home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 498 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  Kategori: Blogs fra de ældre udgaver
| | | |-+  #17 Oldschool
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: #17 Oldschool  (Læst 13456 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
#17 Oldschool
« : 22 Dec 2010, 10:41 »


« Seneste Redigering: 19 Sep 2011, 20:40 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #1: 22 Dec 2010, 11:02 »



•intro•
Endelig lykkedes det for mig at få skaffet Football Manager 2006 - igen, efter den gamle CD gik lidt meget i stykker. Og nu hvor de nyeste udgaver af FM siger mig mindre og mindre, så vil jeg træde mig selv i fodsporene, og starte i en af de gamle versioner. Sidste år blev det til en, for mig, underholdende FM 08 blog, og det vil jeg se om jeg kan gøre endnu engang.

Denne gang er der dog som sagt tale om en lidt ældre udgave. En udgave jeg ikke har slået mine store folder i særlig meget. Der er altså tale om en version uden 3D, oldschool skins, og dengang hvor David Beckham var holdkammerat med Gravesen i Madrid. En tid som jeg glæder mig meget til at opleve igen!

Så hvis du er frisk på et nostalgisk eventyr tilbaget i historiebøgerne, så syntes jeg da, at du skal hoppe med på vognen, og følge lidt med i hvad der foregår i denne blog. Jeg ser i hvert fald frem til at mærke nostalgiens sus!

Glædelig jul!
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #2: 23 Dec 2010, 16:47 »



•velkommen til sydtyskland•
Så fandt jeg endelig frem til klubben som jeg skal have mit første eventyr med i FM 06. Valget faldt på den tyske 2. Bundesliga klub Greuther Fürth. Klubben ligger per dags dato inde med en enkelt dansker på holdkortet, nemlig Hans Henrik Andreasen, den nuværende OB spiller.

Penge er der ikke mange af i denne sydtyske klub, som ligger i Bayern. Balancen ligger på små 19 millioner kroner, hvoraf 180.000,- er til spillerindkøb. Lønbudgettet er også allerede overskredet med over 200.000 kroner. Det skal der rettes op på hurtigst muligt.
Der er heller ikke noget at råbe hurra for hvis man ser på spillermaterialet. Den mest værdifulde spiller er vores garvet målmand, Borut Mavric, som har en værdi på hele 8,25 millioner kroner.

Under navnet Greuther Fürth har klubben aldrig nogensinde spillet i Bundesligaen. De har været tæt på en enkelt gang, men der blev de desværre slået på målstregen af Cottbus. Kampene bliver afviklet på Playmobil-Stadion, som kan kapere godt og vel 15.500 mennesker.

Og så har Fürth forresten et drabeligt hadeforhold til klubben Nürnberg. Grunden skulle eftersigende være, at en stjernespiller fra holdet engang giftede sig med en pige fra netop Nürnberg, og herefter skiftede hold. Så at slå dem en dag er et højt mål på listen!

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #3: 23 Dec 2010, 19:25 »



•sommeren er forbi•
To måneder er nu gået i det sydtyske, og det er sku med blandede følelser. I ligaen har vi sku ikke gjort det særlig godt. En sejr ud af tre kampe er egentlig ikke acceptabelt, når man ikke vil spille i bunden.


mehmet akgün leje
sebastian stachnik leje
hannes egebrand leje
assani lukimya leje
dong fangzhuo 13mio

juri judt 15mio


Vi lagde ud med at tabe to kampe i træk, begge med cifrene 1-2. I turneringskampen efter begyndte det endelig at ligne noget, da vi ude mod Dresden vandt med 2-0.
I den tyske pokalturnering er vi allerede indtrådt, og i den første runde skulle vi møde Regional Syd holdet Regensburg. Det blev en sværere kamp end jeg lige havde forudset, og efter 0-0 i både den ordinære og den forlængede spilletid, så skulle det hele afgøres ved hjælp af straffespark. Her viste vi os som de store, og endte med at vinde 3-2.

På transfermarkedet har jeg primært lejet spillere. Hele fire stykker er det blevet til, hvor en enkelt går direkte ind i startopstillingen. Jeg har også købt en enkelt, men han tiltræder først i klubben om to år. Der er tale om den kinesiske United angriber Dong Fangzhuo som er blevet købt for 13 millioner kroner.

De mange millioner er kommet til rådighed efter jeg solgte forsvarstalentet Juri Judt. Efter mange klubbers interesse valgte Unterhaching at smide 15 millioner kroner på bordet, og der tøvede jeg ikke med at acceptere.

Nu står efteråret for skud, og ved juletid ligger vi forhåbentlig ikke lavere end midten af tabellen.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #4: 23 Dec 2010, 21:58 »



•1. januar '06•
Så er jeg nået til den 1. januar 2006, og det har sku ikke været kønt her i kære Greuther Fürth. Vi har mildest talt spillet som røv og nøgler, og ligger kun lige akkurat over nedrykningsstregen med et enkelt point. 4 sejre, 3 uafgjorte, og ellers 10 nederlag har vi høstet i dette fanfabelagtige dårlige efterår.

I slutningen af oktober måned ramte vi ellers en fornuftig stime, da vi lagde ud med at slå Unterhaching med 2-1. I runden efter tog vi hjemme på Playmobile-Stadion imod Braunschweig, og de fik sku samme tur som Unterhaching. Endnu engang 2-1, og yderligere 3 point ind på kontoen.
I runden efter fik vi en ordentlig snitter på 4-0, men så vandt vi ellers den tredje kamp ud af fire mulige, da Siegen kom på besøg. Christian Timm og Hans Henrik Andreasen var mændende bag de to kasser der faldt i opgøret, og dermed havde vi skaffet 9 point ud af 12 mulige.

Herefter fulgte der så en nedtur som stod på til og med efterårets sidste kamp. Fem kampe som ialt kun kastede et enkelt point af sig, da vi hev et 1-1 resultat med fra kampen mod Ahlen.

Efter en halv sæson, så er vi det hold som har scoret næstfærrest mål i hele 2. Bundesligaen. Vi bliver kun lige slået af et enkelt mål af Duisburg som kun har lavet 13 af slagsen.
Defensivt er der fire øvrige hold som har lukket flere kasser ind end os, men det stadig ikke noget at prale af. 25 er gået ind på den rutineret goalkeeper, og han skal snart fatte de rigtige handsker, hvis han vil have en chance på kassen i det nye år.

Overraskende nok, så er bestyrelsen dog tilfredse med mine evner som manager. Mon ikke de har været fraværende det meste af tiden, eller blot snork sover i  timen, hvis de syntes det er acceptabelt. Det gør jeg i hvert fald ikke..

Logged


Bendtner_23
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #4 Oldschool
« Svar #5: 23 Dec 2010, 22:02 »

Selvom jeg ikke har kommenteret endnu, så læser jeg med og er vild med dit layout og grafik Thumbs Up
Logged

When I get sad, I stop being sad and be awesome instead

chackpercom
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: #4 Oldschool
« Svar #6: 23 Dec 2010, 22:20 »

Vil også lige sige at jeg følger med, men kommentere ikke så meget Smiley

men RIGTIG godt forsæt endelig det flotte arbejde
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: #4 Oldschool
« Svar #7: 23 Dec 2010, 23:06 »

Selvom jeg ikke har kommenteret endnu, så læser jeg med og er vild med dit layout og grafik Thumbs Up
Tusind tak BB 88 Wink

Vil også lige sige at jeg følger med, men kommentere ikke så meget Smiley

men RIGTIG godt forsæt endelig det flotte arbejde

Mange tak skal du ha' chackpercom  Wink
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #8: 24 Dec 2010, 00:30 »



•lykkeposen•
Man kan sku ikke sige andet end at vi er kommet svineheldige ind i år 2006. Indtil videre har vi nemlig kun tabt en eneste kamp ud af 6 forsøg. Det ser pt. meget lysere ud i Greuther Fürth i forhold til hvad det gjorde for få måneder siden.

Den 29. januar tog vi hul på forårssæsonen da vi hjemme tog imod Karlsruhe. Efter små 18 minutter kommer gæsterne i front, men dybt inde i dommerens overtid er det lejesvenden Sebastian Stachnik som dukker op, og bringer os på måltavlen. Dermed sikre den unge gut os et vigtigt point.
Runden efter er heldet endnu engang med os, da vi gæster Saarbrücken, som forresten slog os ud af pokalturneringens anden runde i efteråret. Denne gang slap vi dog med et enkelt point. Efter at være kommet bagud med 1-0 et kvarter før tid, så headede danske Hans Henrik Andreasen os tilbage i opgøret 2 minutter før tid. Stillingen blev 1-1, og dermed kunne vi sikre os endnu et point til kontoen.

Herefter var det bundholdet Dresden som stod for skud. Og for tredje kamp i træk skulle heldet styrte ned over os. Vi starter med at komme foran 1-0 efter en lille halv time. Kort efter pausen får Dresden udlignet på et straffespark, men den danske midtbanegeneral H.H.A. får hurtigt forøget til 2-1. Inde i dommerens overtid formår mit forsvar så endnu engang at lave et straffespark, og det er samme skytte som skal eksekvere. Han banker dog bolden lige i handskerne på Borut Mavric, og dermed får vi forårets første fuldtræffer.

I fjerde runde af forårets lykkepose slipper heldet dog op, og vi må tage fra Duisburg med et 0-1 nederlag i bagagen. Men, tilgengæld formår vi i de to seneste kampe af skrabe 6 point sammen ud af 6 mulige. Og det er endda mod topholdene Kaiserslautern og Rostock (3. og 1.)
Med en overtidsscoring lagde vi Kaiserslautern ned med 2-1 hjemme på eget græs, og fem minutter før tid scorede Engin Kalender kampens eneste mål, og sikrede os en 1-0 sejr ude mod Rostock.

En forårssæson der tegner godt..

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #9: 24 Dec 2010, 01:52 »



•højt at flyve•
Så stoppede legen sku. Bestyrelsen ville ikke lade mig fortsætte i sædet som manager for Greuther Fürth, efter jeg havde tabt 4 ud af de seneste 5 kampe. Vi lå ellers fortsat over nedrykningsstregen, og der var kun 5 points forspring op til 9. pladsen som Saarbrücken sad på.

Nå men, til hest.. Der er ikke rigtig noget at gøre. Det var nederlaget på 2-0 til fjerdepladsen Aue som fik glasset til at flyde over. Noget jeg egentlig er ærget over, da jeg tror jeg godt kunne have klaret opgaven, og være blevet oppe i 2. Bundesligaen.
Men her den 16. April 2006 står jeg så uden noget job. Jeg vil straks gå igang med at lede efter en ny arbejdsgiver. Jeg har allerede smidt en ansøgning til et par klubber, men når en ansøgning til engelske Tranmere i Coca Cola League One bliver afvist, så har jeg ikke det store håb. Men lad os nu se. Det kan jo være de bare var kræsne.

Jeg vil i hvert fald smutte på ferie indtil der dukker noget nyt op i indbakken. Vi ses når mailen tikker ind!


Logged


nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: #6 Oldschool
« Svar #10: 24 Dec 2010, 02:18 »

Nice med en blog fra 06, som er et af mine favorit spil - kunne være jeg selv skulle finde det frem Smiley
Synd med fyringen, men mon ikke der kommer en ny udfordring til dig.
Logged

FCK

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #11: 24 Dec 2010, 02:29 »



•the eagles•
Der skulle gå lidt over en måned før jeg fik tilbudt et nyt job.
Og det var godt nok ikke et hvilket som helst job. Selveste Crystal Palace syntes, at jeg var kvalificeret nok til at overtage roret i den fremadstormende engelske klub.
Det er per dags dato den 31. Maj, og Crystal Palace fik en femteplads i den netop afsluttet Coca Cola Championship, hvilket gav dem adgang til play-off kampene. I semifinalen skulle de møde altid hårdarbejdende Millwall. Hjemme spillede man 2-2, hvorefter man ude fik sig en lille 1-0 sejr, hvilket sendte The Eagles i play-off finalen.

Her skulle man møde Ipswich, som endte nummer 6 i ligaen. Og med et mål i hver halvleg, ja, så sikrede de sig sku en oprykning til den bedste engelske liga; Premier League. Og spørg mig ikke hvorfor, men de valgte nu engang at fyre deres manager. En oprykning til Premier League var åbenbart ikke nok. Så hvad jeg skal gøre for at beholde jobbet, det kan kun bestyrelsen vide. Jeg er i hvert fald klar til at prøve et oprykker hold i verdens bedste liga. En opgave jeg aldrig har prøvet før.

Angående finanserne, så har jeg fået lidt over 40 millioner kroner i transferbudgettet, og 1,1 million kroner i lønbudgettet. Men klubben ser ikke ud til at have den stærkeste økonomi, så mon ikke jeg skal være lidt rolig med pengesedlerne. I hvert fald indtil der kommer indtægt ind fra Premier League. Og mon ikke der gør det.

Målet for 2006/2007 sæsonen må selvfølgelig være, at blive oppe i endnu en sæson. En opgave jeg glæder mig til at starte på!
« Seneste Redigering: 01 Jan 2011, 01:47 af Erzael » Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #12: 25 Dec 2010, 12:23 »



•der må købes•
Så er de første sommermåneder overstået, og jeg syntes lige, at jeg ville give et indblik i hvad jeg har foretaget mig på transfermarkedet indtil videre. Først blev højrebacken Steve Finnan hentet på en fri transfer fra Liverpool. Han spiller efterhånden i sit efterår, men det skal stadig ikke forhindre ham i at gå direkte ind i startopstillingen.

Det næste jeg skulle have mig var en offensiv venstrekant. Der var vi meget tyndt besat, så jeg skulle finde mig en kanon spiller, hvilket jeg selv syntes jeg har gjort. Franskmanden Olivier Kapo blev hentet ind fra den spanske klub Levante. Kapo kostede hele 32 millioner kroner, men det er sku acceptabelt med de stats.

Herefter var det målmandsposten jeg ville have udskiftet. Her fandt jeg hurtigt Scott Carson da jeg kiggede lidt på det engelske landshold. Carson var bare reserve i Liverpool, så der skulle kun 17 millioner kroner til at få dem på andre tanker end at beholde ham.
I slutningen af august fik jeg så de to sidste handler på plads. Først kom den brasilianske defensive midtbanespiller, Anderson Silva. Selvom han kom fra Everton, så havde han desværre aldrig optrådt i Premier League. Men den erfaring kunne han så få i Crystal Palace. Han blev forresten hentet for 15 millioner kroner.

Den sidste spiller jeg hentede ind i dette vindue var forsvarstalentet Liam Ridgewell. Jeg havde først øje på Anton Ferdinand, men han ønskede ikke at skifte. Det gjorde Ridgewell tilgengæld, så der blev sendt 16 millioner kroner afsted til Aston Villa for den unge englænder. Modsat Anderson Silva, så har Ridgewell allerede spillet mange kampe i Premier League, så han burde være en stabil reserve i den bagerste kæde.

Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #13: 27 Dec 2010, 00:06 »



•årsskiftet ´07•
Det kan sku godt være at vi helt tilbage i FM 2006, hvor taktikdelen eftersigende skulle være det rene barnemad.
Men efter min mening er det f.eks. hundrede gange nemmere at vinde i FM 08 end denne forgænger. Hold da op hvor det bare kører dårligt for The Eagles.

Nu ved jeg godt at vi selvfølgelig er oprykkere, men altså.. Her ved årsskiftet ligger vi sidst i Premier League, nemlig på en 20. plads. Vi har vundet fire kampe, spillet fire uafgjorte, og tabt hele 14 af slagsen.
Den spiller som her i efteråret har haft den bedste udvikling må være    Anderson Silva, den defensive midtbanespiller. Han blev hentet for sølle 15 millioner kroner, og her et halvt år efter har hans værdi rundet 29 millioner kroner. Han har spillet 17 ud af ligaens 20 kampe, hvilket nok er grunden for den formidable udvikling.

I december måned kom vi ellers en i fornem stime af vundne kampe. Først blev Manchester United slået med 2-1 hjemme på Old Trafford den 11. december. I runden efter stod Sheffield United for skud, og her formåede vi at holde clean sheet, og vinde 2-0.
For tredje runde i træk fik endnu engang fuldt udbytte, da West Ham blev nedlagt med en 1-0 resultat. De to sidste kampe i december til hhv. Chelsea og Bolton blev desværre tabt med 0-3 og 0-1.

Dog har vi trådt ind i 2007 med en sejr over Tottenham på White Hart Lane med en festlig 4-3 sejr. Hovedmanden bag denne målfest var Sándor Torghelle, som med et vaskeægte hattrick var en stor hjælp til at skaffe de 3 point.

Nu skal vi have januar måned overstået, og om der kommer til at ske nogle transfers, det er ikke til at sige endnu.




• • •
Logged


Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Oldschool
« Svar #14: 27 Dec 2010, 02:01 »



•redningsmanden?•
Så blev vinter-transfervinduet overstået, og det endte rigtig lykkeligt for Crystal Palace. Det lykkedes nemlig at finde ham som ligner The Eagles' redningsmand, og som skal sikre dem overlevelse i Premier League.
Alderen er blot 22 år, og nationaliteten er fransk. Navnet er Flortent Sinama-Pongolle. Noget som måske siger jer garvede FM gamere noget.

Pongolle har fået en fantastisk start her i Crystal Palace. Efter at være kommet fra Liverpool for 39 millioner kroner har han godt nok banket kasser ind på stribe. 6 kampe har han fået indtil videre, hvor han har scoret intet mindre end 9 mål. 6 af målene kommer bl.a. fra 2 gange hattrick.

Hvis vi lige kigger bort fra Pongolle et par sekunder, så skal det også lige nævnes, at italieneren Giuseppe Rossi er blevet hentet ind for 26 millioner kroner. Han ankommer fra Manchester United, hvor han rendte rundt og hyggede sig på reserveholdet. Nu skal vi se om han kan slå igennem i Crystal Palace.

Men alt i alt er januar gået meget bedre end forventet. Vi lagde ud med at slå Leicester med 2-1 i FA Cuppens 3. runde. Det var bl.a. Pongolles debutkamp, hvor han også scorede.
Den næste kamp som der skulle afvikles var ligakampen mod Blackburn. Her bliver Pongolle man of the match med et hattrick, som sikrer os en 3-2 sejr. Desværre kunne vi ikke holde den kørende mod Everton, som med et mål kort før tid slog os med 1-0 hjemme på Selhurst Park.

Herefter var det endnu engang tid til at spille FA Cup. Vi havde været heldige at trække Watford fra Coca Cola Championship. Det blev en overkommelig opgave som vi kunne trække os sejrsrigt ud af med 2-0.
De to seneste kampe der er blevet spillet har begge være Premier League kampe. Først mødte vi Aston Villa på Villa Park, og selvom vi kom foran 1-0, så var Villa hurtige til at svare igen, og inden en halv time stod den 3-1 til værterne. Men, Pongolle skulle med to kasser i anden halvleg sikre sig sit andet hattrick, og klubben et enkelt point.

Den sidste kamp der er blevet overstået var mod Manchester City. Her var vi heldige at både Pongolle og Torghelle var i topform, da de begge scorede to kasser hver. Og med endnu et mål fra Kapos fod, så endte vi med at vinde hele 5-2.
Et par fantastiske kampe fra vores side har nu bragt os tilbage i bundkampen, og vi ligger pt. nummer 19, med kun 2 point op til Wolves, som ligger nummer 16. Ikke meget skiller os ad.




• • •
« Seneste Redigering: 27 Dec 2010, 03:54 af Erzael » Logged


Sider: [1] 2 3 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010