home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 477 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  (Stoppet) The Bluebirds
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: (Stoppet) The Bluebirds  (Læst 16603 gange)
Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
(Stoppet) The Bluebirds
« : 10 Dec 2010, 14:33 »

Cardiff City F.C.
- Ny mand i spidsen for The Bluebirds!

Den walisiske fodboldklub Cardiff City kunne i dag offentliggøre den nye manager, der overtager styringen af holdet, efter den tidligere manager Dave Jones forlod klubben for blot en lille uges tid siden.

Den nye manager er en novice indenfor managerfadet, men en levende legende når det kommer til engelsk fodbold historie.
Der er tale om den tidligere engelske landsholdsangriber Edward Paul Sheringham, bedre kendt som Teddy Sheringham, der efter en lang og glorværdig karriere som spiller, som først sluttede i en alder af 42 år, altså har valgt at prøve kræfter med managerhvervet hos den ambitiøse Championship klub.

Teddy Sheringham har været vidt omkring som spiller, men han er især kendt for hans ophold i Tottenham Hotspur og Manchester United, hvor han især hos De Røde Djævle havde store personlig succes med bl.a. flere mesterskaber og en Champions League titel, hvor han spillede en stor rolle i den legendariske finalesejr over tyske Bayern München.
Udover en flot karriere på klubplan, har han også repræsenteret England 51 gange, hvor det blev til 11 scoringer, så selvom jobbet hos Cardiff City er hans første som manager, har han masser af erfaring at trække på fra sin egen fantastiske karriere som spiller.



Navn: Edward Paul Sheringham
Født: 2. april 1966

Karriere:
83-91 Millwall - 220 kampe, 93 mål
91-92 Nott. Forest - 47 kampe, 14 mål
92-97 Tottenham - 166 kampe, 76 mål
97-01 Man Utd - 104 kampe, 31 mål
01-03 Tottenham - 70 kampe, 22 mål
03-04 Portsmouth - 32 kampe, 9 mål
04-07 West Ham - 76 kampe, 28 mål
07-08 Colchester - 19 kampe, 3 mål

« Seneste Redigering: 21 Apr 2011, 10:52 af Metsu1 » Logged

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: The Bluebirds (Ny manager afsløret)
« Svar #1: 10 Dec 2010, 17:57 »

Ny blog fra min yndlings-blogger Opstemt
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Bluebirds (Ny manager afsløret)
« Svar #2: 10 Dec 2010, 18:16 »

Har fået en slags kærlighed for Cardiff, både i FM, men også IRL. Glæder mig til at læse med her, Metsu. Det er sjældent man ser blogs om CC-Championship holdene.

Logged

Gungner
Gæst
 
Sv: The Bluebirds (Ny manager afsløret)
« Svar #3: 10 Dec 2010, 18:20 »

Selvom jeg er fan af de walisiske rivaler fra Swansea, vil jeg da følge med her Wink
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: The Bluebirds (Ny manager afsløret)
« Svar #4: 10 Dec 2010, 23:16 »

Ny blog fra min yndlings-blogger Opstemt

He he, så må vi håbe, jeg kan leve op til forventningerne  Wink

Har fået en slags kærlighed for Cardiff, både i FM, men også IRL. Glæder mig til at læse med her, Metsu. Det er sjældent man ser blogs om CC-Championship holdene.

Har det på samme måde, hvilket også er grunden til, at Cardiff blev stedet, hvor jeg starter mit FM11-eventyr  Thumbs Up

Selvom jeg er fan af de walisiske rivaler fra Swansea, vil jeg da følge med her Wink

Det lover godt, når jeg selv kan få en af rivalerne til følge med  Rullende Øjne
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #5: 11 Dec 2010, 00:31 »


Fransk invasion i Cardiff!
- Sheringham henter forstærkninger


Den tidligere Cardiff manager Dave Jones, havde med lejeaftalen af Craig Bellamy, sørget for en markant forstærkning hos The Bluebirds, inden han stoppede, men det blev hurtigt klart, at den nye manager Teddy Sheringham var overbevist om, at holdet skulle forstærkes yderligere, hvis drømmen om oprykning skulle blive en realitet i denne sæson.
Det helt store problem i Cardiff er desværre økonomien, som halter gevaldigt, så skulle holdet forstærkes, måtte Sheringham ud og finde spillere, der var til rådighed på frie transfers og det viste sig hurtigt, at dette ikke var en hindring for den 44-årige englænder.

Olivier Kapo -
en af flere nye spillere
hos The Bluebirds

Det lykkedes nemlig at finde ikke færre end seks nye spillere, der alle var tilgængelige på fire transfers og som åbenbart passede perfekt ind i Sheringhams taktiske planer. Man kunne nærmest kalde det for en regulær fransk invasion, da halvdelen af de nye spillere var fra landet på den anden side af kanalen.

Disse tre spillere var Olivier Kapo, Mathieu Berson og Bernard Mendy, der alle tre besidder tilpas meget kvalitet til at være i spil til startopstillingen med det samme, hvilket giver den konkurrence om pladserne, som den nye manager har efterlyst.

De tre sidste af de nyankomne var den portugisiske forsvarsspiller José Goncalves, som ikke er en fremmed for britisk fodbold efter hans ophold i skotske Hearts, den tyrkiske kreatør Yildiray Bastürk og sidst men ikke mindst, den ghanesiske altmuligmand Abubakari Yakubu, der kan spille de fleste pladser i forsvaret og på midtbanen.

Disse seks indkøb gav næsten konkurrence og gardering på alle pladser i truppen, men efter salget af den skotske forsvarsspiller Kevin McNaughton til Premier League klubben Stoke, manglede der pludselig et supplement til Lee Naylor på venstreback positionen. Teddy Sheringham havde udset sig to spillere til positionen, men først takkede Michael Ball nej og derefter Franck Signorino.
I sidste ende lykkedes det dog alligevel for Sheringham at finde en løsning, i det han fik lov til at låne det purunge, hollandske venstre back talent Patrick Van Aanholt i Chelsea. Hollænderen vil fungere som back-up for Lee Naylor, men vil helt sikkert også få chancen i ny og næ, når tidspunktet er rigtigt.


Logged

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #6: 11 Dec 2010, 08:30 »

Fedt med en blog fra måske den allerbedste på sitet..  Jeg følger med (som sædvanligt :-)  )

Fedt klubvalg.  Deltager man stadig i den walisiske premier cup??
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #7: 11 Dec 2010, 10:28 »

Absolut fornuftige forstærkninger. Patrick Van Aanholt ser MEGET spændende ud. Jeg har endda selv kigget efter ham til mit Valencia spil, men har ikke Chelseas U19 eller reserve hold med Skuffet

Jeg glæder mig til at se resten af truppen samt det taktiske oplæg, men det kommer vel i den næste update hvis jeg kender dig ret Wink
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #8: 11 Dec 2010, 14:11 »

Fedt med en blog fra måske den allerbedste på sitet..  Jeg følger med (som sædvanligt :-)  )

Fedt klubvalg.  Deltager man stadig i den walisiske premier cup??

Mange tak for de pæne ord, Alfster  Thumbs Up

Nej, vi er ikke med i den walisiske Premier Cup, der er "kun" Carling og FA Cuppen, vi er med i.

Absolut fornuftige forstærkninger. Patrick Van Aanholt ser MEGET spændende ud. Jeg har endda selv kigget efter ham til mit Valencia spil, men har ikke Chelseas U19 eller reserve hold med Skuffet

Jeg glæder mig til at se resten af truppen samt det taktiske oplæg, men det kommer vel i den næste update hvis jeg kender dig ret Wink

Takker, Dalle75 og ja, Van Aanholt er en meget spændende spiller, men Lee Naylor ender nok med at blive førstevalg som venstre back (Jeg skal jo ikke udvikle for meget, da det jo kun er en lejeaftale  Wink )

Der kommer en trupgennemgang, men jeg ved ikke, hvor meget jeg fortæller om det taktiske, da det for en gang skyld er en meget simpel taktik uden alt for mange individuelle indstillinger  Peace

Endnu en gang tak for jeres respons og jeg håber, jeg kan leve op til jeres forventninger.

Logged

AFC
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #9: 16 Dec 2010, 14:06 »

Ej hvor pudsigt Smiley. Købte også Olivier Kapo til mit Cardiff-hold i første sæson og må sgu sige han gør det godt. Har du tænkt dig at bruge ham i startopstillingen og hvordan gør han det evt.?
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Transfers) The Bluebirds
« Svar #10: 16 Dec 2010, 20:13 »

Ej hvor pudsigt Smiley. Købte også Olivier Kapo til mit Cardiff-hold i første sæson og må sgu sige han gør det godt. Har du tænkt dig at bruge ham i startopstillingen og hvordan gør han det evt.?

Olivier gør det rigtig godt for mig indtil videre, men der er hård konkurrence på højrekanten, så han starter ikke inde hver kamp, men han spiller en stor rolle for holdet  Wink

Jeg regner med, at jeg har en update klar inden for et kvarters tid  Peace
Logged

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen m.m.) The Bluebirds
« Svar #11: 16 Dec 2010, 20:23 »


Cardiff truppen 2010/2011
- Hvad har Sheringham egentlig at gøre godt med?


Målmænd

David Marshall            
Tom Heaton


Det er ikke ligefrem stjernespillere som Teddy Sheringham har til rådighed som sidste skanse hos Cardiff. Valget står mellem skotske David Marshall og den unge englænder Tom Heaton.

David Marshall har tidligere spillet i klubber som Celtic og Norwich, inden ham kom til Cardiff, mens Tom Heaton har fået størstedelen af sin fodboldopdragelse hos mægtige Manchester United, men efter læretiden hos De Røde Djævle, har han haft mere end svært ved at bide sig fast hos de mandskaber, han har repræsenteret.

Erfaringsmæssigt har Marshall altså en fordel i forhold til hans rival til målmandsposten og det kan sagtens blive det, der kommer til at have afgørende betydning, når Sheringham skal vælge sin målmand til den dye sæson.

Det er som sagt ikke de bedste målmænd, som manageren har til rådighed og det kan også ses på bedømmelsen, som der gives herunder. Det bliver til middelkarakteren på tre ud af fem logoer til målmandsposten.






Forsvar


Forsvarslinjen med fire mand på række er til gengæld rigtig godt besat hos Cardiff og det er ikke kun på banen, at Sheringham har gode spillere til rådighed, men også på bænken er der kvalitets spillere at vælge mellem.

Skal man komme med et bud på den foretrukne firebackkæde, kunne det være Yakubu i højre side, Goncalves og Gyepes centralt, mens den erfarne Lee Naylor ville få tjansen som venstreback, selvom Van Aanholt er et stort talent med et kæmpe potentiale, som kan udvikle sig eksplosivt, hvis han får den rigtige mængde spilletid vel at mærke. Positionen, hvor der er flest spillere om buddet, er på højreback positionen, hvor de tre alternativer Blake, Quinn og Yakubu alle kan gøre sig gældende, så det skal blive spændende at se, hvem der vinder denne kamp.

Det bliver også spændende at se, om der bliver spilletid til den unge Adam Matthews, der som Van Aanholt er et rigtig spændende navn, som nemt kan udvikle sig til en af fremtidens stjerner for Cardiff, men det kræver spilletid i løbet af sæsonen.
Bredden og kvaliteten i forsvaret hører helt sikkert til blandt toppen i The Championship og det afspejles i karakteren som ender på maksimum fem ud af fem logoer.






Midtbane


Udvalget af spillere til de fire pladser på midtbanen i Sheringhams foretrukne 4-4-2 system er ligesom forsvaret også rigtig godt og det blev bestemt ikke dårligere, da det lykkedes den nye manager at hente prominente navne som Berson, Kapo og Mendy til klubben.
Disse tre spillere er helt sikkert i spil, når det kommer til en startplads, men de skal kæmpe mod spillere som den tidligere Rangers spiller Chris Burke, den lovende venstre kant Peter Whittingham, samt den bundsolide og gennemrutinerede oprydder Gavin Rae.

Hvis man kunne tale om kamp om pladserne i forsvaret, så er der nærmest tale om decideret krig på midtbanen og det skal blive spændende at se, hvem der bliver satset på fra managerens side.  Bliver det de nyerhvervede franskmænd, der har tilliden eller hælder Sheringham mere til de britiske dyder?

En ting er i hvert fald helt sikkert, uanset hvilket set-up den nye manager vælger til midtbanen og det er, at han har en af de allerbedste blandinger af spillere til at besætte midtbanen i The Championship, men det bliver ikke helt til topkarakter, da vi endnu ikke ved, hvor godt de mange nye spillere vil tilpasse sig livet i det engelske.






Angreb


Hvis man skal tro på ordsproget, at det bedste forsvar er et angreb, så ser det rigtig lyst ud for Cardiff og Teddy Sheringham, da man i klubben vel nok råde over ligaens bedste angrebstrekløver i form af Bellamy, Bothroyd og Chopra.

Jay Bothroyd er med sine 194 cm og 95 kg den oplagte targetman, mens den noget mindre og vævre Craig Bellamy er den perfekte makker, som med sin erfaring og kvaliteter må betegnes som en af de allerbedste angribere i The Championship.

Skulle Bothroyd eller Bellamy bliver ukampdygtige eller løbe en i en måltørke, så har man i Michael Chopra en fremragende reserve og det ser ikke ud som om, at manageren har udvalgt, hvilke af de tre angribere, der er de foretrukne, men der er sikkert mange af konkurrenterne i The Championship, der er misundelige på det angrebskløver, som Teddy Sheringham råder over hos The Bluebirds.







Det taktiske oplæg
- En klassisk 4-4-2



Ser man på træningskampene, som The Bluebirds har været involveret i, så ser det ud som om, at manager Teddy Sheringham rent taktisk har valgt at fokusere på en klassisk 4-4-2 og selvom man nok ikke skal lægge for meget i træningskampene, så ser det alligevel ud til, at der bliver forsøgt at spille meget kontrollerende fra Cardiffs side med meget boldbesiddelse og mange afleveringer.

Kigger vi lidt nærmere på de enkelte positioner, ser det ud til, at de to backs ikke skal tage ret meget del i det offensive spil, men derimod koncentrere sig om de defensive pligter sammen med de to centrale forsvarsspillere og Mathieu Berson, der er blevet udpeget til rollen som den boldvindende spiller på midtbanen.

Ved siden af Berson har vi McPhail, som mere er udset til at være spilfordeler frem for at tage del i det defensive arbejde. Fløjspillerne kan også hovedsageligt koncentrere sig om de offensive pligter, nu hvor de to backs ikke kommer så langt frem på banen. De to foretrukne spillere til kanterne ser ud til at være Whittingham og Kapo og deres roller er ganske klare, de skal forsøge af få sendt så mange indlæg af gode kvalitet ind i boksen til de to frontløbere.

Det ser også ud som om, at de to spillere på toppen i 4-4-2 opstillingen er blevet tildelt forskellige roller.
Er det Bothroyd, der starter inde, agerer han targetman, med sin imponerende fysik med bolde hovedsageligt og ikke overraskende til hovedet, mens de kommer til fødderne, hvis det er Chopra, der overtager rollen som targetman.
Indtil videre har det kun været hurtigløberen Bellamy, der har haft rollen som skarpretter og det må siges, at være en ganske fornuftig vurdering af Sheringham, da waliseren har vist rigtig gode takter i træningskampene.


Logged

Shaft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen m.m.) The Bluebirds
« Svar #12: 18 Dec 2010, 20:02 »

Jeg elsker dine blogge Metsu1 - Det ved du vidst også godt. Dejligt at der lige er gået en blog i gang fra dig af når jeg selv vender tilbage på blogscenen. Du plejer jo at have dejlige lange og endnu vigtigere kvalitets blogge kørende. Glæder mig til at læse videre de kommende dage!
Logged


Dalle75
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: (Truppen m.m.) The Bluebirds
« Svar #13: 18 Dec 2010, 21:08 »

God trupgennemgang. Jeg tror jeg har spottet hvilken kæde du forstærker næste gang Wink

Jeg kan godt lide dine taktiske evner. Du kigger på truppen og justerer ind efter hvad du har af spillermateriale Thumbs Up. Selv har jeg en tendens til at hænge fast i en 4-4-2 med fremskudte wings Ubeslutsom.

Anyways.....jeg håber at du har et par updates gemt i ærmet som en lille julegave til os på FmFreaks
Logged

At diskutere med en kvinde er som at læse en avis i stormvejr

Metsu1
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: (Truppen m.m.) The Bluebirds
« Svar #14: 21 Dec 2010, 17:03 »

Jeg elsker dine blogge Metsu1 - Det ved du vidst også godt. Dejligt at der lige er gået en blog i gang fra dig af når jeg selv vender tilbage på blogscenen. Du plejer jo at have dejlige lange og endnu vigtigere kvalitets blogge kørende. Glæder mig til at læse videre de kommende dage!

Tusind tak, Shaft  Thumbs Up

Det er også glædeligt at se dig tilbage som blogger, da du jo også er kendt for at lave nogle rigtige gode nogle af slagsen  Opstemt

Jeg håber, jeg kan have et par updates klar til bloggen i løbet af de næste par dage og endnu en gang tak for kommentaren  Wink

God trupgennemgang. Jeg tror jeg har spottet hvilken kæde du forstærker næste gang Wink

Jeg kan godt lide dine taktiske evner. Du kigger på truppen og justerer ind efter hvad du har af spillermateriale Thumbs Up. Selv har jeg en tendens til at hænge fast i en 4-4-2 med fremskudte wings Ubeslutsom.

Anyways.....jeg håber at du har et par updates gemt i ærmet som en lille julegave til os på FmFreaks

Mange tak, Dalle75  Wink

Et stort problem i Cardiff er økonomien, den er simpelthen elendig, så skal der forstærkes yderligere, skal det stadig foregå via frie transfers eller lån, som jeg egentlig synes, er en irriterende mulighed  Ubeslutsom

Jeg synes, det er sjovest, at lave en ny taktik til hver af de hold, jeg starter med i FM, men finder jeg en "gude-taktik", så kan jeg godt finde på at bruge den flere steder  Wink

Som skrevet til Shaft, så håber jeg, at jeg kan have et par updates klar til jer i løbet af ugen og måske allerede i aften, hvis alt går efter planen  Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010