home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  1 Bruger, 409 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2011
| | | |-+  Kategori: Blogs
| | | | |-+  '32' Ådalen
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint
Forfatter Emne: '32' Ådalen  (Læst 45915 gange)
Jyden
Gæst
 
'32' Ådalen
« : 31 Okt 2010, 20:59 »



Historie bag
Den 1. juli 1999 gav to mænd hinanden håndtryk på, at de ville skabe en ny jysk stormagt inden for fodbold. De to mænd der gav hinanden hånden, var formanden for Herning Fremad og formanden for Ikast FS. De havde netop skrevet under på en aftale om at fusionere deres to klubber og skabe FC Midtjylland. Både Ikast og Herning befandt sig på det tidspunkt i toppen af 1. Division, så det var selvfølgelig også der FC Midtjylland blev placeret. Der var da heller ingen tvivl om at det nye jyske hold ville være kæmpe favoritter til at vinde 1. Division, eller som det hed dengang "Faxe kondi Divisionen".

Tirsdag den 6. Juli blev den første kamp spillet. Ganske vidst var det en træningskamp, men FC Midtjylland var fra
start af klar til at indfri de store ambitioner, og det lykkedes dem at slå Superligaholdet Vejle med 2:1. Syv træningskampe senere var FC Midtjylland så klar til at spille deres første kamp i Faxe Kondi Divisionen. Det blev til en stensikker 4:0 sejr over Svendborg, og FC Midtjylland kunne ikke have ønsket sig en bedre dåbsgave. Da man nåede til vinterpausen var FC Midtjylland langt foran de andre hold og med 14 sejre i 17 kampe, så de uovervindelige ud. Da man nåede sæsonens ende lå FC Midtjylland suverænt nummer et, med 76 point i 30 kampe, hvilket var ny rekord i Faxe Kondi divisionen. FC Midtjylland var nu klar til Superligaen.

Siden dengang har FC Midtjylland aldrig kigget sig tilbage og ligger den dag i dag stadig i Superligaen. Men trods tre pokalfinale og ni år i Superligaen, er det endnu ikke blevet til så meget som en enkelt titel for FC Midtjylland. Man må dog sige at de har været meget tæt på til tider, og de har da også hentet to sølvmedaljer hjem fra Superligaen og tre sølvmedaljer i Pokalturneringen, men for en klub som FC Midtjylland, så er det bare ikke nok, og de har ambitioner om at være de allerbedste og så er nummer to bare ikke godt nok.

Den store succes kan formentligt tilskrives deres landskendte ungdomsakademi. Et sted hvor de har skabt en masse store talenter, som blandt andet Simon Kjær og Winston Reid. Akademiet blev startet tilbage i år 2004, med det anerkendte akademi i den franske klub FC Nantes, som deres forbillede. De ca. otte spillere i hver årgang fra u16 - u19 optaget på akademiet og på kontrakt med klubben. Grunden til at FC Midtjylland valgte at starte deres akademi, var at de ikke følte at de økonomisk kunne være med i toppen af dansk fodbold. Så derfor er de nødt til at skabe deres egne spillere, og det må man sige at de indtil videre har haft stor succes med.

Næste update: Chok i Herning.
« Seneste Redigering: 28 Nov 2010, 12:27 af Jyden » Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #1: 31 Okt 2010, 20:59 »

« Seneste Redigering: 28 Nov 2010, 12:28 af Jyden » Logged

40xmax
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #2: 31 Okt 2010, 21:24 »

jeg læser med som en Fan af klubben Opstemt
Logged

FC BAYERN MÜNCHEN <3
Franck Ribéry <3

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #3: 31 Okt 2010, 21:41 »

jeg læser med som en Fan af klubben Opstemt
Det er jeg glad for at høre (:
Logged

40xmax
Ynglingespiller
***

Offline Offline

 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #4: 31 Okt 2010, 21:42 »

starter den når spillet komme ud? Smiley
Logged

FC BAYERN MÜNCHEN <3
Franck Ribéry <3

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #5: 31 Okt 2010, 21:43 »

starter den når spillet komme ud? Smiley
Ja, men der vil komme nogle updates op til fm udkommer :d
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #6: 31 Okt 2010, 21:47 »

Lyder faktisk rigtig lovende Thumbs Up

Synes dog ikke, at din tekst (font) er for tiltalende.... Peace

Håber virkelig, at der kommer en del fokus på FCM's akademi! I min årgang (U-15) vandt Herning Fremad alle 10 kampe suverænt!
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #7: 31 Okt 2010, 21:53 »

Det ser spændende ud. Er selv midtjyde og følger derfor FCM Smiley

Jeg tror godt det kunne blive en fin blog. I hvert fald en god start. Flot grafik og fint lay-out  Thumbs Up Peace

Keep it up!  Smiley
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #8: 31 Okt 2010, 22:14 »

Lyder faktisk rigtig lovende Thumbs Up

Synes dog ikke, at din tekst (font) er for tiltalende.... Peace

Håber virkelig, at der kommer en del fokus på FCM's akademi! I min årgang (U-15) vandt Herning Fremad alle 10 kampe suverænt!
Mange tak Smiley min font er dog bare den normal Smiley
Det ser spændende ud. Er selv midtjyde og følger derfor FCM Smiley

Jeg tror godt det kunne blive en fin blog. I hvert fald en god start. Flot grafik og fint lay-out  Thumbs Up Peace

Keep it up!  Smiley
mange tak Opstemt
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #9: 31 Okt 2010, 22:19 »

Mange tak Smiley min font er dog bare den normal Smiley

Præcis, bryder mig ikke specielt om den normale font Peace
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #10: 31 Okt 2010, 22:20 »

Præcis, bryder mig ikke specielt om den normale font Peace
hehe okay, men du må da gerne komme med et forslag til en der er bedre så Opstemt
Logged

Jyden
Gæst
 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #11: 01 Nov 2010, 17:21 »



Herning i chok
Tirsdag - 15.06.2010 - Herning
FC Midtjylland har med øjeblikkelig virkning fyret deres træner Allan Kuhn - Afløseren præsenteret fredag morgen.

Det har ulmet længe, og i dag blev det en kendsgerning. FC Midtjylland har fyret træner Allan Kuhn. Den tidligere AaB assistent nåede dermed kun et år som FC Midtjylland træner, før han måtte forlade klubben. På det ene år lykkedes det for Allan Kuhn at skaffe FCM en plads i pokalturneringens finale, og en sjetteplads i Superligaen.
Umiddelbart ganske fine resultater, men åbenbart ikke gode nok for FC Midtjyllands bestyrelse, og derfor har de i dag valgt at fyrre Allan Kuhn.

-" Jeg tror jeg er omtrent lige så overrasket som i er. Jeg føler selv jeg har lavet et kæmpe stykke arbejde i FC Midtjylland, og syntes da også resultaterne har været okay, når man tænker på jeg ikke har haft længere tid til at skabe mit eget hold. Desværre for mig, er bestyrelsen ikke enige. Jeg tror heldigvis ikke det bliver noget problem at finde mig en ny klub, også må vi håbe at de har mere tålmodighed der. Jeg ønsker dog FC Midtjylland alt muligt held og lykke fremover." Udtalte en yders skuffet Allan Kuhn

Nu er spørgsmålet så bare, hvem bliver den nye manager i FC Midtjylland? Det er selvfølgelige meget svært at sige, og vi må da også vente til på fredag med at høre svaret. Der er dog allerede udråbet en masse favoritter. Erik Rasmussen må nok siges at være den største af dem alle. Efter han for to år siden trak sig fra jobbet som  manager i FC Midtjylland, grundet for stort pres, har han i mellemtiden været et smut i AGF, hvor han dog var med til at rykke ned med dem, hvilket kostede ham jobbet, men nu er der måske mulighed for han kan gøre comeback i FC Midtjylland. Da Erik Rasmussen sidst var i FC Midtjylland som manager, var han blandt andet med til at sikre klubben to sølv medaljer i Superligaen, så der er ingen tvivl om at han vil være mere end velkomme i Herning.

-" Vi nægter selvfølgelig at kommentere på hvem vores nye manager bliver, og i må vente til på fredag med at få afsløringen. Jeg kan dog sige så meget at det allerede er afgjort, og at vi har en aftale i hus med en ny manager, så får i heller ikke mere ud af os. Vi er meget kede af at skulle sige farvel til Allan Kuhn, men vi føler ikke der er nogen anden udvej, hvis FC Midtjylland skal tilbage til toppen af dansk fodbold og igen spille med og titlerne." Fortalte bestyrelsesformand  Jens Ørgaard

Næste update: Kuhn's afløser fundet
« Seneste Redigering: 03 Nov 2010, 19:58 af Jyden » Logged

Guldbrand
Blogmester
********

Offline Offline

 
Sv: '2' Ulvene går efter struben
« Svar #12: 01 Nov 2010, 17:37 »

Rigtig lovende blog, om et hold jeg helt sikkert selv skal afprøve mine kræfter med. Håber du holder stor fokus på dit akademi, og gør en kæmpe indsats for at udvikle egne talenter, i stedet for at købe stjernespillere.  Thumbs Up

Men jeg følger helt sikkert med her..
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '1' Ulvene går efter struben
« Svar #13: 01 Nov 2010, 17:41 »

hehe okay, men du må da gerne komme med et forslag til en der er bedre så Opstemt

Calibri er den som jeg oftest bruger, men så redigere jeg også størrelsen til pt9 Peace

Ellers kig FM10 bloggene igennem og se, om der er nogle gode fonts. Quote bare teksten og se, hvor vedkommende har skrevet [font=(den font)] Thumbs Up

Meget god update, men der er dog nogle slåfejl, men glæder mig til at se, hvem, der bliver ansat, håber selv på Erik Rasmussen, da han har så meget historie der, men vi får at se Peace
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: '2' Ulvene går efter struben
« Svar #14: 01 Nov 2010, 17:47 »

Fin fortsættelse på din blog  Peace

Synes dit lay-out er rigtig flot og ligeså grafikken. Laver du selv grafikken? Smiley

Der er et par enkelte fejl, men de ødelægger dog ikke et godt helhedsintryk. Det er spændende at se hvordan det udvikler sig på heden. Synes det ville være fint hvis du fører akademistilen videre. Det har Kuhn virkelig gjort godt med spillere som Lössl, Igboun, Izunna og Rilwan Hassan Smiley
Logged

Sider: [1] 2 3 ... 12 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010