home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 05:18:13 rodeoneerer Klubsøgnin... Unlocking the Power of...
I går kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 842 Gæster Online.

Indlæg: 1132882 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  *381* Warrenpoint Town F.C - mod nye mål
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 79 Udprint
Forfatter Emne: *381* Warrenpoint Town F.C - mod nye mål  (Læst 460687 gange)
Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #45: 05 Dec 2010, 20:18 »

INTERNATIONAL DEBUT


Warrenpoint Town F.C. havde via vores 2. plads i ligaen kvalificeret os til 2. kval runde i Euro Cup, hvor vi ved lodtrækning skulle spille mod AS Omonoia Nicosia fra Cypern med hjemmebane i første kamp.

Det blev en spændende kamp, hvor The Point på papiret var oppe mod overmagten, og halvdelen af første halvleg var da også spillet, førend The Point fik vænnet sig til tempoet. Men herefter gav The Point Omonoia så god modstand, at det faktisk var uretfærdigt, at The Point ikke vandt kampen. Vi kom yderst overraskende foran i det 6. minut ved angriberen Daniel Hardwick, men inde i første halvlegs forlængede spilletid fik Omonoia udlignet til 1-1. I anden halvleg spillede vi vores eget spil, og slutstillingen 1-1 afspejlede ikke den overlegenhed, som The Point spillede med i anden halvleg. Men til trods for 1-1 resultatet var det en yderst tilfreds Warrenpoint manager, som kunne konstatere, at vi kan spille lige mod op bedre hold.

Hjemmekampen gav desuden ny rekord i antal tilskuere på The Burren, idet der var fuldsat på stadion med 500 tilskuere, og mange tilskuere giver også flere penge, så der blev også sat rekord i entreindtægter, idet der blev tjent 60.000 kr. på kampen.

Vi var klart underdog i returkampen, og der var ikke med de store forhåbninger, om andet end at få et godt resultat med hjem. Stillingen var 0-0 ved halvleg, men der kom rigtigt gang i målscoringen efter pausen, hvor slutstillingen til sidst blev 2-3. Vi pressede på det sidste kvarter for at få det vigtige udlignende mål til 3-3, men bolden ville bare ikke ind, så desværre måtte vi sige farvel til international fodbold allerede efter 1 runde. Vi fik til gengæld en masse international erfaring, som vi kan bruge fremefter i kommende internationale kampe.
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

mikk1446
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline

 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #46: 07 Dec 2010, 16:10 »

Utrolig at du holder dampen oppe og spiller så meget.
Synes det er utroligt spændende at læse om, og ærgeligt at der ikke er flere læsere.
Men forhåbentlig bliver du ved alligevel (:
Logged

"For me each match with Manchester United is a challenge and a dream"
"The red army is on the march and in a state of complete battle-readiness. We are united for United."

Nekker
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #47: 08 Dec 2010, 02:30 »

Jeg synes det er et fedt spil du har gang!! Imponerende med dit gåpåmod og tålmodighed med holdet... Linfield er og har altid været en magtfaktor i nordirsk fodbold, Brøndby har tidligere mødt dem i europæisk sammenhæng for mange år siden.

Det jeg synes der viser din tålmodighed er detaljer som hvad nr. ligaen rangerer i verden, den får du lige med og det viser bare at du ikke haster i gennem hver sæson Smiley

Om ikke andet får du da skabt dig et grundlag for en dag at søge nye udfordringer i en bedre lige/klub andetsteds, og dermed startet en managerkarriere fra den absolutte bund Smiley
Logged

V-4-E
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #48: 08 Dec 2010, 03:06 »

Absolut en god blog, og flot at du er nået så langt TU for det.
Og det med liga-rep er fedt at følge med i Wink
Logged


Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #49: 08 Dec 2010, 20:07 »

Til de Herrer
Jeg siger tak for ordene. Fortsætter selvfølgelig bloggen (med mindre jeg bliver fyret), for The Point skal selvfølgelig være blandt de største klubber, men det er godt nok den sejeste omgang, som jeg i min tid som FM er har været med til. Det giver nogle virkeligt store udfordringer at have 0 penge og ingen faciliteter, ligesom jeg kun køber spillere (måske for meget sagt, da jeg kun har brugt penge på 2 spillere på 10 år) med henblik på salg, så jeg kan tjene penge til klubben. Som skrevet mange gange før: "Pengene styrer spillet".
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #50: 08 Dec 2010, 21:01 »

Super Blog..
Imponerende tålmodighed du har dig.. Ser frem til at høre mere
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #51: 09 Dec 2010, 08:59 »

MID ULSTER POKALFINALE


Warrenpoint Town havde endeligt kvalificeret sig til årets pokalfinale 2021 i Mid Ulster Pokalturnering mod Moyola Park efter at have vundet turneringen i 2015, 2016 og 2017, ligesom vi tabte finalerne i 2016 og 2018. På vej mod finalen havde The Point slået Fivemiletown, Armagh og Annagh United i denne mindre turnering i vores nordirske land. Dommer Mark Courtney var blevet sat til at dømme kampen, og hvis man har læst tidligere opdateringer, så vil man huske, at han dømmer finalen hvert år. Der gælder åbenbart ikke de samme regler i Nordirland som i Danmark, idet Mark Courtney nu er blevet 48 år. Det bliver spændende at se, hvor mange år fremefter han får lov til at dømme finalerne (det kræver selvfølgelig, at vi kvalificerer os til dem).

986 tilskuere var på plads på Mourneview Park i Lurgan, da Courtney fløjtede kampen i gang, og 12 minutter henne i kampen scorede kampens spiller midtbanespilleren Peter Parker til 1-0 for The Point, da han blev spillet fri i målfeltet på et glimrende skud. The Point dominerede gennem hele 1. halvleg, men havde ikke held med at få bolden i mål.

I 2. halvleg var der spillet 58 minutter, da Jordan McDonald pillede bolden fra en Moyola Park forsvarer og placerede bolden udenfor målmandens rækkevidde til en 2-0 føring. Selvom The Point pressede på måtte kampen blev hele 90 minutter gammel, førend The Point endelig fik punkteret kampen til en 3-0 føring, da backen Jack Lodge på et kort hjørnespark sparkede bolden i mål.

Warrenpoint Towns bestyrelse var tilfredse med finalesejren, men man havde også forventet, at vi ville komme frem til finalen og vinde den. Finalesejren indbragte The Point 120.000 kr. til en i forvejen tom pengekassen, men halvdelen af pengene fik spillerne udbetalt i bonus for finalesejren.
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #52: 09 Dec 2010, 12:43 »

PÅ GODT OG ONDT


The Point startede sæsonen som lyn og torden, og vi tabte kun én ud af de første 12 kampe, hvorfor det så fantastisk ud med en 1. plads og 6 point ned til nr. 2 Linfield, så det var bare at cruise gennem Premier Division og sikre mesterskabet. Men sådan skulle det bare ikke ende. I december måned 2020 begyndte at tabe kampe, og der blev tabt flere kampe i træk – holdet var ligesom forvandlet og kunne lige pludselig ikke vinde, men kunne Linfield til gengæld for de vandt den ene kamp efter den anden. Samtidig med så slog holdene efter The Point hinanden alle sammen, så vi befandt os godt nok på en 2. plads, men der var ikke så meget at spille for. Linfield var alt for suveræne i ligaen, hvor de til sidst vandt med 20 point ned til nr. 2, ligesom det var 6. gang i træk, at Linfield vandt det nordirske mesterskab.

Vi var 7 point foran nr. 3, og det var stort set lige meget, om vi vandt eller tabte – afstanden til nr. 3 var hele tiden den samme. Vi tabte dog fuldstændig pusten til sidst på sæsonen, da vi tabte 6 ud af de sidste 8 kampe. På ingen måde tilfredsstillende, men det var, som om heldet fuldstændigt var forsvundet, ligesom spillernes selvtillid var forsvundet. Angriberne kunne simpelthen ikke så bolden i kassen. Jeg prøvede på alle mulige måder at rette op på skaderne, men der var intet at gøre.

Står efter endt sæson, og ved ikke rigtigt, om jeg skal være tilfreds eller utilfreds. 2. pladsen er tilfredsstillende, især når jeg tænker på, at Linfield er en tak eller to stærkere end eller andre hold i Premier Division. Men det irriterer mig, at vi ikke kan udfordre dem bedre, også selvom vi mødte Linfield 5 gange i løbet af sæsonen, hvor vi vandt 2 kampe og tabte 3. Er dog alt i alt tilfreds med 2. pladsen, som giver adgang til de forjættede europæiske kampe og derved også nogle mønter til klubben.

Lidt spillersalg samt deltagelse i diverse turneringer har dog gjort, at det ser som om, at The Point for første gang vil slutte en sæson med et pengemæssigt overskud. Det kan måske gøre, at der måske vil være lidt penge til indkøb af nye spillere i den nye sæson.

Jeg blev efter sæsonen kåret som nr. 2 i titlen som Året Manager (selvfølgelig efter Linfields manager). Vi kan for første gang ses på den europæiske rangliste, idet vi nu er placeret som nr. 570 lige efter MOIK fra Aserbajdsjan og ud de 665 registrerede klubber. På turneringsrangliste n er den Nordirske Liga Premier Division rykket en enkelt plads op, således at ligaen nu er rangeret på 168. plads ud af 905 placeringer. Ligaen er desuden gået fra at have en halv stjerne til en hel stjerne.

Peter Parker blev efter sæsonafslutning kåret som Året Spiller.

Vi har skrevet nyt tøj sponsorat lydende nu på 120.000 kr., hvilket er hele 30.000 kr. mere end sidste år. Det blev også sæsonen, hvor det lykkedes at få et fuldsat stadion med 500 tilskuere i Euro Cup kampen mod Omonoia fra Cypern. Kampen gav desuden også en rekord indtægt på 60.000,- kr. Sidst men ikke mindst blev der sat ny gennemsnitlig tilskuerrekord med 133 tilskuere pr. kamp. Jo, The Point er på mange måder en klub, som er på vej fremad.
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Gungner
Gæst
 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #53: 09 Dec 2010, 12:58 »

Citat
Peter Parker blev efter sæsonafslutning kåret som Året Spiller.



Tror du ville have mere nytte af ham, hvis du bad ham benytte sit alter ego!  Rullende Øjne Okay, bad joke, hehe

Spøg til side, så har jeg fulgt med siden starten, og er sq imponeret over din tålmodighed.
Håber bloggen fortsætter indtil The Point står som Champions League vindere  Thumbs Up

Keep it up!
Logged

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #54: 09 Dec 2010, 13:12 »




Tror du ville have mere nytte af ham, hvis du bad ham benytte sit alter ego!  Rullende Øjne Okay, bad joke, hehe

Spøg til side, så har jeg fulgt med siden starten, og er sq imponeret over din tålmodighed.
Håber bloggen fortsætter indtil The Point står som Champions League vindere  Thumbs Up

Keep it up!


Synes nok der var et eller andet ved ham. Godt at få ham i nettet Smiley
Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #55: 09 Dec 2010, 23:07 »

DET EUROPÆISKE EVENTYR


DE ISLANDSKE FJELDABER

Må nok erkende, at jeg havde svært ved at få armene ned, da jeg overværede lodtrækningen til første runde i Euro Cuppen, idet vi var så heldige at trække Vikingur fra Island, hvor jeg havde den opfattelse, at vi havde en stor chance for at gå videre til næste runde. Vi havde hjemmebane i første kamp, og så var det bare at sikre en komfortabelt sejr, så kampen på udebane blot skulle overstås. Fandt dog hurtigt ud af, at islandsk fodbold mindst er på højde med nordirsk fodbold, og med en hel kamp med ryggen mod muren blev det til et hæderligt nederlag på 1-2. Noget overraskende for mig, men det var en fortjent sejr til Vikingur.

Havde ikke de store forventninger til udebanekampen, og kampen var da heller ikke mere 14 minutter gammel, førend The Point reelt var ude af det europæiske eventyr, idet vi nu skulle score 2 mål, blot for at få forlænget spilletid. Vikingur pressede på resten af halvlegen, men kunne ikke få bolden i mål. 2. halvleg fortsatte som 1. halvleg sluttede med et dominerende islandsk hold. Der blev dog tændt et lys i mørket, da den islandske målmand hovedkulds kastede sig ud i driblinger udenfor målfeltet. Bolden landede foran Parker fødder, hvorefter han på lang afstand til mål scorede ved en høj bold. Så skulle man jo tro, at vi så kunne presse Vikingur tilbage på banen, men det modsatte skete, idet Vikingur pressede kraftigere på end før for at afgøre kampen.

2 minutter inde i den forlængede dukkede McDonald op blandt venner og fjender i modstanderens målfelt, hvor han med saft og kraft fik bolden i mål. Kampen gik i forlænget spilletid og The Point var som forvandlet, idet vi gennem hele den forlængede spilletid dominerede kampen. I det 105 minut kom den store forløsning, da Carlisle fra sin position som venstre midtbanespiller på et tørt hug bankede bolden i mål til en 3-1 føring til The Point. Det var lidt svært at tro, at vi virkeligt kunne sejre i en kamp, hvor vi i store dele af kampen var nedspillet, men ikke desto mindre stod vi efter kampen til at skulle spille videre i næste runde. En flot sejr.

KOM TIL NORDIRLAND OG FÅ BANK

Sturm Graz var vores næste modstandere i vores europæiske eventyr, og ved at kigge på de enkelte spillere var det ikke svært at se, at hver enkelt spiller fra det østrigske hold var mere værd end hele The Point. Nåh, men ikke så negativ. Hjemmebane i første kamp, og et hæderligt nederlag ville være yderst tilfredsstillende mod de østrigske stjerner. Men nu var det jo ligesom, at vi også godt kunne finde ud af at spille fodbold, og derfor kunne give Sturm Graz modstand over hele banen.

Til trods for større boldbesiddelse til østrigerne, så var der lige mange chancer til begge hold, men det var nu alligevel The Point, som kunne hive en sejr hjem – og én fortjent én. På straffespark i 24. minut afgjorde angriberen Hardwick kampen til vores fordel. Det var lidt svært at forestille sig, at vi havde vundet kampen, men sådan skulle det nu en gang være. Armene skal lige ned førend udebanekampen, som nok bliver vores sværeste kamp nogensinde.
Det var med ryggen mod muren, og med kampen mod overmagten, ja og så voksede træerne desværre ikke ind i himlen. Udekampen mod Sturm Graz blev hurtigt afgjort i 1. halvleg, hvor de bragte sig foran med 4-0. Sturm Graz var overlegne på alle leder og kanter. Heldigvis kørte de ned i gear, og lod os komme med i spille i 2. halvleg, hvor vi spillede op til vores bedste og faktisk vandt 2. halvleg med 1-0, således at slutstillingen blev 1-4. Havde flere chancer til mål i 2. halvleg, men det var fuldt fortjent, at Sturm Graz gik videre til næste runde.

Nu kan vi blot se os tilbage og konstatere, at vi har fået en masse europæisk erfaring, som kan hjælpe os i årene fremad. Spillerne er stadigvæk meget unge, så det er bare at putte en masse erfaring ind i kroppen på dem. Men alt i alt en tilfredsstillende europæisk sæson, som også gav 1.4 mio dejlige kr. i kassen.
« Seneste Redigering: 09 Dec 2010, 23:09 af Nickmik » Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #56: 11 Dec 2010, 21:56 »

LINFIELD BAROMETER


Hvordan måler man succes efter en sæson? Den kan selvfølgelig måles efter, hvor mange mål, point, pokaler eller topplaceringer holdet opnår, men jeg vil nu for The Points vedkommende måle sæsonen efter et Linfield Barometer – det vil sige, at vores succes er afhængig af, hvor gode vore resultater har været mod Linfield. Hvordan er det så gået? Ja, vi har mødte Linfield 6 gange, og det er blevet til 2 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag, ligesom vi var ”kun” var 10 point efter Linfield i ligaen, da sæsonen sluttede. Var det så godt eller knap så godt? Ja, både og, fordi bare det at slå mastodonten Linfield i en enkelt kamp er en sejr i sig selv, og så lykkedes det endda 2 gange i løbet af en sæson. Men vi må konstatere, at der stadigvæk er et stykke vej op til den nordirske gigant. Linfield har alle økonomisk, stadionmæssigt og spillermæssigt – alle andre hold i ligaen ligger langt efter. Det ser ligeledes ud som om, at mens vores hold udvikler sig, så udvikler Linfield sig ydermere, og Linfield kan f.eks. købe spillere til en værdi, der er 3 gange større, end hele The Points værdi.

Men nu ikke så negativ! Det blev til en 2. plads og en sølvmedalje i Premier Division, hvilket må siges at være tilfredsstillende, men det var en sæson med op og nedture, hvor vi først bankede nogle af de bedste hold ud af banen, hvorefter vi tabte til det absolut dårligste hold. Har svært ved at se, hvad jeg gør forkert, men det er bare at blive ved og håbe på, at vi får lokket endnu bedre spillere til klubben.

I de hjemlige pokalturneringerne gik det ad helvedes til, idet vi blev slået ud af alle 3 turneringer i første runde, og endda af hold, som lå 2 rækker under vores eget hold. Til gengæld gav det mulighed for at koncentrere os om spillet i ligaen, og det er jeg som så ikke utilfreds med.

ALL-IRELAND CUP

Succesen i Euro Cuppen er tidligere beskrevet, men jeg mangler lige at skrive om en enkelt turnering, hvor vi fik stor succes. All-Ireland Cup er en turnering, hvor de bedst placerede hold fra henholdsvis Nordirland og Irland kvalificerer sig til cuppen. The Point har tidligere spillet i turnering 2 gange, hvor vi er kommet til kvartfinalen. Dette års All-Ireland Cup blev en kæmpesucces for The Point. I første runde mødte i irske Derry City og efter blot 6 minutter var vi bagud 0-2 på udebane. Vi kom dog os over chokket og vandt med 4-2. Hjemmekampen blev ligeledes vundet og denne gang med resultatet 3-0. All-Ireland Cup er en vigtigt turnering for The Point, idet der er gode penge at tjene. I kvartfinalen mødte vi Sligo Rovers også fra Irland, og vi vandt samlet 5-2.

Længere end nogensinde før var vi i semifinalen, som dog hurtigt blev afgjort, da vi på udebane bankede irske Shamrock Rovers ud af bane med en 5-1 sejr. Det blev til et 0-1 nederlag på hjemmebane, men finalepladsen var sikret.

De værste modstandere vi kunne møde, skulle vi selvfølgelig møde, og hvis man har fulgt med i teksten, vil man selvfølgelig vide, at det er Linfield, jeg taler om. Hvem andre end Mark Courtney skulle dømme kampen, og det var endda foran 20.306 tilskuere, hvilket på alle måder er det største antal tilskuere, som The Point nogensinde har spillet foran. Det blev med ryggen mod muren kampen igennem, og Linfield kom da også forventet foran i det 19. minut. Vi forsøgte, men Linfield havde på deres egen hjemmebane 100 gange flere tilskuere bag sig, end vi havde. Sensationen lurede, da angriberen Hardwick i det 87. minut bragte os på 1-1. Kampen gik i forlænget spilletid, hvor Linfield desværre i det 114. minut afgjorde kampen. Det er dog med stor tilfredsstillelse, at klubben modtog 1.310.000 kr. for finalenederlaget.

Har netop skrevet ny kontrakt med klubben, hvor jeg frivilligt er gået 6.000 kr. ned i løn for at spare på klubbens udgifter. Dette betyder så, at vi har lidt over 300.000 kr. mere til rådighed i næste sæson. Hvad gør man ikke for klubben!!

Vores egen Jordan McDonnell blev ligaens topscorer med 16 mål, mens jeg selv under turneringen passerede 500 kampe som manager. Warrenpoint Town er rykket op på den europæiske rangliste, således at vi er rykket 41 pladser frem og nu ligger nr. 534.

Ikke overraskende blev Daniel Hardwick valgt til Årets Spiller i The Point, og den gennemsnitlige tilskuerrekord blev slået, således at rekorden nu lyder på 153 tilskuere.
« Seneste Redigering: 11 Dec 2010, 22:36 af Nickmik » Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Alfster
Blogmester
********

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #57: 12 Dec 2010, 09:30 »

Super update.. Du er inspirende for dem som overvejer at starte op LLM.  Ja jeg har selv startet en med FC United of Manchester.

Følger med. Ser frem til mere. Kunne du lave et SS af dine 3 bedste spillere?
Logged

Følg mine blogs:
Europa rundt med start i Ruhr området
BLOGMESTER 2020
Danske Landshold
BLOGMESTER 2021

PEAST
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #58: 12 Dec 2010, 09:43 »

Super update.. Du er inspirende for dem som overvejer at starte op LLM.  Ja jeg har selv startet en med FC United of Manchester.

Følger med. Ser frem til mere. Kunne du lave et SS af dine 3 bedste spillere?

hehe fedt overvejede også at prøve den klub på et tidspunkt
Logged

PSN: PEAST 

JA!!! Jeg har ADHD og jeg er stolt af det!!!

Nickmik
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Warrenpoint Town Football Club
« Svar #59: 12 Dec 2010, 09:56 »

DET EUROPÆISKE EVENTYR II


MAKEDONERE?

Igen i år stod den på europæisk fodbold, idet vi skulle spille første kval runde i Euro Cuppen. Når der udtrækkes hold i kvalrunderne, så er det spændende at se, hvilke hold man kan møde, og der er flere, som ikke har hørt om før. Dette gælder også vores første runde modstandere, som blev FC Renova Dzepciste fra Makedonien. Første kamp blev spillet på udebane, og det var svært at kende det helt store til vores modstandernes styrke, så det var bare at se, hvad der skete. 36 minutter henne i kampen kom The Point bagud med 0-1, og indtil da havde Renova domineret kampen. Denne dominans fortsatte også i 2. halvleg, men det var The Point, som scorede det næste og sidste mål, da midtbanespilleren Tchmogo udlignede til 1-1. Ikke helt fortjent, men sådan kan fodbold nu også engang være. 536 tilskuere var på plads, og ikke én eneste var fra Warrenpoint Town, men det er nu også lidt dyrt at rejse til Makedonien.

Hjemmekampen gav næste fuldsatte tilskuerpladser med 476 tilskuere, og kampen var bare 2 minutter gammel, da angriberen McDonnell lagde pres på Renova. Vi fortsatte kampen igennem dominansen på hjemmebane, og det var yderst fortjent, at boksspilleren Wilding slog sejren fast i det 41. minut. Renova forsøgte sporadisk at komme tilbage i kampen, men sejren gik til The Point med 710.000 kr. i kassen. Jo, der var tilfredshed at spore hos bestyrelsen, og en samlet sejr på 3-1.

DEN FLYVENDE HOLLÆNDER

Hollandske Heracles Almelo var modstanderen i 2. kval runde, og et hæderligt nederlag på et par mål ville være tilfredsstillende i den første kamp på udebane. Der var stort set lige meget spil på begge sider af banen, men det var Heracles, som havde langt flere chancer end Warrenpoint Town. Men til trods for flest chancer til Heracles var det The Point, som bragte sig foran i det 23. minut ved midtbanespilleren Carlisle, som udnyttede en fejl i det hollandske forsvar. En yderst overraskende føring til The Point, men spillemæssigt var vi godt med. Vi holdt stand indtil det 77. minut, hvor Heracles helt fortjent udlignede til slutresultatet 1-1. 5782 tilskuere overværede kampen.

Sensationen udeblev, selvom The Point spillede lige op med Heracles, blev det til et 0-1 nederlag. Lidt ufortjent i spil og chancer, men hvis The Point angribere havde kendt deres besøgelsestid, så var det blevet til en sejr til os. Men den ene chance efter den anden blev brændt på skammelig vis. Desværre for os, som havde chancen for at komme i 3. runde, men sådan skulle det ikke være. Vi har dog endnu et år fået en del international erfaring, som vi kan bruge i årene fremefter. Et fuldsat stadion med entusiastiske tilskuere bakkede deres favoritter op, men det var desværre ikke nok.
« Seneste Redigering: 16 Jan 2011, 02:54 af Nickmik » Logged

Warrenpoint Town - månedens blog dec 2010, marts 2011, maj 2011, juli 2011, oktober 2011. Årets blog 2011.

Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 79 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010