home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23457
  0 Brugere, 1111 Gæster Online.

Nyeste Bruger: kwf96636@inohm...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 10 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 277725 gange)
Skipper
Gæst

Sv: Det Danske Landshold
« Svar #2130: 26 Mar 2011, 21:47 »

Vor herre bevares Danmark  Tunge

DeBuur
Manager

« Svar #2131: 26 Mar 2011, 21:53 »

Græder arghhh herre øv

Det sker bare ikke ! den her kamp burde vi have vundet  - vi har spillet pæn fodbold – men det bliver bare ikke rigtig farligt.
Bendtner virker ikke til at være 100 % i orden og hvorfor han får en hel kamp forstår jeg ikke.
Resultatet kan vi ikke bruge til noget som helst – men jeg vil glæde mig over at Agger har spillet en hel kamp og Eriksen var en oplevelse…. Men fodbold handler også om at score mål og det er vi bare ikke gode nok til.

YNWA

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #2132: 26 Mar 2011, 21:57 »

Jeg sidder med en lidt tom følelse. Jeg føler vi har kontrol over det, da de vælger at udligne. Det ærger mig som en sindssyg. Midtbanen spiller egentlig fint i dag, især Kvist. Han fik da om nogen vist, at hans pasningsspil er godt nok til det danske landshold. Han var Danmarks bedste sammen med Krohn-Dehli. Poulsen spillede ikke godt, så fair nok Jakob Poulsen kommer ind. Eriksen viser glimt af sit store talent, og hans indsats er bestemt også godkendt. Rommedahl laver et drømmemål, og hakker en kanonkugle på træværket. Ærgerligt nummer to ikke gik ind, det fortjente den sgu. Ellers er der jo ikke andet, end at vi må op på hesten igen.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2133: 26 Mar 2011, 22:13 »

Jeg må faktisk sige, at landsholdet i dag overraskede mig virkelig positivt. Jeg havde frygtet at vi ville blive sat langt mere under fysisk pres end det rent faktisk var tilfældet. Vi kan ikke forvente, at holde Norge fra deres mange dødbolde på hjemmebane, men vi var utroligt koncentrerede på alle på nær et enkelt hjørnespark. En koncentration der i mange kampe har manglet.

Jeg synes Kvist spiller en tæt på perfekt kamp. Der var enkelte boldtab, men han var generelt stærk og boldsikker og skarp i duellerne og læste spillet rigtig godt. CP var lige et niveau under, men synes ikke han var decideret katastrofal.

Kjær må føle sig en lille smule presset af Zanka, som jeg synes spillede en rigtig god kamp. Og så er han imo mere boldsikker end Kjær. Silberbauer gjorde det virkeligt godt på en uvant position, gav alt hvad han havde og var stabil defensivt.

Bendtner synes jeg var en smule skuffende, men igen var han mere arbejdsom end normalt og havde nok en del flere defensive pligter end sædvanlig. Samtidig blev mange af de bold han fik, sparket i 2. sals højde og der er Hangeland/Wæhler altså svære at have med at gøre.

Krohn Dehli var rigtig god. Han mangler stadig noget kynisme, men den får han sgu nok aldrig, men efter en lidt anonym start de første 5-10 minutter, kom han virkeligt ind i spillet, var boldsikker og sammen med Eriksen, dem der satte spillet op.

Alt i alt en rigtig opløftende oplevelse at se landsholdet i aften synes jeg, og kan vi forsøtte den stil, kommer vi til EM uden tvivl.

PS: Hvor stor en hat er Wæhler lige? Dælme ikke set så usympatisk en spiller siden Vinnie Jones...

verdenskrig
Manager

« Svar #2134: 26 Mar 2011, 22:23 »

Kjær må føle sig en lille smule presset af Zanka, som jeg synes spillede en rigtig god kamp. Og så er han imo mere boldsikker end Kjær. Silberbauer gjorde det virkeligt godt på en uvant position, gav alt hvad han havde og var stabil defensivt.

Forsvarsmæssigt var han god.. Men hans spil med bolden var imo en katastrofe.. Han søgte den lange ubrugelige aflevering 9 ud af 10 gange og spillede fuldkommen uden ro og omtanke.. Jeg synes han var med til at få Bendtner til at se skidt ud da han tit sendte bolde op til NB som var totalt umulige at arbejde med..

Ellers fine præstationer hele vejen rundt, hvis vi da lige ser bort fra at Kvist glemmer at orientere sig ved målet..

1 point kan vi helt sikkert bruge Thumbs Up

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2135: 26 Mar 2011, 22:36 »

Jeg må jo indrømme, at Kvist spillede sin bedste landskamp til dato, men han blev så til gengæld slet heller ikke sat under det pres, som jeg havde forventet. Norge spillede jo med 11 mand bag bolden, når vi havde bolden, og så er det jo ikke så farligt, når Kvist gang på gang afleverer baglæns, og han havde alt den plads i verden han havde brug for, for at gøre det. Mener dog stadig han valgte den løsning (afleveringerne bagud) alt for ofte, men retfærdigvis skal det da siges, at han også havde et par gode bolde i dybden til Rommedahl.

Jeg må dog sige at jeg har svært ved at se, hvor det er Christian Poulsen er dårligere end Kvist? Synes de spillede nogenlunde lige godt, og meget ens. Forskellen i opfattelsen ligger vel i, at Poulsen spillede under vanlig standard, mens Kvist spillede over. Balancen i vores spil knækker jo i øvrigt også, da Poulsen bliver pillet ud. Det førte jo så til Nordmændenes mål, som jeg i øvrigt ikke synes Kvist er helt uden skyld i, men den er lidt kollektiv, da det til dels er fordi for mange bliver fanget fremme på banen.

Generelt synes jeg vi skabte for lidt frem ad banen, når spillet gik over midtbanen. Det der kom, opstod enten over kanterne, eller også på lange bolde fra forsvaret, mens det som regel bare endte i boldflytteri, når den blev kørt over Poulsen og Kvist.

Silberbauer så jeg gerne som fast mand på den venstreback, synes han har været den klart bedste på den plads i de seneste mange år. Nu må vi så bare håbe han ikke havner på en eller anden bænk efter sit klubskifte til sommer.

Bendtner hold igen, igen alt for meget i bolden, de få gange han havde den, i de fremadrettede aktioner, men han gjorde i det mindste et fornuftigt stykke defensivt arbejde denne gang.

Mine negative ord om Krohn-Dehli må jeg jo nok tage i mig igen, han spillede en god kamp, og fungerede godt sammen med Eriksen, selvom det af og til blev til lidt for meget fedtspilleri, når de skulle være gået mere direkte mod målet. Men trods alt langt bedre, end jeg havde forventet af Krohn-Dehli.

Rommedahl var, efter min mening, endnu engang Danmarks bedste i en betydende kamp  Thumbs Up

Edit:
Jeg sad dog og spekulerede en del på, hvordan det hold vi mødte her til aften, nogensinde har kunnet slå Portugal.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2011, 22:39 af DNE » Logged

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2136: 26 Mar 2011, 22:43 »

Forsvarsmæssigt var han god.. Men hans spil med bolden var imo en katastrofe.. Han søgte den lange ubrugelige aflevering 9 ud af 10 gange og spillede fuldkommen uden ro og omtanke.. Jeg synes han var med til at få Bendtner til at se skidt ud da han tit sendte bolde op til NB som var totalt umulige at arbejde med..

Ellers fine præstationer hele vejen rundt, hvis vi da lige ser bort fra at Kvist glemmer at orientere sig ved målet..

1 point kan vi helt sikkert bruge Thumbs Up

Du kan have ret i, at når han skulle prøve at få bolden frem af banen, så blev det ofte den lange bold. Det synes jeg dog så på den anden side skyldes, at når vi spillede den for meget rundt nede bagved så var det ofte Zanka den endte hos til sidst og derfor var han presset. Samtidig signalerer det, at han ikke tager unødige chancer, som har været et problem på landsholdet på det seneste.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #2137: 26 Mar 2011, 22:48 »

Jeg må jo indrømme, at Kvist spillede sin bedste landskamp til dato, men han blev så til gengæld slet heller ikke sat under det pres, som jeg havde forventet. Norge spillede jo med 11 mand bag bolden, når vi havde bolden, og så er det jo ikke så farligt, når Kvist gang på gang afleverer baglæns, og han havde alt den plads i verden han havde brug for, for at gøre det. Mener dog stadig han valgte den løsning (afleveringerne bagud) alt for ofte, men retfærdigvis skal det da siges, at han også havde et par gode bolde i dybden til Rommedahl.

Jeg må dog sige at jeg har svært ved at se, hvor det er Christian Poulsen er dårligere end Kvist? Synes de spillede nogenlunde lige godt, og meget ens. Forskellen i opfattelsen ligger vel i, at Poulsen spillede under vanlig standard, mens Kvist spillede over. Balancen i vores spil knækker jo i øvrigt også, da Poulsen bliver pillet ud. Det førte jo så til Nordmændenes mål, som jeg i øvrigt ikke synes Kvist er helt uden skyld i, men den er lidt kollektiv, da det til dels er fordi for mange bliver fanget fremme på banen.

Generelt synes jeg vi skabte for lidt frem ad banen, når spillet gik over midtbanen. Det der kom, opstod enten over kanterne, eller også på lange bolde fra forsvaret, mens det som regel bare endte i boldflytteri, når den blev kørt over Poulsen og Kvist.

Silberbauer så jeg gerne som fast mand på den venstreback, synes han har været den klart bedste på den plads i de seneste mange år. Nu må vi så bare håbe han ikke havner på en eller anden bænk efter sit klubskifte til sommer.

Bendtner hold igen, igen alt for meget i bolden, de få gange han havde den, i de fremadrettede aktioner, men han gjorde i det mindste et fornuftigt stykke defensivt arbejde denne gang.

Mine negative ord om Krohn-Dehli må jeg jo nok tage i mig igen, han spillede en god kamp, og fungerede godt sammen med Eriksen, selvom det af og til blev til lidt for meget fedtspilleri, når de skulle være gået mere direkte mod målet. Men trods alt langt bedre, end jeg havde forventet af Krohn-Dehli.

Rommedahl var, efter min mening, endnu engang Danmarks bedste i en betydende kamp  Thumbs Up

Edit:
Jeg sad dog og spekulerede en del på, hvordan det hold vi mødte her til aften, nogensinde har kunnet slå Portugal.

Undskyld mig DNE, men det bliver da umådeligt svært at diskutere Kvist med dig, for selv når han spiller en god kamp, finder du fokus på det kritiske punkter. Det er sgu ærgerligt Smiley

Rommedahl var god, men mest i kraft af hans mål og det farlige langskud i 2. halvleg. Synes han virkede lidt tøvende i en del offensive aktioner, men han er rigtig god til at tage del i spillet, han valgte bare de forkerte løsninger i de fleste situationer i dag synes jeg.

freshy
Landsholdsspiller

« Svar #2138: 26 Mar 2011, 22:50 »

Hvor synes jeg det er utrolig ringe, at vi ikke kan få lukket den kamp, mod et hold der ikke indeholder nogle profiler på nær Riise

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #2139: 26 Mar 2011, 23:12 »

Undskyld mig DNE, men det bliver da umådeligt svært at diskutere Kvist med dig, for selv når han spiller en god kamp, finder du fokus på det kritiske punkter. Det er sgu ærgerligt Smiley

Rommedahl var god, men mest i kraft af hans mål og det farlige langskud i 2. halvleg. Synes han virkede lidt tøvende i en del offensive aktioner, men han er rigtig god til at tage del i spillet, han valgte bare de forkerte løsninger i de fleste situationer i dag synes jeg.

Jeg siger jo netop han spillede sin bedste landskamp til dato. Men du må da give mig ret i, at det var på en billig baggrund, da han overhovedet ikke blev presset. Og jeg går heller ikke ud fra du kan nævne mig ret mange flere fremadrettede afleveringer fra hans fod, end de 2-3 stykker han slog i dybden til Rommedahl? Havde vi nu haft en mere to-vejs midtbanespiller på den plads, kunne vi være kommet lidt mere frem ad banen, og få sat vores bedste spillere lidt mere i scene, i stedet for at de selv skulle ned og hente bolden hver gang, og selv skabe deres chancer.

Så selvom Kvist spillede sin bedste landskamp til dato, så mener jeg stadig ikke han passer ind på holdet overhovedet. Og jeg har meget svært ved at se, hvordan man kan mene, at Kvist spillede helt fantastisk, og samtidig mene, at Poulsen spillede helt til hundene, når de ret beset spillede præcis den samme rolle, og begge valgte præcis de samme løsninger (Poulsen forsøgte dog trods alt af og til at finde en spiller fremme ad banen), og begge havde præcis lige så meget held med det. I min bog spillede de lige godt (eller skidt) begge to. Men som sagt, for Poulsen er det under vanligt niveau, og for Kvist over, det må være deri man skal finde årsagen til de divergerende opfattelser af to alt for ens præstationer.

Mod et Norsk hold, der ikke havde mere at byde ind med, havde vi klart vundet den kamp, hvis midtbanen havde fungeret. Men omvendt, inden kampen havde jeg gerne solgt kampen for 1-1, men der regnede jeg ikke med, at et hold der for bare et halvt års tid siden kunne slå Portugal, kunne være så ringe. De havde Riises lange indkast, og så ikke mere, selv deres hjørnespark var jo rystende ringe, lige ind i masken af Agger hver gang...

GHERTESTEAS
Gæst

« Svar #2140: 26 Mar 2011, 23:15 »

Jeg syntes heller ikke, at Kvist har klassen til landsholdet. Han er en god superligaspiller, men så snart, at niveauet bliver højere, så failer han.

Jeg er helt enig i at Kvist aldrig rigtig præsterer for landsholdet, men dette synes jeg er en rimelig forkert påstand, når man tænker på at han var en bærende kraft på det FCK hold der gik videre i Champions League. At påstå at han ligefrem "failer" når niveauet er højere end superligaen, er en forkert iagtagelse i mine øjne. Er mere enig i det du senere skriver med at han minder om CP, og at han derfor ikke passer ind og får succes.

For Norge er vel ikke ligefrem så meget bedre end Rubin eller Panathinaikos f.eks.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2011, 23:19 af Ghertesteas » Logged

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #2141: 26 Mar 2011, 23:31 »

Kvists præstation i dag var klasse, og det kan sgu ikke diskuteres. Baggrunden for det, kan selvfølgelig skabe en debat, men det fjerner ikke noget fra den brandkamp han spillede. Jeg synes 100 % Kvist skal spille fast på landsholdet. Han er det bedste alternativ.

Egentlig kan jeg rigtig godt lide William Kvist. Både som spiller og person. Jeg kender ham selvfølgelig ikke i virkeligheden, men han virker utrolig meget nede på jorden, og 100 % bevidst om hvad han vil og skal. Jeg husker, da han vandt en pris i Dansk Fodbold Award her i 2010, tror det var årets Superliga-spiller. Der holdte han en tale, der sgu gav indtryk på mig. Jeg mener også, at han gennem en del år, har haft en fast psykolog, som er en form for en mental coach for ham. Med ham, snakker han om, hvordan han kan forbedrer sig som fodboldspiller. Han er mentalt stærk. Men nok om det, det var et sidespring, hvor jeg fortalte at William Kvist rent faktisk er en af de få FC København-spillere jeg bryder mig om.
« Seneste Redigering: 26 Mar 2011, 23:34 af Jakob E » Logged

nicolajtmadsen
Landsholdsspiller

« Svar #2142: 26 Mar 2011, 23:33 »

Kvists præstation i dag var klasse, og det kan sgu ikke diskuteres. Baggrunden for det, kan selvfølgelig skabe en debat, men det fjerner ikke noget fra den brandkamp han spillede. Jeg synes 100 % Kvist skal spille fast på landsholdet. Han er det bedste alternativ.

Egentlig kan jeg rigtig godt lide William Kvist. Både som spiller og person. Jeg kender ham selvfølgelig ikke i virkeligheden, men han virker utrolig meget nede på jorden, og 100 % bevidst om hvad han vil og skal. Jeg husker, da han vandt en pris i Dansk Fodbold Award her i 2010, tror det var årets Superliga-spiller. Der holdte han en tale, der sgu gav indtryk på mig. Jeg mener også, at han gennem en del år, har haft en fast psykolog, som han snakker med, om hvordan han kan forbedrer sig som fodboldspiller. Han er mentalt stærk. Men nok om det, det var et sidespring, hvor jeg fortalte at William Kvist rent faktisk er en af de få FC København-spillere jeg bryder mig om.

Jeg har snakket med ham et par gange, og har aldrig oplevet en mand der hviler sig så meget i sig selv, han er en fantastisk person, og boldspiller.

FCK

verdenskrig
Manager

« Svar #2143: 27 Mar 2011, 00:34 »

Jeg må tilslutte mig DNE her.. Det var hans bedste landskamp so far, men det siger egentlig ikke så meget.. Han var på ingen måde imponerende, og jeg synes stadig han spiller aaaaaaaaaaalt for "livrem og seler" agtigt.. Han arbejder godt, spiller bortset fra ved målet en fin defensiv kamp.. Men jeg synes simpelthen han bliver forvandlet til den værste alibispiller på landsholdet..

I FCK synes jeg han har udviklet sig til en hårdtarbejdende motor som er her og der og alle vegne.. Mens han på landsholdet minder om en klon af Ole Tobiasen og Hjalte Nørregaard crazy

Jeg siger hele sandheden, kun sandheden, og altid sandheden Peace

men den tyske talentmasse er så enorm at jeg tror på et VM guld om to år  Smiley
Cool

JosepGuardiola
Gæst

« Svar #2144: 27 Mar 2011, 11:04 »

Edit:

Carlos Queiroz.

Sider: 1 ... 141 142 [143] 144 145 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010