home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 20:57:08 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
I går kl. 19:25:04 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
I går kl. 12:34:09 NAsMaR Blogs Minimalistic 2020
I går kl. 11:47:30 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
01 Jan 2025, 09:52 hoeven Træningsbanen En Libero taktik - Dis...
17 Dec 2024, 12:58 Broen13 Omklædning... Underlige ting
15 Dec 2024, 10:51 Broen13 Blogs The American Dream
Antal Registrerede Brugere: 23486
  0 Brugere, 727 Gæster Online.

Nyeste Bruger: shriramserenity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  The difference
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 Udprint
Forfatter Emne: The difference  (Læst 13901 gange)
Krile
Gæst

The difference
« : 06 Dec 2010, 20:05 »

Prolog|15. januar 2009

Sneen faldt lydløst fra en betongrå himmel, der kun kort blev oplyst af billygternes skær. I takt med at sneen dalede ned, lagde den sig som et blødt, hvidt tæppe på grene, buske og græsstrå. Som en visuel påmindelse om, at ikke alting er, hvad det udgiver sig for. Faktisk meget lidt. Men denne naturens forklædning holder ikke evigt, og inden længe har græsset generobret herredømmet igen. For så sammen med træernes brune bark at indgå i jordens palet af brune, grønne, grå og hvide nuancer.

Tusmørket havde forlængst lagt sig over husene. En let, luftig vind blæste igennem hans hår, da han satte sig ned. En lille flok mennesker kom gående igennem sneen. De lo og snakkede, lykkeligt uvidende om hans tilstedeværelse og alt, hvad der gik ham på. Han så dem komme. Han fulgte dem med øjnene, indtil de forsvandt ind ad en mørk port, der førte dem indtil en af byens snævre gader. Længe efter de var forsvundet, kunne han stadig høre dem le. Det fyldte ham med en vemodig glæde. Det her var hans hjem, sagde en stemme i hans hoved.

Han sad længe og stirrede ud i mørket. Det var blevet nat og mørkets sorte væsen smøg sig mellem husene. Til sidst rejste han sig, og sukkede stille. Sukket blev hængende i luften, mens han gik bort og lysene i husene bag ham slukkedes. Byen lå helt stille på alle sider af bakketoppen. Og dog. Stille var den aldrig. Åndende af liv. Hans levende by. Den by der skulle tilbage til toppen. Toppen af virkeligheden. Helt derop hvor man bliver respekteret. Det var hans ansvar. Han var nød til at gøre forskellen.

Some believe that life is a mystery
Some believe that psychology has a theoretical framework for the brain
Some believe that if you know that exactly framework, you can feel a difference
And some believe that you most make the difference

Krile
Gæst

Sv: The difference
« Svar #1: 06 Dec 2010, 20:05 »

Haps!

Guldbrand
Blogmester

« Svar #2: 06 Dec 2010, 20:12 »

Smukt.. Intet mindre end smukt !

Du har en fantastisk skrivemåde, som gør bloggen både fandens interessant og levende.. Glæder mig til at se mere til denne blog.   Thumbs Up

Krile
Gæst

« Svar #3: 06 Dec 2010, 21:02 »

Smukt.. Intet mindre end smukt !

Du har en fantastisk skrivemåde, som gør bloggen både fandens interessant og levende.. Glæder mig til at se mere til denne blog.   Thumbs Up
Mange tak for de flotte ord Smiley
Jeg håber jeg kan holde dig fanget Wink

Krile
Gæst

« Svar #4: 07 Dec 2010, 16:18 »

Af James Johnson|1.Juli 2010

Overraskende trænerrokade hos The Rams
Klokken 11.00 kom meddelelsen. Den 44-årige englænder Nigel Clough har sagt sit job op i traditionsklubben Derby County, der for øjeblikket frister en tilværelse i den 2. bedste engelske række, Football League Championship. Det skulle eftersigende være ledelsens manglende lyst til at investere i nye spillere, der skulle være grunden til den overraskende opsigelse. Hverken Clough eller klubben har dog villet bekræfte disse oplysninger.

En endnu mere overraskende nyhed var dog, at allerede få timer afskedigelsen af Nigel Clough, var man i Derby klar til at præsentere en ny træner. Dette skete på et storstillet pressemøde. Efter en lang tale, fra bestyrelsesformande n Andy Appleby, omhandlende situationen med Clough, nåede man endelig frem til det som alle ventede på. Den nye træner skulle præsenteres.

Noget overraskende har Derby County valgt at hyre den 35-årige waliser, Paul Trollope. Trollope kommer fra en stilling i Bristol Rovers, som han har ført frem til uventet succes. Derfor mente man i bestyrelsen, at han var klar til at få chancen i en bedre række. Noget som hovedpersonen selv, var meget glad for;

”Jeg var urolig glad for mit job i Bristol, men da Derby meldte sig interesseret, var jeg ikke et sekund i tvivl om, at jeg skulle tage imod udfordringen. Derby er en stor klub med en stor historie, og klubben fortjener at komme tilbage til toppen af engelsk fodbold, og det håber jeg, at jeg kan være med til at gøre. Jeg står sammen med resten af Derby County overfor en svær udfordring, men jeg har en stor tiltro til at mine spillere kan overkomme denne udfordring"

Selvom fansene er spændte på hvad fremtiden bringer med Trollope, er de fleste stadigvæk noget skeptiske overfor waliseren. Hvorfor har man valgt at satse på en så ung og næsten uprøvet træner, når man har så høje ambitioner? Burde man ikke have valgt et mere sikkert kort, hvor man ved hvad man har, og som har prøvet at stå i spidsen for et stort hold før? Andy Appleby sagde i dag følgende ved præsentationen:

”Det kommer måske bag på nogle, at vi har valgt at ansætte Paul. Men vi er meget sikre på, at dette er det helt rigtige valg. Han har alle de kompetencer vi søger, og med et stort kendskab indenfor både den engelske såvel som den Walisiske fodboldverden, er vi sikre på at han kan føre klubben videre. Han står for en spændende fodboldfilosofi, og vi forventer os meget af ham. Vi mener derudover at han er I fuld overensstemmelse med de ambitioner vi har sat os, og Paul er mindst lige så ambitiøs for klubben som ledelsen er.”

Derby starter deres forberedelse til næste sæson, om få dage når de drager på en firedags tur til Østrig, for at få spillet holdet sammen. Derby County har hele syv venskabskampe inden det går løs i The Championship, hvor The Rams gæster Reading i første runde.

« Seneste Redigering: 07 Dec 2010, 16:25 af Krile » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #5: 07 Dec 2010, 16:38 »

Rigtig rigtig rigtig god start, og spændene klubvalg, jeg læser med Smiley:

FCK

Krile
Gæst

« Svar #6: 07 Dec 2010, 17:02 »

Rigtig rigtig rigtig god start, og spændene klubvalg, jeg læser med Smiley:
Mange tak Smiley

Krile
Gæst

« Svar #7: 07 Dec 2010, 21:54 »

Første kapitel|3. juli 2009
Musikken strømmede livligt ud af bilens nedrullede vinduer. Tonerne dansede omkring hans ører, mens den varme sommervind kærtegnede hans ansigt. Langsomt kiggede han ud af vinduet, og så på træerne som kom susende forbi. Det samlede sig til en stor masse, som hurtigt bevægede sig forbi hans synsfelt. Tankerne for igennem hans hoved, mens han kørte her, - på vej mod hans nye job.

Bilen trillede langsomt ind på parkeringspladsen. Han samlede sin laptop op fra bagsædet, og gik med bestemte skridt hen imod Pride Park. Hurtigt åbnede han døren og kiggede sig lidt rundt i receptionen. Receptionisten kom ham hurtigt i møde, og førte ham igennem lange mørke korridorer, der tydeligt trængte til noget lyst maling. Efter et par minutters gang, ankom de til kontoret hvor der med store tydelige bogstaver stod Paul Trollope. Han mærkede langsomt hvordan stoltheden pumpede rundt i hans blod.

Receptionisten lukkede døren efter sig, og lod ham alene i sit nye kontor. Han kiggede sig lidt omkring, og noterede sig at der skulle nogle billeder ind, hvis han skulle kunne holde til at arbejde her. Hurtigt fandt han sin laptop frem, og stillede den på bordet. Den tændte kvikt op, og han tilkoblede den til internettet så han kunne tjekke sine mails. Knapt havde den gjort det, før der poppede en vigtig mail ind i indbakken.

Citat
Sendt: 3. juli 2010
Tid: 14.48
Fra: Andy Appleby
Til: Poul Jonathan Trollope
Emne: Forventninger og Budget

Kære Poul

Vi i bestyrelsen er rigtig glade for, at byde dig velkommen her på Pride Park. Vi er sikre på at alle i og omkring klubben er klar til at tage positivt imod dig. Vi har fuld tiltro til at du kan føre klubben frem til de mål, som vi i fællesskab satte. Vi forventer at holdet ender på en sikker midterplacering i år, kæmper med om playoffpladserne næste år og rykker op senest i tredjesæson. Vores mere langsigtede mål går på, at være et fast midterhold i Premier League om fem år, samt være tilbage i Europa om ti år.

Vi har fundet 1,5 mio kr. til transfermarkedet og 1,45 mio./uge i lønbudget, frem til at sikre disse mål. Vi kan ikke skaffe flere penge ligenu, med klubbens økonomiske situation i mente, men du er velkommen til at skille dig af med spillere eller personale og derved skaffe nogle penge.

Hvis du har brug for at diskutere noget, er du velkommen til at skrive tilbage eller kigge ind på mit kontor.

Venlig hilsen,
Andy Appleby

Skydækket udenfor træk sig langsomt sammen. Blev langsomt tættere. Langsomt mørkere. Stearinlyset i hans hånd kastede sit ensomme lys ud i lejligheden. Tillader skyggerne at vokse. Vokse sig store. Han læner sig op ad rudens modbydelige kulde. Lukker langsomt øjnene og falder hen. Mens han mærker stormen komme nærmere for hvert hjerteslag. Det er bare et spørgsmål om tid. Hans dyrebare tid.

« Seneste Redigering: 09 Dec 2010, 15:32 af Krile » Logged

Chamberlain15
Manager

« Svar #8: 07 Dec 2010, 22:02 »

Spændende! Smiley Jeg vil selvfølgelig læse med på din blog Krile! Smiley Glæder mig især til at se dine grafiske evner! Smiley

KIU! Smiley

Tidligere brugernavn: petur

Arsenal og Knattspyrnufélag Akureyrar <3

Har et stort had til især Tottenham.

Arsene Wenger: "I tried to watch the Tottenham match on television in my hotel yesterday, but I fell asleep."

Krile
Gæst

« Svar #9: 08 Dec 2010, 15:50 »

Spændende! Smiley Jeg vil selvfølgelig læse med på din blog Krile! Smiley Glæder mig især til at se dine grafiske evner! Smiley

KIU! Smiley
Mange tak Petur Smiley

Der vil nok være mest fokus på det skridtlige i bloggen, og det grafik der kommer vil nok være meget enkelt.  Jeg håber du læser med videre Wink

Krile
Gæst

« Svar #10: 08 Dec 2010, 19:33 »

Af James Johnson|24.Juli 2010

Derby præsenterer samarbejde med Arsenal, samt fire nye ansigter i truppen
Ved et stort pressemøde, tidligere i dag her på Pride Park, kunne Andy Appleby og Peter Hill-Wood præsentere et nyt samarbejde imellem Arsenal og Derby. Aftalen indebærer at Arsenal kan sende spillere på lån til Derby. Derby er ikke tvunget til at bruge spilleren, men slipper for at betale lønnen. Ydermere har Arsenal nu også sikret sig en førstekøbsret på spillere fra Derby County. Samtidig skal der spilles en venskabskamp på Pride Park hvert år, hvor alle indtægter går til The Rams.

Begge formænd var efter offentliggørelsen yderst positive og glade for den nye aftale, som de mente kunne være med til at styrke begge klubber. Specielt Appleby virkede yderst glad og stolt for sin aftale, og gik smilende rundt blandt journalisterne, hvor han gavmildt gav interviews omhandlende den nye aftale. Her er hvad han fortalte os, da vi fangede ham.

”Vi (Derby County red.) er utrolig glade for den aftale som er kommet på plads med Arsenal, og er sikre på at den vil være med til at løfte os som klub. De spillere som vi får mulighed for at låne i Arsenal, uden omkostninger, vil uden tvivl komme til at styrke vores trup. Derved får vi lettere ved at opfylde vores målsætninger her og nu, men også i fremtiden.”

Efter aftalen var blevet præsenteret overtog The Rams træner, Poul Trollope, ordet og præsenterede fire nye ansigter i The Rams trup. Der tale om fire spillere fra Premier league klubber, som Derby har lejet resten af sæsonen. Den første spiller kommer fra selvsamme Arsenal, og skulle eftersigende være et stort engelsk midtbane talent. Emmanuel Frimpong er navnet og den fysisk stærke englænder med ghanesiske rødder, er blevet hentet som backup til midtbanen.

Næste spiller der blev sikret, kommer fra Newcarstle og har en fortid i Southampton. Nile Ranger er en lynhurtig og adræt angriber, der kommer til at være en giftig joker at smide ind i tætte kampe. Hvor han med sin hurtighed kommer til at jage en skræk i livet, hos alle forsvarsspillere i The Championship. Han kommer først og fremmest til at være backup, men kan sagtens spille sig til en fast plads på holdet.

Den tredje spiller er kendt som et af Englands største forsvarstalenter, og kommer fra talentfabrikken West Ham. Her kom han i overskud, og det var man ikke sen til at udnytte i Derby. Derfor spiller Jordan Spence nu i forsvaret hos The Rams. Den markeringsstærke englænder kommer til at glide ind i midterforsvaret, hvor han skal være med til at stabilisere et noget usikkert Derby forsvar.

Fjerde og sidste indkøb kommer ligesom de tre andre på en lejekontrakt. Seamus Coleman fra Everton blev vurderet for ung til en startplads i verdens bedste liga, og blev derfor lejet ud til The Rams. I Derby kommer den driblestærke back, til at konkurrere med holdets store stjerne, Shaun Barker, om spilletid, men med det tætte program i mente, skal han nok komme til at spille flere kampe end som så.

Krile
Gæst

« Svar #11: 09 Dec 2010, 20:24 »

Andet kapitel|29. juli 2009
Spændingen, viljen og adrenalinen pumpede rundt i kroppen på ham, mens han satte dåsen med cola til munden. Sveden dryppede stadig ned af ryggen på ham, og fik den i forvejen tæt-siddende trøje til at klistre til kroppen, som var den malet på. Sekundet forinden havde han næsten febrilsk tonset rundt på banen, for at vise dem den vilje, han ville have frem. Længe havde han stået og kigget på, mens han lod vreden få fuld udløb i hans indre. De var nød til at vise den glødende lidenskab, der var vigtigere end noget. Hvis de ikke kunne finde den frem til træning, hvornår skulle de så kunne?

Han vidste at dette var hans første rigtige prøve, og at han var nød til at give sig fuldt ud for at vinde respekten. Den glødende respekt han havde nydt i Bristol. Han overvejede et kort øjeblik at droppe Derby. Droppe hans fremtid, og bare tage tilbage til det ufarlige. Men han var nød til at blive. Nød til at kæmpe. Hans spillere stod lidt og kiggede på ham, mens han drak det sidste indhold i dåsen. De stod med en blanding af respekt og undren i øjnene.

Den pludselige indskydelse så ud til at virke, da de efter den korte pause, genoptog den hårde træning. Deres præstationer steg voldsomt, og alle gav nu det ypperste for at bevise at de krævede en plads på holdet. Det var den vildskab og vilje han ville have ind på holdet, og endelig så det ud til at spillerne havde forstået hvad han havde prøvet at forklare. Pasningerne sad i skabet, afslutningerne var perfekte og tacklinger hårde og præcise, uden at blive voldelige.

Han forlod smilende banen, og overlod træningen til sin nye assistent John Metgod. Den våde trøje klæbede til hans krop og han begyndte at mørke kulden omfarme ham. Da han nåede op til sit kontor tog han den gennemblødte trøje af, fandt en tør frem, inden han satte sig bag skrivebordet og tog en dyb indånding. Den friske ilt bredte sig i hans lunger, og fjernede langsomt men effektivt den smerte og fortvivlelse der havde været i hans krop. Han var klar. Klar til at skabe forskellen.

"And for all you know
This could be
The difference between what you need
And what you wanna be"

« Seneste Redigering: 09 Dec 2010, 22:19 af Krile » Logged

LucasLeiva
Landsholdsspiller

« Svar #12: 09 Dec 2010, 21:00 »

Love it! du skriver flot, som altid Smiley. Fine handler. KIU! Peace

Kolo Abib Touré

Guldbrand
Blogmester

« Svar #13: 09 Dec 2010, 21:22 »

Fremragende update.. Håber ud holder stilen som i denne og den første update, da de virkelig fanger en og gør din historie utrolig spændende..   Thumbs Up

Krile
Gæst

« Svar #14: 09 Dec 2010, 22:19 »

Love it! du skriver flot, som altid Smiley. Fine handler. KIU! Peace
Mange tak Johannes Smiley

Fremragende update.. Håber ud holder stilen som i denne og den første update, da de virkelig fanger en og gør din historie utrolig spændende..   Thumbs Up
Mange tak Guldbrand Smiley
Der kommer til at være forskellige former for updates, som jeg vil skifte lidt imellem Smiley

Sider: [1] 2 3 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010