home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
29 Apr 2024, 14:53 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
Antal Registrerede Brugere: 23290
  0 Brugere, 472 Gæster Online.

Indlæg: 1132682 over 31363 Emner
Nyeste Bruger: queenofnoida
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Ballon d'Or
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 [2] 3 4 ... 16 Udprint
Forfatter Emne: Ballon d'Or  (Læst 40213 gange)
Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #15: 29 Okt 2010, 15:41 »

Messi og Sneijder er begge gode bud. Førstenævnte grundet den fine stime i La Liga og hollænderen grundet mange solide præstationer i serie A, Champions League og under VM. Ozil, Xavi og Iniesta bør også komme i betragtning grundet solide præstationer under VM
Logged

DavidMadsen
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #16: 29 Okt 2010, 15:42 »

Helt enig. Manden lavede på en position som central midtbanespiller 22 mål alene i PL sidste år. Og var så vidt jeg ved også ham med flest assists i PL. Han burde klart være med, og det skuffer mig. Jeg giver ikke meget for den liste, da mange af spillerne er med grundet et personligt godt VM.

Håber selvfølgelig Drogba vinder, men vanen tro bliver det nok en teknikker, og en Barca-mand vinder nok den pris.
Så vidt jeg ved, er det for kalenderåret 2010 og ikke '09/'10-sæsonen.
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #17: 29 Okt 2010, 15:43 »

En skandale at Milito ikke er med.. Han scorede i kvartfinalen i CL mod CSKA, han scorede i semifinalen i CL mod Barca, og han lavede begge mål i finalen mod Bayern. Dertil kommer at han scorede det afgørende mål i den italienske pokal-finale mod Roma, og tilmed blev nr. 2 på topscorerlisten i Serie A, og scorede naturligvis det afgørende mål mod Siena, som gjorde at Inter blev mestre!

At han ikke er en del af listen, siger alt om den pris..

Helt enig.

Personligt mener jeg er prisen bør gå til enten Sneijder, Xavi eller Iniesta Smiley
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #18: 29 Okt 2010, 15:55 »

Så vidt jeg ved, er det for kalenderåret 2010 og ikke '09/'10-sæsonen.

Det er det også.
Logged

Hamza_BIF
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #19: 29 Okt 2010, 15:59 »

Det er det også.

Også har du selv brugt Rooneys efterår 2009 som argument for at han bør være med crazy

Rooney spillede jo et fremragende efterår 2009
Logged

Ovenstående indlæg er af høj klasse.

BIG Bauke Mollema
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #20: 29 Okt 2010, 15:59 »

Så vidt jeg ved, er det for kalenderåret 2010 og ikke '09/'10-sæsonen.
Det gør blot mit argument endnu bedre. Lampard bombede nemlig fra efter nytår, og så sæsonen ud. I første halvdel af sidste sæson, skulle han vænne sig til Ancelottis system. Han burde være med, sammen med Milito, og jeg giver ikke skid for den pris.
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #21: 29 Okt 2010, 16:14 »

Milito og Lampard er undladt, hvilket er hovedløst, da de selvfølgelig er blandt verdens toppen. Milito var en fuldstændig komplet angriber i sidste sæson, og bombede kasser ind konstant. Lampard kender vi alle vel til. Han er den perfekte midtbanespiller, som kan alt på en fodboldbane.

Nogle af jer siger, at I ikke lægger noget i prisen... Det tror jeg såmænd spillerne gør, da det viser deres kvaliteter, for det er trods alt ikke uvidende eksperter, som nominerer disse spiller til sådanne kåringer, på trods af nogle mærkelige udlukkelser i min verden.
Logged

Swizz CataR
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #22: 29 Okt 2010, 16:54 »

Jeg synes det er en skam at de baserer så meget på VM. VM var for nogles vedkommende 4-5 kampe, og det er i min optik langt fra det samme som at præstere over en hel sæson. Synes fx ikke en Schweinstieger hører hjemme på listen, heller ikke selvom jeg godt kan lide ham, og har holdt af ham i flere år - Men han eller en Ozil er jo gode, men da ikke verdens bedste?

Synes også at det er underligt, at man har undladt Diego Milito, men istedet valgt Samuel Eto'o? Helt skævt synes jeg.

Personligt ved jeg godt, at Forlan næppe ender som vinder, og det er nok også fortjent, taget andre spilleres præstationer i betragtning, men jeg kunne nu godt onde ham prisen. Han er en fantastisk holdspiller, hvilket han især viste for Uruguay under VM, og så er han selv en kynisk afslutter, der også havde stor betydning for Atletico i sidste sæson, blandt andet med målene i Europa League-finalen.

Ellers er Sneijder i mine øjne en fair vinder, men også Messi bør tages i betragtning. Det samme bør Iniesta og Ronaldo selvfølgelig.

Hvad jeg heller ikke forstår er, at en spiller som Asamoah Gyan kan komme på listen? Nuvel, han gjorde det flot under VM, men så var han sq heller ikke bedre.. Helt skævt efter min mening. Det samme gælder en Xavi Alonso, der efter min mening er overvurderet rent defensivt, og samtidig ikke vandt nogen titler overhovedet i sidste sæson.

Hvis ikke Sneijder eller Forlan vinder, så så jeg gerne Arjen Robben som vinder. Han var en af de bærende kræfter for Holland under VM, og i Bayern var han spilleren der førte klubben til CL-finale nærmest alene, og samtidig var han fænomenal i Bundesligaen, der rent defensivt bestemt står til mål med La Liga. Synes bestemt at han hører til i top tre over verdens bedste spillere, i hvert fald i sidste sæson.
Logged

DTU - bliv kendt for rent faktisk at kunne noget!

knudsen_0
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #23: 29 Okt 2010, 20:31 »

Skandale Milito ikke er med, og alt for underligt og skandaløst at VM bliver vægtet så højt på trods af at de udgør 5 kampe på en sæson! Giver ingen mening.

Jeg vil vædde hvad som helst på at Messi, Ronaldo og Sneijder er top 3, og det bliver sgu nok også den rækkefølge selvom jeg ikke er enig Wink
Logged

Vuelve la ilusión

Damse1994
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #24: 29 Okt 2010, 21:21 »

Kan ikke se at forlan var i dårlig form før VM han scorede og 25+ mål for Atl. Madrid?
Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #25: 29 Okt 2010, 21:31 »

Messi1987: Jeg er enig i, at Lionel Messi er verdens bedste fodbold spiller, men med hensyn til Cristiano Ronaldo er jeg langt fra enig for i øjeblikket spiller han ikke lige frem det bedste fodbold, men ja han er én af de bedste, men ikke den aller bedste! han form er ganske enkel bare ikke god nok i øjeblikket.. Smiley En som virkelig gjorde det godt her ved VM var David Villa, som fik scoret 5 mål for Spanien, men som ikke spiller så godt for Barcelona i øjeblikket for da han fx. mod F.C København brændte en del chancer.. Messi ER verdens bedste fodbold spiller og i øjeblikket spiller han eminent fodbold han er en fantastisk lille troldmand med, så mange små fikse berøringer, at forsvarspillerne ikke kan få bolden fra ham og han har et fantastisk træf på bolden!
Logged

Daniel Nordentoft
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #26: 31 Okt 2010, 21:28 »

Messi er en favorit til titlen, men Ronaldo har et lige så stort potentiale, hvis ikke større.

Med de overstående ting, som du nævner omkring deres kompetancer, Messi1987, er jeg ikke helt enig.

Messi er helt fantastisk, men samtidig kan han "sagtens" lukkes ned. Hans tekniske kompetancer gør, at han kan lave små snævre driblinger og samtidig være uhyggelig skarp foran målet. Han er ikke den største trussel i luftrummet, men det undrer man sig nok ikke over, når knægten kun er 169cm høj, eller lav, retter sagt. Wink Hans overblik skal man definerer noget mere konkret, da han ikke er den typiske midtbanespiller med et overblik som spidskompetance, men der er ingen tvivl om at han har blik for spillet, og især med hjernerne, Xavi og Iniesta. Han er god til, at iscenesætte sig selv, grundet hans tekniske færdigheder, men samtidig er Xavi, Iniesta osv. utrolig vigtige, da han også har brug for den afgørende aflevering, hvis han selv bliver lukket ned af modtstanderens defensiv.

Ronaldo er en helt anden type spiller, som nok er den lidt mere selviske spiller. Hans fuldstændige fantastiske antrit, og karasmatiske driblinger. Selve hans personlighed gør ham speciel, og han er virkelig en stjernespiller, som kan stort set alt teknisk. Hans attitude og arrogance, kan af og til være skidt, men det er samtidig det der gør ham så en unik spiller, som han jo er. Han besidder en ufattelig enorm selvtillid, som kan give et ekstra løft til sit enorme potentiale.

Hans frisparksteknik, eller sparketeknik i det hele taget er fuldtsændig vanvittig! Hvis han rammer sin gamle form 100% er han næsten ustoppelig!
« Seneste Redigering: 31 Okt 2010, 21:29 af Daniel Nordentoft » Logged

Lavezzi
Gæst
 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #27: 31 Okt 2010, 21:56 »

HAHA!!!!
Vi griner, hvorfor?
Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #28: 31 Okt 2010, 21:59 »

Hvor er Scott Parker?

Ville nu nærmere spørge, hvor er Kevin Nolan?
Logged

FCK

Esmark11
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Ballon d'Or 2010
« Svar #29: 31 Okt 2010, 22:10 »

Ville nu nærmere spørge, hvor er Kevin Nolan?
he he - det var i hvert fald på tide Nolan vågnede op... Men ja tre kasser og en formidabel præstation i dagens kamp... Hvis det var gennemsnitsniveauet så burde han være med i opløbet;)
Logged

Sider: 1 [2] 3 4 ... 16 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010