home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1151 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Any More Bad News
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint
Forfatter Emne: Any More Bad News  (Læst 21470 gange)
Zulue
Manager

Any More Bad News
« : 03 Jan 2011, 18:23 »

Dette er min første blog i Football Manager 2011. Dette er min første blog i hundrede år. Men jeg håber ikke, at jeg er et helt ukendt navn på blogscenen 'allerede'. Til de af jer, der kan huske mig - jeg håber I har lyst til at følge en gammel kending i sit es; og til de mange af jer, der sikkert ikke aner, hvem jeg er - jeg håber I har lyst til at følge en lækker blog. :-)

For nu er tiden den, at jeg går i skole - og derfor spiller uanede mængder af Football Manager ... Og jo mere FM man spiller, jo mere har man lyst til at blogge (i min verden i alt fald)

Bloggen bliver ikke en opdigtet historie, hvor alt kommer til at passe sammen, og der bliver ikke digtet og skrevet fra min hånd, som jeg tidligere gjorde; der vil i denne blog være fokus på Football Manager, og ellers lige det, jeg føler er nødvendigt.

Velkommen til min blog,
Zulue

I Have Got Way Too Many Blues For Any More Bad News

slindj93
Reserveholdsspiller

Sv: Any More Bad News
« Svar #1: 03 Jan 2011, 18:27 »

Lyder spændende! Vil helt klart følge med  Thumbs Up

FM12 Barcelona (kun egen avl spillere) efter 5 sæsoner:

Vinder af ligaen: 4
Vinder af pokalen: 3 (5 finaler)
Vinder af CHL: 2
Balance (økonomi): 4,48 mia.
Anslået klubværdi: 12,06 mia.
Klubrangliste: Nr. 2
Stadionkapacitet: 102.980
Egen avl status/spillere i alt i 1. holdstruppen: 23/26

Zulue
Manager

« Svar #2: 03 Jan 2011, 18:46 »

For lige først at slå det helt på plads, så spiller jeg altså med Manchester City. Det er ikke fordi, jeg elsker klubben, eller fordi jeg er vild med såkaldte købeklubber – men det er fordi, jeg er vild med tanken om et spændende fundament, der kan spille med i toppen, og en klub, som helt sikkert kan være et springbræt for mig i min senere karriere. Jeg har tænkt mig at vinde The Treble med et hold fra alle de tre store ligaer, og for at gøre udfordringen så svær som mulig for mig selv (uden at tage et dårligere hold, selvfølgelig) – ja så har jeg startet i et andet land end Spanien. Det er naturligvis næsten umuligt at få enten Real Madrid eller Barcelona, som man må gå ud fra er de to bedste hold i Spanien – netop fordi de spiller så godt år efter år, og deres managers stortset aldrig bliver fyret; i hvert fald ikke i mit spil.

Men jeg vinder ikke Champions League, FA Cup og Premier League første år i hvert fald, så jeg har da lige et par år at løbe på.

Mit hold kommer til at blive bygget op omkring, at jeg i første transfervindue ikke gider lave de helt store ombygninger. Jeg vil gerne have solgt et par spillere, og jeg vil gerne have tilføjet et par unge talenter, der allerede fra spillets start kan spille fast og derved udvikle sig til topklasse talenter senere i mit spil. Jeg har Paulo Henrique fra Santos i spil til den offensive midtbaneplads, hvor jeg nu synes jeg mangler en virkelig stjerne – i forhold til, Patrick Vieira, Nigel de Jong, Yaya Toure, Michael Johnson, Gareth Barry alle har deres primære styker i det defensive. Til den offensive fløj til højre har jeg flere i kikkerten.
Desuden vil jeg gerne forstærke midtforsvaret, men for jeg synes jeg mangler nogle niveauforskel i mit centrale forsvar. 

Jyden
Gæst

« Svar #3: 03 Jan 2011, 18:51 »

Vil helt sikkert også følge med Zulue, har læst nogle af dine tidligere blog, også hvis du kan leve op til det du plejer, så bliver det her rigtig godt Smiley

bryllen
Reserveholdsspiller

« Svar #4: 03 Jan 2011, 18:52 »

det bliver spændene med endnu en blog.. og så med city de har nogle gode spillere som potentielt er bedre end United efter min mening.. Peace

OB
Manchester United
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40069.0 følg vores vej til toppen af hall of fame! Smiley

Zulue
Manager

« Svar #5: 03 Jan 2011, 19:16 »

Tak for de fine kommentarer, jeg håber, at jeg kan leve op til jeres forventninger! :-)

Yoggidk
Gæst

« Svar #6: 03 Jan 2011, 19:28 »

Zulue is back. Er der mere at sige?

Schmidt
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 03 Jan 2011, 19:36 »

Det lyder som et spændende projekt. Jeg følger.

SC30
Landsholdsspiller

« Svar #8: 03 Jan 2011, 19:51 »

Blendende grafik, virkelig lækker.

Følger, selvom jeg hader holdet, du blogger om. Havde sandsynligvis ikke fulgt, hvis det var en anden Smiley

Zulue
Manager

« Svar #9: 03 Jan 2011, 20:23 »

Lad mig komme med en lille holdpræsentation, inden ligaen går i gang. Inden transfervinduet lukkede i sluttimerne af august, havde jeg gjort mig tre handler til en samlet værdi af 530.000.000 danske kroner.
Indkøbene lød på følgende navne:
-   Paulo Henrique, Santos
-   Alexis Sanchez, Udinese
-   Alessandro Gamberini, Fiorentina

Jeg havde altså smidt penge efter den midtbanespiller, jeg helst vil have. Paulo Henrique er en fuldstændig fabelagtig spiller, der er udset til at spille på den centrale midtbane ved siden af den defensive spiller, jeg vælger til pladsen. Paulo Henrique er 20 år og har en kæmpe fremtid foran sig, og jeg er ikke i tvivl om, at han bliver blandt verdens allerbedste spillere.

Alexis Sanchez blev sommerens andet indkøb fra min hånd. Dette var lidt et klassisk FM-indkøb, men jeg følte at Sanchez kunne bidrage med noget til holdet på et niveau, hvor S.W.P. bare ikke kan være med. Jeg måtte slippe over 200.000.000 for dette 21-årige vidunder, der skal husere på min højrefløj i mange år fremover. Det sidste køb, jeg lavede var Gamberini fra Fiorentina. Gamberini er en klassisk italiensk midtstopper fra den gamle skole, der kan tackle og markere bedre end de resterende forsvarsspillere, jeg har i truppen. Derfor bliver han førstevalg, og selvom han ikke er i top 5 af verdens bedste forsvarsspillere, er han en undervurderet krumtap, som godt nok har rundet de 29 år. Dette gør mig dog ingenting – jeg kender proceduren godt nok til, at Manchester City nok skal have punget op med rigeligt af penge, inden Gamberini runder de 33 – og jeg er derfor ikke bleg for, at spille med en gammel ræv i midterforsvaret.

Jeg solgte derefter tre spillere: Roque Santa Cruz røg til Birmingham på en lejeaftale, inden jeg solgte mit forsvarstalent på 22 somre, Boateng til Atletico. Lescott røg med samme vej mod Madrid, og jeg fik reduceret truppen med ligeså mange spillere, som den var blevet forstærket med.

Joe Hart
Micah Richards – Alessandro Gamberini – Kolo Touré – Aleksandar Kolarov

Paulo Henrique – Yaya Touré
Alexis Sanchez – David Silva – Mario Balotelli
Carlos Tevez

Zulue
Manager

« Svar #10: 04 Jan 2011, 13:16 »

Så var mit hold klar til kamp. Jeg havde fået forstærket på de pladser, der skulle forstærkes, og jeg havde sat taktikken klar til kamp.

Wigan (H) 1-0
Stoke (U) 0-4
Birmingham (H) 2-1
Fulham (U) 2-1
West Bromich (U) 3-2
Liverpool (H) 2-1
Sunderland (H) 3-2

Tottenham (U) 0-0
Blackburn (U) 4-1
Wolves (H) 3-1
Jeg bruger en videreudviklet udgave, af en ældre taktik, jeg har haft kæmpe succes med på det seneste. Jeg spiller i en offensiv 4-2-3-1, hvor min centrale midtbane er hhv. ’felt til felt’ eller ’boldvindende midtbanespiller’ – dermed har jeg et sikkert fundament, og i og med at jeg spiller med en offensiv midtbanespiller (i mit tilfælde David Silva/Paulo Henrique) – jeg er altså som regel i overtal på midtbanen, og mine to defensive kan vinde boldene til mine
THE BIG FOUR

1 Arsenal
2 Manchester City
3 Liverpool
4 Tottenham
angrebsspillere, og så satser jeg på, at de nok skal klare skærene. Mine fløje er begge to sat til ’inderste angriber’.

De første ti kampe kastede 8 sejre, 1 uafgjort og blot et enkelt nederlag af sig. Nederlaget kom på Britannia Stadium i Stoke, hvor jeg simpelthen blev smadret ud af banen med 0-4. Det var sæsonens anden kamp, og jeg anede ikke, hvad der skete – mine angribere havde ingen præcision, og mit forsvar sejlede; mens Stoke scorede på alt, hvad der rørte sig. Jeg rejste mig dog med en spinkel sejr over Birmingham, inden jeg også slog Fulham, West Bromich, Liverpool, Sunderland med et enkelt mål. Dette er selvfølgelig ikke godkendt, at jeg ikke er i stand til at tage flere mål med mig, men trods alt har vi snuppet næsten maksimalt udbytte af vores kampe.

Taktikken er naturligvis ikke helt spillet ind på holdet, og jeg kan se, at holdet stadig mangler meget i tempo og forståelse for hinanden. Det skal nok komme, og selvom jeg indtager andenpladsen efter 10 kampe i Premier League, så er jeg fortrøstningsfuld overfor, at sæsonen bliver meget bedre.

Schmidt
Førsteholdsspiller

« Svar #11: 04 Jan 2011, 13:40 »

Det ser rigtig godt ud. KIU!

Fernando
Gæst

« Svar #12: 04 Jan 2011, 14:01 »

Se fint ud, Zulue, men synes dine top-bannere er lidt for store, men følger. Smiley

Zulue
Manager

« Svar #13: 04 Jan 2011, 14:51 »

Hej begge to, og tak for kommentarerne. Fernando, jeg synes netop, at det der gør bloggen så lækker er den fine grafik, hvor banneret ikke rigtig kan gøres mindre. Men hvis det irriterer mange, vil jeg da lige tænke over det en ekstra gang. ;-)

Jeg regner med en opdatering i aften!

Zulue
Manager

« Svar #14: 04 Jan 2011, 19:55 »

Nu er sæsonen for alvor kommet i gang. Der er spillet intet mindre end tyve kampe, og jeg synes, at vi gør en fremragende
Bolton (H) 3-0
Manchester United (U) 2-2
Chelsea (H) 3-0
Newcastle (U) 1-1
Aston Villa (H) 2-0
Everton (U) 1-1
Blackpool (U) 3-1
Arsenal (H) 2-1
West Ham (H) 5-0
Stoke (H) 4-1
figur i og med, at det er et forholdsvist nyt hold, og det er svært at få spillet alle de nye – og de mange unge – spillere sammen på så kort tid. Vi ligger placeret på en tredjeplads i ligaen, ikke mange point fra Liverpool på andenpladsen, og hvis man skal tro FM som realistisk, så går der ikke lang tid inden Liverpool er tilbage i midten af tabellen.

Det er stadig Arsenal, der fører tabellen, og Arsene Wengers mandskab ser ud til at cruise stille og roligt i mod første Premier League-sejr i lang tid – de unge spillere er endelig blevet stabile; men jeg er alligevel godt tilfreds med indsatsen indtil videre.

Dette skal ses i lyset af, at vi stadig kun har tabt én enkelt kamp ud af tyve, og vi har altså været på Old Trafford blandt andet. Selvom min bedste angriber Carlos Tevez har været skadet i lang tid, har andre været inde og gøre en fabelagtig figur – blandt andet Super Mario Balotelli, den italienske tre-i-én’er: Problembarn, gal, genial; det er ikke altid han vælger den rigtige løsning til den givne situation, men mod ærkerivalerne fra Manchester United, bragte han os 2 gange i front og blev fortjent kåret til kampens spiller.

Det blev desuden også til en afslagtning af West Ham, hjemme på City of Manchester Stadium på hele 5-0, hvor min tredje angriber i truppen, Emmanuel Adebayor med et hattrick fjernede en lille smule af den tvivl, om han var på vej væk fra klubben – Adebayor har spillet en smuk sæson, og med Tevez fravær, er han nu min topscorer med 11 Premier League-mål indtil videre.

Sider: [1] 2 3 ... 6 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010