home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23456
  0 Brugere, 1070 Gæster Online.

Nyeste Bruger: godrejkokapet
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277247 gange)
Søgaard
Gæst

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2445: 18 Sep 2011, 21:47 »

Den røde tråd ned gennem landsholdene må meget gerne forsætte og jeg ser egentlig ikke noget problem i vi forsætter med at spille en 4-3-3 ved en ny træner. Man skal blot være sikker på, at man finder en træner, som ikke forsætter i samme rille, som Morten Olsen har udøvet. Den nye træner skal komme med sin egen spillestil og egne idéer om hvordan holdet spiller. Man kan sige, at vi formentlig ser en Thomas Sørensen og Dennis Rommedahl træde tilbage, når Morten Olsen stopper. Allerede der kan vi blive tvunget til at skifte lidt spillestil, da vi ikke længere vil have en kanon at sende afsted i form af Rommedahl.

Den røde tråd er især vigtig, fordi man ser landsholdsspillere, som ved hvordan de skal stå på banen, når de kommer op på landsholdet, selvom de ikke nødvendigvis spiller på samme måde ved deres klubhold. De kender spillestilen og deres rolle på holdet, selvom de ikke nødvendigvis kender medspillerne. Ved dette, så vil det være meget nemmere at integrere unge og generelt nye spillere, hvis allerede fra dag 1 kender mange af de mekanismer, som er på holdet, fordi de er vant til at spille det med landsholdet.

Lad os sige, at vi finder en træner, som vil praktisere 4-4-2, så står vi med et problem, fordi vi på nuværende tidspunkt ikke står med deciderede kantspillere. Michael Krohn-Dehli, Lasse Schøne, Christian Eriksen, Thomas Enevoldsen er alle spillere, som gerne vil ind i banen og spille kombinationsspil og derfor vil det efter min mening hæmme vores spil, fordi vi ganske enkelt ikke har de offensive spillere til at kunne stille med en flad midtbane. Alternativet er at spille en skæv midtbane, hvor Eriksen har den frihed i spillet, som han har brug for, mens den anden kant er en arbejdsmand, men igen, så vil man egentlig ligeså godt kunne spille en 4-3-3..

Vi må jo også erkende at vi ikke har mange spillere fra øverste skuffe i Europa. Derfor er vil enhver træner nok stortset udtage sit trup udfra de samme 25-30 mænd. Så vi kan ikke tillade os at være kræsne med hvilket system vi vil spille. Men på nuværende tidspunkt, så anser jeg de eneste muligheder værende 4-3-3, 4-5-1 og 4-4-1-1, alt efter hvordan hvor offensiv kanterne og Christian Eriksen bliver placeret.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2446: 18 Sep 2011, 21:51 »

4-3-3 kan jo også spilles på forskellige måder. Det taktiske fundament handler vel primært om, at man ved præcist hvad man gør de dage hvor spillet ikke kører. Så er der nogle 110% fastlagte aftaler, både defensivt og offensivt, man kan forholde sig til, og forsøge at udføre og dermed alligevel får et resultat hjem.

Zone 43
Manager

« Svar #2447: 18 Sep 2011, 21:51 »

Der skal være plads til CE, ganske enig.

Men hvis de 9 andre markspillere bare ikke kan få en 4-3-3 til at fungere ser jeg det desværre som en nødvendighed at CE må indordne sig og ikke omvendt.

Jeg tror at det bliver mindste problem, at have spillerne til 4-3-3. De fleste klubber praktiserer i større eller mindre grad den formation, og der er også del, der har været igennem den på div. U-landshold. Dertil har vi også et 'rutineret' hold, forstået på den måde at mange har spillet masser af kampe under MO, og i tiden efter MO, hvor Agger, Bendtner bl.a. vil blive de 'gamle' på holdet.

Det, som jeg ser det, vil være største spørgsmål, er om det skal være en 4-3-3 formation lig Barcelona, Chelsea m.fl., eller en mere 4-2-3-1, der vil give Chr. Eriksen en lidt friere rolle som 10'eren.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

plutonium
Manager

« Svar #2448: 18 Sep 2011, 21:53 »

Men er det ikke bare typisk dansk at der ikke er plads til enerne? CE skal i min bog altid være i startopstillingen, så må vi gøre plads til ham så han kan udfolde sig bedst muligt. Det vil i min bog en total falliterklæring, hvis ikke vi kan få plads til det største talent i  mange år (Sorry Bendtner Peace), blot fordi vi hellere vil spille 4-4-2 eller whatever Smiley

Her er vi til gengæld 100 % enige Thumbs Up

Vi er nødt til at acceptere at vi i Eriksen har en spiller med potentiale til at blive en verdensklassespille r. Muligvis som den eneste offensive spiller på det nuværende landshold. Så skal vi også bruge ham!

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

JKJ
Gæst

« Svar #2449: 18 Sep 2011, 21:57 »

Jeg tror at det bliver mindste problem, at have spillerne til 4-3-3. De fleste klubber praktiserer i større eller mindre grad den formation, og der er også del, der har været igennem den på div. U-landshold. Dertil har vi også et 'rutineret' hold, forstået på den måde at mange har spillet masser af kampe under MO, og i tiden efter MO, hvor Agger, Bendtner bl.a. vil blive de 'gamle' på holdet.

Det, som jeg ser det, vil være største spørgsmål, er om det skal være en 4-3-3 formation lig Barcelona, Chelsea m.fl., eller en mere 4-2-3-1, der vil give Chr. Eriksen en lidt friere rolle som 10'eren.

Slet ikke uenig.

Det var også bare et eksempel.

Jeg ved ikke hvor mange der kan huske da Michael Laudrup kom tilbnage på landsholdet, da indordnede han sig også i store træk. Selvfølgelig hvade han sin frihed på holdet også, men pludselig skulle ma se ham arbejde defensivt også.

Så det er det jeg mener at det må aldrig blive sådan at en hel trup skal indordne sig efter en spiller. Den dag han så ikke er med pga skader, karentæne o.lign. Hvad gør man så?

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2450: 18 Sep 2011, 22:00 »

Forstår ikke helt JKJ... Du mener vi skal spille det system vi har spiller til, hvor du kommer med Laudrup som eksempel, hvor du har ret i, at han sjældent, spillede på sit ellers normalt høje niveau, fordi han skulle indordne sig. Alligevel vil du have, at vi ikke skal indordne landsholdet efter CE. Mener du dermed, at vi skal smide de store enere væk, hvis ikke de passer ind i det system vi har valgt?

JKJ
Gæst

« Svar #2451: 18 Sep 2011, 22:09 »

Nej jeg mener at CE skal indordne sig efter de andrs spillere.

Det nytter ikke at have en evt kommende stjerne på holdet hvor de andre ikke kan spille et system som han gerne vil.
CE kan altså ikke gøre en forskel hvis de andre på holdet hjælper ham.

Laudrup gjorde stadig en forskel i sin tid, bare på en anden måde end på klubholdet.

Og som tidligere nævnt, så har vi bare ikke så mange store spillere at vælge imellem.
De måske 16-18 top spillere vi har må finde et system som de samlet kan spille efter, ikke hvordan 1-2 kan spille det.

Søgaard
Gæst

« Svar #2452: 18 Sep 2011, 22:17 »

Nej jeg mener at CE skal indordne sig efter de andrs spillere.

Det nytter ikke at have en evt kommende stjerne på holdet hvor de andre ikke kan spille et system som han gerne vil.
CE kan altså ikke gøre en forskel hvis de andre på holdet hjælper ham.

Laudrup gjorde stadig en forskel i sin tid, bare på en anden måde end på klubholdet.

Og som tidligere nævnt, så har vi bare ikke så mange store spillere at vælge imellem.
De måske 16-18 top spillere vi har må finde et system som de samlet kan spille efter, ikke hvordan 1-2 kan spille det.
Nu er vi dog så heldige at Christian Eriksen bedst spiller i det 4-3-3, som vi praktiserer og som er det system, hvor vores spillermateriale bedst passer ind, hvis man kigger på typer af spillere..

Derfor vil det da være et selvmål af rang, hvis man fandt en træner, som f.eks. Ståle Solbakken, som er blevet nævnt et par gange, hvis han skulle gå hen og blive fyret i Køln. Hans fortrukne system er jo 4-4-2, hvor jeg ganske enkelt ikke kan se mange spillere passe ind. Samtidig har man en række lovende spillere på vej frem på diverse U-landshold, som nu er vant til at spille 4-3-3 og faktisk er ganske gode til det.

Når det er sagt, så er der jo ingen der siger, at vi skal have den samme landstræner de næste 10-12 år. Jeg kunne derimod godt se at vi kom ind i en periode, hvor vi skiftede hvert 4. år eller sådan noget. Så længe man beholder de store taktiske træk ved trænerne, så kunne det blive en god udvikling for landsholdet og de enkelte spillere at de ikke føler sig selvskrevne gennem hele deres karriere, som en Rommedahl jo nærmest har været under Morten Olsen (ikke at han nødvendigvis har gjort det dårligt). Det er dog bare det faktum at de bliver nødt til at give sig 100% for at imponere træneren og beholde deres plads ved diverse kvalifikationskampe .

JKJ
Gæst

« Svar #2453: 18 Sep 2011, 22:31 »

Det er jo ikke fordi jeg er uenig.

Jeg synes bare vi skal passe på at alt ikke kommer til at dreje sig om en spiller på holdet.

Det danske landshold skal spille som et hold, ikke som 11 gode spillere der mere eller mindre kan vinde kampene alene - ved godt det er sort på hvidt Wink

Som tingene er skruet sammen nu skal det de næste mange år være vores styrke, ikke at vi har en CE på holdet.
Og hvis det så på et tidspunkt ender med et system skifte. så må også CE kunne finde ud af det.

Det korte af det lange er faktisk også bare at jeg ikke synes denne røde tråd som DBU har pt skal være der mere. Med en ny træner senest til sommer, en ny tråd fra hans hånd allerede fra U-15 holdene, en ny træner igen om 4 år så aner de spillere der var på U-15 holdet jo ikke hvor de står.

Lad os spille ud fra det matrialle der findes, ikke hvad vi måske har om 4-7 år Wink

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2454: 18 Sep 2011, 22:32 »

Slet ikke uenig.

Det var også bare et eksempel.

Jeg ved ikke hvor mange der kan huske da Michael Laudrup kom tilbnage på landsholdet, da indordnede han sig også i store træk. Selvfølgelig hvade han sin frihed på holdet også, men pludselig skulle ma se ham arbejde defensivt også.

Så det er det jeg mener at det må aldrig blive sådan at en hel trup skal indordne sig efter en spiller. Den dag han så ikke er med pga skader, karentæne o.lign. Hvad gør man så?

Da Michael Laudrup kom tilbage på landsholdet, havde vi så i øvrigt også (det meste af tiden) den landstræner i nyere tid, der har tabt den største procentdel af sine kampe  Wink I øvrigt på trods af andre stjerner på holdet, som Brian Laudrup, Schmeichel, Heinze osv.

Søgaard
Gæst

« Svar #2455: 18 Sep 2011, 22:34 »

Hvis man har den røde tråd og finder trænere, som passer til det system, som man vil spille, så behøver man jo heller ikke at spille på en måde, som vil gavne holdet om 4-7 år. Men noget som vil gavne holdet på nuværende tidspunkt, men samtidig vil man sikre en fast strøm af spillere, som nogenlunde kender systemet, som spilles på landsholdet og derfor vil være nemme at integrere på holdet, når de er modne nok til at blive en del af landsholdet.

Dette er efter min mening klart mere vision i end at spille 7 forskellige systemer på de forskellige u-landshold.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2456: 18 Sep 2011, 22:55 »

JKJ jeg tror faktisk ikke helt du har fanget pointen i den røde tråd. Pointen er jo netop, at alle de spillere, der op gennem ungdomsrækkerne, har været inde omkring et eller andet af de Danske landshold, netop har stiftet bekendtskab med systemet, og har fået input med hjem (mens de stadig, forholdsvis let, kan formes som spillertyper) om hvad de skal arbejde med, for at passe bedre ind. Så din bekymring om, at man pludselig står med et hold, der ikke rigtig passer til systemet, bliver jo faktisk med tiden mere eller mindre uaktuel. Uden en rød tråd, kan man derimod komme til at stå med det problem, at nye spillere ikke rigtig passer ind i det system, som de gamle passer ind i, og som træneren praktiserer.

Det vigtigste er i mine øjne, at systemet passer til træneren. Og de bedste betingelser for at få det optimale ud af trænerens system, er netop at man har formet spillerne til det, hele vejen op gennem ungdomsrækkerne. Derfor er en rød tråd en rigtig god ide, specielt i et lille land som Danmark, hvor man ikke ellers kan forvente, at der er så mange spillere med tilstrækkeligt niveau, til at man kan samle 11 spillere som alle passer ind i samme system, og det uanset om formationen (som ikke har så meget med spilsystemet at gøre) hedder 4-4-2, 4-3-3 eller 1-2-7.

Med en rød tråd opnår man altså, for det første, at man får mulighed for at forme spillerne til A-landsholdets system, allerede fra barnsben. Og for det andet, at overgangen fra U-21 til A-landshold bliver så let som muligt. Så er der kun det øgede tempo at skulle vænne sig til, da man allerede kender systemet, og kender sin egen rolle i systemet.

Uanset hvad, så kommer spillerne jo fra forskellige klubber, med forskellige klubber. Du vil aldrig kunne udtage de 11 bedste, og så sætte dem sammen i et vant system. Med mindre, de allerede har stiftet bekendtskab med dette system tidligere, og det kan man bedste sikre, ved at alle ungdomslandshold arbejder ud fra samme spilkoncept. OK, der kan stadig være dem der har et sent gennembrud, men det er trods alt lettere så til den tid, at få dem arbejdet ind på holdet, når det kun kommer til at dreje sig om enkelte spillere, frem for hvis det var stort set hver eneste debutant.

JKJ
Gæst

« Svar #2457: 18 Sep 2011, 23:08 »

jojo har skam fanget den, det var vist endda mig selv der bragte den på banen  Peace

Jeg siger bare hvad gør vi den dag vi får en træner ikke ikke kun satser på 4-3-3 og også har andre ideer?

Klubberne bliver jo ikke tvunget til at spille 4-3-3 og langt de meste af deres tid bruger de nu engang der og ikke på landsholdet.

Og vi er ikke et land der kan vælge de trænere vi helst vil have, måske ender det med vi bliver nød til at nøjes og så er det ikke sikkert at den tråd er så rød mere.

MO har indført denne tråd fra de yngste U-hold såvidt jeg er orienteret. Men han er jo for længst væk når de kommer op til A-holdet og så kan vi have nået at have haft flere trænere som har andre ideer.

For nogle år siden var der faktisk et eller andet om at overhalvdelen af de spillere der kom på A-holdet faktisk ikke havde haft nogen stor rolle på U-holdene hvis de overhovedet havde været med. Om det stadig er sådan ved jeg men hvis det forholder sig sådan så er det vel også lidt tankevækkende at vi kører efter en tråd som ca 50% ikke kender noget til.

Og hvis det i sidste ende bare drejer sig om at hente en træner der passer til systemmet ser jeg jo slet ingen grund til at hente en træner. Så kan DBU ledelse vel selv klare det med hjælp fra en ass træner som vel bare kan være en tidligere spiller på holdet som jo kender systemmet.

Uden nogen sammenligning men i politik tråden ønsker du selv lidt forandring fordi du mener landet er kørt fast. Fair nok.
Jeg ønsker så bare forandring på landsholdet fordi jeg mener vi har været kørt fast i mange år.

En ny leder skal være en der laver en forskel, ikke køre videre i samme rille. og det gælder både i sport og politik Wink

Njaourinho
Landsholdsspiller

« Svar #2458: 18 Sep 2011, 23:26 »

Jeg tager snart initiativet, som vi alle inderst inde drømmer om, og ringer til Preben Ellelicious og overtaler ham til et fremtidigt landstrænerjob. Giv manden 4 ugers trænerkursus og så er vi på banen igen.

Hej.

Yessir
Manager

« Svar #2459: 19 Sep 2011, 01:04 »

Nu er der bare en kæmpe forskel mellem lille DK og kæmpe Spanien Pluto Wink

Spanien har så mange kvalitets spillere at vælge mellem at de sikkert kunne stille med både et fantastisk hold der spiller 4-4-2 og et der kan spille 4-3-3.

Når du er gammel nok til at huske M. Laudrup komme tilbage på landsholdet, er du også gammel nok til at huske hvilken joke Spaniens landshold var. Dengang havde de også gyldne generationer, men kunne ikke få spillet til at hænge sammen. Om den store forskel er at de holder fast i et koncept nu, og får det kørt ind allerede i ungdomsårene skal jeg lade være usagt, men det er lidt påfaldende  Smiley

Jeg tror på at et fast koncept er vejen frem for landsholdet, også selv om det eventuelt kunne komme til at betyde at vi må gå på kompromis med de trænere der bliver hentet ind.

Sider: 1 ... 162 163 [164] 165 166 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010