home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
28 Jun 2024, 10:39 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
22 Jun 2024, 13:58 andersnomanni Blogs Freiburg Gloryhunter s...
15 Jun 2024, 22:56 szukizek Blogkonkur... 16# Hjertet banker kun...
15 Jun 2024, 21:04 Wester Jr. Blogkonkur... The beautiful game
14 Jun 2024, 20:45 Broen13 Blogkonkur... [33] Journeyman - Syv ...
14 Jun 2024, 20:44 Broen13 Blogkonkur... #22 - Danish Viking Wa...
14 Jun 2024, 13:42 andersnomanni Klubsøgnin... Inspiration
Antal Registrerede Brugere: 23344
  0 Brugere, 557 Gæster Online.

Indlæg: 1132853 over 31369 Emner
Nyeste Bruger: anastasiyakavi...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Hjælp søges - Spørgeskema
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] 2 Udprint
Forfatter Emne: Hjælp søges - Spørgeskema  (Læst 6313 gange)
wirenfeldt
Gæst
 
Hjælp søges - Spørgeskema
« : 27 Okt 2010, 23:34 »

Hej folkens!

Min gruppe og jeg har brug for JERES hjælp til besvarelse af vort spørgeskema.
Alle der ser Superligaen i fjernsynet eller på stadion, kan besvare spørgeskemaet.
Link til spørgeskemaet: http://www.askpeople.dk/ask/real/scheme.php?frm=1&pubFormId=be0db7fb6e2c718

Til de af jer, der ikke ønsker lidt baggrund for spørgeskemaet, kan bare afgive jeres besvarelser - det ta'r kun 2 minutter og er til rigtig stor hjælp! Smiley

Baggrund:
Jeg er igang med HD 1. del, hvor jeg pt. læser faget Erhvervsøkonomisk Metode.
I faget har min gruppe og jeg fået stillet til rådighed, at:
1) Finde et emne og dertil en relevant problemstilling.
2) Indsamle brugbart data for til emnet.
3) Analysere vor data og udarbejde en rapport med en besvarelse der bunder i vor undersøgelse.

Emne:
Vi har valgt at fokusere på den negative trend i tilskuerantal på de danske Superligastadions.
Over en længere periode, er gennemsnitstallet for tilskuerantal på danske Superligastadions kun gået én vej - nedad.
Dette til trods for, at vi i de sidste år har oplevet en mere lige og bedre Superliga, se bare på al den europæiske succes, som vi har nydt godt af i længere tid.
En faktor der er værd at overveje er naturligvis, at AGF er rykket ned og efterfølgende blevet erstattet med en mindre tilskuerstræk klub som Lyngby.
Dog vil det være interessant at undersøge de danske fodboldfans' præferencer inden for 'fjernsynsbold' og 'stadionbold', hvad kan der justeres på, for at vende trenden? Det er her I kommer ind i billedet.
Vi udtager en stikprøve blandt alle danske fans, som vi hernæst vil give den bedst mulige analyse på.

Håber I vil være behjælpelig med jeres besvarelse. Spørgeskemaet er kun på 10 spørgsmål, så det er altså til at overlove! Smiley

Grunden til jeg har lagt den under 'Fodbold'-forummet er, at det er et emne jeg gerne vil have en diskussion igang i.
Hvilke faktorer tror I, der er skyld i den negative trend? Hvilke faktorer tror I, der kan justeres med, for at få tilskuerantallet op på tidligere niveau? Det kan jo nemt tænkes, at I tænker noget, som min gruppe og jeg ikke har tænkt over - så kom gerne med en masse indspark.

På forhånd tak!

Best regards,
wirenfeldt.
« Seneste Redigering: 27 Okt 2010, 23:36 af Sunbao » Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: HJÆLP SØGES - SPØRGESKEMA
« Svar #1: 27 Okt 2010, 23:35 »

Eventuelle spørgsmål besvares naturligvis gerne.
Logged

MichaelPaw
Gæst
 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #2: 27 Okt 2010, 23:40 »

Er sendt
Logged

Chicharito
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #3: 27 Okt 2010, 23:41 »

Har indsendt en besvarelse Smiley
Logged

DimitarBerbatov
Gæst
 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #4: 27 Okt 2010, 23:45 »

Har også indsendt Peace
Logged

Ariana Grande
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #5: 27 Okt 2010, 23:45 »

Sendt Smiley
Logged


Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #6: 27 Okt 2010, 23:46 »

En faktor der er værd at overveje er naturligvis, at AGF er rykket ned og efterfølgende blevet erstattet med en mindre tilskuerstræk klub som Lyngby.

Er i nu ved at lave samme åndsvage stunt om faldende tilskurertal som eb bt onside you name it laver hvert efterår.

At kigge på tilskurer gennemsnittet for efteråret også måle det op mod tallet fra hele sidste sæson er jo latterligt.

Naturligvis vil tilskurer tallet falde i og med agf er blevet skiftet ud med lyngby/horsens dog trækker begge disse hold flere tilskurer end HB Køge gjorde men ja det vil give en naturlig nedgang på den samlede statistik.

Derudover vil flere klubbers dybe krise især i OB og AaB også komme til at afspejle sig i seriøs grad på årets samlede tilskurer tal i superligaen.
Logged

wirenfeldt
Gæst
 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #7: 28 Okt 2010, 00:01 »

Er i nu ved at lave samme åndsvage stunt om faldende tilskurertal som eb bt onside you name it laver hvert efterår.

At kigge på tilskurer gennemsnittet for efteråret også måle det op mod tallet fra hele sidste sæson er jo latterligt.

Naturligvis vil tilskurer tallet falde i og med agf er blevet skiftet ud med lyngby/horsens dog trækker begge disse hold flere tilskurer end HB Køge gjorde men ja det vil give en naturlig nedgang på den samlede statistik.

Derudover vil flere klubbers dybe krise især i OB og AaB også komme til at afspejle sig i seriøs grad på årets samlede tilskurer tal i superligaen.

Jeg vil ikke sige vi er ved at lave samme stunt, men vi fortsætter ud fra den problemstilling, som de har sat for dagen med deres artikler.
Hvis du har ret i det med krisen i eks. OB og AaB, så vil det jo afspejle sig i vor undersøgelse, som hernæst vil blive inkluderet i vores besvarelse og konklusion. Endvidere vil vi efterfølgende gå ind og kigge nærmere på statistikkerne og korrigere for op-/nedrykninger, samt for hvornår undersøgelserne gør sig gældende - altså om det udelukkende er for efteråret eller hvad det er. Men good points, jeg tager dem til mig Smiley
Logged

Sunbao
FmFreaks Crew
(Ejer)
*

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #8: 28 Okt 2010, 00:18 »

Dermed laver i jo også noget på et stunt som laves hvert efterår og bliver gjort til grin hvert forår når den samlede statistik ca viser det samme som året før Wink

En anden faktor er naturligvis at alle kampe nu bliver vist på tv, og en række bliver spillet om lørdagen hvor mange også arbejder.

Med hensyn til OB bør det også tages med at de stortset kun spiller hjemme om mandagen hvilket også koster tilskurer.
Logged

rolighed99
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #9: 28 Okt 2010, 01:14 »

Har i tænkt over det fact at vi pt er i en finans krise og stadion derfor logisk nok er noget alle der ikke er hardcore fans vælger fra, da det for alle udover de hardcore fans, er en luksus ting at gå på stadion. Smiley
Logged




Njaourinho
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #10: 28 Okt 2010, 01:28 »

Jeg kan da svare for mig selv. Jeg er ikke enig i at niveauet er steget. Tværtimod. FCK er som undtagelse det eneste hold, som er blevet stærkere og leverer flot fodbold (baseretjeg på deres CL-bold og Superligatabellen). Jeg ser hverken Superliga på stadion eller i tv. Niveauet er simpelthen for lavt. Dansk fodbold er direkte, ja.. røv kedeligt, hvorfor jeg aldrig kunne finde på at betale de priser på stadion (billet og mad/drikke).

Jeg fulgte jo med som ganske ung, men dansk fodbold fanger mig bare ikke overhovdet. Jeg mistænker lidt, at siden jeg kan se stortset alle engelske, tyske, italienske og spanske kampe på enten tv'et eller over nettet, har jeg bare ikke behovet for seriebold i forhold til det jeg bliver tilbudt fra andre landes ligaer.
« Seneste Redigering: 28 Okt 2010, 01:32 af Njaourinho » Logged

Fernando
Gæst
 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #11: 28 Okt 2010, 07:24 »

Done Smiley..
Logged

Jonaspetersen93
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #12: 28 Okt 2010, 13:48 »

Done Smiley
Logged

Tidligere: Baloo38

Bobogol
Reserveholdsspiller
****

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #13: 28 Okt 2010, 15:03 »

Hvilke slags analyser vil i efterhånden lave på jeres data. Har i noget specifikt i tankerne? (rent statistisk?)

Hvad læser du en HD i?
Logged

vmanstar
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Hjælp søges - Spørgeskema
« Svar #14: 28 Okt 2010, 15:11 »

Så har jeg også besvaret Opstemt
Logged

Sider: [1] 2 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010