Hej folkens!
Min gruppe og jeg har brug for
JERES hjælp til besvarelse af vort spørgeskema.
Alle der ser Superligaen i fjernsynet eller på stadion, kan besvare spørgeskemaet.
Link til spørgeskemaet:
http://www.askpeople.dk/ask/real/scheme.php?frm=1&pubFormId=be0db7fb6e2c718Til de af jer, der ikke ønsker lidt baggrund for spørgeskemaet, kan bare afgive jeres besvarelser - det ta'r kun 2 minutter og er til rigtig stor hjælp!
Baggrund:Jeg er igang med HD 1. del, hvor jeg pt. læser faget Erhvervsøkonomisk Metode.
I faget har min gruppe og jeg fået stillet til rådighed, at:
1) Finde et emne og dertil en relevant problemstilling.
2) Indsamle brugbart data for til emnet.
3) Analysere vor data og udarbejde en rapport med en besvarelse der bunder i vor undersøgelse.
Emne:Vi har valgt at fokusere på den negative trend i tilskuerantal på de danske Superligastadions.
Over en længere periode, er gennemsnitstallet for tilskuerantal på danske Superligastadions kun gået én vej - nedad.
Dette til trods for, at vi i de sidste år har oplevet en mere lige og bedre Superliga, se bare på al den europæiske succes, som vi har nydt godt af i længere tid.
En faktor der er værd at overveje er naturligvis, at AGF er rykket ned og efterfølgende blevet erstattet med en mindre tilskuerstræk klub som Lyngby.
Dog vil det være interessant at undersøge de danske fodboldfans' præferencer inden for 'fjernsynsbold' og 'stadionbold', hvad kan der justeres på, for at vende trenden? Det er her I kommer ind i billedet.
Vi udtager en stikprøve blandt alle danske fans, som vi hernæst vil give den bedst mulige analyse på.
Håber I vil være behjælpelig med jeres besvarelse. Spørgeskemaet er kun på 10 spørgsmål, så det er altså til at overlove!
Grunden til jeg har lagt den under 'Fodbold'-forummet er, at det er et emne jeg gerne vil have en diskussion igang i.
Hvilke faktorer tror I, der er skyld i den negative trend? Hvilke faktorer tror I, der kan justeres med, for at få tilskuerantallet op på tidligere niveau? Det kan jo nemt tænkes, at I tænker noget, som min gruppe og jeg ikke har tænkt over - så kom gerne med en masse indspark.
På forhånd tak!
Best regards,
wirenfeldt.