(Jeg har opdateret første indlæg med trup og taktik)
---
Og så videre med ”handlingen” =)
UPDATE:
September
---
NEWS:
Umiddelbart er største nyhed af 37-årige målmand/træner Jörg Stiel lige blevet kaldt op til det schweizizske landshold til sin 22. landskamp, og nyindkøbte Kieran McKenna (fra Tottenham) er blevet kaldt op til det Nord-irske U21. Store internationale tider i Stevenage Borough.

Desuden er jeg selv på 2. pladsen i Manager of the Month-konkurrencen, og min bestyrelse er ”encouraged” over min start som manager.
---
Denne måned bød på seks kampe, og lidt for meget drama til min smag...
RUSHDEN-STEVENAGE 3. september
Rushden er klare favoritter til denne kamp, men det skulle jo ikke være første gang i min korte karriere jeg overrasker bookmakerne.
Jeg stiller op i en 4-4-2, men med to ændringer da min defensive midtbane Bulman er skadet og målmand Jörg Stiel er i landsholdslejren. Derfor er det et noget svækket mandskab, da det jo er to vigtige positioner.
Derfor hedder den: GK Julian, DR Fuller DL Perpetuini DC Laker+Goodliffe, MC Broad+Brough AMR Williams AML Sullivan, FC Thorpe+Stamp
Igen får Stevenage et tidligt mål, men det bliver underkendt. Kampen om dominans er tæt og der kommer ikke mange chancer før Rushden får et tyndt straffespark omkring 40. minut. 1-0.
Totalt koks i Stevenage's forsvar gør at Rushden kan udnytte et veludført kontraangreb i det 83. minut til 2-0.
Sidst i dommerens overtid lykkes det Tony Thorpe at reducere med sit 7. sæsonmål.
Dermed har Stevenage inkasseret sit første nederlag og er nu på 6. pladsen, 2 point efter lederen.
SLUTSTILLING: 2-1
---
NEWS:
Stiel fik desværre ingen landskamp ud af det, men det har vel gjort lidt ved hans selvtillid (at være 3. bedste keeper i Schweiz

)
---
STEVENAGE-MORECAMBE 10. september
For en gangs skyld er jeg favorit, og Stiel er tilbage, så jeg tager chancen med min 19-årige venstreback.
4-4-2: GK Stiel, DR Fuller DL Horwood DC Laker+Goodliffe, MC Broad+Brough AMR Williams AML Sullivan, FC Thorpe+Stamp
Det står 0-0 ved pausen, men kun fordi Stiel har adskellige feberredninger.
Ellers er det en ret kedelig kamp, uden de store udsving ellers chancer.
Horwood gør dog god figur på venstre back og gør det svært at bænke ham.
I det 70. minut går det dog galt da Brough på midtbanen laver en perfekt dyb stikning, bare den forkerte vej, og Morecambe's angriber er ikke sen til at banke den forbi en chanceløs Stiel.
Meget skuffende indsats af Stevenage, der seriøst står til skideballe i omklædningsrummet.
Der er nu 3 point op til 1. pladsen.
SLUTSTILLING 0-1
---
CAMBRIDGE-STEVENAGE 17. september
Både Bulman og Boyd er tilbage fra skader, så det her er noget nær stærkeste opstilling. Bortset fra det centrale forsvar hvor Gaia er inde i stedet for Laker, efter sidste uges nederlag.
4-4-2: GK Stiel, DR Fuller DL Horwood DC Gaia+Goodliffe, MC Broad+Bulman AMR Williams AML Boyd, FC Thorpe+Stamp
Der går ikke lang tid før det går galt, dog. 7 minutter spiller og Cambridge er foran 1-0.
Efter godt 20 minutter sender Boyd en bold tilbage til målmanden som ender hos en angriber foran et åbent mål... lortespil. 2-0.
Den skideballe spillerne får til deres pause-the får Ståle Solbakken til at virke som en nyuddannet børnehaveklasse-lærer.
Og det virker... 2 minutter efter starten banker Thorpe et frispark direkte ind fra 25 meter. 8 mål i 8 kampe til veteranen og 2-1.
I det 60. minut gør han det igen. Sætter sin oppasser af efter en smuk frispilning fra højrefløj og placerer bolden helt ude ved stolpen. 2-2.
Men så får endnu en modstander endnu et pisse-tyndt straffespark til 3-2.
Og igen... et flot mål, hvor angriberen simpelthen kommer højest. Æv.
Igen får Thorpe dog reduceret. Sikke han kan med de hattricks.
Gennemført lortekamp. Hele holdet spillede faktisk en god kamp, men der går 4 mål ind og det er jo sindssygt i sig selv.
Tre nederlag på stribe nu, og der skal gøres noget...
SLUTSTILLING 4-3
---
NEWS:
Thorpe får ros i pressen, mens det bliver til lussinger til Broad og Fuller, der begge har spillet ok men absolut ikke op til deres niveau.
Boro-fans støtter mig i rosen til Thorpe (10 mål i 8 kampe gør åbenbart fans glade

) og røvfulden til Broad.
Desuden udtaler Fuller til pressen at han nok skal tage sig sammen.
---
STEVENAGE-WEYMOUTH 20. september
I desperation over elendige præstationer er der ændret en del i start-opstillingen fra de øvrige kampe.
4-4-2: GK Stiel, DR Fuller DL Horwood DC Gier+Laker, MC Broad+McKenna AMR Williams AML Boyd, FC Thorpe+Arslan
YEEEHAAA!!! Dansk-tyrkiske Mustafa Arslan scorer sit første mål for Stevenage (på assist af gæt hvem... Tony Thorpe) til 1-0.
Kort efter pausen er Arslan på spil igen da han viser stor fighter-vilje og kæmper bolden fri til Stamp der afleverer den ind i et åbent mål.
3 tiltrængte point og en 7. plads.
Arslan bliver forøvrigt Man of the Match.
SLUTSTILLING: 2-0
---
YORK-STEVENAGE 24. september
Samme opstilling bliver naturligvis valgt til denne kamp i lyset af sejren for fire dage siden.
4-4-2: GK Stiel, DR Fuller DL Horwood DC Gier+Laker, MC Broad+McKenna AMR Williams AML Boyd, FC Thorpe+Arslan
Men York kommer med torden. Allerede i første minut kommer Stevenage bagud... kom nu, drenge!
Arslan laver en formidabel frispilning omkring 10. minut men hverken Broad, Boyd eller Thorpe kan udnytte deres chancer.
Stevenage dominerer kampen men kommer ikke på tavlen før pausen.
Sullivan kommer ind efter pausen og får tilkæmpet sig et straffespark efter en utrolig bold af Horwood. Thorpe kvitterer med endnu en scoring.
Der skulle have været flere mål (til mig) men man må glæde sig over et point på udebane.
SLUTSTILLING: 1-1
---
STEVENAGE-CRAWLEY 27. september
I øvrigt managerens fødselsdag.
Der er udkskiftning på venstre fløj og i angrebet pga træthed. Desuden er taktikken blevet tweeket en smule i offensiven.
4-4-2: GK Stiel, DR Fuller DL Horwood DC Gier+Laker, MC Broad+McKenna AMR Williams AML Sullivan, FC Thorpe+Stamp
Og Sullivan kvitterer hurtigt for tilliden ved at drible som en psykopat lige forbi alle og banker den ind.
1-1 efter 7 minutter.
Ellers er der kamp til stregen i begge ender, men kampen ender fortjent med Stevenage sejr.
SLUTSTILLING 1-0
---
Det var så september i Stevenage.
Lidt af en spændingskurve må man sige...
Inden vi går ind i næste måned ligger Stevenage på en 6. plads med 18 point og en målscore på 17-11 efter 11 kampe.
Dermed er et af mine delmål indtil videre opfyldt, nemlig max. 1 mål ind pr. kamp i snit. Et andet af mine delmål skal der arbejdes på. Det drejer sig om et snit på 2 mål scoret pr. kamp =)
Der er lige nu 1 point op til den streg der giver adgang til play-off om oprykning og 8 point op til førstepladsen.
Ses om snart med endnu et kapitel

---