home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1117 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  l9l Vejen tilbage (AGF)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: l9l Vejen tilbage (AGF)  (Læst 14208 gange)
Jyden
Gæst

l9l Vejen tilbage (AGF)
« : 08 Jan 2011, 15:43 »

Intro:
Så prøver jeg endnu, endnu en gang med en blog. Denne gang har jeg dog forberedt mig en anelse bedre end de forrige gange, og har allerede en god stak updates på lager, og er derved også sikker på at spillet fanger mig. Jeg håber ikke jeg har skræmt alle mine læsere væk, grundet mine mange blogs, men hvis jeg har, er det naturligvis forståeligt. I denne blog vil jeg skrive som en lokalavis, der dækker byens lokale fodboldhold. Hvilken by, og hvilket hold der er tale om, vil jeg endnu ikke afsløre. Grafikken har jeg som sædvanligt selv lavet, så det er der ikke så meget nyt i. Velkommen ombord, og håber i vil følge med. 
« Seneste Redigering: 13 Jan 2011, 19:42 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst

Sv: Vejen tilbage
« Svar #1: 08 Jan 2011, 15:43 »

« Seneste Redigering: 13 Jan 2011, 19:43 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst

Sv: Vejen tilbage
« Svar #2: 08 Jan 2011, 16:50 »

Erik Rasmussen fyret - 20.maj.2010
Efter nedrykning og en række dårlige resultater i foråret, har Aarhus-klubben taget konsekvensen, og stoppet samarbejdet med Erik Rasmussen, skriver de på klubbens hjemmeside.

- På baggrund af den seneste tids evaluering af klubbens sæson, har jeg i samråd med klubben bestyrelse truffet beslutningen om at der skal nye og frisk kræfter til, på posten som cheftræner i Aarhus. Vi har
derfor fra dags dato, valgt at opsige samarbejdet med Erik Rasmussen, og vil straks indlede en eftersøgning på vores nye manager. Naturligvis har vi allerede et par stykker i kikkerten, men grundet forhandlingsmulighe der, er det ikke noget vi i dag vil komme nærmere ind på. siger administrerende direktør i Århus Elite A/S, Jan Christensen, og fortsætter:

- Jeg vil gerne, på vejene af hele Aarhus, sige Erik Rasmussen tak for at store arbejde han har gjort i klubben. Han viste i efteråret store kvaliteter som manager, og formåede at få det bedste ud af vores trup. Desværre kunne han ikke holde gejst og niveau i foråret, og det hele resulterede i en katastrofal nedrykning. Jeg har sammen med resten af bestyrelse været nødsaget til at ligge en strategi der hurtigst muligt skal føre os tilbage i Superligaen, og den kommer desværre ikke til Erik Rasmussens fordel, og derfor må vi nu skilles.

Det er en fyring, som med garanti ikke kommer bag på så mange. Det har længe ligget i den århusianske luft at Erik Rasmussen skulle gå andre veje, og nu er det altså blevet officielt. I efteråret var Erik Rasmussen ellers en elsket mand i Aarhus, som ikke kunne sætte et ben forkert. Det blev dog hurtigt lavet om i foråret, hvor klubben pludselig begyndte at tabe en masse kampe, og nedrykning, var med et en realitet.

Det er naturligvis meget svær at spå om, hvem den nye manager bliver, og især når bestyrelsen i AGF har så meget hemmelighedskræmmer i. Gætte kan man dog altid og vi har fundet to mulige kandidater. Den første vi har valgt at pege på, er den unge kometmanager Peter Sørensen, som blandt andet har været sat i forbindelse med FCK jobbet, når Ståle Solbakken skifter til sommeren 2011. Et andet bud kunne være, den netop hjemvendte Martin Jørgensen. Han er blevet 35 år, og det er vel så småt på tide, at han ligger støvlerne på hylden og finder taktikbrættet frem i stedet for.

Jyden
Gæst

Sv: l1l Vejen tilbage (AGF)
« Svar #3: 09 Jan 2011, 14:05 »

Brian Laudrup ny AGF træner - 15.Juli.2010
Fra den første juli 2010, er Brian Laudrup ansat som ny cheftræner i AGF, på en to-årig kontrakt.

- Brian Laudrup er en trænerkapacitet og et menneske, med præcis de kompetencer, vi leder efter. Vi har vurderet at Brian Laudrup er den perfekt mand, til at løse den udfordring vi har foran os, som i korte træk går ud på at bringe AGF tilbage i Superligaen så hurtigt som muligt, og på længere sigt at indfri vores mål om at etablere os i
den øverste halvdel af landets bedste fodboldrække. Som spiller var Brian Laudrup en af dem der fik forreste på banen, og jeg er sikker på at han hurtig vil indtage den samme rolle her i AGF. Siger adm. direktør i Århus Elite A/S, Jan Christensen.

Brian Laudrup, har sammen med Peter Sørensen været i blandt de største favoritter til at overtage jobbet efter Erik Rasmussen. Dog har den tidligere AC Horsens manager Kent Nielsen også været oppe og køre i medierne mange gange.

- Jeg glæder mig meget til den spændende udfordring, det er at blive cheftræner i AGF, som er en af landets mest traditionsrigeste klubber. Der ligger selvfølgelig et gigantisk pres på mine skuldre, men jeg er dog sikker på at jeg nok skal klare ærterne. Der ligger naturligvis en stor udfordring i at føre Aarhus tilbage til lands bedste række, dog betragter jeg det som alles interesse at AGF vender tilbage til det fine selskab. Jeg er sikker på at jeg kan trække på min store erfaring som professionelfodbold spiller, som jeg har været i 14 lange sæsoner. Jeg ser frem til at få klubben ind under neglene og lære dem alle at kende. Siger Brian Laudrup og forsætter:

- Ikke nok med at jeg vil bringe klubben tilbage til Superligaen, men jeg vil også satse på danske spillere. Jeg syntes at Superligaen fortiden er alt for domineret af udenlandske stjerner som Dame N'Doye og César Santin. Nu er det ikke for at være specielt meget efter FC København, men jeg syntes det er en skam, og vil ihvertfald gøre mit til, at vi får flere danske stjerne i Superligaen. Det kræver et kæmpe talenter arbejde, men det er jeg villig til at give mig i kast med, og ser meget frem til hvordan det kan udvikle sig.

Det lyder som et meget spændende projekt, som Brian Laudrup vil indføre i AGF, og noget vi selvfølgelig vil dækket meget tæt her på avisen.

« Seneste Redigering: 09 Jan 2011, 14:15 af Jyden » Logged

Fernando
Gæst

Sv: l2l Vejen tilbage (AGF)
« Svar #4: 09 Jan 2011, 14:10 »

Ser godt ud, men der er en lille fejl han hedder César ikke Césat. Wink

Jyden
Gæst

« Svar #5: 09 Jan 2011, 14:14 »

Ser godt ud, men der er en lille fejl han hedder César ikke Césat. Wink
Mange tak, retter lige fejlen(:

Jyden
Gæst

« Svar #6: 09 Jan 2011, 17:32 »

FCK talent til AGF  - 15.Juli.2010
AGF har hentet det danske kæmpe talent Thomas Delaney, på en toårig lejekontrakt fra FC København.

AGF har sikret sig et nyt dansk talent til truppen, i form af den 17-årige midtbanespiller Thomas Delaney, som er hentet i FC København. Den Århusianske klub skriver på dennes hjemmeisde, at skiftet er kommet på plads efter længere tids observation af spilleren, der nu er flyttet til Aarhus. Det er som sagt en toårig lejekontrakt Delaney har skrevet, og det indebærer at AGF skal betale FC København 950.000 kroner med det sammen, og Delaneys fulde løn. Udover det, har AGF forkøbsret på Delaney, men så skal de betale hele 18.000.000 kroner.

- Vi har fulgt Thomas Delaney gennem længere tid, og vi ser store udviklingsmulighede r i ham. Han udmærker sig ved at være kreativ, defensiv meget stærk og i besiddelse af gode afleveringsfærdighe der, og han er en klar forstærkning på vores hold. Vi er også ret overbeviste om, at han har kvaliteterne til at nå hele vejen og komme til at få en fast plads i vores A-trup - Ikke mindst fordi han udover de fodboldmæssige færdigheder er meget ambitiøs, og det er en afgørende forudsætning for at slå igennem. Siger sportschef Brian Steen Nielsen

- I første omgang skal Thomas Delaney være med til at højne niveauet i bredden på vores trup, og til kampe og træning skærpe konkurrence om pladserne. Som jeg også tidligere har meldt ud, ønsker jeg at skabe en unge og harmonisk trup, som primært skal være bygget op omkring unge danske talenter.  Selvom Delaney kun er atten år gammel, er der ingen tvivl om at han allerede nu vil gå hen og hæve det generelle niveau i truppen, så det er et rigtig lille stjernefrø vi har fået fingrene i. Siger cheftræner Brian Laudrup

Hovedpersonen selv er da også særdeles tilfreds med skiftet, som han er overbevist om vil gøre ham til en bedre fodboldspiller.

- AGF har et rigtig godt træningsmiljø, og jeg er sikker på, at det er det rigtige skridt for mig at flytte til Aarhus. Trænerne er dygtige og meget engagerede, niveauet er højere end jeg havde forventet og det hele virker generelt meget professionelt. Det bliver en spændende udfordring for mig, og jeg glæder mig helt enormt. Siger Delaney

Jyden
Gæst

Sv: l3l Vejen tilbage (AGF)
« Svar #7: 09 Jan 2011, 21:31 »

AGF sælger  højtlønnede - 08.August.2010
Ikke nok med at Viasat Division betyder et lavere tilskuertal, men det betyder også lavere indtægter. Derfor har AGF været nødsaget til at sælge nogle af deres højtlønnede spillere.

Sparrekniven har været over AGF, og det er gået ud over Benny Feilhaber, Dan Thomassen og David Devdariani. Spiller som ligger med en gennemsnitlig ugeløn på 30.000 kroner.  Det har AGF ikke længere økonomi

Dan Thomassen l FC
Benny Feilhaber l MC
David Devdariani l MV
til, og derfor har de nu skilt sig af med de tre spillere. Samtidig går det også godt i hånd med Laudrups projekt, om at skabe et dansk AGF hold, Da to af de tre solgte spillere, er fra udlandet.

- Økonomien er ikke hvad den har været i AGF, og vi døjer fortiden med et stort underskud. Derfor har jeg følt mig nødsaget til at skille mig af med nogle af de højtlønnede drenge. Det er selvfølgelig trist at skulle sige farvel til de dygtige spillere, men det er for klubbens eget bedste. Hvis vi vil tilbage til toppen af dansk fodbold, er vi nødt til at få styr på økonomien som noget af det første. I øjeblikket viser bundlinjen et underskud på 40.000.000 kroner, og det skulle der meget gerne rettes op på i fremtiden. Siger sportschef Brian Steen Nielsen

Ikke alene har de tre slag bragt den totalespillerløn et godt stykke ned, men der er naturligvis også kommet en god portion penge i kasse for selve salgene. Benny Feilhaber tog skiftet til engelske Leeds, for 3.750.000 kroner. Dan Thomassen indbragte 2.750.000 kroner da han skiftede til Reggina, og sidst men ikke mindst fik man 4.000.000 kroner, da man solgte Devdariani til Molde. Sammenlagt giver det en indtjening på lige omkring 11.000.000 kroner, hvilket selvfølgelig luner godt i klubkassen. Dog er der langvej endnu, hvis AGF skal have bragt budgettet tilbage i balance.

- Selvfølgelig er det et meget stort tab for klubben, at miste tre så store profiler. Dog må man på den anden side også tænke fremad og vide hvad der er bedst for klubben. Der er ingen tvivl om at der er en svækkelse af klubben, men økonomisk står vi nu stærkere. Vi er nu et godt stykke inde i transfervinduet, og jeg er så småt ved at være færdige med at gøre mine handler. Dog ønsker jeg stadig at anskaffe en ny centralforsvar, efter vi mistede Dan Thomassen. Siger cheftræner Brian Laudrup.

KasperSchmidt
Gæst

Sv: l4l Vejen tilbage (AGF)
« Svar #8: 09 Jan 2011, 22:01 »

Det er vel FCK, der har forkøbsret på Delaney ...

mikk1446
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 09 Jan 2011, 22:06 »

Synes bloggen er sat rigtig godt op. Især grafikken er nydelig.
Dejlig læsning!

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Jyden
Gæst

« Svar #10: 09 Jan 2011, 22:22 »

Det er vel FCK, der har forkøbsret på Delaney ...
Nu har jeg kun leje Delaney, så han er stadig FC Københavns spiller. og i kontrakt står der at jeg har forkøbesesret på Delaney, i så fald at jeg betaler 18.000.000
Synes bloggen er sat rigtig godt op. Især grafikken er nydelig.
Dejlig læsning!
Mange mange tak, det er jeg rigtig glad for at høre
Citat

asj89
Gæst

« Svar #11: 09 Jan 2011, 22:41 »

Fejl at sælge David Devdariani. Han bliver næsten altid årets spiller, og det er jeg langt fra den eneste der har den erfaring. Smiley
Men fint køb.

Jyden
Gæst

« Svar #12: 09 Jan 2011, 22:56 »

Fejl at sælge David Devdariani. Han bliver næsten altid årets spiller, og det er jeg langt fra den eneste der har den erfaring. Smiley
Men fint køb.
Var også meget i tvivl om hvor vidt jeg skulle sælge Devdariani, men manglede penge til mit næste indkøb, og så er mit mål også at skabe et dansk præget hold. Men tak for rosen Opstemt

Quagmire
Reserveholdsspiller

« Svar #13: 10 Jan 2011, 00:14 »

Dejlige updates indtil videre  Smiley Og vil da bestemt følge med Jyden, dog håber jeg du kan holde den kørende lidt længere denne gang. Og dejlig handler btw.

Jyden
Gæst

« Svar #14: 10 Jan 2011, 11:21 »

Dejlige updates indtil videre  Smiley Og vil da bestemt følge med Jyden, dog håber jeg du kan holde den kørende lidt længere denne gang. Og dejlig handler btw.
Mange tak, og godt at hører du følger med Quaqmire. håber også den holder længere (:

Sider: [1] 2 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010