home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 21:32:17 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  2 Brugere, 1257 Gæster Online.

Indlæg: 1132880 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  Best in Class
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Best in Class  (Læst 18269 gange)
Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Best in Class
« : 26 Dec 2010, 23:46 »



The boardroom meeting|1. Juni 2010

Med en hastig og målrettet gang bevæger Niels Thorsborg sig mod direktionsgangene, hvor en række af vigtige personer i klubben venter. Han har netop afsluttet en pressekonference foran den danske presse med nyheden omkring afskedigelsen af Kim Brink og Lars Olsen. Manglende resultater i det sidste halvår hvor man smed mesterskabet ud af hænderne på sig selv og over til FCK, samt manglende salg af profiler for at opretholde en sund økonomien var begrundelsen.

Men der er ingen tid til at se sig tilbage, beslutningen er taget og fremadrettet er der masser af opgaver der skal løses. En ny sportslig ledelse skal dannes, sponsorere skal informeres om de fremtidige planer, mens en plan for den fremtidige økonomi skal diskuteres på mødet.

En lang række af de fineste erhvervsmænd fra Fyn er samlet til bestyrelsesmødet i Odense Sport og Event, hvor bestyrelsesformand Niels Thorsborg tager ordet. Beslutningen om den nye sportslige ledelse har længe været undervejs, og kun de sidste detaljer mangler før man er klar med et tilbud til den eller de kommende personer der skal danne frontfiguren i Odense Boldklub.

Et mere dystert punkt på dagsordnen er den skrantende økonomi i Odense Boldklub. Indtil videre har Niels Thorsborg fra egen lomme ydet økonomisk bidrag til klubben igennem et lån, men det skal fremover erstattes af et banklån. I alt 279 millioner kr. skal hentes for at få klubben op på et niveau der er bare nogenlunde acceptabelt, omend klubben stadig ligger i minus på 20 millioner kr.   

Stolt og med rakt ryg slår Niels Thorsborg dog fast at man skal slå koldt vand i blodet, og ikke tage forhastede beslutninger. Truppen er bred og fyldt med salgsobjekter til mange millioner kr. Men vigtigheden i at få den sportslige ledelse på plads først er indiskutabelt. Tilliden til den kommende sportslige ledelse skal være afgørende for et kommende samarbejde, og det skal være den kommende sportslige ledelses ansvar at tage beslutningen omkring truppen og dens sammensætning. Målet for klubben er forsat to mesterskaber inden 2015, et mål Kim Brink i sin tid fremlagde, og samtidigt et udtryk for at OB ønsker at opnå en position som ”Best in class” i Skandinavien. Både resultatmæssigt, økonomisk og i talentudvikling ønsker OB at være førende i de kommende år.


”Vidste du at – Odense Boldklub blev dannet den 12. Juli 1887, og har i sin 123 år lange levetid vundet det danske mesterskab tre gange (1977, 1982, 1989) og landspokalen fem gange (1983, 1991, 1993, 2002, 2007)”

Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #1: 26 Dec 2010, 23:46 »

Updates:

1# The boardroom meeting
2# Last chance
3# Massacre
4# Tactical analyses, FCM - OB
5# The Academy
6# Clash of the Titans
7# UEFA Euro League, part one
8# Early christmas present
9# UEFA Euro League, part two
10# Dead run in the title race
11# Danish champions
12# Around Europe
13# No faith in reclaiming the championship
14# Squad and tactics
15# OB is like a well-oiled engine



Achievements:

Biggest win home:  6-3 against Brøndby IF (2010)
Biggest win away:  0-5 against Brøndby IF (2010)
Biggest defeat home: - 0-3 against Aston Villa (2010)
Biggest defeat away: - 4-0 against Partizan (2010)
Largest transfer sale:  Peter Utaka, 48.000.000DKK to Birmingham City (2011)
Largest transfer purchases:  Wilfried Niflore, 4.500.000DKK from Litex (2010)


« Seneste Redigering: 18 Jan 2011, 13:15 af Guldbrand » Logged

Thore
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Best in Class
« Svar #2: 26 Dec 2010, 23:49 »

God start  Smiley
Logged

"I'd like to wear a rainbow every day, and tell the world that everything is o.k. But I'll try to carry off a little darkness on my back. Until things are brighter, I'm the Man in Black."

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #3: 27 Dec 2010, 00:54 »

Last chance |23. Juni 2010

Han havde vidst besked i noget tid, og var allerede mentalt forberedt på den nye udfordring. Han er i forvejen en højt elsket og højt respekteret personlighed af alle i klubben - En topprofessionel spiller og en født leder på banen. Igennem en lang og respekteret karriere der strækker sig over lande som Italien, England og Tyskland og hele 108 landskampe er Thomas Helveg indbegræbet af at være succesfuldt. En succes han fremover skal viderefører i OB fra den anden side af kridtstregerne i en position som manager og som ene mand i den nye sportslige ledelse i Odense Sport og Event.

"Sidste chance", sådan startede Helveg sin første tale foran bestyrelsen hvor han  skulle gøre rede for sine forventninger og kommende dispositioner i sædet som manager. Klubben er ekstremt hårdt ramt økonomisk, og kan på sigt ikke forsætte denne forretningsmodel hvis ikke klubben snart overhaler FCK, og får et bid af de mange Champions League penge. Derfor betragter Helveg det som sidste chance for at opnå succes, inden den dårlige økonomi vil tvinge OB til nedjusteringer, salg af profiler og en omlægning af hele forretningsmodellen .

To spillere er dog blevet hentet til klubben trods den økonomiske situation. Unge Casper Sloth er hentet fra AGF som en fremtidens løsning på den centrale midtbane i 4-4-2 systemet, samt franske Wilfried Niflore som er hentet i bulgarske Litex. En boksspiller vis styrker ligger i hovedspillet, og som fremover skal danne par med Utaka i angrebet. En kombination der skal gøre OBs spil mere alsidigt så man fremover både kan udnytte Utakas hurtighed og Niflores hovedspil. 

Mens Helveg har skrevet nye kontrakter med en række af spillerne i OB, så brød forhandlingerne sammen med Johan Absalonsen. Hårde og intense forhandlinger om at nå til enighed om lønnen og få agenthonoraret ned i et acceptabelt niveau blev til sidst accepteret. Til sidst manglede blot en frikøbsklausul som Absalonsen krævede på 15 millioner kr. Uacceptabelt for OB, hvorefter forhandlingerne brød sammen. Dette resulterede i et lynsalg til Middlesbrough til en fantastisk sum af 25 millioner kr. taget hans kontrakt der udløber om syv måneder i mente.


””Vidste du at – Thomas Helveg vandt Champions League med AC Milan i 2003 sammen med sine to danske klubkammerater Jon Dahl Tomasson og Martin Laursen. Ingen af de tre danskere kom på banen i finalen mod Juventus der blev vundet efter straffesparkskonkur rence. Faktisk er Peter Schmeichel den eneste dansker der har vundet Champions League siden oprettelsen i 1993 og samtidigt været på banen. ”



Casper Sloth           -          Wilfried Niflore

Logged

asj89
Gæst
 
Sv: Best in Class
« Svar #4: 27 Dec 2010, 01:10 »

Fint, følger. Har du så været inde at slette Thomas Helveg i editor? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #5: 27 Dec 2010, 08:25 »

Fint, følger. Har du så været inde at slette Thomas Helveg i editor? Smiley

Ja jeg har været inde og slette ham i editoren..   Smiley
Logged

Frederikbjerg
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Best in Class
« Svar #6: 27 Dec 2010, 11:11 »

En rigtig lækker start på bloggen, jeg følger helt sikkert med! Peace

Og held og lykke med at slå FCK i kampen om pokalerne..
Logged

If you can't join them, beat them.


KongFjong
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #7: 27 Dec 2010, 11:37 »

Spændende blog Smiley Kan man få et screenshot af økonomien? Har du ændret/tilføjet lånet i editoren, eller har klubben så dårlig en økonomi fra start?

Fed ting med "Vidste du..." nederst i dine updates Opstemt
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #8: 27 Dec 2010, 11:43 »

En rigtig lækker start på bloggen, jeg følger helt sikkert med! Peace

Og held og lykke med at slå FCK i kampen om pokalerne..
Mange tak. Er glad for at have dig med som læser.

Spændende blog Smiley Kan man få et screenshot af økonomien? Har du ændret/tilføjet lånet i editoren, eller har klubben så dårlig en økonomi fra start?

Fed ting med "Vidste du..." nederst i dine updates Opstemt
Lånet/Økonomien er der ikke pillet ved i editoren. Det eneste jeg har ændret i editoren er at fjerne Thomas Helveg. Så ja, økonomien er virkelig dårlig fra starten, hvilket selvfølgelig blot gør udfordringen sjovere med OB.




EDIT: Iøvrigt ville det være fedt med lidt hjælp fra jer brugere omkring "Vidste du at -". Så hvis I har lidt lækker info omkring jeres favorithold (danske hold, eller hold jeg møder i europæisk regi), så skriv en PB til mig, og så vil jeg måske benytte mig af det på et tidspunkt. Det kan være alt lige fra tidligere resultater, historien om klubben, en enkelt spiller, stadionet, fansene etc. Alt vil blive taget imod med kyshånd, og så vil jeg sortere i det, og anvende det som jeg mener passer ind i bloggen.

På forhånd tak.
« Seneste Redigering: 27 Dec 2010, 11:47 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #9: 27 Dec 2010, 14:31 »

Massacre|8. August 2010

Med en knyttet næve, et bredt smil og stoltheden lysende ud af ham kunne Thomas Helveg lykkeønske sine spillere. Sejren var ikke et mål for lille, men var velfortjent efter den toppræstation spillerne havde udvist fra første fløjt. Allerede efter 35 minutter var massakren fuldendt med scoringer fra Niflore, Caca, Utaka x2, og Anders Møller Christensen. Fem-nul stod der på måltavlen, og på lægterne var der for længst udbrudt pibekoncert mod egne spillere. Præstationen som var leveret fra Brøndbys spillere var pinlig, men blev overskygget af den dominerende
rolle OB havde spillet igennem hele kampen. Tre scoringer inden for de første ti minutter havde smadret alt moral som Brøndby havde opbygget efter deres to sejre i træk. Klasseforskellen mellem de to hold blev bekræftet mellem de to titelaspiranter, hvor OB tegner sig som den klart største trussel til FCK i superligaen.

Men ikke kun Brøndby har fået ørerne i klemme i OBs sprudlende offensiv. Esbjerg og Silkeborg led to beskedne nederlag inden FC Nordsjælland blev sendt hjem til whiskybæltet og de tilhørende luksusvillaer med et nederlag på tre-nul.

Også i Euro League marchere OB mod gruppespillet med to klare sejre over Spartak ZV fra Serbien. To-nul på udebane, samt tre-nul hjemme sikre OB videre til næste runde hvor israelske M. Tel-Aviv venter over to opgør. OB er som det seedet hold favoritter i de opgør.
 

”Vidste du at –FK Spartak Zlatibor Voda som er klubbens fulde navn er en serbisk fusionsklub der blev dannet i udgangen af 2008 da den ene part, FK Zlatibor rykkede op i landets bedste række. Allerede i deres første sæson i landets bedste række opnåede klubben en flot fjerdeplads"


Logged

Ninja777
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Best in Class
« Svar #10: 27 Dec 2010, 14:40 »

Ser jo godt ud ! Smiley Et ss af taktikken ? Smiley
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #11: 27 Dec 2010, 14:57 »

Ser jo godt ud ! Smiley Et ss af taktikken ? Smiley
Der er nu ikke så meget at se, andet end at jeg spiller med en klassisk 4-4-2 og skifter taktik alt efter modstander. Derudover kører jeg med stor rotation for hele tiden at holde mine spillere friske og i i kampform, og så køre jeg eller bare efter de to guides/artikler som jeg selv har lavet, og linket til.


Taktiske Teorier:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26428.0

At holde sin taktik succesfuldt:
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=29014.0
« Seneste Redigering: 27 Dec 2010, 15:17 af Guldbrand » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #12: 28 Dec 2010, 11:49 »

Tactical analyses, FCM - OB|15. August 2010
Odds: FCM 2.25, Uafgjort 3.20, OB 2.75


Pre-Match:
Ud fra dagens odds og mine taktiske teorier, så er mine indstillinger til kampen valgt som ”flydende” og ”kontra”. Dette giver også god mening hvis man vælger at se på FC Midtjyllands line-up, med Sylvester Igboun på toppen vis hurtighed og acceleration vil være en stor trussel mod mit forsvar. Derfor passer en lidt mere defensiv linje meget godt til dagens kamp. Da det samtidigt forventes at FC Midtjylland vil lægge et pres på mit hold, vil den flydende spillestil hjælpe til at mine offensive spillere også vil bidrage i det defensive, samt at mine defensive orienterede spillere også skal være med til at presse FCM når vi har bolden.
 
20 min.
Stillingen på dette tidspunkt er et-nul til mig, efter en flot scoring fra Utaka med assists fra Andreas Johansson. Men da jeg er mere fokuseret på min modstander end på mit eget spil, har jeg valgt at hoppe forbi målet, og gå direkte til en af deres chancer der tydelig indikere at midtjyderne satser på spil igennem midten, hvorfor den defensive linje passer godt til kampen. På nedenstående billede ser man hvordan både Izunna Uzochukwu og Mikkel Thygesen vælger en dyb bold fremfor at spille bredt til en fremstormende Brian Priske. Dette var blot et udpluk af nogle af deres chancer, som alle foregår igennem midten. Chancen her ender dog med en flot redning fra Roy Carrol.



34 min.
FC Midtjylland får her udlignet efter at Anders Møller Christensen ikke får clearet bolden godt nok. Igen ses det tydeligt hvordan midtjylland satser på bolde igennem midten, da Salami sætter angrebet i gang. Jesper Juelsgaard er ellers helt fri på venstrekanten, og klar til at modtage bolden. På dette tidspunkt i kampen er jeg skiftet over til en kontrollerende taktik efter flere halvhjertede forsøg fra kanterne fra midtjydernes side. En fejl fra min side at skifte taktik, da FCM ikke udgjorde nogen reel trussel fra kanterne, men i stedet får de mere plads bag forsvaret som her bliver udnyttet af Igboun til et-et. To minutter senere øger Anders Møller Christensen dog til to-et efter et hjørnespark.



74. min
Stillingen er på dette tidspunkt tre-et til mig, efter at Peter Utaka udnyttede en friløber direkte mod målet i det 55. Minut. Her små 20 minutter senere er FCM skiftet over til en anden taktik hvor de forsøger at udnytte Frank Kristensen som blev skiftet ind ved halvleg. Borring modtager bolden i venstre side, og i stedet for at spille bolden til Salami som er fri på den centrale midtbane, forsøger han at udfordre Espen Ruud og sende en bold på tværs. Heldigvis kommer Anders Møller Christensen tilbage og blokere for indlæget der går til hjørnespark. Igen er dette blot et udpluk fra flere af deres angreb der for det meste sker over kanterne, hvilket har fået mig til at skifte over til en kontrollerende taktik, for at øge afstanden mellem målet og deres angribere som skal modtage indlægget. Det giver mere plads til deres fløje, men det kræver mere af deres angribere og deres løb uden bold.



After match:
Vi vinder tre-et til stor tilfredshed i en kamp hvor det lykkedes os at lukke af for angrebene igennem midten, og senere hen at skifte over til en mere kontrollerende spillestil for at afværge angreb fra kanterne, da FC Midtjylland forsøgte at udnytte indlæg ind til Frank Kristensen. FC Midtjyllands ene mål faldt efter en dum beslutning fra min side, da jeg blev nervøs over antallet af angreb over kanterne i 1. Halvleg. Men set i bakspejlet burde jeg have været mere afventede, da de på det tidspunkt ikke havde nogen reel trussel i hovedspillet andet end Ken Fagerberg som er dårligere end mine centrale forsvarsspillere, samt Borring som så skal komme ind i feltet helt ude fra kanten. Deres største trussel på dette tidspunkt var stadig Igboun, og det var en fejl at fjerne fokus fra ham på dette tidspunkt i kampen, og tillade ham mere plads til sine farlige løb i dybden.


”Vidste du at – Peter Utaka blev købt i den belgiske 2. Division for bare 2.3 millioner kr. efter en sæson der bød på 22 mål i 34 kampe for Antwerp. Siden da er det blevet til 30 scoringer for OB i 60 kampe, og hans anslået salgsværdi er i dag over de 30 millioner kr. Antwerp skal dog have 15% af Peter Utakas næste skifte


Logged

N17
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Best in Class
« Svar #13: 28 Dec 2010, 14:58 »

Ser rigtig godt ud, men virker malplaceret med engelske overskrifter, når du er et dansk hold Smiley
Logged

TOTTENHAM HOTSPUR FC
Hadet af mange - elsket af få

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Best in Class
« Svar #14: 28 Dec 2010, 16:59 »

Ser rigtig godt ud, men virker malplaceret med engelske overskrifter, når du er et dansk hold Smiley

Det kan du selvfølgelig have ret i. syntes bare de engelske overskrifter giver lidt ekstra til bloggen end en normal dansk overskrift. Men jeg vil tage det til mig og vil overveje det..   Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010