er, når man skal bedømme hvor højt de kan komme op. Det er som Lavezzi siger kun statsne, der afgør det. I dette tilfælde er det så springkraft/jumping. En spiller, der er 172 og har 20 i jumping vil komme lige så højt op som en på 202 med 20 i jumping Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #37: 07 Feb 2011, 20:27 »

Nu er AG København databasen her fra "Idéfabrikken" downloaded, og simulationsprocesse n er sat i gang. Lars Olsen er tilføjet som manager, og nu skal vi se om han kan føre holdet til tops i Danmark.
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #38: 08 Feb 2011, 15:29 »

Så er første del færdigskrevet, og sendt afsted til crewet, som nu ligger inde med to artikler i denne artikelserie, som bare venter på at blive smidt op. Grunden til at jeg har valgt at dele dette scenarie op i flere dele er, at det ville fylde al, al for meget hvis jeg skulle rapportere om 15-20 sæsoner i et hug. Så derfor må i nøjes med et par år af gangen Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #39: 12 Feb 2011, 18:31 »

Jeg er stærkt i gang med anden del i AG København projektet. Selvom der er kommet et par idéer til flere projekter, så er jeg stadig meget åben overfor mange flere idéer. Så hvis i sidder med nogen, så lad dem ikke brænde inde. Skriv dem her, og så ser jeg på det hurtigst muligt Thumbs Up
Logged


Roche
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #40: 13 Feb 2011, 16:47 »

Synes at det kunne være sjovt at have den Congolesiske liga med i spillet. Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre. Ville nemlig gerne prøve at styre det hold der kom i Klub VM finalen.
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #41: 13 Feb 2011, 20:37 »

Så kom den første artikel i denne serie til at se dagens lys på FmFreaks. Jeg vil smide et link til den i den første post, og samtidig håbe på, at al debat angående den, vil foregå i denne tråd Wink

Fortsat god aften Wink

Logged


Corvette
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #42: 13 Feb 2011, 20:38 »

Nu har jeg lige læst artiklen. Spændene og "skræmmende" læsning men superfedt koncept   Thumbs Up
Logged

Tyskeren
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #43: 14 Feb 2011, 15:23 »

Grunden til at jeg allerede nu har oprettet denne tråd er, at jeg meget gerne vil høre forslag fra jer brugere, om i kunne have nogle spændende scenarier indenbords. Scenarier som kan vise hvor god realismen er i FM.

Senere kan dette muligvis blive udvidet til andre emner end lige realismen i FM, men da jeg finder dette emne meget interessant, så er det dét jeg starter ud med.

Jeg håber at høre fra jer,
Erzael
Et scenarie, jeg personligt fulgte med stor interesse i virkeligheden var Calciopoli-skandalen i Italien. Den förte jo som bekendt til at Inter blev en absolut magtfaktor i Italiensk fodbold i aarene efter Calciopoli.

I virkligheden blev topholdene tildelt fölgende straffe:

Inter: Ingen straf
Roma: Ingen straf
Milan: Starter med minus 8 point, udelukket fra Champions League
Fiorentina: Starter med minus 15 point, udelukket fra Champions League
Juventus: Nedrykning til Serie B, starter med minus 9 point, udelukket fra Champions League
Lazio: Starter med minus 3 point, udelukket fra UEFA cuppen
Reggina: Starter med minus 11 point

For at teste realismen i FM synes jeg det kunne väre sjovt at opstille Calciopoli-skandalen paa ny, med en lidt anden fordeling end i virkeligheden og baseret paa de nuvärende tophold:

Milan: Starter med minus 15 point, udelukket fra Champions League
Roma: Ingen straf
Inter: Nedrykning til Serie B, starter med minus 9 point, udelukket fra Champions League
Sampdoria: Starter med minus 8 point, udelukket fra Champions League
Juventus: Ingen straf
Napoli: Starter med minus 3 point, udelukket fra UEFA cuppen
Catania: Starter med minus 11 point

Scenariet skulle löbe i fem aar, for at kunne sammenligne med virkeligheden.
Logged

3.v evaB
Gæst
 
Sv: Artikelserie: FM Realisme
« Svar #44: 14 Feb 2011, 15:39 »

Et scenarie, jeg personligt fulgte med stor interesse i virkeligheden var Calciopoli-skandalen i Italien. Den förte jo som bekendt til at Inter blev en absolut magtfaktor i Italiensk fodbold i aarene efter Calciopoli.

I virkligheden blev topholdene tildelt fölgende straffe:

Inter: Ingen straf
Roma: Ingen straf
Milan: Starter med minus 8 point, udelukket fra Champions League
Fiorentina: Starter med minus 15 point, udelukket fra Champions League
Juventus: Nedrykning til Serie B, starter med minus 9 point, udelukket fra Champions League
Lazio: Starter med minus 3 point, udelukket fra UEFA cuppen
Reggina: Starter med minus 11 point

For at teste realismen i FM synes jeg det kunne väre sjovt at opstille Calciopoli-skandalen paa ny, med en lidt anden fordeling end i virkeligheden og baseret paa de nuvärende tophold:

Milan: Starter med minus 15 point, udelukket fra Champions League
Roma: Ingen straf
Inter: Nedrykning til Serie B, starter med minus 9 point, udelukket fra Champions League
Sampdoria: Starter med minus 8 point, udelukket fra Champions League
Juventus: Ingen straf
Napoli: Starter med minus 3 point, udelukket fra UEFA cuppen
Catania: Starter med minus 11 point

Scenariet skulle löbe i fem aar, for at kunne sammenligne med virkeligheden.
Ret godt klaret af Ancelotti at vinde CL med Milan i en sæson hvor de var udelukket.

Edit: Hvis man så fjerner mit forsøg på at være flueknepper.

Så synes jeg det er et ganske glimrende scenarie. Smiley
Inter i Serie B nomnom.
Logged

Sider: 1 2 [3] 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010