home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 22:56:21 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
I går kl. 21:04:37 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
31 Maj 2024, 17:14 cartoon Klubsøgnin... Manchester United
19 Maj 2024, 05:48 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
Antal Registrerede Brugere: 23334
  0 Brugere, 704 Gæster Online.

Indlæg: 1132851 over 31368 Emner
Nyeste Bruger: MrThes
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or  (Læst 41382 gange)
Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #60: 10 Jan 2011, 17:25 »

Sneijder`s præstation siden VM har ikke vært i nærheden af og være god nok. Derfor skal han naturligvis ikke med...
Logged

Szczesny
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #61: 10 Jan 2011, 17:34 »

Han vandt lige VM for klubhold også.

Men at sige hans præstation ikke har været god nok, lyder som noget du siger, bare fordi Inter ikke fører ligaen. Ikke fordi du har set dem spille..
Logged

Last Man Standing sæson 1: Frederik1994
Last Man Standing sæson 2: Philips
Last Man Standing sæson 3: Korzika

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #62: 10 Jan 2011, 17:34 »

Det er den undskyldning stort set alle Barca fans bruger for at forsvare deres 3 spillere. Faktum er at Sneijder var en af de mest vindende spillere i sidste sæson. Et Italiensk mesterskab, Den italienske pokalfinale, et Champions League trofæ og VM sølv på en og samme sæson taler for sig selv. At han så ikke har spillet lige så godt i denne sæson trækker selvfølgelig ned, men at en spiller der har vundet så meget, meget mere end Messi, samtidig med hvor vigtig en spiller han var for begge hold, ikke er nomineret er helt absurd. I mine øjne burde de tre nominerede være Xavi, Iniesta og Sneijder. Grunden til at Messi mine øjne ikke skulle være med er simpel. VM. Det at VM kun spilles hvert fjerde år udover at være den mest prestige fyldte turnering samt at være en turnering hvor alle verdens bedste spillere er samlet, gør at en god præstation der i mine øjne trækker meget mere op end alle andre hjemligeturneringer samt Champions League. Barcelona vandt endnu engang det spanske mesterskab, igen med Messi i en hovedrolle, men synes at det gang på gang er vist at Iniesta og Xavi er skaberne bag Barcas spil og da de ligeledes vandt VM bør de ligge højere oppe på ranglisten end Messi. Selvfølgelig er Messi en verdensklasse spiller ingen tvivl om det, men taget sidste sæsons færdigspillede turneringer samt VM i mente mener jeg klart at det er Iniesta, Xavi og Snejider der burde nomineres.
Logged

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #63: 10 Jan 2011, 17:50 »

Ja i et et par måneder var Sneijder god nok. Men hvad med resten af året??? Er det lige meget? !!!!!!!!!!
Logged

JKJ
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #64: 10 Jan 2011, 17:54 »

Ja i et et par måneder var Sneijder god nok. Men hvad med resten af året??? Er det lige meget? !!!!!!!!!!

Et par mdr? Stort set hele sæsonen Wink

Du håber på Messi, fair nok. Men af de 3 håber jeg seriøst at det bliver Xavi. Iniesta og Messi når ham ikke til sokkeholderne, tilsammen!
Logged

-RVM-
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #65: 10 Jan 2011, 17:57 »

Ja i et et par måneder var Sneijder god nok. Men hvad med resten af året??? Er det lige meget? !!!!!!!!!!

Og i de par måneder nåede han at opnå meget mere end hvad Messi gjorde. Er det lige meget? Dit arguement holder ikke rigtigt. At det kun var et par måneder er jo også løgn. Han spillede fantastisk i hele sæsonen.
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #66: 10 Jan 2011, 18:10 »

Et par mdr? Stort set hele sæsonen Wink

Du håber på Messi, fair nok. Men af de 3 håber jeg seriøst at det bliver Xavi. Iniesta og Messi når ham ikke til sokkeholderne, tilsammen!

Det er godt med dig du Wink.
..
Messi, Xavi og Sneijder ville være de rigtige at nominere, sådan ser jeg ihvertfald på det. Messi har været den klart bedste hod Barcelona, og til dem der siger at Xavi ligger op til 9 af 10 mål af Messi, passer hvis ikke helt. Messi er den mand med klart flest assist for Barcelona denne sæson, samtidig med han også har scoret flest mål.
At sige Sneijder fortjener at vinde, er ærlig talt mig uforstående. Ja han spillede godt fra januar til juli, men derefter har han sammen med resten af Inter mandskabet været en skændsel. Man kan bestemt ikke have fortjent at vinde, når man kun har spillet godt i et halvt år. Messi derimod har været helt igennem formidabel for Barcelona, lige fra start januar og til nu. Der var lige CHL semifinalen, men det var 2 kampe. Under vm skuffede han utvivlsomt, men ellers har han holdt et tårnhøjt niveau hele vejen igennem. Xavi var fantastisk ved vm, og har gjort det rigtig godt for Barcelona også. Pga. at Spanien vandt vm, og Xavi ligesom Messi har holdt et godt niveau igennem hele sæsonen, så ser jeg ham som favorit til sejren. Iniesta må helt klart blive henvist til 3. pladsen. Han gjorde det ligeså godt som Xavi under vm, men fra januar til vm, var han ikke på niveau med hverken Messi eller Xavi i Barcelona.

Messi har helt klart været den bedste spiller hos Barcelona iår, men skuffede altså til vm.
Xavi har lige været niveauet under Messi i Barcelona, men langt bedre til vm.
Iniesta har lige været niveauet under Xavi, og 2 under Messi, men spillede rigtig rigtig godt ved vm.
Så for mig at se, bliver det sfgjort på hvor højt de vægter vm.
Logged

Liverpool F.C

JKJ
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #67: 10 Jan 2011, 18:22 »

Det er godt med dig du Wink.

Ja ja overdrivelse fremmer forståelsen  Thumbs Up

Jeg mener nu stadig at Xavi er den fortjente vinder. Vi har før set at Barca kan have problemmer når han ikke er med. Bevars de vinder måske stadig deres kampe men det har ikke set så let og flydende ud som når Xavi er med.
Logged

Arsrea
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #68: 10 Jan 2011, 18:32 »

Jeg håber Xavi vinder, Barca's spil er aldrig helt det samme hvis han ikke er med & de spiller jo verdens bedste bold, Messi kan tage den næste år så Smiley
Logged


anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #69: 10 Jan 2011, 18:39 »

Ja ja overdrivelse fremmer forståelsen  Thumbs Up

Jeg mener nu stadig at Xavi er den fortjente vinder. Vi har før set at Barca kan have problemmer når han ikke er med. Bevars de vinder måske stadig deres kampe men det har ikke set så let og flydende ud som når Xavi er med.
Tror nu også at Xavi vinder, og vil heller ikke sige det er ufortjent. Det samme med Messi, synes de 2 ligger meget tæt. Jeg synes ihvertfald at Messi har været den bedste og vigtigste hos Barcelona hele sidste år. Xavi har i nogen kampe været den helt store arkitekt, og i andre har han ikke rigtig kunne finde hullerne. Ved godt det er et lidt tyndt grundlag, men mod Levante, kunne man tydeligt se at Messi manglede i offensiven. Jeg ser det som en 45-40-15 %, Xavi 45, Messi 40 og Iniesta 15 %.
Logged

Liverpool F.C

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #70: 10 Jan 2011, 19:01 »

Anders, har du en kilde på flest oplæg? Er næsten 100% på, at Iniesta har lavet flere i den her sæson - mener at have læst, at han har lavet over 30 bare i den her sæson Smiley - tjek tråden "Tiki Taka" ud, der ville du finde linket.

Jeg synes, Messi skal vinde. Han er verdens bedste spiller og har bevidst det gang på gang i år, det tror jeg ikke, der kan pilles ved Smiley - Messi 50%, Iniesta 25%, Xavi 25%. Xavi grundet sin enorme betydning for Barca og Iniesta ligeså + målet mod Holland, tror jeg også vægter en smule.

Og forstår simpelthen ikke, folk der siger, at Sneijder skal nomineres. Ronaldo ligger helt klart i mine øjne højere oppe på listen - og synes endda, at en spiller som Nasri, Pique eller Özil har fortjent den mere end Sneijder grundet hans elendige spile i efteråret. Men det er vel bare den klassiske diskussion, hvorvidt trofæer spiller ind i kåringen af prisen Opstemt
« Seneste Redigering: 10 Jan 2011, 19:05 af Riis » Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #71: 10 Jan 2011, 19:06 »

« Seneste Redigering: 10 Jan 2011, 19:09 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Messi1987
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #72: 10 Jan 2011, 19:10 »

Kæft der er mange Barcelona spiller på årets hold Smiley
« Seneste Redigering: 10 Jan 2011, 19:12 af Messi1987 » Logged

SC30
Landsholdsspiller
******

Offline Offline

 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #73: 10 Jan 2011, 19:12 »

http://www.fcbarcelona.com/web/english/futbol/temporada_10-11/estadistiques/jugadors/Iniesta/fitxa.html

Dit link er fra 1. November?

Whatever, -RVM-, mener du, at på baggrund af VM, kan Messi ikke nomineres til prisen? Fordi det kan jeg ikke se logikken i. Så kunne man ligeså godt kåre VMs spiller. Klart, det skal da have indflydelse - og det har det også taget Iniestas nominering i betragtning - men at udelukke en spiller, grundet et knapt så godt VM, synes jeg ikke helt holder Smiley
Logged

anders100
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #74: 10 Jan 2011, 19:15 »

http://www.fcbarcelona.com/web/english/futbol/temporada_10-11/estadistiques/jugadors/Iniesta/fitxa.html

Dit link er fra 1. November?

Whatever, -RVM-, mener du, at på baggrund af VM, kan Messi ikke nomineres til prisen? Fordi det kan jeg ikke se logikken i. Så kunne man ligeså godt kåre VMs spiller. Klart, det skal da have indflydelse - og det har det også taget Iniestas nominering i betragtning - men at udelukke en spiller, grundet et knapt så godt VM, synes jeg ikke helt holder Smiley
Er det 32 assist igennem hele sidste sæson?, det må det være, og Messi har lavet 33 hvis der er så Wink. For indtil videre i denne sæson, har Messi klart været den Barcelona spiller med flest assist.

Edit: Nu forstår jeg vist, Messi har lavet 33 aflevering, til en spiller som lavede en assist, og har lavet 12 selv. Iniesta har lavet 32 afleveringer, til en spiller som lavede en assist, og lavet en assist selv.
« Seneste Redigering: 10 Jan 2011, 19:17 af anders100 » Logged

Liverpool F.C

Sider: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010