home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
06 Jan 2025, 20:57 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
06 Jan 2025, 19:25 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
06 Jan 2025, 12:34 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
06 Jan 2025, 11:47 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23487
  0 Brugere, 1110 Gæster Online.

Nyeste Bruger: tataraagadevanaha
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The Crazy Gang - A Wimbledon Love Story
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: The Crazy Gang - A Wimbledon Love Story  (Læst 3520 gange)
Gungner
Gæst

The Crazy Gang - A Wimbledon Love Story
« : 17 Dec 2010, 20:58 »

AFC Wimbledon er en engelsk professionel fodbold klub, der både er tilknyttet fodbold-forbundende i London og Surrey. Klubben er baseret i Kingsmeadow, Kingston upon Thames og tager sit navn fra, og har rødder i den gamle Wimbledon FC klub. Klubben spiller i sæsonen 2010/2011 i Conference League National, den femte bedste række i England.

Klubben blev stiftet i 2002 efter Wimbledon FC kom i økonomisk uføre, gik fallit, blev tvangsnedrykket, flyttede til Milton Keynes, en ny by i Buckinghamshire og skiftede navn til Milton Keynes Dons. Efter alt dette, følte en stor gruppe inkarnerede fans at den originale Wimbledon klub ikke længere representerede Wimbledons ånd og tradition og skiftede deres medlemskab ud med den ny-oprettede AFC Wimbledon.

Da AFC Wimbledon blev oprettet, fik de plads i The Combined Counties League, og har siden hen formået at spille sig til oprykning fire gange på bare syv år, og spillede 78 kampe uden nederlag, hvilket idag er rekord for engelsk senior fodbold. Denne succes kulminerede i 2008-2009 sæsonen og resulterede i oprykning til non-league fodbold's top division, The Conference League National.

Klubben blev stiftet af Wimbledon Football Club's supportere, anført af Kris Stewart, i Juni 2002. Blot få dage forinden, havde den engelske FA godkendt Wimbledon FC's flytning 56 miles nord til byen Milton Keynes i Buckinghamshire. Distancen var nærmest uhørt og ved at flytte så langt væk, kappede klubben samtidig alle bånd til by-delen Wimbledon. Dette fik stort set samtlige supportere til at melde sig ud af klubben med det samme i protest.

I Juni 2002, for at samle et konkurrence hold med kort virkning, holdte AFC Wimbledon åbne trænings-sessioner, der var åben for samtlige spillere uden en kontrakt der følte han var god nok til holdet. Efter det var overstået stod man med det hold der skulle forsvare den nye klubs farver og ære, og deres første kamp som hold var en venskabskamp mod Sutton United den 10. Juli 2002, hvor man tiltrak 4,657 tilskuere. Man tabte dog 0-4.

Efter klubbens stiftelse i 2002, fik AFC Wimbledon stablet en aftale på benene med Kingstonian om at spille deres hjemmekampe på Kingsmeadow i nabo-kommunen Kingston-upon-Thames. Klubbens formand har erklæret sig lykkelig over at spille der, selvom man ikke regner med at være der for evigt.

(Off-topic: Med tre mislykkede blogs allerede i FM11, forsøger jeg nu 4 gang. I modsætning til de andre blogs, er der på dette save spillet flere sæsoner og skrevet mange updates allerede, så det er bare at poste dem. Jeg håber i vil tage vel imod bloggen Smiley )

Guldbrand
Blogmester

Sv: The Crazy Gang - A Wimbledon Love Story
« Svar #1: 18 Dec 2010, 13:41 »

Spændende med en blog om Wimbledon. Glæder mig til at se mere til denne blog.   Smiley

Dusty78DK
Manager

« Svar #2: 18 Dec 2010, 14:16 »

Uha, en klub jeg har haft lyst til at blogge om mange gange.

Jeg har store forventninger til dig  Wink

Gungner
Gæst

« Svar #3: 19 Dec 2010, 00:26 »

Transfers:

Baheng er hentet ind som den hurtige angriber der skal fodres med pasninger, og løbe fra forsvaret. Angrebet var i forvejen ikke ret godt besat, men med Baheng er en stjernespiller ankommet. Det mener i hvert fald mine spejdere og min assistent manager. Baheng viste sin farlighed ved at score en enkelt gang i venskabskampen mod skotske Dunfermline, der endte med Wimbledon sejr 2-1. Der er store forventninger til Baheng i år. Baheng har tidligere spillet i Newcastle og Le Havre, hvor det dog ikke blev til nogen kampe på senior niveau.

Dixon er hentet ind som Baheng's angrebs partner, og skal fungere som hans modsætning. Hvor Baheng ikke er stærk i hovedspillet, er Dixon det. Dixon skal vinde hovedstøds duellerne, og enten score eller heade bolden videre til en medspiller. Med tilgangen af Dixon, har Wimbledon fået et rigtig giftigt angreb der burde kunne begå sig særdeles godt i Conference League National. Dixon har tidligere spillet fodbold i West Ham og Tottenham, men fik ingen senior kampe der.

Den unge afrikaner fra Benin, er tiltænkt en rolle som "skraldemand" på midtbanen, det vil sige det er ham der skal vinde boldene og sende dem videre ud på kanterne eller som en stikning frem mod angriberne. Biaou, der tidligere har spillet i Caen i Frankrig, kommer højt anbefalet fra spejderne, og ser ud til at blive en god mand sæsonen igennem. Med Biaou er midtbanen godt besat og holdet er begyndt at ligne noget.

Jorrin John (ikke at forveksle med Joltin' Joe i sangen Mrs. Robinson), er købt for 80,000 kroner i Leicester. Han er tiltænkt en rolle på højrefløjen, hvor han vil få fast spilletid. Med sine kun 19 år, er hans stats ikke de mest prangende, men mine scouts rater ham utrolig højt. Hans største force er hans hurtighed, kreativitet og fitness, så derfor forventes det at han kan udfordre modstandernes backs og ligge et par gode bolde ind til de fremstormende spillere. John startede fint med at ligge op til to mål i Wimbledons sejr på 5-0 over East Thurrock i en træningskamp.

Long er hentet til den anden fløj, det vil sige venstre-siden, hvor han er hentet for 112,000 kroner hos liga-rivalerne Stevenage. Long er ligesom John god til at udfordre sin direkte modstander, hvorfor jeg forventer der vil komme en del chancer ud af det. Med John og Long på hver sin fløj ser holdet nu rigtig fint ud, og vi har forudsætningerne for at få scoret nogle mål og overleve i rækken, hvilket er målet.

Sidste mand ind i denne omgang er den ungarske målmand, Tamas Floszmann, der er kommet til på en leje-aftale fra Oldham, der er Wimbledon's nye samarbejdsklub. Wimbledon betaler derfor intet til hans løn. Floszmann skal konkurrere med Seb Brown om målmands-posten og begge to vil få chance i venskabskampene, hvorefter det vil blive vurderet hvem der skal vogte buret som førstevalg når sæsonen begynder.

Taktikken:

Vi stiller op i en forholdsvis normal 4-4-2, med fremskudte wings. Startende i mål er det enten Brown eller Floszmann der vil stå og skal forhindre boldene i at gå ind. Forsvaret er fladt, og med ganske enkelte instrukser, da det her jo ikke er La Liga eller Serie A, så alt skal bare holdes så nemt som muligt.

Midtbanen består af Moore og Biaou centralt, hvor Biaou skal hjælpe til defensivt og rydde op mens Moore skal kickstarte vores angreb med bolde til fløjene og angriberne. Jeg ser frem til samarbejdet mellem de to, hvilket jeg mener kan gå hen og blive rigtig godt.

Oppe foran har vi Baheng og Dixon som jeg har beskrevet tidligere. Baheng er den hurtige der skal have bolden i fødderne og løbe fra forsvaret, mens Dixon skal tage hovedstøds-duellerne og skabe chancer for sine medspillere. Eller heade bolden ind selvfølgelig.

Alt i alt er det et rigtig spændende hold det her, og jeg glæder mig til sæson starten. Det skal blive spændende at se om vi kan overleve i rækken eller om vi kan over-præstere og ende i midten.

Næste update omhandler sæson-opstarten og trænings-kampene.

PS: Jeg undskylder for MK Dons logoet i midten af billedet, men desværre var AFC Wimbledon logoet ikke til at finde. Det bliver en engangs forséelse, I promise.

jskovc
Førsteholdsspiller

« Svar #4: 19 Dec 2010, 01:13 »

Rigtig fin start på bloggen, dog giver det ikke den store mening at der er et MK Dons logo på det sidste billede... KIU

"Du kan jo ikke stå og blaffe på landevejen uden en rygsæk og en studenterhue"
-Citat Jørgen Leth

Gungner
Gæst

« Svar #5: 19 Dec 2010, 01:16 »

Rigtig fin start på bloggen, dog giver det ikke den store mening at der er et MK Dons logo på det sidste billede... KIU

Billedet er skabt på footballuser.com, og der kræves der et logo, og af en eller anden grundt kunne jeg ikke vælge AFC Wimbledon, da det ikke var der. Så det blev MK Dons desværre. Det sker dog ikke igen Wink

Footi
Førsteholdsspiller

« Svar #6: 19 Dec 2010, 02:08 »

Elsker LLM-blogs. Følger helt klart med. Smiley

Footi
Førsteholdsspiller

« Svar #7: 22 Dec 2010, 16:56 »

Update? Smiley

Gungner
Gæst

« Svar #8: 22 Dec 2010, 20:36 »

Nu tager jeg på jule-ferie i morgen, så næste update bliver først engang i starten af det nye år...
Bloggen er dog IKKE død Smiley

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #9: 27 Dec 2010, 14:30 »

Du kan sætte den her ind i stedet for din egen.

EDIT: ved ikke hvorfor den er så lille
« Seneste Redigering: 31 Dec 2010, 20:50 af SkjoldManden » Logged

SkjoldManden
Reserveholdsspiller

« Svar #10: 23 Feb 2011, 17:44 »

Nu er den død ikke? nu er det ikke helt "starten af det nye år mere"!

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010