home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 428 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Salg af spiller for mere end det han er værd?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Salg af spiller for mere end det han er værd?  (Læst 6513 gange)
hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Salg af spiller for mere end det han er værd?
« : 28 Dec 2010, 13:32 »

Jeg er ved at være en tand irriteret på det at sælge en spiller. Jeg oplever konstant at når jeg tilbyder en spiller til en pris højere end det han er værd, så byder alle de klubber som gerne vil have ham, på det han er værd  Sur Hvis jeg mener at en spiller er 15 mil værd, selvom han er 10 mil værd, og tilbyder det til de andre klubber, så byder klubberne 10 mil på ham  Huh

Nogen ved hvordan man kan sælge en spiller for mere en det han er værd?
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #1: 28 Dec 2010, 13:37 »

Det er klart at når du tilbyder en spiller væk, så er det jo et udtryk for at du gerne vil af med ham. Derfor kan du heller ikke tillade dig at tage overpris for ham.. Hvis du vil have mere for en spiller, så sælg ham mens der er interesse for ham. Så kan du i nogle tilfælde presse prisen lidt op. Men ellers vil det klart være at foretrække at først sælge når nogen byder på ham, for det er der man virkelig kan tillade sig at presse prisen op i et højere niveau.
Logged

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #2: 28 Dec 2010, 13:53 »

Hvis der er mange klubber der har budt, så plejer jeg at forhandle alle buddene samtidigt til den pris jeg gerne vil have, og så skal der nok være nogen der byder hvis den ikke er for høj. Virker for mig.
Logged

Vuelve la ilusión

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #3: 28 Dec 2010, 13:53 »

Jeg kan godt forstå hvad du mener, men når op til 15 forskellige klubber er interreseret i den spiller man sætter til salg, så syntes jeg godt man kan tillade sig at sælge ham for "overpris". Er agf lige pt. og har fået en spiller som Michel (valencia) på fri transfer, han erhar spillet 2 sæsoner for mig og han er nu 13 mil værd, og jeg mener at jeg burde kunne få 17 mil for ham. Er det helt i skoven?
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #4: 28 Dec 2010, 13:56 »

Hvis der er mange klubber der har budt, så plejer jeg at forhandle alle buddene samtidigt til den pris jeg gerne vil have, og så skal der nok være nogen der byder hvis den ikke er for høj. Virker for mig.
Der er bare det at når du tilbyder en spiller til en bestemt pris, så kan man ikke forhandle tilbuddet. Prisen er fastlagt af en selv. Så når jeg tilbyder en spiller til 17 mil, når han er 13 mil værd, irriterer det meget at alle byder 13 mil. Fordi jeg ikke kan forhandle tilbuddet op.
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #5: 28 Dec 2010, 14:23 »

Jeg er ved at være en tand irriteret på det at sælge en spiller. Jeg oplever konstant at når jeg tilbyder en spiller til en pris højere end det han er værd, så byder alle de klubber som gerne vil have ham, på det han er værd  Sur Hvis jeg mener at en spiller er 15 mil værd, selvom han er 10 mil værd, og tilbyder det til de andre klubber, så byder klubberne 10 mil på ham  Huh

Nogen ved hvordan man kan sælge en spiller for mere en det han er værd?

Jeg har det samme problem, transferdelen i FM er bare ikke god nok, ligesom lønsystemet også har en del mangler  Skuffet

Selv når en klub er meget interesseret i en spiller, så er de ikke villige til at give ret meget ekstra for en spiller, end det han er værd, hvilket er lettere belastende, hvis du spørger mig  Ubeslutsom
Logged

bøvle
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #6: 28 Dec 2010, 14:50 »

Især fordi man altid skal byde dobbelt eller tredobbelt så meget for selv at få en spiller, hvis denne ikke er til salg eller lignende Opstemt
Logged

KarelPoborský
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #7: 28 Dec 2010, 14:55 »

Jeg synes faktisk ikke det er så svært igen at få solgt sine spillere til mange penge.
F.eks. købte jeg med Dortmund Jesper Juelsgård i FCK for 20 mio i midten af anden sæson, for at jeg i midten af 3 sæson solgte ham for 60 mio + 50 % af videre salg! Han var ikke engang fast mand, men jeg tilbød ham også ud for 100 mio + 50 %, så det bed nogle klubber på. Det samme gjorde jeg med Sven Bender, hvor jeg også fik 60 mio. Jeg ved ikke hvad jeg gør i forhold til jer andre, men jeg er meget tilfreds med transferdelen.
Logged

Tidligere kendt under navnet "Vestjyde"
Vinder af Champions Freak 2011!

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #8: 28 Dec 2010, 17:52 »

Tja i de to saves jeg har haft igang er det ikke lykkedes mig at sælge spillere til en god pris med Arsenal, der er jeg ofte endt på værdien af spilleren, eller endda under (for at slippe af med lønudgifter)..

Men i mit Lyngby save fik jeg solgt Lasse Rise for 3 gange hans pålydende værdi Smiley det hjælper jo en del i Lyngby hvor der manglede lidt cash..
Logged

hoeven
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #9: 30 Dec 2010, 16:02 »

Det ser ud til at det godt kan lade sig gøre for nogen, jeg har bare ikke været lige så heldig. Har dog fundet ud af, hvis man sætter "accepter tilbud på ... eller højere" funktionen lidt højere end spillerens værdi (2-3m kr), så er der for det meste 1 eller 2 klubber som byder det  Smiley Men har ikke endnu prøvet at en spiller jeg satte til salg blev solgt for meget mere end det han var værd. Øv bøv  Tunge
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #10: 14 Jan 2011, 09:49 »

Men jeg synes stadig at det er forkert hvis man har en god spiller som mange stor klubber er interesseret i og byder på, hvor de kun byder hans værdi selvom han ikke er til salg.. Det bare ikke iorden.. Det er meget svært at sælge spiller dyrt, hvor imod når man skal købe skal man byde meget over værdien..
Synes at det var nemmere at sælge spiller dyre i fm 10
Logged

claus-vest
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #11: 14 Jan 2011, 10:06 »

nogen gange kan det hjælpe at tilbyde dem at betale en del af beløbet over 48 mdr.. Smiley
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #12: 14 Jan 2011, 10:39 »

Har i mit Arsenal save lige solgt en spiller for 50 mio, men jeg hentede ham til klubben på fri transfer 3 mdr. før.
Det er da en fin lille fortjeneste Smiley
Logged

lejones
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #13: 14 Jan 2011, 11:11 »

Har i mit Arsenal save lige solgt en spiller for 50 mio, men jeg hentede ham til klubben på fri transfer 3 mdr. før.
Det er da en fin lille fortjeneste Smiley

Det jo noget andet.. Hans værdi var jo nok omkring de 50 mio..
Men har du en spiller der er 100 mio værdi. Byder de også kun 100, du kan maks hæve 10-20
Mio på sådan en spiller. Men der imod byder du på en spiller der har værdi på 100 mio så skal man nok byde over 200 mio for at få ham.. Synes det ærgerligt man ikke kan tjene noget på spiller og dermed øge klubbens økonomi ved at sælge gode spiller det rent faktisk gør det godt...
Logged

Highbury
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #14: 14 Jan 2011, 11:28 »

Det jo noget andet.. Hans værdi var jo nok omkring de 50 mio..
Men har du en spiller der er 100 mio værdi. Byder de også kun 100, du kan maks hæve 10-20
Mio på sådan en spiller. Men der imod byder du på en spiller der har værdi på 100 mio så skal man nok byde over 200 mio for at få ham.. Synes det ærgerligt man ikke kan tjene noget på spiller og dermed øge klubbens økonomi ved at sælge gode spiller det rent faktisk gør det godt...

Ja det er en skam at man selv skal byde så meget over i forhold til hvad man selv kan få for en spiller. Men tja, den omtalte spiller havde en værdi på 40 mio. da jeg tilbød ham. Så fik 10 mio. mere = 25% af hans værdi oveni Smiley Han havde spillet en kamp, og brugte ham ellers ikke. Men der ryger nok en fløj mere fordi jeg skal ha fjernet nogle lønudgifter samt ha tjent nogle penge ind igen efter et par spillerindkøb.
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010