home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
10 Sep 2024, 22:18 Bubbles Challenges The real SAF Challenge
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
29 Jul 2024, 11:07 euthenasia Omklædning... Underlige ting
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23421
  0 Brugere, 414 Gæster Online.

Indlæg: 1132874 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: dlg99
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Baren
| | |-+  Tjen penge på nettet
0 Brugere og 3 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 4 Udprint
Forfatter Emne: Tjen penge på nettet  (Læst 10524 gange)
Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Tjen penge på nettet
« : 06 Dec 2010, 20:05 »

Jeg ved ikke om jeg er den eneste som har gået med min egen drøm om at tjene kassen på nettet. Og lige til at starte med, så vil jeg sige at dette ikke er en reklame for en anden hjemmeside, men en tråd til at diskuttere måder til at tjene lidt penge på via internettet.

Mange af jer har sikkert prøvet at starte jeres egen blog, forum eller bare en hjemmeside, hvor i har håbet på at tjene jeres lommepenge via Google Adsense, men altid er det endt ud i ingenting. Jeg har også selv været på den bølge før, men lagde for godt og vel et halvt år siden alle de sider jeg brugte på hylden, og lagde det lige så stille fra mig. Nu er genet så kommet op i mig igen, og jeg har endnu engang mod på at iværksætte noget som jeg kan tjene penge på online.

Hvis nogle af jer andre før har prøvet noget lignende, og kunne tænke jer at snakke om forskellige tips til markedsføring, gode idéer til hjemmesider osv., så lad os dele dem her!
Logged


DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #1: 06 Dec 2010, 20:15 »

Det bliver jo sværere og sværere at opfinde den dybe tallerken .. for 8-10 år siden ku du nemt score kassen på den måde du selv har tænkt på .. "Problemet" er jo at internettet ikke er så nyt mere og de fleste standard idéer er blevet brugt hvorfor det bliver sværere og sværere at komme frem med en idé der bare slår benene væk under markedet..

Man skal virkeligt tænke "out of the box" for at opfinde noget fuldstændigt genialt som bare kan give dig kassen.. også specielt i de her tider hvor de fleste spinkler og spare.. Men held og lykke med projektet håber da du får noget op og køre..
Logged

Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #2: 06 Dec 2010, 20:32 »

Jeg tror man skal være virkelig dygtig/interessant for at gøre det. Min første tanke var, at man skulle lave en Sidney Lee-model ved at gøre noget der fik medieopmærksomhed. Noget der skabte en masse hits - f.eks. til din blog. Herefter skulle man så arbejde på at holde interessen, så man kunne tjene penge via ads. Om det så virkelig er noget at gå efter, må være op til den enkelte Smiley

Jeg kender dog til en fidus (har dog ikke testet), med en blogside, hvor man kunne følge andres blog. Ideen er så, at man tilmelder sig et netværk, hvor alle adder alle. Dvs. du pludselig har flere tusinde followers. På den måde snyder man adsælgere til at ville reklamere hos dig.
Kan desværre ikke huske siden, tvivler også på, at der er store penge i det...
Logged

korzika
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #3: 06 Dec 2010, 20:38 »

Her får du eksklusivt min idé. Ved ikke hvor gennemtænkt den er, eller om der er taget patent på koncepetet, anyways:

Jeg har ikke tænkt det 100 % igennem, men det er en god idé, hvis man har startkapital.

Min idé er at lave en hjemmeside, hvor folk kan udveksle beats/melodier. Hjemme fra computeren kan man nærmest selv lave grundstenen til en sang, alene ved hjælp af et beat. Det er fx gældende i Hip-Hop/Rap.

Måden pengene kommer ind på her:

Hvis en kunstner vælger at bruge et af beatsne/melodierne kommercielt, så skal der udbetales en procentdel til skaberen af beatet og hjemmesiden. Med kommercielt mener jeg, at man fx sætter det til salg på en hjemmeside.

Procentmæssigt tænker jeg 10 %. 6/7 procent af sangens overskud går til skaberen af beatet, mens hjemmesiden får de resterende 4/5 %.

Det er bare en meget lille del af mine overvejelser. Jeg har ikke tænkt længere over idéen lovmæssigt fx, og praktisk med hvordan pengene skal betales.

Men hvis du er interesseret, så skriv en PB. Man kan vel altid snakke videre om det, og så må vi se, om vi bliver rige!1111!
« Seneste Redigering: 06 Dec 2010, 20:42 af korzika » Logged

JosepGuardiola
Gæst
 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #4: 06 Dec 2010, 20:42 »

Hvis du går blogvejen, så spørg de større blogs rundt omkring om du ikke må skrive et gæste indlæg i deres blog. Det plejer at være ret givende Smiley
Logged

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #5: 06 Dec 2010, 20:42 »

Det kunne foreksempel være en mulighed ja. Lave et mediestunt, skabe opmærksomhed, hvorefter folk bliver interesseret i dig. Det kunne være en genial mulighed til at skaffe opmærksomhed på.

Det kan lade sig gøre at tjene godt på sin blog, som i f.eks. kan se i denne artikel: http://www.hjemmejob.dk/forretnings-ideer/piger-tjener-penge-pa-blogs/
Logged


Mikkel 2765
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #6: 06 Dec 2010, 20:54 »

Nogen af dem fra youtube tjener penge på det de laver derinde ved salg af merchandise ting osv.

Logged

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

Erzael
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #7: 06 Dec 2010, 21:07 »

Jeg har bare en fornemmelse om, at det er sværere for en dansker at blive kendt på Youtube, end det er for en amerikaner f.eks. Hvilke danskere kan præstere en video med over 1 million views? Altså, en film hvor de selv medvirker i
Logged


Andersen
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #8: 06 Dec 2010, 21:27 »

Jeg har bare en fornemmelse om, at det er sværere for en dansker at blive kendt på Youtube, end det er for en amerikaner f.eks. Hvilke danskere kan præstere en video med over 1 million views? Altså, en film hvor de selv medvirker i

Hvis du laver den på engelsk, er det vel ikke et problem. Ved selvfølgelig ikke om du er den næste Brad Pitt, men det havde nok været lettere, hvis du var et lækkert bitch! Her tænker jeg specielt på de svenske blondiner, som er blevet kendte på at blogge (at de så ikke er videre tiltrækkende i mine øjne,...).

Ellers kan du jo blive hacker..
Logged

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #9: 06 Dec 2010, 21:28 »

Ellers kan du jo blive hacker..

HAHA!  funny
Logged

Supra Societatem Nemo

fyttefytte
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #10: 06 Dec 2010, 21:33 »

Nogen af dem fra youtube tjener penge på det de laver derinde ved salg af merchandise ting osv.


det kan jeg faktisk give dig ret i, jeg var hjemme ved en rigtig god ven for nogle weekender siden og,
han fortalte mig, at nogle af dem der har flest seere på deres videoer, tjener et par tusind PER video!!!

det faktisk ret vildt at tænke på.
men du skal selvfølgelig også kunne finde på at lave den slags gode film på youtube.
Logged

Mit nuværende St.Pauli spil
Antal sæson - 4
Bundesliga - 1
Tyske pokaltunering - 0
Tysk super cup - 1
Champions League - 0
Euro League - 0
VM klubhold - 0
Europæisk Supercup  - 0

Stadion: Millerntor-stadion
Klubværdi: 5,21 mia (gæld fra lån: 157 mio)

fyttefytte
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #11: 06 Dec 2010, 21:35 »

Jeg har bare en fornemmelse om, at det er sværere for en dansker at blive kendt på Youtube, end det er for en amerikaner f.eks. Hvilke danskere kan præstere en video med over 1 million views? Altså, en film hvor de selv medvirker i
det er ikke bare englændere der er kendte for at lave gode film på youtube, men faktisk også tyskere.
Logged

Mit nuværende St.Pauli spil
Antal sæson - 4
Bundesliga - 1
Tyske pokaltunering - 0
Tysk super cup - 1
Champions League - 0
Euro League - 0
VM klubhold - 0
Europæisk Supercup  - 0

Stadion: Millerntor-stadion
Klubværdi: 5,21 mia (gæld fra lån: 157 mio)

ogasogas
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #12: 06 Dec 2010, 21:46 »

I skal da bare gøre ligesom ham her http://www.youtube.com/v/lm_n3hg-Gbg&feature=related over tyve millioner hits for den
Logged

Manchester United just arrogant, not better

r-mand
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #13: 06 Dec 2010, 21:47 »

Han er så klam!  crazy
Logged

Supra Societatem Nemo

Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Tjen penge på nettet
« Svar #14: 06 Dec 2010, 21:52 »

Her får du eksklusivt min idé. Ved ikke hvor gennemtænkt den er, eller om der er taget patent på koncepetet, anyways:

Jeg har ikke tænkt det 100 % igennem, men det er en god idé, hvis man har startkapital.

Min idé er at lave en hjemmeside, hvor folk kan udveksle beats/melodier. Hjemme fra computeren kan man nærmest selv lave grundstenen til en sang, alene ved hjælp af et beat. Det er fx gældende i Hip-Hop/Rap.

Måden pengene kommer ind på her:

Hvis en kunstner vælger at bruge et af beatsne/melodierne kommercielt, så skal der udbetales en procentdel til skaberen af beatet og hjemmesiden. Med kommercielt mener jeg, at man fx sætter det til salg på en hjemmeside.

Procentmæssigt tænker jeg 10 %. 6/7 procent af sangens overskud går til skaberen af beatet, mens hjemmesiden får de resterende 4/5 %.

Det er bare en meget lille del af mine overvejelser. Jeg har ikke tænkt længere over idéen lovmæssigt fx, og praktisk med hvordan pengene skal betales.

Men hvis du er interesseret, så skriv en PB. Man kan vel altid snakke videre om det, og så må vi se, om vi bliver rige!1111!
<a href="http://www.youtube.com/v/lGXuNPAEPtw?fs=1&amp;amp;hl=da_DK" target="_blank">http://www.youtube.com/v/lGXuNPAEPtw?fs=1&amp;amp;hl=da_DK</a>
Logged

Sider: [1] 2 3 4 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010