Transfers:
Baheng er hentet ind som den hurtige angriber der skal fodres med pasninger, og løbe fra forsvaret. Angrebet var i forvejen ikke ret godt besat, men med Baheng er en stjernespiller ankommet. Det mener i hvert fald mine spejdere og min assistent manager. Baheng viste sin farlighed ved at score en enkelt gang i venskabskampen mod skotske Dunfermline, der endte med Wimbledon sejr 2-1. Der er store forventninger til Baheng i år. Baheng har tidligere spillet i Newcastle og Le Havre, hvor det dog ikke blev til nogen kampe på senior niveau.
Dixon er hentet ind som Baheng's angrebs partner, og skal fungere som hans modsætning. Hvor Baheng ikke er stærk i hovedspillet, er Dixon det. Dixon skal vinde hovedstøds duellerne, og enten score eller heade bolden videre til en medspiller. Med tilgangen af Dixon, har Wimbledon fået et rigtig giftigt angreb der burde kunne begå sig særdeles godt i Conference League National. Dixon har tidligere spillet fodbold i West Ham og Tottenham, men fik ingen senior kampe der.
Den unge afrikaner fra Benin, er tiltænkt en rolle som "skraldemand" på midtbanen, det vil sige det er ham der skal vinde boldene og sende dem videre ud på kanterne eller som en stikning frem mod angriberne. Biaou, der tidligere har spillet i Caen i Frankrig, kommer højt anbefalet fra spejderne, og ser ud til at blive en god mand sæsonen igennem. Med Biaou er midtbanen godt besat og holdet er begyndt at ligne noget.
Jorrin John (ikke at forveksle med Joltin' Joe i sangen Mrs. Robinson), er købt for 80,000 kroner i Leicester. Han er tiltænkt en rolle på højrefløjen, hvor han vil få fast spilletid. Med sine kun 19 år, er hans stats ikke de mest prangende, men mine scouts rater ham utrolig højt. Hans største force er hans hurtighed, kreativitet og fitness, så derfor forventes det at han kan udfordre modstandernes backs og ligge et par gode bolde ind til de fremstormende spillere. John startede fint med at ligge op til to mål i Wimbledons sejr på 5-0 over East Thurrock i en træningskamp.
Long er hentet til den anden fløj, det vil sige venstre-siden, hvor han er hentet for 112,000 kroner hos liga-rivalerne Stevenage. Long er ligesom John god til at udfordre sin direkte modstander, hvorfor jeg forventer der vil komme en del chancer ud af det. Med John og Long på hver sin fløj ser holdet nu rigtig fint ud, og vi har forudsætningerne for at få scoret nogle mål og overleve i rækken, hvilket er målet.
Sidste mand ind i denne omgang er den ungarske målmand, Tamas Floszmann, der er kommet til på en leje-aftale fra Oldham, der er Wimbledon's nye samarbejdsklub. Wimbledon betaler derfor intet til hans løn. Floszmann skal konkurrere med Seb Brown om målmands-posten og begge to vil få chance i venskabskampene, hvorefter det vil blive vurderet hvem der skal vogte buret som førstevalg når sæsonen begynder.
Taktikken:
Vi stiller op i en forholdsvis normal 4-4-2, med fremskudte wings. Startende i mål er det enten Brown eller Floszmann der vil stå og skal forhindre boldene i at gå ind. Forsvaret er fladt, og med ganske enkelte instrukser, da det her jo ikke er La Liga eller Serie A, så alt skal bare holdes så nemt som muligt.
Midtbanen består af Moore og Biaou centralt, hvor Biaou skal hjælpe til defensivt og rydde op mens Moore skal kickstarte vores angreb med bolde til fløjene og angriberne. Jeg ser frem til samarbejdet mellem de to, hvilket jeg mener kan gå hen og blive rigtig godt.
Oppe foran har vi Baheng og Dixon som jeg har beskrevet tidligere. Baheng er den hurtige der skal have bolden i fødderne og løbe fra forsvaret, mens Dixon skal tage hovedstøds-duellerne og skabe chancer for sine medspillere. Eller heade bolden ind selvfølgelig.
Alt i alt er det et rigtig spændende hold det her, og jeg glæder mig til sæson starten. Det skal blive spændende at se om vi kan overleve i rækken eller om vi kan over-præstere og ende i midten.
Næste update omhandler sæson-opstarten og trænings-kampene.
PS: Jeg undskylder for MK Dons logoet i midten af billedet, men desværre var AFC Wimbledon logoet ikke til at finde. Det bliver en engangs forséelse, I promise.