home forum contact
 
  Velkommen
Gæst
Søg
 
SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
17 Mar 2024, 23:29 Fadbamsen Skadestuen ryger ud i online spil.
03 Mar 2024, 06:12 DeBuur Skadestuen Kan ikke vælge Liverpo...
23 Feb 2024, 20:56 ydersog Klubsøgnin... Manchester United
23 Feb 2024, 10:12 valverde4ever Pro Cyclin... Cycling Career - Kan d...
23 Feb 2024, 00:14 g00n Blogs Minimalistic 2020
19 Feb 2024, 14:02 rheya Omklædning... Home Grown spillere?
29 Jan 2024, 11:35 Mulle68 Nostalgi Patches CM 4
Antal Registrerede Brugere: 23288
  0 Brugere, 434 Gæster Online.

Indlæg: 1132681 over 31362 Emner
Nyeste Bruger: pedenmedroden
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: FmFreaks.dk
| |-+  Kategori: Mødelokalet
| | |-+  Crewet
0 Brugere og 1 Gæst læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 287 288 [289] 290 291 Udprint
Forfatter Emne: Crewet  (Læst 483562 gange)
Bradley Beal
Gæst
 
Sv: Crewet
« Svar #4320: 15 Aug 2015, 22:21 »

Jeg tror ikke der er nogen der er uenige i, at det ville være godt med mere aktivitet. Det er trods alt hvad siden er her for.

Det er dog heller ikke voldsomt motiverende som crewmedlem at lave projekter man ikke kan få deltagere til. Selv når der er et nyt FM på højkant plejer det at være umuligt at få mere end en håndfuld deltagere.

For mit vedkommende blev jeg træt af de samme lorte copy/paste-konkurrencer for fem år siden.
Logged

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4321: 15 Aug 2015, 23:05 »

For mit vedkommende blev jeg træt af de samme lorte copy/paste-konkurrencer for fem år siden.

I det tilfælde vil jeg gerne have du prøver at læse mit tdl. svar til dig, vil meget gerne at vi forsøger at løfte i flok.
Ønsker at vi i crewet bliver mere innovative, nytænkende og aktive, men vi får altså behov for brugernes hjælp, og derved også din .
Jo mere konstruktiv du som bruger kan være, desto bedre resultater kan vi levere. Hvis du har en god ide til en konkurrence høre vi gerne om det.
Har du en god ide til et tiltag på siden, høre vi rigtig gerne om det.

 Thumbs Up
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

-KNM-
Manager
********

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4322: 16 Aug 2015, 00:40 »

For mit vedkommende blev jeg træt af de samme lorte copy/paste-konkurrencer for fem år siden.

Jeg tror det er en god pointe at crewet, i al fald i en periode, prøvede mere at leve op til tidligere tider i stedet for at genoverveje hvad siden skulle tilbyde i dag og derfor kørte lidt i ring.

Hvilke konkurrencer tænker du på? Var selv ikke på siden overhovedet dengang, men går ikke ud fra at du mener årlige ting som blogkonkurrence osv.
Logged

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4323: 16 Aug 2015, 09:59 »

En rigtig god diskussion den her! Det er lige netop, hvad siden har brug for.

Jeg tror alle danske FM sider har været gennem disse perioder. Nogle overlevede på den lange bane og andre gjorde ikke.

Jeg tror en vigtig faktor i denne aktivitetsdebat er den tid vi lever i. Jeg tror ikke mange unge er villig til, at tage det ansvar mange gjorde for bare 10 år siden. Slet ikke når vi snakker et FM site. Folk vil have tingene serveret på et sølvfad, og helst uden selv at skulle lave noget.

Jeg tror man skal kigge i nye baner, et Crew er utrolig vigtigt men jeg tror bare ikke det er dem der skal stå for indholdet. Eller i hvertfald innovationen. Jeg gider ikke i et Crew, da jeg er overbevist om at jeg hurtigt mister gejsten. Jeg vil dog rigtig gerne bidrage til siden. Jeg ved dog bare ikke hvordan? Måske et par guider eller artikler - men efterspørger brugerne dette? Åbenhed og efterspørgsel må være vejen frem.

Jeg synes det er en ondspiral, at de mest aktive brugere kommer i crewet. Det er set før og det dræber siden.
« Seneste Redigering: 16 Aug 2015, 10:01 af Herlev » Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4324: 16 Aug 2015, 10:23 »

Herlev er en klog mand. Et af problemerne er, at det tit bliver et os og dem. Crew på en side og brugere på den anden frem for et fællesskab. Det at komme i crew fjerner tit den energi, man havde som bruger, da forventningerne fra brugerne er, at man SKAL leverer. Det bliver tit af pligt fremfor lyst. Spørgsmålet er så hvordan vi finder den balance, får delt ansvaret imellem alle brugere som crew og begynder at se FMF som et fællesskab, hvor man ikke bare kan komme og forvente ting på et sølvfad. Jeg har ikke svaret på det spørgsmål men det er der vi skal søge mod.

FMD opnåede faktisk en periode før lukning, hvor dette lykkes. Siden døde ikke pga. manglende aktivitet men en ejer der ikke gad tage sig af siden og den brød ned rent teknisk. Denne debat som vi har nu rasede i flere år på FMD men da det nye site ankom, så blev brugere og crew enig om en kultur. Stemningen var god, alle bidrog og de bedste produkter kom fra aktive brugere som f.eks Le SygNok m.fl..

Det blev 100 % defineret hvad crew tog sig af, hvad man kunne forvente og derefter havde crew medlemmer frie rammer. Alt hvad de kom med ud over de faste opgaver var ren bonus. Brugerindflydelse var en stor del af det.
Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4325: 16 Aug 2015, 11:30 »

Herlev er en klog mand. Et af problemerne er, at det tit bliver et os og dem. Crew på en side og brugere på den anden frem for et fællesskab. Det at komme i crew fjerner tit den energi, man havde som bruger, da forventningerne fra brugerne er, at man SKAL leverer. Det bliver tit af pligt fremfor lyst. Spørgsmålet er så hvordan vi finder den balance, får delt ansvaret imellem alle brugere som crew og begynder at se FMF som et fællesskab, hvor man ikke bare kan komme og forvente ting på et sølvfad. Jeg har ikke svaret på det spørgsmål men det er der vi skal søge mod.

FMD opnåede faktisk en periode før lukning, hvor dette lykkes. Siden døde ikke pga. manglende aktivitet men en ejer der ikke gad tage sig af siden og den brød ned rent teknisk. Denne debat som vi har nu rasede i flere år på FMD men da det nye site ankom, så blev brugere og crew enig om en kultur. Stemningen var god, alle bidrog og de bedste produkter kom fra aktive brugere som f.eks Le SygNok m.fl..

Det blev 100 % defineret hvad crew tog sig af, hvad man kunne forvente og derefter havde crew medlemmer frie rammer. Alt hvad de kom med ud over de faste opgaver var ren bonus. Brugerindflydelse var en stor del af det.

Jeg kan godt lide tankegangen, men er det der vi skal over? Nu har vi diskussionen gående så lad os få ført den til ende, så vi kan forbedre denne side i fællesskab!

Jeg kan se det positive i at få fastlagt rammer omkring crewets arbejde, så vi ligesom ved hvilke arbejdsopgaver vi skal klare. Det kan måske også give motivation hvis vi kan se, at nu har jeg klaret mine opgaver, er der nogen der har brug for hjælp, eller andet jeg kan give mig i kast med. Det giver en anden arbejdsfordeling, og mere overskud til de enkelte crewmedlemmer, fordi de nu kan overskue deres arbejde og derved har større mulighed for at planlægge deres dag. Det problem jeg kan se, er at givet vi ikke har den største aktivitet, og vi så kommer til at forlange mere af brugerne, at vi i sidste ende kommer til at sidde med det hele selv igen (langt fra sikkert). Jeg vil bakke op omkring idéen fordi jeg selv godt kan bruge rammer for mit arbejde, da jeg lige fortiden ikke har meget tid og gerne vil vide hvad jeg skal lave herinde, så jeg kan planlægge.

Når vi skal arbejde med rammer, bør vi som crew også være meget åbne omkring tingene. Inddrag brugerne i udarbejdelsen så vi får den nødvendige åbenhed omkring det, så brugerne også tydeligt får klarlagt hvad de kan forvente os at arbejde med, samtidig med hvad de eventuelt selv kan biddrage med.

Jeg mener også at vi skal igang med diskussionen om alle ting stadigt er nødvendige her på siden. Ser vi på forsiden søger vi igen medlemmer, men der er ikke ret mange at tage af. Hvis vi var en virksomhed, hvor nogle ting var overflødige, så ville de blive skåret væk. Det mener jeg også vi stærkt bør overveje om ikke dette skal gøres. Lig mange af de sektioner hvor vi mangler folk på hylden, så vi kan blive flere fra crewet der skal arbejde med mindre områder. På denne måde har vi flere der arbejder med projekter, flere der skriver og generelt gør det mere lækkert for brugerne. Ret beset mener jeg vi kan nedlægge en del funktioner så vi ikke skal bruge så mange mennesker, også vi er flere om at løfte mindre områder i fællesskab. Vi behøver ikke nedlægge dem for altid, men måske indtil vi har fået siden op og køre ordentligt igen. Vi kan også skære nogle sektioner til et minimum. Så længe vi har et par stykker der ligger odds op kører oddsektionen vel fint på dette tidspunkt. Så kan vi altid hive mere fat i den senere.

Det er rigtig sundt at vi har denne diskussion kørende nu, og jeg mener den ligger det rigtige sted. Der hvor brugerne også har mulighed for at deltage i den. Det er vigtigt med åbenhed så vi kan få gennemarbejdet dette her sammen, og få løftet siden i fællesskab!

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4326: 16 Aug 2015, 11:37 »

En rigtig god diskussion den her! Det er lige netop, hvad siden har brug for.

Jeg tror alle danske FM sider har været gennem disse perioder. Nogle overlevede på den lange bane og andre gjorde ikke.

Jeg tror en vigtig faktor i denne aktivitetsdebat er den tid vi lever i. Jeg tror ikke mange unge er villig til, at tage det ansvar mange gjorde for bare 10 år siden. Slet ikke når vi snakker et FM site. Folk vil have tingene serveret på et sølvfad, og helst uden selv at skulle lave noget.

Jeg tror man skal kigge i nye baner, et Crew er utrolig vigtigt men jeg tror bare ikke det er dem der skal stå for indholdet. Eller i hvertfald innovationen. Jeg gider ikke i et Crew, da jeg er overbevist om at jeg hurtigt mister gejsten. Jeg vil dog rigtig gerne bidrage til siden. Jeg ved dog bare ikke hvordan? Måske et par guider eller artikler - men efterspørger brugerne dette? Åbenhed og efterspørgsel må være vejen frem.

Jeg synes det er en ondspiral, at de mest aktive brugere kommer i crewet. Det er set før og det dræber siden.

Du har fanget den! Hvis du går og pusler med noget som du tænker Crew eller siden kunne have gavn af, så smid en pm til mig. Så skal jeg gerne hjælpe dig med at finpudse og pushe den på sitet.
Kæft hvor er dit indlæg opløftende! Innovationen starter hos Crew, men som du så fint beskriver skal det laves til en kultur blandt brugerne.
Crewet skal sætte rammerne, brugerne skal eksekvere!
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Præsidenten
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4327: 16 Aug 2015, 12:52 »

Glimrende debat.

Et af de gennemgående temaer synes at være mere brugerinddragelse, hvor disse i højere grad står for indholdet. Jeg er helt for denne plan, men som KNM er inde på, har vi også forsøgt at fordre dette ved bla. at støtte brugernes projekter med freak$. Så hvilke muligheder står vi tilbage med som crew og brugere? Jeg tror mest af alt, at vi skal forsøge at få skabt noget optimisme omkring hele siden og deraf skabe denne bedre kultur, som der bliver nævnt.

Det store spørgsmål er så hvordan vi gør det. Det lyder på bl.a. Wester som om, at det lykkedes på FMD, før de var så uheldige at gå teknisk ned. Hvis vi har nogle fra FMD i den periode, der eventuelt kan huske, hvilke konkrete tiltag, der blev gjort her (og som lykkedes), vil jeg være meget interesseret i at høre om dem. Man kan ligeså godt forsøge at kopiere de ting, der virker andetstedsfra i stedet for selv at opfinde den dybe tallerken.

Et af tiltagene på FMD, og som flere her også nævner som en mulighed, lader til at have været at redefinere, præcis hvad crewets opgaver var. I øjeblikket har vi følgende afdelinger i crewet: Moderator, projekt, odds, skribent, download & grafik og awards. På nuværende tidspunkt har vi ofte meldt ud, at der bliver lavet så meget, som der er motivation til, og at dette desværre slet ikke dækker alle sektioner eller nok i de sektioner, vi trods alt har nogle på.
Men måske har vi ikke meldt det klart nok ud, og der således stadig er en forventning om, at der burde og skal komme langt mere materiale fra disse afdelinger?
Måske har vi endda ikke selv helt forstået det, således at vi i crewet også har en form for dårlig samvittighed over, at vi ikke får produceret mere, og det således bliver denne pligtfølelse til at levere i stedet for gejsten og lysten, der driver værket, som henholdsvis Herlev og Wester er inde på?

Så et af de store spørgsmål er hvordan får vi præcist redefineret crewets rolle succesfuldt? Det er selvfølgelig "let nok" bare at beholde moderatorafdelingen og kalde alt andet ekstra, men det løser næppe problemet, så vi får skabt den gode og brugerproduktive kultur på siden. Eller hvad siger I?
Logged

FC Barcelona

Dehli
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4328: 16 Aug 2015, 13:16 »

Glimrende debat.

Et af de gennemgående temaer synes at være mere brugerinddragelse, hvor disse i højere grad står for indholdet. Jeg er helt for denne plan, men som KNM er inde på, har vi også forsøgt at fordre dette ved bla. at støtte brugernes projekter med freak$. Så hvilke muligheder står vi tilbage med som crew og brugere? Jeg tror mest af alt, at vi skal forsøge at få skabt noget optimisme omkring hele siden og deraf skabe denne bedre kultur, som der bliver nævnt.

Det store spørgsmål er så hvordan vi gør det. Det lyder på bl.a. Wester som om, at det lykkedes på FMD, før de var så uheldige at gå teknisk ned. Hvis vi har nogle fra FMD i den periode, der eventuelt kan huske, hvilke konkrete tiltag, der blev gjort her (og som lykkedes), vil jeg være meget interesseret i at høre om dem. Man kan ligeså godt forsøge at kopiere de ting, der virker andetstedsfra i stedet for selv at opfinde den dybe tallerken.

Et af tiltagene på FMD, og som flere her også nævner som en mulighed, lader til at have været at redefinere, præcis hvad crewets opgaver var. I øjeblikket har vi følgende afdelinger i crewet: Moderator, projekt, odds, skribent, download & grafik og awards. På nuværende tidspunkt har vi ofte meldt ud, at der bliver lavet så meget, som der er motivation til, og at dette desværre slet ikke dækker alle sektioner eller nok i de sektioner, vi trods alt har nogle på.
Men måske har vi ikke meldt det klart nok ud, og der således stadig er en forventning om, at der burde og skal komme langt mere materiale fra disse afdelinger?
Måske har vi endda ikke selv helt forstået det, således at vi i crewet også har en form for dårlig samvittighed over, at vi ikke får produceret mere, og det således bliver denne pligtfølelse til at levere i stedet for gejsten og lysten, der driver værket, som henholdsvis Herlev og Wester er inde på?

Så et af de store spørgsmål er hvordan får vi præcist redefineret crewets rolle succesfuldt? Det er selvfølgelig "let nok" bare at beholde moderatorafdelingen og kalde alt andet ekstra, men det løser næppe problemet, så vi får skabt den gode og brugerproduktive kultur på siden. Eller hvad siger I?
 

Jeg mener at det bør gøres i 3 step.

1. Lad debatten her køre en uges tid mere, gør opmærksom på at debatten køre, og alle har mulighed for at få indflydelse på fremtiden

2. Crewet samles på skype el. for at skabe den bedst mulige og mest effektive dialog omkring forslag. På skypemødet findes en klar plan, som skrives ned.
Et mødereferat lægges op på siden.

3. Feedback fra brugerne, brugerne får deres sidste say inden den nye struktur køres i stilling. Tid: 7 dage.
Efter de 7 dage, holdes endnu et skypemøde, hvor brugerfeedback vendes, der laves eventuelle ændringer.
Mødet afsluttes, ny struktur lægges op på siden, og sidens nye drift starter.

Jeg mener at det er den måde vi får den bedste og mest konstruktive debat på, og den måde vi finder frem til hvad kernen i "Det nye FmF" bør være. 
Logged

BIF siden 2003 - Af ren og skær fornuft
Barcelona siden 2004 - Helt naturligt

Min Blog - Parma Drama

Trezeguet
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Crewet
« Svar #4329: 16 Aug 2015, 13:28 »

Det sidste jeg husker ved FMD, var at vi prøvede at få en månedlig challenge op og køre, og på denne måde forhåbentlig fik set noget mere til de forskellige brugere. Det lykkedes også i starten hvor der var god tilgang til challenges, men dog blev der færre og færre der brugte dem i de sidste par måneder før at siden gik ned.

Derudover blev 'Følg mit save' blogge meget populære, hvor man bare skrev generelt om sit save (lidt ligesom den jeg kører så småt). Her fik man endnu en gang mulighed for at skrive om sin save, uden at gøre det til en rigtig blog, hvor folk måske forventer lidt mere historie eller lignende. Det fik også lidt flere folk til at gide og bruge forummet aktivt, da der ikke var decideret "rigtigt" og "forkert" at skrive her.
Logged

Gemma
Førsteholdsspiller
*****

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4330: 16 Aug 2015, 14:38 »

Jeg var med i hele processen omkring det nye site, hvor jeg blandt andet var i crew. Vi lavede fra crewets side en rød tråd med ting, som vi gerne ville have og skævede til ideer, vi så virkede. Fx kiggede vi til det gamle managerlife.dk, der havde 'livet som manager'-saves. Her fortalte hver enkelt bruger om deres spil, uden det var blogs og fortalte løs og fast om spillet. Jeg tror, at jeg nåede at runde 120 sider med mit chemnitz, chelsea og OB-liv i hvert fald.

Men jeg ved ikke, om jeg har alle dokumenterne liggende et sted, jeg kan lige prøve at kigge, når jeg har tid.
Logged


Trezeguet
Juniorspiller
**

Offline Offline

 
Sv: Crewet
« Svar #4331: 16 Aug 2015, 14:49 »

Jeg var med i hele processen omkring det nye site, hvor jeg blandt andet var i crew. Vi lavede fra crewets side en rød tråd med ting, som vi gerne ville have og skævede til ideer, vi så virkede. Fx kiggede vi til det gamle managerlife.dk, der havde 'livet som manager'-saves. Her fortalte hver enkelt bruger om deres spil, uden det var blogs og fortalte løs og fast om spillet. Jeg tror, at jeg nåede at runde 120 sider med mit chemnitz, chelsea og OB-liv i hvert fald.

Men jeg ved ikke, om jeg har alle dokumenterne liggende et sted, jeg kan lige prøve at kigge, når jeg har tid.

Lige præcis, også det jeg mener. Var med til at få folk mere aktive på forummet, hvilket jo også var et af hovedpunkterne i FMD efter shoutboxen blev fjernet. Og det hjalp i hvert fald meget på det.

Et andet af de fokuspunkter jeg husker, var snakken omkring at ændre på layoutet af forsiden, så dette også blev mere strømlinet.
Logged

Wester
FmFreaks Crew
(Forummoderator)
*

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4332: 16 Aug 2015, 15:05 »

FMD stod i den heldige position at de skulle have et nyt site, hvilket var en oplagt mulighed for at skabe en ny start. I den proces blev brugerne inddraget og der var en åben debat om hvad FMD skulle satse på i fremtiden. Det blev samlet sammen og crewet lavede en rød tråd for det nye site, hvor man skar ind til benet med de ting man i fællesskab med brugerne var blevet enige om.

Det vigtige var at lave en plan for FM sæsonen som var realistisk med 3-4 store events såsom blogkonkurrence, Års Awards mm. Derudover skar man ting som artikler osv. væk og gjorde det freelance. Det var op til alle både crew og brugere at bidrage her men man kunne ikke forvente det.

Derudover satte man stor fokus på at belønne de mest aktive brugere med point, som senere kunne veksles til lodder i et tombola med gode præmier på højkant. Man kårede de bedste bidrag hver måned, det kunne være blogs, taktiske tråde osv. Så længe det havde fokus på FM eller bidrog positiv til sitet.

Det vigtigste var dog, at crew og brugere lovede hinanden våbenhvile. Gamle fjendskaber blev lagt på hylden og alle skulle have fokus på en positiv tone. Alle stod sammen om at lukke dem som var negative, lave troll o.lign ned. Dette var det sprængende punkt. Det fungerede perfekt og hele stemningen blev rigtig god på sitet.

Aktiviteten blev som sådan ikke super meget bedre i crewet eller hos brugerne som sådan. Det blev bare et hyggeligere site at komme på uden alt det fnidder og brok. Det gjorde at alle bidrog en smule mere og mange bække små, som I ved..

Desværre havde FMD en ejer som var total ligeglad med sitet og alt det tekniske led voldsomt. Det blev sidens død og ikke manglende aktivitet, brok og fnidder.

Jeg syntes ikke FMF skal efterligne FMD men tage nogle elementer af den proces og gøre til sit eget. Der er klart mulighed for at forbedre. Især på fortællingen om FMF både på og udenfor sitet. Dette kan dog kun lykkes, hvis alle bliver enige om at droppe snak om fortiden, gammel fnidder og støtte op om hinanden når nogen tydeligvis kun har en dagsorden, nemlig troll..

Den gruppe af brugere findes men de skal ikke sætte dagsordenen, det skal de brugere som vil bidrage og ønsker et positivt, hyggeligt FM site, hvor vi kan mødes om FM og det som naturligt følger med af fodbold, konkurrencer, hyggesnak mm..

EDIT: Og ja, fælg mig trådene blev rigtig populære. En tråd som brugeren kunne gøre til sit eget. Her kom meget hyggesnak og emner udenfor FM også på banen. Den røde tråd var dog FM og brugernes tilgang til spillet, som var meget forskellig. De blev sat i søen efter SB'en fik losset, for at få mere gang i forum. Det var ikke blogs men langt mere åbne og kunne kører over flere FM sæsoner. Druck, Gemma, Le SygNok havde tråde på flere 100 sider som jeg husker det. Mens andre kørte mere klassiske blogs fra save til save, deriblandt undertegnet..
« Seneste Redigering: 16 Aug 2015, 15:11 af Wester » Logged

Var der nogen der sagde nørd?

Årets bruger 2012, 2013, 2014
Årets blog 2014
Blogmester 2014, 2022

Herlev
Challenge Mester 2016
********

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4333: 16 Aug 2015, 15:17 »

Det handler langt hen af vejen også om, at være tålmodig og tro på man er på vej den rigtige vej. Det er ikke en proces, som kan lykkes på 14 dage, som jeg synes at læse højere op. Det end heller ikke sikkert det vil lykkes, at vende skibet i første forsøg. Det handler om. at være realistisk og åben, så skal det nok lykkes.

Vi går en tid i møde hvor der, historisk set, ikke kommer til at være den store aktivitet. Dette skyldes, at spillet efterhånden har været på markedet ét år og vi kommer tættere og tættere på FM16. Det kan dog bruges positivt. Det er nu muligheden for, at prøve ting frem mod oktober/november, hvor det nye spil udkommer og aktiviteten må forventes at toppe.

Jeg ved ikke, hvad der skal til for, at jeg ville være mere aktiv på forumet. Jeg tror dog det, som så meget andet, er en multiplikatoreffekt, hvor aktivitet avler aktivitet. Hvis folk ser der sker ting på sitet, så begynder folk selv at yde og blive innovative. Som jeg tidligere skrev er min holdning, at dette skal komme fra brugerne og ikke kun crewet.

Alle er vel enige om, at vi ønsker en dansk FM scene. Vi har FMF tilbage, så alle burde være interesseret i at hjælpe til.
Logged

The mighty Blues from London CHELSEA!!

Obi Mikel - En af de største!

Boxx
Landsholdsspiller
******

Offline Offline


 
Sv: Crewet
« Svar #4334: 16 Aug 2015, 15:45 »

Er enig med Herlev om at der ikke skal være en deadline før det er færdigt. Det er en fin idé med nogle trin som vi i fællesskab kan arbejde igennem, men ligefrem at sige 14 dage så er vi klar, det dur ikke. En sådan kultur omlægning tager tid, og skal have god plads til at udvikle sig. Alle der kan blive påvirket af en sådan ændring, skal også have muligheden for at komme med deres mening og tanker omkring dette. Selve idéen med at have nogle trin vi arbejde hen imod for at gradvist komme over i en anden kultur, er ikke en dårlig idé men det kommer til at koste noget tid.

Jeg tror også at Præsidenten rammer nerven da han skriver at vi i crewet måske har dårlig samvittighed over ikke at komme med en større indsats. Jeg vil gerne gøre det klart at jeg nok er en af dem. Mit problem er at, det er så nemt at prioritere fra fordi der ikke er så mange som får gavn af det. Det er jo en forkert holdning at have, men det er noget jeg skal arbejde med personligt. Her ville deltagelse fra brugere naturligvis hjælpe, men det er jo der vi skal arbejde hen.

Som jeg læser det, er flere enige om at få klart defineret hvad vi i crewet skal arbejde med, og det kan jo udmærket være det første skridt på vejen. Jeg pointere også selv, at det vil jeg gerne have gjort så det er nemmere at strukturere sin tid ordentligt i hvad der er en travl hverdag. Jeg er en handlingens mand. Når jeg har diskuteret et emne, vil jeg have der skal ske noget, og derfor så jeg også gerne vi en eller anden form fik sparket dette her igang så hurtigt som muligt. Hvad det første skridt bør være, ved jeg dog ikke. Der er mange gode idéer som vi kan anvende fra FMD og i er flere der har kendskab til dem, hvilket er super. Problemet ligger lidt i at, som Wester pointerede, FMD skulle have en ny side, som er en perfekt mulighed. Vi har ikke behov for en ny side, men vi kan jo sige at når FM16 udkommer, så "får" vi en ny side, og derigennem have et punkt for at sige; Nu ligger vi det gamle bag os og tager fat i det nye! Så har vi noget tid nu og her til at få styr på hvad der skal ske og hvor vi skal bevæge os hen.

Som uddannet økonom er jeg blevet banket ind i hovedet at kunden er en af de absolut vigtigste interessenter i en virksomhed. Kunderne her er brugerne. Hvad gør man når man vil have flere kunder i butikken? Man markedsfører. Hvis du som bruger googler noget omkring FM, finder du mange andre sites som er internationale. Jeg siger ikke at vi skal i direkte konkurrence med disse, men kendskabet fra folks side af til disse sider er større end den er ved os. Så måske burde man, samtidig med vi udarbejder alt andet omkring kultur ændring, begynde at kigge på hvordan de sociale medier kan anvendes til vores force. Vi burde kunne arbejde sociale medier for at øge interessen for vores side endnu bedre en vi gør på nuværende tidspunkt.

Logged

Jeg kan flyve.. i så lang tid det tager mig at ramme jorden fra jeg springer!

Sider: 1 ... 287 288 [289] 290 291 Udprint 
 



This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010