Velkommen
Gæst
SENEST AKTIVE EMNER
Dato
Forfatter
Forum
Emne
06 Jan 2025, 20:57
andersnomanni
Træningsbanen
Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25
NAsMaR
Blogs
Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34
NAsMaR
Blogs
Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47
ydersog
Klubsøgnin...
Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52
hoeven
Træningsbanen
En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58
Broen13
Omklædning...
Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51
Broen13
Blogs
The American Dream
Antal Registrerede Brugere:
23487
0 Brugere, 846 Gæster Online.
Nyeste Bruger:
tataraagadevanaha
FORUM
FmFreaks Forside
Forum: Andre Managerspil
Nostalgi
FM2011
Kategori: Blogs
l9l Vejen tilbage (AGF)
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider:
1
[
2
]
Forfatter
Emne: l9l Vejen tilbage (AGF) (Læst 14207 gange)
Jyden
Gæst
Sv: l4l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #15:
10 Jan 2011, 14:18 »
AGF styrker forsvaret
-
25.August.2010
AGF køber 17-årig FC Fyn-spiller, som skal skabe konkurrence i det centraleforsvar.
Som Laudrup tidligere har udtalt, så er han på jagt efter en ny centralforsvarsspil
ler, som skal løfte den tunge arv efter Dan Thomassen. I dag lykkedes det for Laudrup at sikre sig den unge Niclas Vemmelund, som skal
Niclas Vemmelund
|
FC
styrke bredde og skærpe konkurrencen i det centraleforsvar. Trods Vemmelund blot er 17 år gammel, er han allerede inde under det danske U-landshold, og har været til træning med dem mange gange.
- Der er ingen tvivl om at Niclas Vemmelund er en meget talentfuld spiller, og jeg glæder mig meget til at se ham i action for os. Indtil videre har han i hvert fald imponeret os, og han kan formentligt forsætte hans høje niveau og blive ved med at udvikle sig. Siger Brian Laudrup
I følge pålidelige kilder, måtte Aarhus klubben, betale hele 2.300.000 kroner, hvilet selvfølgelig er en stor portion penge for en blot 17-årig spiller. Dog er der ikke nogen tvivl om, at AGF har fået sig en spiller der kan udvikle sig til at blive en af de bedste på forsvarspositionen i Superligaen. Vemmelund har nu skrevet under på en 3-årig kontrakt med AGF, og får i omegnen af 5.250 kroner om ugen.
- Jeg er yders bægeret over at en klub som AGF ønsker mig på deres hold. Lige siden jeg var lille, har jeg drømt om at komme til at spille for en stor dansk klub, og det er nu gået i opfyldelse. Nogen ville måske mene at en klub i Viasat Division, ikke kan være en storklub, men efter min mening hører AGF ikke til i Viasat Division, men derimod i Superligaen. Derfor ser jeg frem til at være med til at føre klubben tilbage til hvor den hører til. Siger den unge Niclas Vemmelund.
- Vemmelund er et stort dansk talent, som efter min mening har et meget stort potentiale som centralforsvar. Vi har i længere tid holdt et skarpt øje med Vemmelund, som har imponeret os meget. Han har virkelig udmærket sig i luftrummet blandt andet og har en utrolig aggressivitet. Vemmelund skal dog ikke regne med at gå direkte i startopstilling, men kan han forsætte sin udvikling på træningsbanen, er der ingen tvivl om at han inden længe vil blive taget i betragtning til A-truppen. Siger Brian Laudrup.
Jyden
Gæst
Sv: l5l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #16:
11 Jan 2011, 22:18 »
Trup gennemgang
-
01.September.2010
Viasat Divisionen er allerede gået i gang, og det er på tide at evaluere sæsonens trup
Trods de store stjerner er blevet skiftet ud med unge danske talenter, ser AGF truppen i år meget stærk ud.
Målmænd:
S. Rasmussen l MM
A. Rasmussen l MM
Forsvar:
F. Krabbe l FH
A. Kure l FC
M. Howard l FC
N. Vemmelund l FC
J. Gjesing l FC
A. Eckersley l FV
Midtbane:
K. Povlsen l MC
T. Delaney l MC
M. Jørgensen l MO
J. Lucena l MC
S, Petersen l MH
D. Høegh l MV
C. Sloth l MO
Angriber:
S. Kapidzic l BO
D. Williams l Bo
P. Graulund l BO
Truppen virker meget bred, og utroligt velfungerende. Hvis man overvære en træning i det århusianske, hører man masser af jubelråb og kammeratlig snakken. Det hele ser rigtig godt ud i Aarhus, og de ser ud til at gå en stor sæson i møde.
På målmandsposten har man de to navnebrødre, nemlig Steffen og Anders Rasmussen. Begge to er de dygtige målmænd, men Steffen er dog manden der tækker det længste strå, og får lov at starte inde. Han er dog også et niveau bedre end Andersen, og det er derfor meget fortjent at det er ham der får førstevalget.
I det centraleforsvar, har AGF i år valgt at stille op med en firmandskæde, som skal forsøge at holde modstanderne fra at score. Hvis vi starter fra højre side af, finder vi den unge Frederik Krabbe. Med sine blot 22 år, er han den yngste mand i forsvaret. Inde centralt, finder vi Jens Gjesing og Anders Kure. To unge og meget dygtige spillere, som sagtens kan gå hen og blive altafgørende denne sæson. Venstre backen er besat af den engelske spiller nemlig Adam Eckersley. En ganske glimrende spiller, som har en masse at byde på.
På midtbanen stiller AGF så op på en lidt speciel måde, nemlig med to centralemidtbanespi
llere, og så to fremskudte kantspillere. En meget interessant måde at stille op på, og det skal blive yderst spændende at følge. På højrekanten har vi den netop hjemvendte Martin Jørgensen. Han er den rutinerede kræft på midtbanen, og skal forsøge at styre de unge gutter. Centralt ligger to meget unge herre, nemlig Kasper Povlsen og Thomas Delaney. To meget unge og ivrige spillere, som skal ud og vise verdenen hvad de dur til. Sidst men ikke mindst, finder vi Dennis Høegh på venstrekanten. Endnu en ung gut, som også gerne vil ud og vise hans talent frem.
På toppen spiller man med to angriber, nemlig Peter Graulund, som er kendt for sin erfarende målnæse, og så har man den unge og uerfarende Sanel Kapidsic, som går en lysseende fremtid i møde.
Jyden
Gæst
Sv: l6l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #17:
12 Jan 2011, 23:03 »
Mål
-
02.September.2010
Sæsonen er allerede godt i gang, og i dag meldte AGF bestyrelse og deres manager Brian Laudrup deres mål for sæsonen .
- Viasat Division er allerede i fuld gang, men alligevel er vi først nu klar med målene for den nye sæson.
Mål 2010/2011
l
Viasat Division: 1. Pladsen
l
Pokalturneringen: Semifinalen
Det skyldes at vi har haft en meget turbulent start på sæsonen, med blandt andet en ansættelse af en ny manager, som vi har brugt meget tid på. I går havde vi dog evalueringsmøde, hvor vi blev enige om, hvad målet for AGF skulle være, og forventningerne til Brian Laudrup er. Siger sportschef Brian Steen Nielsen
- I Viasat Division er målet, at vi vinder det hele. Vi burde være overlegne i Viasat Division, og jeg kan ikke rigtig se hvilket hold der kan bare true os en lille smule. I Pokalturneringen er vi dog knap så overlegne. Her er målet at vi ender i en semifinale, selvom det måske virker en smule urealistisk. Siger sportschef Brian Steen Nielsen
Jyden
Gæst
Sv: l7l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #18:
13 Jan 2011, 15:33 »
Fremragende start
-
19.September.2010
Så er Viasat Division i fuld gang, og AGF har startet som lyn og torden. De har med det samme lagt sig i spidsen.
Viasat Division er i gang og AGF er det samme. AGF har start rigtig godt ud, og de befinder sig pt. på en
Viasat Division
6:1
v Brønshøj
2:0
v Hvidovre
2:1
v Fredericia
4:3
v HB Køge
v AB
5:0
v Kolding
3:0
v Vestsjælland
imponerende førsteplads. Det at de ligger nummer 1 er måske ikke så imponerende, med at de ligger nummer 1, uden at have sat point til, er ganske tilfredsstillende, for ikke at sige fremragende. AGF har vundet samtlige kampe indtil videre i år, og har i øjeblikket en målscore der siger 24-6. Syv kampe er allerede spillet, og AGF har sat 21 point ind på deres konto.
- Jeg er meget stolte af mine spillere, som naturligvis skal have alt æren for de flotte resultater vi har leveret ind til videre. Jeg syntes virkelig at de alle sammen har gjort et flot stykke arbejde, hvad end de har været angribere, eller forsvare. Det hele tegner selvfølgelig meget godt, med det er stadig alt for tidligt at sige noget om sæsonens udfald. Jeg håber dog på at vi kan forsætte den flotte stime, og blive ved med at score masser af mål og holde en flot defensive. Dog har jeg et personligt mål, som er at vi gerne skulle have den bedste offensive og den bedste defensiv når sæsonen er omme. Offensivt fører vi allerede stort over de andre hold, men i defensiven halter vi en smule efter. Siger cheftræner Brian Laudrup
AGF har været meget heldige med at undgå skader i starten af sæson, og det er stort set kun Frederik Krabbe der ha r siddet ude indtil videre. Han har til gengæld også siddet ude hele sæson, men nærmer sig nu comeback indenfor de næste 5-10 dage. Krabbe har siddet ude med et overrevet ledbånd, som har kostet ham deltagelse i sæsonpremieren.
Som tidligere nævnet, har AGF været fremragende i offensiven, og 24 mål i 7 kampe tal virkelig for sig selv. de 24 mål skyldes blandt andet en angriber som har været i topform. Peter Graulund har været i særklasse, og med 7 mål i 7 kampe, har han virkelig udmærket sig på den positive måde. Det er dog også derfor han i øjeblikket befinder sig øverst på topscorelisten i Viasat division. Den unge Kapidzic har også gjort det godt og med 4 mål i 4 kampe, er han også ganske godt med.
weareBIF
Lilleputspiller
Sv: l8l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #19:
13 Jan 2011, 15:53 »
nice at skive ligger nummer 2
Jona8366
Ynglingespiller
«
Svar #20:
13 Jan 2011, 17:46 »
God start
følger med.
http://i55.tinypic.com/1zyy151.jpg
Jyden
Gæst
«
Svar #21:
13 Jan 2011, 18:56 »
Citat af: weareBIF 13 Jan 2011, 15:53
nice at skive ligger nummer 2
Ja de har godt nok overrasket (:
Citat af: Jona8366 13 Jan 2011, 17:46
God start
følger med.
Mange tak, og godt du følger med (:
Jyden
Gæst
«
Svar #22:
13 Jan 2011, 19:41 »
Igboun sendte AGF ud
-
10.November.2010
Sylvester Igboun scorede kampens eneste mål, da FCM sendte AGF ud af pokalturneringen.
AGF fik den kolde skulder af titelambitiøse FC Midtjylland, som på udebane vandt 0:1 og dermed er videre i
Pokalturneringen
v Holstebro
4:1
v Viborg
3:1
v Horsens
0:1
v Midtjylland
pokalturneringen. AGF stillede op i noget der lignede stærkeste opstilling, men profiler som deres topscore Peter Graulund og Stephan Petersen. Lige meget hjalp det dog, da Sylvester Igboun 5 minutter før pausen hamrede bold i kassen fra kanten af feltet. Det var ganske fortjent at FC Midtjylland kunne gå til pause foran med et mål, for de havde mange gange i første halvleg vist at der er stor forskel på Superligaen og så Viasat Division.
Til gengæld kunne og burde AGF have udlignet i 2. halvleg. Stephan Petersen havde en friløber, som FCM-målmand Kasper Jensen dog fik blokeret, og Peter Graulund havde mod slutningen en stor chance, hvor han imidlertid ikke ramte bolden ordentligt. Det skræmte FC Midtjylland en smule, og de trak sig længere tilbage på banen, hvilket resulterede i at AGF mod slutningen kunne ligge maksimalt pres på, for at få den udligning, men det hjalp bare ikke noget. FC Midtjylland var en for stor mundfuld, og ulvene kunne tage hjem med en fortjent 0:1 sejr.
FC Midtjylland har endnu til gode at vinde pokalturneringen, men holdet var så sent som i sidste sæson i finalen, hvor FC Nordsjælland vandt efter forlænget spilletid.
- Vi spiller en ganske okay kamp, og kommer til flere åbne muligheder, hvor vi selvfølgelig skal score når vi møder et tophold som FC Midtjylland. Vi score desværre ikke i dag, og det er selvfølgelig det der gør forskellen. Dog syntes jeg godt vi kan være vores indsats bekendt, selvom vi ikke når målet i Pokalturneringen, nemlig at nå hele vejen til semifinalen. Selvfølgelig skal vi forbedre os, før vi er klar til at spille Superliga, men for mig at se, er der ikke så lang vej som først antaget, og jeg glæder mig meget til vi engang kan vende tilbage til landets bedste række. Siger Brian Laudrup.
Efter 0:1 nederlaget til FC Midtjylland, kan AGF nu koncentrere sig 100% om ligaen, selvom det ser ud til de har meget godt styr på det hele, og at de bare tromler alt modstand ned. Dog skal de passe på ikke at blive for selvtilfredse og miste gejsten mod de mindre hold, for så kan skuden hurtigt vende, hvilket vi blandt andet så dem gøre sidste år i Superligaen, hvor det hele endte i en nedrykning, men mon ikke de har lært af deres fejl.
BlaZZo
FmFreaks' Venner
Sv: l9l Vejen tilbage (AGF)
«
Svar #23:
14 Jan 2011, 06:28 »
Ærgeligt at du røg ud i pokalen så tidligt. Ellers en god turnering at kunne måle sig med de bedste hold. Men nu cruiser du videre i 1.divi og jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå i anden sæson
Chelsea FC - Champions League vinder 2011/12.
Velkommen til Hazard.
Jyden
Gæst
«
Svar #24:
14 Jan 2011, 15:08 »
Citat af: BlaZZo 14 Jan 2011, 06:28
Ærgeligt at du røg ud i pokalen så tidligt. Ellers en god turnering at kunne måle sig med de bedste hold. Men nu cruiser du videre i 1.divi og jeg er spændt på hvordan det kommer til at gå i anden sæson
tak for kommentaren, ja det var træls at ryge ud af pokalen, men syntes nu jeg havde godt fat i midtjylland (:
Temp
Reserveholdsspiller
«
Svar #25:
14 Jan 2011, 15:12 »
uhh en blog om AGF. Den vil jeg da følge med i:)
Jyden
Gæst
«
Svar #26:
14 Jan 2011, 17:32 »
Citat af: Temp 14 Jan 2011, 15:12
uhh en blog om AGF. Den vil jeg da følge med i:)
godt at hører (:
Jona8366
Ynglingespiller
«
Svar #27:
18 Jan 2011, 17:45 »
Kan vi snart få en update?
ikke for at være uhøflig, men mangler den efter Guldbrands blog døde
Edit: har lige læst "fmf driller" og der får jeg svar nok
«
Seneste Redigering: 18 Jan 2011, 17:54 af Jona8366
»
asj89
Gæst
«
Svar #28:
23 Jan 2011, 11:07 »
Er du gået død - igen, igen?
Jona8366
Ynglingespiller
«
Svar #29:
23 Jan 2011, 12:39 »
Citat af: asj89 23 Jan 2011, 11:07
Er du gået død - igen, igen?
Nej han kan ikke lægge en update op
Sider:
1
[
2
]
Vælg et område:
-----------------------------
Football Manager 2024
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Klubsøgning og -erfaring
=> Spillersøgning og -erfaring
=> Challenges
Football Manager 2023
=> Omklædningsrummet
=> Challenges
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Skadestuen
Football Manager 2022
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Challenges
Football Manager 2021
=> Omklædningsrummet
=> Blogs
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2020
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
Football Manager 2019
=> Omklædningsrummet
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
=> Idéfabrikken
Football Manager 2018
=> Omklædningrummet
=> Lower League Management
=> Skadestuen
=> Træningsbanen
=> Blogs
=> Challenges
===> November challenge
===> December challenge
===> Januar/februar challenge
===> Journey for the money
Football Manager 2017
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
===> Det taktiske panel
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Challenges
===> Europæisk Outsider
===> Galiciens helte
===> Genrejsningen af Østtyskland
===> Journey for the money
===> Mine FM17 saves
=> Designerfreaks
=> Idéfabrikken
Football Manager 2016
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Månedens anbefaling
=> Lav din egen klub
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Netcaféen
=> Challenges
Football Manager 2015
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> TV-Stationen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> Skadestuen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens anbefaling
=> FmFreaks anbefaler
Football Manager 2014
=> Omklædningsrummet
=> Træningsbanen
=> Skadestuen
=> Netcaféen
=> Challenges
=> TV-Stationen
=> Blogs
=> Idéfabrikken
=> Designerfreaks
=> Månedens Anbefaling
Andre Managerspil
=> Nostalgi
===> Blogs fra de ældre udgaver
===> FM2013
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Spillersøgning og -erfaring
=====> Klubsøgning og -erfaring
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Challenges
=====> Lower League Management
=====> TV-Stationen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> DesignerFreaks
=====> Månedens anbefaling
===> FM2012
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> TV-stationen
=====> Skadestuen
=====> DesignerFreaks
=====> Netcaféen
=====> Blogs
=====> Idéfabrikken
=====> Månedens anbefaling
===> FM2011
=====> DesignerFreaks
=====> TV-stationen
=====> Annonceringer
=====> Idéfabrikken
=====> Omklædningsrummet
=====> Træningsbanen
=====> Skadestuen
=====> Netcaféen
=====> Blogs
===> FM2010
=====> Blogs FM2010
=====> Netcaféen FM2010
=====> Annonceringer FM2010
=====> Omklædningsrummet FM2010
=====> Træningsbanen FM2010
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2010
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2010
=====> Skadestuen FM2010
=====> Lower League Management FM2010
=====> Idéfabrikken FM2010
===> FM2009
=====> Idéfabrikken FM2009
=====> Træningsbanen FM2009
=====> Blogs FM2009
=====> Lower League Management FM2009
=====> DesignerFreaks FM2009
=====> Skadestuen FM2009
=====> Netcaféen FM09
=====> Omklædningsrummet FM2009
=====> Spillersøgning og -erfaring FM2009
=====> Klubsøgning og -erfaring FM2009
=> Pro Cycling Manager
=> Football Manager Live
===> Blogs
=> DesignerFreaks
=> Annonceringer FM2012
Andet
=> Fodbold
===> VM 2010
===> EM 2012
===> VM 2014
===> EM 2016
=> Baren
===> Cykling
===> Redskabsrummet
=> Børnehaven
FmFreaks.dk
=> Introduktionsforum
=> Mødelokalet
===> Måneds awards
=> FmFreaks Blogs Hall of Fame
=> Konkurrencer
===> Premier League Picks
===> Champions Freak
===> Supertipperen
===> FmFreaks Awards 2007
===> Nekrolog Konkurrence 2008
===> Digtkonkurrence
===> VM-Konkurrence
===> Fmfreaks Tour de France konkurrence
===> Nekrologkonkurrencen, 2010
===> Nekrologkonkurrencen, 2011
===> Månedens mål
===> FMF Fantasy League
===> EM Last Man Standing
===> DM i Football Manager 2013
===> Prediction Mastery
===> Blogkonkurrencer
=====> Blogkonkurrencen 2016
=====> Blogkonkurrencen 2015
=====> Blogkonkurrencen, 2014
=====> Blogkonkurrencen, 2013
=====> Blogkonkurrencen, 2012
=====> Blogkonkurrencen, 2009
=====> Blogkonkurrencen, 2011
=====> Blogkonkurrence FM2008
=====> Blogkonkurrencen 2017
=====> Blogkonkurrencen 2018
=====> Blogkonkurrencen 2019
=====> Blogkonkurrencen 2020
=====> Blogkonkurrencen 2021
=====> Blogkonkurrencen 2022
=====> Blogkonkurrencen 2023
=====> Blogkonkurrencen 2024
===> FmF Mesterskabet
===> FmFreaks årsawards 2013
===> VM Last man standing
===> FmFreaks' årsawards 2014
Administrator forum
=> test
This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only.
« More Info »