home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 18:53:23 g00n Blogs Minimalistic 2020
27 Mar 2025, 15:21 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
18 Mar 2025, 22:03 andersnomanni Blogs SAF Challenge
17 Mar 2025, 14:40 szukizek Træningsbanen Fm Tweak
17 Mar 2025, 09:49 Fand23 Baren cykeltøj/cykelbutikker
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
Antal Registrerede Brugere: 23547
  0 Brugere, 605 Gæster Online.

Nyeste Bruger: CrimsonLullaby
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andre Managerspil
| |-+  Nostalgi
| | |-+  FM2010
| | | |-+  Kategori: Blogs FM2010
| | | | |-+  Solskinsøen
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: [1] Udprint
Forfatter Emne: Solskinsøen  (Læst 5716 gange)
dida
Gæst

Solskinsøen
« : 17 Aug 2010, 22:31 »

Nexø Boldklub Bornholm

Nu vil jeg give blogscenen det sidste skud, jeg har i bøssen for denne sæson. Med andre ord vil jeg lave min sidste blog med FM 2010. Grunden til min blog om Brøndby IF stoppede, var primært at jeg var kommet rigtig godt i gang med et andet save, hvor jeg var manager for Danmarksserie holdet NB Bornholm. Et rigtig spænende save hvor jeg nåede hele tre sæsoner.

Nu har jeg dog fået lysten til at blogge om netop Bornholm. Jeg har dog aldrig været så meget for blogs, hvor bloggeren allerede er to - tre sæsoner henne i spillet. Derfor vil jeg starte forfra og forsøge at skabe et hold på Bornholm og gøre den lille solskins ø berømt for mere end blot flot natur og rundkirker.

I skal dog ikke forvente jer updates hver eneste dag, da jeg netop er startet på HHX og ikke har overdrevet meget fritid, men jeg vil gøre det i mit eget tempo, så håber det er i orden og i er klar til at høre om solskinsøen.

dida
Gæst

Sv: Solskinsøen
« Svar #1: 17 Aug 2010, 22:31 »

« Seneste Redigering: 20 Aug 2010, 22:35 af dida » Logged

Guldbrand
Blogmester

« Svar #2: 18 Aug 2010, 14:54 »

Spændende at se om du kan føre Bornholm op i det fineste selskab - SAS-Ligaen...  Havde faktisk selv gået lidt med overvejelser om at føre et relativ ukendt hold fra en landsdel der ikke er repræsenteret i SAS-Ligaen til SAS-Ligaen. Og der var Bornholm også en af de fortrukne hold..

Mikkel 2765
Førsteholdsspiller

« Svar #3: 18 Aug 2010, 15:06 »

Jeg vil læse med her da det lyder som et intressant projekt Smiley

The Gunners - Arsenal FC

FC FmFreaks - Månedens tråd April 2011

Bolden er rund og man spiller 90 minutter - Sepp Herberger.

dida
Gæst

« Svar #4: 18 Aug 2010, 17:04 »

Spændende at se om du kan føre Bornholm op i det fineste selskab - SAS-Ligaen...  Havde faktisk selv gået lidt med overvejelser om at føre et relativ ukendt hold fra en landsdel der ikke er repræsenteret i SAS-Ligaen til SAS-Ligaen. Og der var Bornholm også en af de fortrukne hold..
Mange tak for kommentaren (: Det er virkelig også rigtig sjovt at fører små hold op gennem ligaerne (:
Jeg vil læse med her da det lyder som et intressant projekt Smiley

Mange tak for kommentaren og dejligt du vil følge med (:

dida
Gæst

« Svar #5: 18 Aug 2010, 18:08 »

Nexø Boldklub Bornholm

Bornholm
Bornholm er sammen med Frederiksø og Christiansø Danmarks østligste øer. De befinder sig midt ude i Østersøen, og er faktisk en del af det gamle Skåneland. Bornholm var dog det eneste Danmark fik lov at beholde, da de mistede Skåne til svenskerne.  Bornholm, også kendt som "Solskinsøen" eller "Klippeøen", er et meget attraktivt ferie mål, hvor især danskere valfarter til. Fastboende er der dog kun 44.000 indbyggere, hvilket dog er en del på et 588 km² stort område. Tager man på ferie på Bornholm, kan man blandt meget andet opleve den flotte ruin Hammershus, Ekkodalen, Rokkestenen og de meget berømte rundkirker. En ting man dog ikke tager til Bornholm for, er for at opleve fodbold.

Der er dog et par fodboldklubber på den lille ø. Blandt andet Nexø Boldklub Bornholm. Ikke noget specielt, men de kan dog spille fodbold, og de ligger faktisk helt oppe i Danmarksserien. Det er dog ikke noget man praler med på
Bornholm. Der er da også andre hold på Bornholm, eksempelvis Rønne FB, som ligger i Københavnsserien. Dog er det Nexø Boldklub Bornholm der er det bedste hold på Bornholm, og det er derfor også dem vi skal hører om i denne lille fortælling.

Klubben Nexø Boldklub, blev stiftet tilbage i år 1915. Der gik de under navnet Union. Der gik dog blot elleve år, før man på en generalforsamling besluttede at lave navnet om til Nexø Boldklub. Der blev i samme ombæring bygget et lille klubhus. Spillerne var dog langt fra tilfredse med anlægget ved Lystskoven. Banen var alt for smal, ved det ene hjørne stak en sandsten frem og så var banen nabo med kirkegården. Det betød at det kunne hænde at man skulle ind og finde bold mellem gravstenene under en kamp.

Forholdet i klubhuset var stadig meget primitive og i 1972 startede byggeriet af et nyt klubhus, hvor forholdene var langt mere moderne og velegnet til klubmøder og andre sammenkomster. I efteråret 1982 måtte klubben dog foretage en vidtgående beslutning. Kommunen havde nemlig i sinde at flytte samtlige idræt foreninger i området til Nexø Hallen. Det var bestyrelsen i Nexø Boldklub dog ikke så glade for, da de langt fra var sikre på at økonomien kunne klare de mange nye udgifter, men efter to generalforsamlinger, blev klubben dog enig om at flytte. i 1983 flyttede Nexø Boldklub så til det nye stadion, med rummelige og velegnede forhold at arbejde under.

I Jubilæumsåret 1990 kom klubben i en voldsom økonomisk krise, i og med at kommunen sinkede deres tilskud til klubben gevaldigt. Det hele resulterede i at klubben gik konkurs. Ny kræfter startede dog klubben op igen og få år senere var klubben økonomisk på rette køl igen, og årene efter byggede man et nyt klubhus, som blev betalt kontant og alt arbejdskræft blev gjort af klubbens medlemmer. Siden da har klubben altid betalt alting kontant, hvilket er deres filosofi.

dida
Gæst

« Svar #6: 20 Aug 2010, 22:34 »

Nexø Boldklub Bornholm

Fryder forandring?
Det kom som et meget stort chok, da den lokale avis på Bornholm kunne afsløre at den nu tidligere manager for NB Bornholm Lasse Holmgaard stoppede sin karriere som manager, for at satse 100% på fodboldspillet. Før var han ellers det man kalder spilende manager, men nu vil han have en manager, som kun er manager og ikke også skal koncentrere sig om at spille fodbold samtidig. Klubben har også allerede fundet den nye manager og skrevet under på en toårig kontrakt med den unge og uerfarende Emil Axelsen.

Det er en stor dag for den blot 30årige Emil Axelsen. Han har i fem år gået rundt uden job, men nu fik han endelig taget sig sammen til at søge et job, og så fik han det minsandten. Ganske vist arbejder Emil Axelsen gratis i NB Bornholm, da det er en amatør klub, som ikke har råd til at give manageren løn, men skal man tro den unge Axelsens planer, så vare det ikke mange år før NB Bornholm kan gå fra et amatør hold til et af de store hold i Danmark.

- Jeg er utroligt glad for at have fået jobbet her i NB Bornholm. Jeg stammer selv fra Bornholm og kender øen ud og ind, på godt og ondt. Jeg har fulgt NB Bornholm fra barnsben og det er klart min favorit klub. Jeg ser nu frem til at dedikere alt min tid til klubben i kampen om at fører dem op gennem rækkerne. For jeg er en fattig lus der lever af kontanthjælp, og har virkelig brug for nogle penge, og det håber jeg meget på jeg kan få ved at føre Bornholm til noget meget stort. For den første sæson har vi dog ikke de store mål. Jeg er blevet enig med bestyrelsen om, at vi blot skal overleve ligaen og at jeg så skal forsøge at opbygge et hold der kan rykke op inden for maksimum tre sæsoner. Fortalte Axelsen.

Det lyder alt sammen som nogle meget flotte og spændende fremtidsplaner, men hvor realistiske er de egentligt. Emil Axelsen har ingen erfaringen inden for manager jobbet. Det eneste han kender til fodbold er når han står Nexø stadion og ser fodbold. Kan han overhovedet få noget ud af Bornholm, det må vi vente med at finde ud af, men den første mission hedder overlevelse.

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #7: 20 Aug 2010, 23:05 »

Undskyld jeg spørger, men hvorfor har du taget et billede af Hammershus, når Nexø ligger modsat Hammershus? crazy

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #8: 20 Aug 2010, 23:06 »

Btw, spændende klubvalg! Smiley

dida
Gæst

« Svar #9: 20 Aug 2010, 23:10 »

Mange tak (:
det passer måske ikke så godt sammen geografisk, men nu er holdet det eneste hold på hele bornholm der er med i manager, og derfor repræsentere det hele bornholm, så syntes godt jeg kunne bruge det billed (:

Elmander9
Landsholdsspiller

« Svar #10: 20 Aug 2010, 23:12 »

Mange tak (:
det passer måske ikke så godt sammen geografisk, men nu er holdet det eneste hold på hele bornholm der er med i manager, og derfor repræsentere det hele bornholm, så syntes godt jeg kunne bruge det billed (:

Hehe, i orden så.  Thumbs Up

dida
Gæst

« Svar #11: 24 Aug 2010, 22:19 »

bliver nødt til at lukke den her blog, da jeg er gået mere eller mindre død i den Skuffet

asj89
Gæst

« Svar #12: 27 Aug 2010, 17:16 »

Skuffet. Har ikke været på FmF i lang tid, og blev lige så glad da jeg så nogle havde lavet en blog om et bornholmsk hold, eftersom jeg selv er stolt bornholmer. Skuffet

asj89
Gæst

« Svar #13: 27 Aug 2010, 17:21 »

Der er dog et par fodboldklubber på den lille ø. Blandt andet Nexø Boldklub Bornholm. Ikke noget specielt, men de kan dog spille fodbold, og de ligger faktisk helt oppe i Danmarksserien. Det er dog ikke noget man praler med på Bornholm. Der er da også andre hold på Bornholm, eksempelvis Rønne FB, som ligger i Københavnsserien. Dog er det Nexø Boldklub Bornholm der er det bedste hold på Bornholm, og det er derfor også dem vi skal hører om i denne lille fortælling.
Synes det er lidt forkert. Bornholm har faktisk en del fodboldklubber, og jeg synes godt vi kan prale med NB Bornholm, eftersom det er lang tid siden vi har haft så godt et hold. Desuden har bornholm gode ungdomsfaciliteter, og god talentmasse.

Sider: [1] Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010