home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 08:52:56 g00n Blogs Minimalistic 2020
11 Jun 2025, 19:37 Broen13 Blogs Indsæt Titel
04 Jun 2025, 18:56 simka Omklædning... Sommer opdatering
03 Jun 2025, 21:57 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
15 Maj 2025, 21:08 szukizek Blogkonkur... Blogkonkurrencen 2025 ...
09 Apr 2025, 19:48 andersnomanni Blogs SAF Challenge
04 Apr 2025, 14:43 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23579
  0 Brugere, 623 Gæster Online.

Nyeste Bruger: geowalker
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Kategori: Nostalgi
| | |-+  Schalke 04 - Drømmen om guldet // Crashed :(
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint
Forfatter Emne: Schalke 04 - Drømmen om guldet // Crashed :(  (Læst 11803 gange)
Møller
Gæst

Schalke 04 - Drømmen om guldet // Crashed :(
« : 23 Aug 2006, 23:36 »

Schalke 04 - Drømmen om guldet

Information:
Fulde navn: FC Gelsenkirchen-Schalke 04
Stadion: Veltins Arena, Gelsenkirchen (61.524)
Profil: Kevin Kuranyi, Tyskland
Manager: Mads Nielsen, Danmark

Status er sådan at der er spillet en enkel sæson før jeg valgte at skrive om mit spil. Jeg er startet som i kan se og læse med tyske Schalke 04, klubben med danskerne. Denne intro vil derfor bestå af et resumé fra sæsonen. Der er sket en del, men har desværre ikke vundet et eneste af farven guld.

Taktikken

Rost

Rafinha  Rodriquez  Krstajic  Kobiashvili

Ernst  Polanski
Yildirim  Lincoln  Babel
Larsen/Kuranyi

Sæsonen 05/06

Indkøb og Salg

Mine indkøb før sæsonen 05/06 var baseret på talenter og farlighed i fronten. Først solgte jeg den danske slider og landsholdsspiller Christian Poulsen til Chelsea for 180 mio. det gav lidt penge til tanken, og straks en uge efter hentede jeg 2 forstærkninger til midtbanen, det var Brøndbys Martin Retov som jeg hentede for 15 mio. Den anden var Ajax spilleren Ryan Babel for 95 mio. som iøvrigt har spillet hele sæsonen som Offensiv venstre midtbane. De sidste 2 indkøb var også til midtbanen som jeg synes var lidt tynd. Først blev Ugur Yildirim hentet i hollandske Heerenveen for 70 mio. dernæst det tyske talent Eugen Polanski som blev hentet for 40 mio. i Gladbach. Sidst hentede jeg det danske angrebstalent Nicklas Bendtner i Arsenal på en lejeaftale for 5.5 mio. øjeblikkeligt og en mulighed for at hente ham permanent for 18 mio.

Liga Pokal

I den tyske "Liga Pokal" kom vi ind så sent som Semi Finalerne. Her mødte vi Werder Bremen som vi hjemme slog med 4-2, det betød at vi nu skulle op i mod mægtige Bayern i finalen. Det viste sig så at Bayern var alt for store til os, vi tabte kampen med hele 4-0 i München. I disse kampe vil jeg klart fremhæve angriberen Søren Larsen som med 2 mål imod Bremen er holdets topscorer på daværende tidspunkt.

DBF Pokal

DBF Pokal blev kort for os. Vi slog i første runde upåagtede Koblenz med 2-0 på udebane. Men i anden runde lod jeg "Stjernerne" holde pause, og lod reserverne spille lidt. Det gav os et 0-1 nederlag i Dortmund. Det var ikke så godt, men jeg havde valgt at satse mest på Europa og Bundesligaen.

UEFA Champions League

Champions League blev ikke den succes som jeg havde håbet på. Vi kom i en svær pulje med Milan, Betis og Artmedia. Artmedia var på forhånd udset som sikker sidsteplads, og det fik de også med 0 point. Med anden og tredje pladsen var udset til en hård kamp mellem os og spanske Betis. Også derfor var jeg meget ked af vores 3-0 nederlag i Spanien, da det senere gav konsekvenser at vi ikke formåede at slå dem. Men vi tabte 2 kampe en mod Milan og en mod Betis, så vandt vi 3 mod Milan og 2 mod Artmedia og en uafgjort imod Betis. Det resulterede i en tredje plads, og derfor røg Betis og Milan videre og vi i UEFA Cuppens knockoutspil.

1. Milan  5-0-1  17-6  +11 15p
2. Betis  3-1-2  10-9  +1  10p
3. Schalke 04  3-1-2  10-9  +1  10p
4. Artmedia  0-0-6  4-17  +13  0p

UEFA Cuppen

I UEFA Cuppen fik vi derimod mere succes, men vi røg desværre ikke helt til tops. Vi slog holdene ud en efter en indtil sidste kamp, finalen. Først slog vi portugisiske Benfica ud med 1-1 ude og 3-0 hjemme. Dernæst sebiske Crvena Zvezda med et 3-2 nederlag ude, men sikker 5-1 sejr hjemme. Nu var det så hollandske Feyenoord i Kvartfinalerne som vi slog med 1-0 hjemme og uafgjort 2-2 ude. I Semifinalerne stod det mellem Espanyol og Inter, samt PSV og os. Vi slog PSV 5-1 hjemme og tabte desværre 1-2 ude. Også kom finalen mod italienske Inter som på forhånd var favoritter. Desværre fik vi tidligt vist Mladan Krstajic ud. Det resulterede i et nederlag på hele 4-1. Men jeg synes egentlig det var tilfredstillende at vi nåede så langt, og jeg tænker bl.a. hvad Inter laver i UEFA Cuppen og ikke Champions League.

Bundesligaen

I Bundesligaen startede vi som lyn og torden med 8 kampe uden nederlag. Men vores største konkurrenter Bayern tabte vi i 2 omgange til. Derfor kunne vi heller ikke kalde os mestre, men det kunne Bayern derimod allerede 10 spillerunder før sæsonafslutningen. Derefter stod det mellem os, HSV og Werder Bremen om sølvet. Det kogede dog over da i næstsidste spillerunde mødte vi Bremen som var eneste konkurrent til sølvet, vi lå af point og det gjorde vi også efter da kampen endte 2-2. Vi afgjorde det alligevel med en 4-1 sejr i sidste runde mod Stuttgart. Der var kort sagt magtforskel. Selvom vi endte af point vandt vi på indbyrdes opgør.

1. Bayern München  27-4-3  69-16  +53  85p
2. Schalke 04  18-7-9  72-48  +24  61p
3. Werder Bremen  17-10-7  61-37  +24  61p
4. Nürnberg  16-8-10  44-40  +4  56p
5. Wolfburg  15-9-10  53-38  +15  54p

Årets Priser

Årets Spiller blev Diego Klimowicz (Wolfburg) foran Marek Mintal (Nürnberg) og Levan Kobiashvili (S04)
Årets Manager blev Felix Margath (Bayern) foran Mads Nielsen (S04) og Thomas Schaaf (Werder Bremen)
Årets Målmand blev Simon Jentzsch (Wolfburg) foran Timo Hildebrand (Stuttgart) og Robert Enke (Hannover)
Årets Topscorer blev Roy Makaay med 26 mål (Bayern) foran Diego Klimowicz med 25 mål (Wolfburg) og Kevin Kuranyi med 23 mål (S04)
Årets hold
Jentzsch (Wolfburg)
De Jong (HSV)  Lucio (Bayern)  Ismaël (Bayern)  Dédé (Dortmund)
Banovic (Nürnberg)  Meira (Stuttgart)  Demichelis (Bayern)  Kobiashvili (S04)
Makaay (Bayern)  Klimowicz (Wolfburg)
Subs: Hildebrand (Stuttgart), Krstajic (S04), Ballack (Bayern), Van der Vaart (HSV), Mital (Nürnberg).

Årets Unge spiller blev Lukas Podolski (Köln) foran Eugen Polanski (S04) og Christian Gentner (Stuttgart)
Årets Mål blev Christof Babatz (Mainz) mod Gladbach (24. Sep 05) foran Mohammed Zidan (Mainz) mod HSV (18. Mar 06) og Andriy Voronin (Leverkusen) mod Hannover (8. Mar 06)

Årets spiller ifølge fansne

Kevin Kuranyi, 24, tysker.

Kampe: 38 (7)
Mål: 35
Assist: 16
Bedste mand: 10
Gule kort: 2
Røde kort: 0
Gennemsnit: 7.33

Kevin har været enorm vigtig i år. Da Søren Larsen blev skadet fik Kevin sit gennembrud og scorede størst delen af hans mål i den periode, hvor det nok blev til omkring 15 kampe og 20 mål. Han var enormt farlig og fik lov til at fortsætte da Søren aldrig fik gang i målscoringen igen som han havde i starten. Det er derfor fansne har valgt Kevin som årets spiller.

Kommenter det gerne Smiley
« Seneste Redigering: 13 Sep 2006, 18:56 af Møller » Logged

Berendt
Manager

Sv: Schalke 04 - Drømmen om guldet
« Svar #1: 23 Aug 2006, 23:40 »

Ser godt ud... god og kort start... Opstemt godt nok... Smiley

kunne godt tænke mig at hører hvad der skete med Bendtner

Møller
Gæst

« Svar #2: 23 Aug 2006, 23:41 »

Du mener efter denne sæson om han ryger tilbage eller ?

og tak

cube
Manager

« Svar #3: 23 Aug 2006, 23:43 »

Ser frem til mere Wink fed og læsevenlig indledning, og udmærkede resultater, der dog lader plads til forbedring Smiley

Tjek mit kunst/design ud på KasperPyndt.dk

Møller
Gæst

« Svar #4: 23 Aug 2006, 23:44 »

Ja Opstemt

05/06 = Sølv
06/07 = Guld
07/08 = Diamant Opstemt

Berendt
Manager

« Svar #5: 23 Aug 2006, 23:45 »

Du mener efter denne sæson om han ryger tilbage eller ?

og tak

jah, ville bare hører om han bliver købt eller sendt tilbage... Smiley

og jah, flotte resultater... Opstemt

Cool

Møller
Gæst

« Svar #6: 23 Aug 2006, 23:48 »

jah, ville bare hører om han bliver købt eller sendt tilbage... Smiley

og jah, flotte resultater... Opstemt

Cool

Alt om næste sæsons indkøb og salg kommer i næste update Wink

Så nu må vente lidt med at få dette af vide, og ved heller ikke hvad jeg gør endnu

Berendt
Manager

« Svar #7: 23 Aug 2006, 23:50 »

hehe, okai så bare i orden... Opstemt

Morti17
Gæst

« Svar #8: 24 Aug 2006, 02:47 »

de får Sølv i år er jeg sikker på!

Møller
Gæst

« Svar #9: 24 Aug 2006, 11:05 »

Inviteret til turnering i Belgien
28. Maj

Schalke 04 er idag blevet inviteret til en venskabsturnering i Belgien. Det er Anderlecht der er arangør, og klubberne modtager 1.5 mio. for at deltage. De øvrige deltagende hold er udover Anderlecht og Schalke, Juventus og Rangers.

Semifinale kampene ser således ud:

Schalke 04 (Ger) - Juventus (Ita)
Anderlecht (Bel) - Rangers (Sco)

Kampene bliver spillet d. 21. Juli på Stade Constant Vanden Stock i Anderlecht.

"Det er god opvarmning til den nye sæson, jeg glæder mig til at komme igang." - Sagde Ryan Babel, som har været skadet det sidste af den netop overståede sæson.

Anderlecht inviterer os over.

Europæisk klubrangliste offentliggjort
15. Jun 2006

Schalke 04 er i år rykket hele 27 pladser op på Europa klubranglisten. Det betyder at de nu ligger nr. 17 hvilket er rigtig flot. Schalke ligger bl.a. foran Monaco, Roma og Ajax det er halv store hold, men det er Schalke jo også. Grunden til at de er rykket så langt op er nok deres flotte andenplads i UEFA Cuppen.

Rennes var den klub der er rykket mest op de er rykket fra nr. 143 til nr. 69 flot af dem.

"Jeg er meget stolt over vi nu er imellem Europas 20 bedste hold" - Sagde Mads, efter listen blev offentliggjort.

Schalkes sæson har resulteret i at de er rykket 27 pladser op af rangstigen.

Dansker tilbage til England
19. Jun

Idag forlod danske Nicklas Bendtner Schalke 04 efter en lejeaftale på en sæson, Nicklas skal tilbage til hans engelske klub Arsenal. Schalke havde muligheden for at betale 18 mio. også ville Nicklas blive i klubben permanent. Men dette har tyskerne ikke valgt, Nicklas fik kun 2 hele kampe, mens han blev skiftet ind hele 13 gang. Ialt har han scoret 2 gange men alligevel er Mads ikke tilfreds med Nicklas.

"Jeg mener ikke Nicklas er klar til at blive i klubben, og 18 mio er for meget." - Sagde Mads.

"Jeg ville meget gerne være bleven i klubben, men det ville Schalke ikke have." - Sagde Nicklas Bendtner.

Tilbage til England.

Pre-Season klar
20. Jun

Schalke 04s Pre-Season er nu fastsat. Holdet spiller udover venskabsturneringen i Belgien d. 21. Juli og venskabskampe d. 16. Juli på Veltins Arena mod Inter. Og d. 26 Juli mod Arsenal på Emirates Stadium i London, denne kamp modtager S04 lige over 1 mio for at spille. Det betyder at det er en kanon Pre-Season de går ind til mod nogle rigtig stærke modstandere, bl.a. UEFA Cup mestrene Inter, Premier League og Champions League mestrene fra Arsenal og Semifinalisterne i Champions League fra Juventus.

"Dette giver os den bedste opvarmning til næste sæson som muligt" - Sagde direktør for Schalke, Rudi Assauer.

En stærk pre-season med store hold.

Berendt
Manager

« Svar #10: 24 Aug 2006, 13:34 »

må indrømme at din blog ser bedre og bedre ud... Opstemt

KUTGW

Møller
Gæst

« Svar #11: 24 Aug 2006, 15:20 »

Abel og Altintop ankommet
1. Juli 2006

Idag ankom 2 af Schalke 04s indkøb som de har haft på plads siden sidste sommer. De 2 er Halil Altintop som kommer fra Kaiserslautern gratis, og Mathias Abel som ankom fra Mainz også gratis. Halil kan spille angriber og offensiv central midtbane, han vil nok mest blive brugt helt på toppen. Mens Abel er forsvars spiller han kan både spille centralt og i højre side.

"Halil og Mathias er 2 fantastiske forstærkninger til os." - Sagde Mads Nielsen.

Schalke trak Wolfburg

Samme dag som Halil og Mathias er ankommet til truppen trak Schalke så Wolfburg i Semifinalerne i Liga-Pokal. En meget svær kamp, men alligevel er der store chancer for at de vinder. Det betyder desværre også at deres planlagte tur til Belgien til venskabsturnering aflyses da det koliderer med denne kamp.

"En svær modstander som vi skal slå." - Sagde målmand Frank Rost.

Dansker til S04
2. Juli 2006

Idag ankom endnu en forstærkning til Schalke 04. Denne gang blev det den danske landsholdsspiller Peter Løvenkrands. Peter er hentet gratis i skotske Rangers. Løvenkrands kan spille offensiv venstre midtbane og angriber. Han vil nok blive brugt som reserve for Babel på Offensive Venstre Midtbane.

"Jeg glæder mig utroligt til at komme igang, bl.a. med min ven Søren Larsen." - Sagde Peter.

Pedretti skifter til Tyskland
4. Juli 06

Idag skiftede Lyons Benoît Pedretti til tyske Schalke 04 for onkring 30 mio. Pedretti skal nok spille ved siden af enten Polanski eller Ernst til næste sæson. Pedretti er Schlakes indtil videre fjerde indkøb på bare 4 dage, men første hvor de giver penge til spilleren gamle klub. Benoît fik ikke så meget spilletid i Lyon og røg ned på reserveholdet og sat til salg, derfor udnyttede S04 muligheden og hentede den 25 årige franske midtbanespiller.

2 ud og , ind
13. Juli

Idag forlod 2 spillere Schalke 04. Det var forsvarskæmpen Bordon og midtbanereserven Martin Retov som begge har fundet til Barcelona, hvor dumt det så end lyder. Barcelona skulle angiveligt betale omkring 100 mio for Bordon og ca. 50 mio for Martin Retov. Begge spillere var egentlig halve reserver i sidste sæson. Men alligevel har Barcelona set sig imponeret af de 2.

Og samme dag som 2 ryger ud giver det jo selvfølgelig penge til indkøb af forstærkninger. Der kom idag 2 til, det var først Lyn spilleren Bjarne K. Ingebretsen som angiveligt har kostet under 5.  Den anden er også fra Lyn nemlig venstre back/wingen Kevin Larsen som angivelig har kostet klubben omkr. 5 mio.

"Bordon og Martin blev solgt til en pris som vi ikke kunne afvise, og vi hentede 2 billige forstærkninger." - Sagde Mads.

Venskabskampen mod, Inter
16. Juli 06

Startopstillingen

Rost

Polanski  Pedretti
Yildirim  Lincoln  Babel
Kuranyi

Søren Larsen udlignede i overtiden,
i en meget lige kamp.

Udskiftninger
45' Ud: Babel, Yildirim og Kuranyi Ind: Halil Altintop, Løvenkrands og Larsen
81' Ud: Kobiashvili, Krstajic, Rafinha, Lincoln, Polanski Ind: Pander, Abel, Hamit Altintop, Asamoah, Ernst

Kampen i tal
Schalke - Inter 2-2

5' 1-0 Kevin Kuranyi
53' 1-1 Adriano
81' 1-2 Juan Sebastian Veron (Straffe)
90' 2-2 Søren Larsen

Mom: Adriano (Inter) 9
Dommer: Knut Kircher
Tilskuertal: 5638

Liga-Pokal kampen mod, Wolfburg
22. Juli 06

Startopstilling
Heimeroth

Polanski  Pedretti
Yildirim  Lincoln  Babel
Kuranyi

Kuranyi scorede hattrick idag.

Udskiftninger
42' Ud: Babel Ind: Løvenkrands
84' Ud: Yildirim, Lincoln Ind: Ernst, Halil Altintop

Kampen i tal
Wolfburg - Schalke 3-4

3' 0-1 Lincoln
9' 1-1 Diego Klimowicz
16' 1-2 Kevin Kuranyi
34' 1-3 Kevin Kuranyi (Straffe)
45' 1-4 Kevin Kuranyi (Straffe)
76' 2-4 Abuda
84' 3-4 Abuda

Mom: Kevin Kuranyi (Schalke) 9
Dommer: Lutz Wagner
Tilskuertal: 31502
"Flot kamp, men til sidst blev vores bageste kæde lidt usikker."

Hollandsk til Schalke
22. Juli 06

Idag hentede Schalke 04 det hollanske angrebsspiller Dirk Kuyt i Feyenoord. Dirk havde en virkelig god sæson sidste sæson, hvor det blev til hele 15 mål i 25 kampe. Nu har Schalke så valgt at smide penge i den 25 årige angriber. Kuyt vil nok blive en del af den nu 3 mands kamp om den forreste plads i opstillingen, mens Halil Altintop formentlig vil gå ned som reserve for Lincoln.

For at det ikke skal være løgn har Dirk Kuyt faktisk fødselsdag idag, så han er netop fyldt 25 år. Stort tillykke til Dirk og det må da være blæret at skifte klub på sin fødselsdag. Dirk er ifølge hans agent over 100 mio værd.

"Schalke kan ikke afvises, jeg glæder mig meget til at starte under Mads." - Sagde en stolt Dirk Kuyt, som nu kan kalde sig Schalke spiller.

Dirk får nummer 23.

Liga-Pokal Semifinale kampen mod, Bayern
26. Juli

Startopstillingen
Rost

Polanski  Pedretti
Yildirim  Lincoln  Løvenkrands
Kuranyi

Pedretti scorede Schalkes eneste mål i München.

Udskiftninger
31' Ud: Kuranyi Ind: Larsen

Kampen i tal
Bayern - Schalke 4-1

7' 1-0 Roy Makaay
29' 2-0 Roque Santa Cruz
42' 3-0 Roy Makaay
60' 3-1 Benoît Pedretti
63' 4-1 Roy Makaay

Mom: Roy Makaay (Bayern) 10
Dommer: Lutz Wagner
Tilskuertal: 68970
"Det var ikke godt nok, vi har et klart overtal og alligevel kun 5 chancer."

Møller
Gæst

« Svar #12: 24 Aug 2006, 15:36 »

Jeg er i øjeblikket igang med en såkaldt "OPTAKT" til den kommende sæson. Og har i nogle spørgsmål til nogle af spillerne eller træneren (Mads Nielsen) så skriv en PB med jeres spørgsmål.

Husk at skrive fx.:

Spørgsmål til Dirk Kuyt
Spørgsmålet her Smiley

Deadline: Iaften kl. 19.30

Hilsen Møller

Brodtgaard
Manager

« Svar #13: 24 Aug 2006, 15:52 »

Flot Møller !!

Spændende læsning, og godt lavet med billederne af dine nye indkøb !

Kutgw    Thumbs Up

Put your hands down my pants, and I´ll bet you´ll feel nuts

Badefar
Manager

« Svar #14: 24 Aug 2006, 16:06 »

skal vel lige smide et spørgsmål op det bliver "Hvor mange mål score du samlet i sæsonen"

Sider: [1] 2 3 ... 5 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010