Har spillet ca. 2,5 sæson med Liverpool og det går over al forventing.
1.sæson blev spillet med det oprindelige hold. Eneste forstærkning var indkøbet af den unge venstrefløj Karim Ait Fana i vinterpausen. I ligaen startede jeg rigtigt godt ud og lå og kæmpede med om 1.pladsen indtil juletid, men så begyndte skaderne at ramme holdet og afløserne var bare ikke gode nok, så jeg røg hurtigt ud af mesterskabskampen.
Derfor blev målet en top4-placering og dermed CL, men den missede jeg akkurat da jeg sluttede 3 point efter Man U på 4.pladsen. "Heldigvis" blev jeg ikke 4er, for så ville skuffelsen have været enorm, da jeg fandt ud af at Tottenham vandt CL og blev 6er i ligaen. Det betød nemlig at 4.pladsen også blot gav EL-deltagelse.
Ligacuppen blev nedprioriteret, hvilket førte til et hurtigt exit. I FA-cuppen kom jeg heller ikke særligt langt. I EL gik det tilgengæld rigtigt godt, men desværre røg jeg ufortjent ud til Man City i semfinalen. Joe Hart stod to fantastiske kampe og dermed røg den sidste mulighed for en titel.
Der blev for alvor ryddet op på holdet efter 1.sæson. Konchesky, Kuyt, Poulsen, Maxi, Jovanovic m.fl. blev solgt og nye profiler blev hentet ind. Ivan Rakitic, Ibrahim Afellay og Eljiero Elia blev alle hentet til startopstillingen og desuden blev Roque Santa Cruz lejet som angrebsbackup.
I ligaen startede jeg igen godt. Torres og Gerrard var i forvejen umulige at holde, men med tilgangen af Elia og Afellay blev vores offensiv næsten umulig at stoppe. Liga cuppen blev igen smidt med vilje. Det samme kan siges om EL, hvor jeg røg ud mod Sampdoria i kvarten. Jeg var nemlig på det tidspunkt ca. 5 point foran i ligaen og satsede alt på denne. Men alligevel fik mit hold en formnedgang. Det betød at jeg blev elimineret i FA-cup semien mod Aston Villa, selvom jeg var en mand i overtal hele kampen. Agbolanhor udlignede i 93.min og jeg tabte så på straffe.
I ligaen var Man U ved at hente mig og et par runder før tid, skulle vi mødes i et afgørende opgør på Anfield. Hvis Man U vandt ville de gå forbi mig. De kommer foran efter en dødbold, men jeg får hurtigt udlignet og kampen ligner en 1-1er, men i 89 min scorer de igen efter en dødbold. Jeg satser derfor alt og i 93.minut får Torres sendt bolden i kassen til udligning.
Den scoring gav mig momentummet i mesterskabskampen og da en halvskadet Torres redder os i en udekamp mod West Brom med to sene mål, så var mesterskabet så godt som hjemme. Herligt med sådan en kæmpe titel allerede i 2.sæson.
Transfervinduet op til 3.sæson handlede om at skabe bredde i truppen nu, hvor der stod CL på programmet. Ind blev hentet Nikola Kalinic og Phil Jones samt Nuri Sahin. Ud gik bl.a. Babel, Fabio Aurelio, Darby og Spearing.
Jeg startede med at få revanche mod Aston Villa ved at vinde Community Shield. I denne sæson har jeg valgt at satse fuldt på Liga Cuppen i år og skal snart møde Arsenal i finalen. På trods af en halvsvær CL-pulje med At.Madrid, PSV og PSG, sikrede jeg mig uden problemer videre deltagelse. I kampen om 1.pladsen mod Madrid, stillede jeg med reserver og tabte. Det betød dog ikke det store, da jeg træk et skadesplaget Juventus i 1.knockout runde. De blev slået 4-0 hjemme, så jeg tror den er hjemme
I FA cuppen skal jeg møde Arsenal hjemme i 5.runde, mens jeg i ligaen ligger 2 point efter Arsenal på 1.pladsen.
Jeg spiller en
4-3-3 med rimelig stor fokus på organisation.
På mål er
Reina stadig det klare førstevalg, men har hentet Stekelenburg gratis for at have en kompetent backup. Manninger er en rutineret tredjemålmand.
Glen Johnson er sikker som højre back, mens Martin Kelly har vist sig ikke at have klassen til at være backup. Glen har desværre haft store skadesproblemer i år og på skift har Phil Jones, Carragher og Lucas dækket pladsen.
Insua er lige så sikker venstre back, men det unge talent Atila Turan har en lovende fremtid.
Midtpå er
Agger sikker, men han skal have et par pauser en gang imellem for at undgå skader. Hans makker er en af de to unge klassespillere; Danny Wilson eller
Phil Jones. Jones er kanon fysisk og i hovedspillet, mens Wilson, ligesom Agger, kan spille sig ud af mange situationer. Skrtel er fjerdevalg og får ikke mange minutter. Den unge spanier Muniesa kan forhåbentlig kæmpe med om en plads næste år.
Lucas er førstevalg som defensiv midt og spiller rigtigt mange kampe i løbet af en sæson. Hans afløsere kan være Raul Meireiles, Nuri Sahin og Phil Jones.
Gerrard er første mand på holdkortet som den mest offensive centrale midtbanespiller. Fysikken er dog ikke hvad den har været og Jonjo Shelvey får en del tid. Han forventes på sigt at overtage den plads.
Ved siden af Gerrard er der stor kamp om pladsen. Både
Rakitic, Nuri Sahin, Meireles og Shelvey kan spille den plads og det er sjældent den samme, der spiller der to gange i træk.
På venstre wing er
Elia rigtig god og kan desuden trække ind i banen og skyde. Ait Fana er en rigtig god reserve, mens den unge regen Posenato ser også giftig ud.
På højre side er
Afellay førstevalg, med tilladelse til at bevæge sig frit og vandre ind i banen. Joe Cole er en fin reserve, men ofte skadet.
Som centralangriber er
Torres stensikkert førstevalg og han er fantastisk.
Jeg har to forskellige slags reserver. N'Gog er lynhurtigt og rimelig skarp. Han har formået at spille sig til en plads som starter på landsholdet. hvis der istedet mangler fysisk styrke, sender jeg Kalinic i aktion.