home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 450 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Spillersøgning og -erfaring
| | | | |-+  Salg af spiller for mere end det han er værd?
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] Udprint
Forfatter Emne: Salg af spiller for mere end det han er værd?  (Læst 6514 gange)
Lausus
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #15: 14 Jan 2011, 11:59 »

De gange hvor man ikke kan få så meget for spilleren er jo netop når man tilbyder ham til andre klubber. Så antyder man jo at man gerne vil af med spilleren, og derfor er det klart at de købende klubber ikke vil byde meget mere end værdien. Hvis du derimod har en spiller der bliver eftertragtet selvom han ikke er til salg og de kommer med et bud før han er blevet tilbudt, så kan du godt forvente at få mere end hans værdi for ham Smiley
Logged

mama99ai
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #16: 14 Jan 2011, 13:19 »

Det var helt sikkert nemmere at få mere for spillerne i FM2010.
Jeg synes dog at det er blevet nemmere i FM2011, efter den nye patch.

I 2010 plejede jeg at sætte mine spillere til not wanted of værdi 0 - det fik klubberne interesserede. Derefter kunne jeg så byde min spillere ud for ca. 1½ gang deres værdi og klubberne bed på.... det er ikke det samme i 2011

Men der må da være en bug man kan udnytte så man kan sælge dem for mere end de er værd
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #17: 14 Jan 2011, 13:27 »

Det var helt sikkert nemmere at få mere for spillerne i FM2010.
Jeg synes dog at det er blevet nemmere i FM2011, efter den nye patch.

I 2010 plejede jeg at sætte mine spillere til not wanted of værdi 0 - det fik klubberne interesserede. Derefter kunne jeg så byde min spillere ud for ca. 1½ gang deres værdi og klubberne bed på.... det er ikke det samme i 2011

Men der må da være en bug man kan udnytte så man kan sælge dem for mere end de er værd
åha! Det er så træls, når de er blevet så gode til at lave spillet, at der ikke er store graverende fejl, som vi kan udnytte Wink

Spillerhandlerne er blevet væsentlig mere realistiske. Spillere, som ikke er transferlistet eller utilfredse skal man give mange penge for, ligesom i virkeligheden, hvor klubber ikke sælger deres stjernespillere for en slik, når de er tilfredse med samarbejdet. Spillere, som er utilfredse eller transferlistet er jo derimod nemme at få ned i pris og lave et scoop. Selvom det er blevet mindre efter de senere patches, så kan det stadigvæk sagtens lade sig gøre at snuppe gode spillere for små beløb.

Det samme gælder selvfølgelig, når du er sælgeren og computeren er køberen. Du vil jo heller ikke lade dine spillere gå for en slik og computeren gider jo ikke at give overpris for en utilfreds eller transferlistet spiller, ligesom du heller ikke gider Smiley
Logged

atuz
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #18: 14 Jan 2011, 15:15 »

åha! Det er så træls, når de er blevet så gode til at lave spillet, at der ikke er store graverende fejl, som vi kan udnytte Wink

Spillerhandlerne er blevet væsentlig mere realistiske. Spillere, som ikke er transferlistet eller utilfredse skal man give mange penge for, ligesom i virkeligheden, hvor klubber ikke sælger deres stjernespillere for en slik, når de er tilfredse med samarbejdet. Spillere, som er utilfredse eller transferlistet er jo derimod nemme at få ned i pris og lave et scoop. Selvom det er blevet mindre efter de senere patches, så kan det stadigvæk sagtens lade sig gøre at snuppe gode spillere for små beløb.

Det samme gælder selvfølgelig, når du er sælgeren og computeren er køberen. Du vil jo heller ikke lade dine spillere gå for en slik og computeren gider jo ikke at give overpris for en utilfreds eller transferlistet spiller, ligesom du heller ikke gider Smiley

Jeg har altså samme problem om det er stjernespillere eller ej. Et eksempel i mit spil - er Celtic - Efrain Juarez er kæmpestjerne på mit hold og spiller godt stort set hver kamp, han var på et tidspunkt fulgt af stort set alle de store klubber(United, City, Valencia og Bayern bare for at nævne nogle af dem). Da der så kom et bud på ham, så var buddet på præcis den værdi han var værd jeg ville gerne have 6-7 millioner mere for ham end han var værd på det tidspunkt, men samtlige klubber der bød på ham sprang fra. Det er det samme hver gang uanset klub, jeg har endnu ikke prøvet at tjene penge på en spiller udover hvad han er værd, mens at mine rivaler spytter nærmest spillere afsted til to-cifrede millionbløb.
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #19: 14 Jan 2011, 15:22 »

Har samme problem. Har endnu ikke prøvet at sælge en spiller for mere end hans værdi...Det er godt nok irreterende når man skal give meget mere for andre spillere. Så skal man helt op på det dobbelte af deres værdi, for at kunne købe dem fri..
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

atuz
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #20: 14 Jan 2011, 15:30 »

Har samme problem. Har endnu ikke prøvet at sælge en spiller for mere end hans værdi...Det er godt nok irreterende når man skal give meget mere for andre spillere. Så skal man helt op på det dobbelte af deres værdi, for at kunne købe dem fri..

Præcis! Man kan rimelig nemt komme i økonomiske problemer
Logged

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #21: 14 Jan 2011, 16:05 »

solgte lige en der var 2.5 mil værd for 15 Opstemt
Logged

patrick J
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #22: 14 Jan 2011, 17:37 »

Hvem?! og SS  hvis det er i orden? Smiley
Logged

Bob Paisley til Alan Kennedy: "They shot the wrong Kennedy back in 1963!"

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #23: 14 Jan 2011, 18:50 »

svensk regen og kan ikke komme med ss nu da jeg lige har lukket det
Logged

søgaard
Gæst
 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #24: 14 Jan 2011, 18:57 »

Nu plejer jeg sjældent at sælge mine stamspillere, men når jeg har solgt spillere, så har det da for det meste været med en lille fortjeneste. Det er ikke i størrelsesordenen +50 mio for en spiller, men 5-10, måske endda 15 mio. over deres værdi, alt efter hvem der er tale om. De første bud på en spiller er sjældent de høje, men hvis man har is i maven, så plejer nogle af klubberne at vende tilbage med et højere bud end de kom med i første omgang.
Logged

snakers
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #25: 14 Jan 2011, 18:57 »

har også gjort det samme med en brasiliansk angriber købt på fri og solgt for ca 30 mil
Logged

JesperMuller
Ynglingespiller
***

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #26: 14 Jan 2011, 19:12 »

tjente godt på Paulo Henrique... Stjerne fra Brazil, fik ham på fri .. solgte ham da han var 30 til 265 mio :-))!!
virkelig lækkert.. Da jeg valgte kun at bruge spillere i 15-24 år.
Logged

Glory, Glory Man United <3 !! Grin
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- We love United, we do,
- Oh, United we love you!

suneaamand
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #27: 22 Jan 2011, 23:50 »

Jeg mener som andre også omtaler, at det i fm10 var alt for urealistisk at sælge spillere for store priser (bl.a. ved at starte med at sætte til salg for 0 kr og så senere tilbyde for overpris) men  jeg mener i den grad, at der er et problem med at sælge spillere til en god pris i fm11.
Jeg har nu spillet i 24 sæsoner med forskellige klubber bl.a. 7 i træk med Aston Villa, og jeg må sige, at jeg synes, at der kommer meget få bud på ens spillere. Især de bedste som i mit tilfælde Young, Agbonlahor, alexis Sanchez, Dzeko, sissoko og mange flere kommer der ingen bud på, selvom stort set alle storklubber på skift er interesseret i dem.. Der sker bare intet!
Min plan var jo at samle en 5-6 super offensive spillere og så måske en enkelt i ny og næ til en god pris, men der sker i stedet det, at jeg bare får flere og flere super spillere, og jeg så i stedet må sælge dem til latterlige priser, da jeg jo så selv skal sætte dem til salg..

Jeg forventer ikke, at jeg bare får 200-300 mio igen og igen for en spiller. Men bare en gang imellem, ville det sgu være  på sin plads, når jeg nu kan se, at der faktisk er flere handler på det niveau - bare ikke med mig som sælger, selv om jeg i det nævnte spil har nogle af de mest eftertragtede spillere.

Logged

mfsjovhat
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #28: 23 Jan 2011, 00:10 »

På netop dette punkt er FM 11 blevet meget mere realistisk i forhold til tidligere versioner. Især i FM10, synes jeg der var en kæmpe tildens til, at spillere blev solgt for fuldstændigt overdrevet høje summer. Der blev ikke taget højde for kontraktlængden, prisniveauet og ikke mindst finanskrisen. Her i FM11 er det blevet sværere, at sælge en spiller for mere end sin grundværdi hvis der er 1 år eller mindre tilbage af spillerens kontrakt. Prisniveauet forløber sig nogenlunde megen til den virkelige verden og der er i den grad også taget højde for den økonomiske krise eller recessionen som vi oplever i øjeblikket.
Alt i alt er jeg meget godt tilfreds med FM11s tranfersystem og dets opgraderinger. Det er forholdsvis nemt at skille sig af med en spiller til en fornuftig pris og det skal også lige nævnes, at man ikke bare kan sælge en spiller med gode stats til en pris, selvom han ikke har spillet en eneste kamp. Hvis en spiller ikke har fået mange minutter i benene er interessen også minimal, denne sekvens var dog også at opleve i tidligere spil.
Logged

Thaurat al Shabab

The_Gerrard
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Salg af spiller for mere end det han er værd?
« Svar #29: 23 Jan 2011, 00:33 »

Jeg synes ikke transferdelen fejler noget som helst. I siger at hvis man selv skal købe en spiller som fx står til 100 mio, så skal man gerne omkring de 200 mio eller mere for at få ham. Hvis man selv vil sælge en spiller som står til 100 mio, så kan man ikke få så meget, NÅR MAN TILBYDER VÆK.

Stor forskel. Man bliver tit tilbudt spillere, og de spillere skal man heller ikke giver mere for en hvad deres værdi er, så der er ingen forskel. I et game jeg har med FCM har Liverpool købt Viktor Fischer for 8 mio + 50% af næste salg, og han stod til 4,25 mio. Det var netop fordi jeg ikke selv tilbød ham væk, men det var derimod Liverpool selv som sendte en forespørgsel, og når der sker, så kan man sagtens få mere en ens spillers værdi.
Logged

Følg med i mit comeback på blog-scenen! http://fmfreaks.dk/index.php?topic=40590.0

Sider: 1 [2] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010