home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I dag kl. 22:40:08 Kenitho Challenges The real SAF Challenge
24 Sep 2024, 14:27 Broen13 Omklædning... Underlige ting
09 Sep 2024, 20:59 Bubbles Blogs #4 - FC Balzers & Liec...
02 Sep 2024, 15:06 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
25 Aug 2024, 23:01 Nephilim Skadestuen FFP Fejl?
21 Aug 2024, 15:58 rheya Blogs "Ålleren" tilbage i Su...
25 Jul 2024, 08:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
Antal Registrerede Brugere: 23425
  0 Brugere, 888 Gæster Online.

Indlæg: 1132881 over 31375 Emner
Nyeste Bruger: diazkeira740
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  La Batalla de Hércules
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint
Forfatter Emne: La Batalla de Hércules  (Læst 27672 gange)
asj89
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #75: 20 Nov 2010, 07:48 »

Photoshop. Hvis det ikke var fordi, der var så lidt billedmateriale med Hércules, lavede jeg meget mere af det og i bedre kvalitet. Ubeslutsom
Jeg har, og bruger også Photoshop til mange ting, men har ingen idé om hvordan du kan lave det så godt. Smiley
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #76: 20 Nov 2010, 09:45 »

Fantastiske updates!!! Thumbs Up

Du har også givet mig lyst til selv at starte et save med Hercules. Jeg glæder mig til at se, hvad du kan udrette i Europa League, og jeg tror, at du kan gå rigtig langt! KUTGW Peace
Logged

whale
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #77: 22 Nov 2010, 23:48 »

Jeg har fået mega travlt indtil torsdag, så FM og bloggen står nok stille indtil da. Der kan måske blive tid til en update om mine indkøb, der indeholder et par meget interessante navne. Thumbs Up
Logged

FredrikLeander
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #78: 23 Nov 2010, 07:44 »

Jeg har fået mega travlt indtil torsdag, så FM og bloggen står nok stille indtil da. Der kan måske blive tid til en update om mine indkøb, der indeholder et par meget interessante navne. Thumbs Up
Det lyder ikke dårligt Wink
Det vil vi se frem til.

Logged

Don-Widding
Lilleputspiller
*

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #79: 23 Nov 2010, 09:29 »

Jeg har fået mega travlt indtil torsdag, så FM og bloggen står nok stille indtil da. Der kan måske blive tid til en update om mine indkøb, der indeholder et par meget interessante navne. Thumbs Up

Ærgeligt, kan næsten ikke vente med at læse videre (for meget fritid)  Smiley
Logged

Blackburn Rovers
Brøndby IF

de stijl
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #80: 23 Nov 2010, 10:46 »

Jeg er i min tredje sæson med Hercules, det er fantastisk sjovt - også fordi mange af spillerne faktisk er rigtig udmærket. Jeg endte på en fjerdeplads i anden sæson og slog Rubin Kazan, for derefter at være i det fine selskab:)
Logged

whale
Gæst
 
La Batalla de Hércules #12
« Svar #81: 25 Nov 2010, 02:07 »




4-5-1, Barça stil.

I den forgangne sæson havde vi været det fjerdemest scorende hold i ligaen, men vi havde desværre også lukket mange mål ind. Derfor valgte jeg, med stor tiltro til især Benítez i front, at omlægge taktikken til en 4-5-1 for at lukke hullet i midtbanen.  Da både Benítez og Alustiza havde gjort det fremragende i front, var jeg fortrøstningsfuld over at lade dem spille deroppe alene.



Mohamed Sissoko.
Et af transfervinduets
mange stjerneindkøb.
Den nye taktik betød, at alle target men; Seleznyov, Fabbiani og tilbagevendte Traoré var tilovers. Salgene at disse spillere skulle være med til at finansiere de indkøb, der var nødvendige for at kunne skabe en midtbane. De tre indbragte tilsammen 33.2 millioner kroner foruden Freiburgs købsoption på Fabbiani, der lød på eventuelle 23 millioner kroner ekstra. Det var meget tilfredsstillende salg af spillere, jeg havde hentet på fri transfer.  Aguilar vendte ligesom Traoré tilbage fra en låneaftale, og selvom han sagtens kan begå sig på midtbanen, fandt jeg ham ikke god nok til holdet. AC Milan fik øjnene op for ham, mens han spillede i Parma, og de betalte 11 millioner kroner for colombianeren.

Udover at have lavet gode handler med tre angribere solgte jeg yderligere tre spillere, som jeg også havde bragt gratis til klubben. Jorn Vermeulen, Andrés Lamas og Gianni Zuiverloon var med tiden blevet overflødige, så inden deres kontrakter udløb, prøvede jeg at få lidt penge for dem. Jeg havde slet ikke regnet med at sælge dem til henholdsvis 19, 14 og 10 millioner kroner, men sådan gik det heldigvis.

Blasi, Ribeiro og Sarr forlod os på fri transfer. Jeg var meget i tvivl om, hvorvidt jeg skulle forlænge Sarrs kontrakt, men valgte i stedet at satse på et forsvarsindkøb samt at rykke det hjemmeavlede talent Daniel Torres op på førsteholdet.

Spillersalget var gået over al forventning, og det samme gjorde indkøbene. Efter Seleznyovs afgang var der plads til endnu en ikke-europæer i truppen, men den plads blev hurtigt optaget. Den mexicanske stjernemålmand Guillermo Ochoa havde kontraktudløb i América MEX og blev sommerens første indkøb. En perfekt tutor for Léo, som kom til klubben tilbage i 2011/12 sæsonen fra Palmeiras og stadig spås en stor fremtid.

Det var tydeligt, at Leandro Gioda manglede en forsvarskollega på samme niveau som ham selv, og da jeg så, at FCK ikke havde forlænget med Sölvi Ottesen, var jeg overbevist om, at han var den rette mand til det job. Ligesom Gioda blev Sölvi hentet på fri transfer, men om han bliver en lige så stor succes, må tiden vise.

Den eneste nødvendige forsvarsforstærknin g  var i hus, og så kunne jeg rette blikket mod den næsten tomme midtbane. Næsten samtidigt opdagede jeg, at de to afrikanske stjerner Sulley Muntari og Mohamed Sissoko var blevet unødvendige i Inter og Juventus, så jeg slog til og kontaktede deres agenter. Begge havde fornuftige lønningskrav på lige over 200.000 kr. om ugen, og selvom deres sign-on fee var høj, var jeg overbevist om, at de ville være alle pengene værd. Muntaris transfer forløb smertefrit, mens Sissoko ikke var helt sikker på, at han ville fortsætte karrieren i Alicante. Endnu mere problematisk blev det dog at overtale transferlistede Sami Khedira, men da ingen andre viste interesse for den 26-årige tysker, fik vi en fremragende spiller for kun 40 millioner kroner. Det skal dog tilføjes, at Khedira krævede 620.000 kr. i ugeløn, og da Benítez’ kontrakt indeholdt en ”højeste løn-klausul”, fik han automatisk en tilsvarende løn.

Med de mange defensive midtbaneindkøb valgte jeg at lave rotationsprincipper blandt den defensive og centrale midtbane, hvor Sissoko og Khedira skal tage sig af førstnævnte, mens Muntari, Gago og til nøds Alberto Lora skal tage sig af den ene plads på den centrale midtbane. Præcis som i de forrige sæsoner skal Skjelbred og Ubaldo Domínguez dele den anden plads på den centrale midte som playmakere. I slutningen af juli kunne jeg desuden annoncere, at Ajax’ serbisk/hollandske Miralem Sulejmani blev tilføjet til den tyndt besatte venstrefløj. Også denne handel var gratis, da Sulejmani ikke ønskede at forlænge sin kontrakt med de hollandske mestre.

Da de nødvendige førsteholdsindkøb var gjort, gik jeg på talentjagt. Her faldt jeg hurtigt over Flamengos Gaúcho. Hans fart, teknik og driblestyrke gjorde, at jeg ville have ham for enhver pris. Vi måtte betale 40 millioner kroner for at få ham til klubben. Med lidt angrebs- og afslutningstræning på ungdomsholdet, vil han med garanti ende som en vanvittig skarpretter, der kan afløse Alustiza inden længe.





Det blev lidt langt, sorry. Glæd jer dog over, at I har noget at læse indtil næste update, der kommer torsdag aften/nat eller i løbet af fredag.  Wink
Logged

RasmusXF
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #82: 25 Nov 2010, 03:01 »

Det ser lovende ud, og jeg håber, jeg kan fortsætte i samme stil Wink
Jeg er netop blevet færdig med første sæson, hvor jeg efter 4-1 hjemme mod Valencia gik et point foran Villarreal, der kun fik 2-2. Det rækker til en 6. plads, så so far følger jeg dig godt Wink
Logged

whale
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #83: 25 Nov 2010, 03:07 »

Det ser lovende ud, og jeg håber, jeg kan fortsætte i samme stil Wink
Jeg er netop blevet færdig med første sæson, hvor jeg efter 4-1 hjemme mod Valencia gik et point foran Villarreal, der kun fik 2-2. Det rækker til en 6. plads, så so far følger jeg dig godt Wink

Det er da noget bedre, end hvad jeg formåede i første sæson. Tillykke! Thumbs Up

Og godnat... Rullende Øjne
Logged

RasmusXF
Lilleputspiller
*

Offline Offline

 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #84: 25 Nov 2010, 05:16 »

Hmm, ja, det ser jeg. Så må jeg have forvekslet dig med en anden Smiley Jo tak, nu kan Lukaku forhåbentlig hjælpe mig i Europa, når han kostede ca. 130 millioner Wink
Logged

whale
Gæst
 
La Batalla de Hércules #13
« Svar #85: 27 Nov 2010, 03:20 »



Vi nåede i år kun at spille fem træningskampe, for allerede sidst i august skulle vi til Schweiz for at spille Europa League-kvalifikation mod Young Boys – Hércules' første europæiske kamp nogensinde! Fordelen ved at starte på udebane fik vi desværre ikke rigtigt udnyttet, for vores første og eneste scoring faldt i det 81. minut gennem Benítez. Det skulle dog blive værre, for kort før slutfløjtet fik Young Boys udlignet til 1-1 efter sløset forsvarsspil fra vores side.

Det var langt fra et optimalt resultat. Både medierne og jeg selv så Young Boys som et hold, vi burde kunne slå uden problemer, og der var lagt op til drama, da schweizerne skulle til Spanien for at spille returopgøret. Her fik vi endelig levet op til favoritværdigheden, og med en 4-0 sejr gav vi fansene en sand opvisning. Young Boys havde kun et skud på mål, mens vi vadede i chancer. Hércules-scoringerne blev sat ind af Carmelo (x 2), Elliot Grandin og nyindkøbte Sölvi Ottesen, og så var vi endelig i gruppespillet.

Gruppelodtrækningen, der fandt sted d. 30. august, viste sig at foregå fuldstændigt efter vores ønsker. Da vi befandt os i andet seedningslag, kunne vi risikere at få modstandere som Arsenal, Liverpool, Porto eller Schalke, men heldigvis endte vi i gruppe med en langt mindre farlig modstander; russiske Zenit. Tredje og fjerde seedningslag bød på sc Heerenveen og SK Rapid Wien, og selvom selvsikkerhed kan være farlig, så var jeg meget optimistisk angående en 1. eller 2. plads i gruppen.

Min optimisme var velbegrundet. Vi havde en fremragende start hjemme mod SK Rapid Wien. Tre minutter var spillet da Muntari lagde bolden til Carmelo, og efter en flot dribletur kunne han bringe os planmæssigt foran. En halv time senere kom Benítez og Sulejmani begge på tavlen, og da Wien reducerede til 3-1, fik vi heldigvis slået slutresultatet på 5-1 fast, efter at Benítez og Sulejmani begge scorede endnu engang. Målscorerne og scenariet var de samme et par uger efter, hvor vi var i Heerenveen. Efter kun 24 minutter var vi foran 3-0 på mål af Benítez, Sulejmani og Carmelo, og da hollænderne svarede igen med to reduceringer, lukkede Benítez kampen.


Zenitspillerne fejrer den fortjente sejr.

Desværre blev vores to sikre sejre efterfulgt af et nederlag. Zenit kom til José Rico Pérez med en imponerende fightervilje og vandt 0-3. Godt nok var to af deres mål heldige, men deres defensiv fungerede upåklageligt, og vores chancer løb ud i sandet. Jeg håber, at vi kan genvinde gruppen førsteplads med en sejr i Rusland d. 7. november, for jeg vil foretrække ikke at være afhængig af Zenits fejl.


Vi fik fornøjelsen af at starte sæsonen på eget græs. Modstanderne var Villarreal, der i de seneste år var endt i den nederste halvdel af tabellen og dermed var noget under vores niveau. Med spillere som Nilmar, Cani og Marcano kunne de alligevel gøre ganske god modstand. Jeg var samtidig nervøs over at have Benítez ude med en skade, for selvom Alustiza er en udemærket spiller, var det oftest Benítez der afgjorde forrige sæsons vigtige kampe. Vi kom lynhurtigt bagud på et hjørnespark og måtte derfor angribe, indtil Carmelo reducerede inden halvlegen efter at have fået serveret bolden af Alustiza. Den lille argentiner spillede fremragende, og det var også ham, der sikrede os sejren med et vanvittigt 30-meters langskud i det 84. minut.


Sölvi Ottesen i duel med Villarreals Musacchio. Sölvi lever op til alle forventninger.

Sæsonens første kamp havde været fantastisk at overvære, og det er næsten ikke til at tro, at de næste seks også blev det. Den efterfølgende kamp mod Getafe var tæt, men unge Ubaldo Domínguez sikrede os alle 3 point. Derefter fulgte tre sikre 2-0 sejre over Zaragoza, Betis og Espanyol. Min nye taktik fungerede perfekt, og det var rart at se, at fløjene tog del i de mange mål. En anden ting, der varmede om fodboldhjertet, var Domínguez, der endelig havde fået sit gennembrud. Skjelbred har nu fået hård konkurrence på playmakerpladsen, og jeg er glad for, at jeg råder over to enormt farlige spillere til én plads.


Efter en tam affære på Tenerifes hjemmebane var vi med seks sejre i lige så mange kampe endt på 1. pladsen i ligaen. Kun et enkelt mål var lukket ind, men Valencia ødelagde denne flotte statistik i lokalopgøret på José Rico Pérez. Ubaldo Domínguez var kun fem minutter om at printe et utroligt langskudsmål ind i alles hukommelse, og det tændte op under Valencia, der efterfølgende gik offensivt. Det gav bonus, og de kom hurtigt tilbage på 1-1 og derefter foran 1-2. Benítez ville det dog anderledes og scorede endnu et Hércules-drømmemål, hvor han med en skudfinte kom udenom Valencias Renan og udlignede lige inden pausen. Anden halvleg var hårdtspillet, og hverken Valencia eller vi turde satse for offensivt. Det lignede længe en uafgjort og dermed sæsonens første pointtab, men så dukkede Gioda op på et hjørnespark og sikrede os endnu en sejr med et perfekt-timet hovedstød.


Hvilken sæsonstart! Det er virkelig rart at se, når ens taktiske omlægninger er en succes. Nu kan jeg bare drømme om, at vores spil fortsat vil fungere på denne måde.


LA LIGA STILLING
EUROPA LEAGUE GRUPPE F

CHRISTIAN BENÍTEZ
ELLIOT GRANDIN
CARMELO
UBALDO DOMÍNGUEZ
LEANDRO GIODA
SÖLVI OTTESEN
URBY EMANUELSON


« Seneste Redigering: 27 Nov 2010, 03:45 af whale » Logged

whale
Gæst
 
La Batalla de Hércules #14
« Svar #86: 27 Nov 2010, 03:50 »




Hércules' trup i efteråret 2013 indeholder ikke mange spillere fra dengang, jeg overtog klubben.
Det har været nødvendigt at skifte meget ud, men det er som bekendt først i de seneste to sæsoner, at det virkelig har givet pote.

Selvom den ikke er mange måneder gammel, er trekanten på midtbanen klart vores store styrke. Med talenterne Gaúcho og Mada er vi også godt sikrede på angrebsposten i de næste mange år. Den bagerste kæde skal derimod forstærkes til sommer, for der er for stor niveauforskel på første- og andetvalgene. Derudover håber jeg også på at kunne hente en ekstra fløj som fremtidig afløser for 30-årige Carmelo.

Et af mange bud på stærkeste opstilling.

Målmænd:
Guillermo Ochoa
Léo*
Velthuizen

Centrale forsvarere:
Leandro Gioda
Sölvi Ottesen

Rodríguez
Daniel Torres*

Backs:
Federico Pérez*
Urby Emanuelson (evt. fløj)
Alberto Lora (evt. cm/fløj)
Loukas Vyntra
Kiko (evt. fløj)

Defensiv midtbane:
Mohamed Sissoko
Sami Khedira (evt. cm)

Franco Razzotti

Central midtbane:
Sulley Muntari
Fernando Gago


Playmakere:
Per Ciljan Skjelbred
Ubaldo Domínguez*
Sergio Tejera

Fløje:
Carmelo
Elliot Grandin
Miralem Sulejmani


Angribere:
Christian Benítez
Matías Alustiza

Talenter:
Gaúcho*
Tibor Mada*




* = regen. Tryk for screenshot.
Førstevalg (Flere til én plads = rotation)
Andetvalg
Backup

« Seneste Redigering: 27 Nov 2010, 04:55 af whale » Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #87: 27 Nov 2010, 09:37 »

Super arbejde du laver Whale helt klart en af de bedste blogs i laaaaaang tid! Smiley men hvordan har du gjort sådan så Sölvi har en Hércules trøje på?

KUTGW
Logged

xxbikbokxx
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #88: 27 Nov 2010, 09:39 »

Fantastiske updates!
Flot grafik, og et utrolig skræmmende hold du efterhånden har fået samlet sammen! Smiley
Logged

Hala Madrid!

whale
Gæst
 
Sv: La Batalla de Hércules
« Svar #89: 27 Nov 2010, 16:42 »

Super arbejde du laver Whale helt klart en af de bedste blogs i laaaaaang tid! Smiley men hvordan har du gjort sådan så Sölvi har en Hércules trøje på?

KUTGW

Photoshop og for meget fritid. Tak for rosen.  Wink

Fantastiske updates!
Flot grafik, og et utrolig skræmmende hold du efterhånden har fået samlet sammen! Smiley

Mange tak og ja, det er sgu et dejligt hold at arbejde med. Opstemt
Logged

Sider: 1 ... 4 5 [6] 7 8 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010