home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 20:07:25 RasmusA12 Blogs Rejsen gennem Portugal
I dag kl. 19:41:44 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
Antal Registrerede Brugere: 23430
  0 Brugere, 711 Gæster Online.

Indlæg: 1132893 over 31376 Emner
Nyeste Bruger: purvaaerocity
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Træningsbanen
| | | | |-+  Huller i bolværket
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Huller i bolværket  (Læst 1362 gange)
Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Huller i bolværket
« : 11 Nov 2010, 12:04 »

Hejsa.

Jeg er lige startet med AaB, og har en del problemer med mit forsvar! Jeg spiller med 4 forsvarer på linje, som alle dækker "mand". Resten af holdet dækker "zone". Ud over forsvaret har jeg en def. midt, 2 fløje, en hængende angriber og 2 angribere - altså en bred diamant.

13 kampe inde i sæsonen er min målscore på 28-28! Jeg er altså både dét hold, der har scoret flest og lukket flest ind! Hvad kan jeg gøre, for at lukke færre mål ind? Indtil videre har jeg sat min defensive linje lavere og har fået mine 2 backs til at gå fra mand- til zone-opdækning. Jeg spiller med "kontra" på udebane og "kontrollér" hjemme. Min filosofi er enten "standard" eller "flydende".

Al hjælp modtages gerne!

PS: Bøgelund ryger ud. Han spiller satme ringe til dén hyre!!!
Logged

Ars47
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: Huller i bolværket
« Svar #1: 11 Nov 2010, 13:28 »

hej jeg tror det ville hjælpe at spille zone i hele forsvaret og så spille mands opdækning med midtforsvaret hvis de spiller med 2 angribere jeg spiller samme formation og det virker fint for mig men jeg spille osse stift kontroller eller offensiv
« Seneste Redigering: 11 Nov 2010, 13:33 af Ars47 » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Huller i bolværket
« Svar #2: 11 Nov 2010, 13:37 »

Hvordan er din fordeling med hensyn til "offensive", "support" og "defensive" - For det er vigtigt at have en god balance..

Har du lagt mærke til hvordan modstanderne score imod dig, og om der er en lighed mellem mange af scoringerne? Er det på hjemme eller udebane at du lader flest mål gå ind, eller er det jævnt fordelt?

prøv at kom med lidt flere info. Det gør det trods alt lidt nemmere at hjælpe  Smiley
Logged

Killigan
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: Huller i bolværket
« Svar #3: 12 Nov 2010, 14:47 »

Hej igen.

Jeg spiller med 2 forskellige fordelinger:

1) 4 forsvarsspillere, som alle er "defensive". En def. midtbane, som også er "defensiv". Her ud over er mine 2 fløje og min hængende angriber "support". 2 angribere som er "offensive". Her er holdets indstillinger: Filosofi: "Balanceret", Strategi: "Kontra".

2) 2 centrale forsvarere, som er "defensive". 2 backs, som er på "support". En def. midt som en "defensiv". 2 fløje som er "offensive", en hængende angriber, som er på "support" og 2 angribere, som er "offensive". Holdets indstillinger: Filosofi: "Balanceret", Strategi: "Kontroller".

Det lader til, at mine største forsvarsmæssige problemer er disse:

1) Deres fløje kommer for nemt forbi på kanterne, og laver indlæg, som mine centrale forsvarsspillere ikke kan håndtere, selvom de skal markere hver deres angriber.
2) Bolde til angribernes fødder kan mine 2 centrale forsvarere ikke håndtere ordentligt. Står mit forsvar så for højt, og mangler fart? Mine centrale forsvarere har 9, 11, 13 og 13 i hastighed...
Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: Huller i bolværket
« Svar #4: 13 Nov 2010, 10:50 »

Tja, syntes der er op til flere ting som falder mig i øjnene.

Starter vi med din første taktik, så har du fire forsvarsspillere der alle er sat til defensivt, samt en defensiv midtbanespiller. Altså i alt fem defensive spillere. Dette er i og for sig okay i en defensiv taktik, men problemet er at dine indstillinger er på "kontra" hvilket i mine øjne er "semi-defensiv" Og derfor fungere det nok ikke helt optimalt med så mange mænd tilbage. Dette gør at du nok sjældent kommer frem til noget da for mange af dine spillere er bundet defensivt, men at du samtidigt har nogle forventninger til at de skal med frem, hvorfor der vil skabes huller i defensiven. Der vil altså skabes en konflikt mellem det at være offensivt og forsvare sig.

Prøv i stedet at sætte dine to backs til "support", da du på den måde opnår en lidt større balance på holdet, og vil være i bedre stand til at presse din modstander i perioder. Ellers vil de kunne lægge et stort pres på dig igennem hele kampen, og det vil med tiden gå galt.


Ved din anden taktik, mener jeg at du er for offensiv på midtbanen. Dine to fløje vil ikke have mange defensive pligter da de er sat til offensivt, og din "hængende angriber" har bestemt heller ikke mange defensive pligter. Dette betyder reelt set at du kun har den centrale defensive midtbanespiller til at forsvare hele midtbanelinjen. Dette hænger nok meget godt sammen med at deres angribere for nemt kan modtage bolden i fødderne, da der er alt for mange huller på din midtbane, til at lægge gode aflerveringer i.

Som løsning, så kunne det være en god ide at få dine fløjspillere til at bidrage mere i det defensive, ved at sætte dem som "bred midtbanespiller" og så som "support". Dette vil give dig yderligere to spillere på midtbanen som kan være med til at forsvare. Det vil dog betyde at du ikke kommer så meget over fløjene, men det vil give dig et bedre defensivt udgangspunkt.

Din "hængende angriber" er han en decideret angriber, eller er han en offensiv midt? For ellers kunne en evt. løsning også være at sætte ham ned på den offensive midt, for at hullet mellem din midtbane og dit angreb ikke bliver for stort. Ellers vil det kræve at dine spillere skal kunne lægge præcise afleveringer over store distancer.


Derudover vil jeg anbefale at læse disse teorier med hensyn til at spille flydende, balanceret, stift osv. De er ikke helt testet i FM11 endnu, men jeg tror at de virker til det nye FM.
http://fmfreaks.dk/index.php?topic=26428.0


Mvh Guldbrand
Logged

Sider: [1] Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010