home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
25 Nov 2024, 10:26 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23459
  0 Brugere, 617 Gæster Online.

Nyeste Bruger: scarlett07071
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 2 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 278210 gange)
-LFC-
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1725: 03 Apr 2009, 18:33 »

Ikke desto mindre ville Almeida være en sikker starter på det danske landshold, og det siger en del om klasseforskellen på Danmark og Portugal. De er bedre end os på stort set samtlige positioner, og derfor kan vi sagtens tabe til dem i Parken, ligesom vi kan risikere at komme ud af de to Sverigeskampe med ingen eller ét point. Det ser godt ud, men kan saaagtens gå galt endnu.
Måske i kraft af den klub han spiller i, men for at være ærlig, så synes jeg, at han er røv og nøgler og jeg tror sagtens, at Søren Larsen kunne score flere kasser end han gør. Samme med Bendtner.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #1726: 03 Apr 2009, 19:06 »

Måske i kraft af den klub han spiller i, men for at være ærlig, så synes jeg, at han er røv og nøgler og jeg tror sagtens, at Søren Larsen kunne score flere kasser end han gør. Samme med Bendtner.
Er enig ! Er også sikker på Bendtner, Larsen og også Jon Dahl for den sags skyld, kunne lave flere mål end Almeida. Smiley

alek9000
Manager

« Svar #1727: 03 Apr 2009, 19:10 »

En skam Pauleta ikke spiller for dem mere.

BIG Bauke Mollema
Manager

« Svar #1728: 03 Apr 2009, 19:12 »

Ja, det kan vi i Danmark være glade for i dag.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1729: 03 Apr 2009, 19:58 »

Ikke desto mindre ville Almeida være en sikker starter på det danske landshold, og det siger en del om klasseforskellen på Danmark og Portugal. De er bedre end os på stort set samtlige positioner, og derfor kan vi sagtens tabe til dem i Parken, ligesom vi kan risikere at komme ud af de to Sverigeskampe med ingen eller ét point. Det ser godt ud, men kan saaagtens gå galt endnu.

Lige nu og her ville jeg ikke bytte Thomas Sørensen ud med deres keeper, jeg ville ikke bytte Christian Poulsen med nogen af deres defensive midtbanefolk, Tiago, Duda, Raul Meireles eller hvad det nu end hedder, jeg ville ikke skifte Almeida med Bendtner, og jeg ville endda næppe skifte Bruno Alves, Ferreira eller hvem de nu bruger på venstre back, med Michael Jakobsen.

Jeg ville endda måske ikke skifte Danny med Kahlenberg, og Agger ryger heller ikek ud til fordel for Pepe. Så kan ikke lige se at de skulle være flere km bedre end os, end ikke på papiret. Det er klart at spillere som Carvalho, Ronaldo og Bosingwa ville skærpe vores landshold voldsomt, men resten (hvis vi ser på startopstillingen fra kampen mod Sverige), vil kun være nogenlunde på niveau med vores, måske et hak over.

Ah jo, Simao ville jeg sgu egentligt gerne have på holdet i stedet for Rommedahl, men så er vi stadig kun på fire spillere der ville gøre en markant forskel på det danske landshold. Og sådan må det jo være, når man ser på størrelsen af de to lande Smiley

United-styrer
Gæst

« Svar #1730: 03 Apr 2009, 20:06 »

Lige nu og her ville jeg ikke bytte Thomas Sørensen ud med deres keeper, jeg ville ikke bytte Christian Poulsen med nogen af deres defensive midtbanefolk, Tiago, Duda, Raul Meireles eller hvad det nu end hedder, jeg ville ikke skifte Almeida med Bendtner, og jeg ville endda næppe skifte Bruno Alves, Ferreira eller hvem de nu bruger på venstre back, med Michael Jakobsen.

Jeg ville endda måske ikke skifte Danny med Kahlenberg, og Agger ryger heller ikek ud til fordel for Pepe. Så kan ikke lige se at de skulle være flere km bedre end os, end ikke på papiret. Det er klart at spillere som Carvalho, Ronaldo og Bosingwa ville skærpe vores landshold voldsomt, men resten (hvis vi ser på startopstillingen fra kampen mod Sverige), vil kun være nogenlunde på niveau med vores, måske et hak over.

Ah jo, Simao ville jeg sgu egentligt gerne have på holdet i stedet for Rommedahl, men så er vi stadig kun på fire spillere der ville gøre en markant forskel på det danske landshold. Og sådan må det jo være, når man ser på størrelsen af de to lande Smiley

Jeg er enig i, at Thomas Sørensen umiddelbart er bedre end Portugals nuværende målmænd. Til gengæld er Agger i mine øjne en klasse under både Ricardo Carvalho og Pepe, og Lars Jacobsen når ikke Bosingwa til anklerne. Jeg har ingen idé om, hvem deres venstre back er, eller hvad han dur til.

I en portugisisk midtbane med Simao, Deco, Joao Moutinho, Maniche og Cristiano Ronaldo har jeg svært ved at presse andre end Christian Poulsen (med lidt god vilje) ind, og Bendtner er måske marginalt bedre end Almeida. Der er - efter min mening - tre-fire pladser, hvor de ikke er bedre end os, og det er i mine øjne en udtalt forskel. Og så er deres bedste spillere bare syvmileskridt foran vores ditto.

-LFC-
Manager

« Svar #1731: 03 Apr 2009, 20:33 »

Tager man de 2 hold og splejer dem sammen præcis som det er nu, i den berømte danske 4-3-3, burde det se sådan ud.
Thomas Sørensen
José Bosingwa - Pepe - Daniel Agger (Er lidt i tvivl dér, men Agger vinder på talentet) - Thomas Rasmussen/Michael Jakobsen
Joao Moutinho - Deco (Lidt mere fremskudt dvs. ligesom Jon Dahl Tomasson) - Christian Poulsen
Cristiano Ronaldo - Nicklas Bendtner/Søren Larsen - Simao Sabrosa
Dermed ser jeg 6 portuguisere som kunne komme ind på det danske landshold. Pepe kunne godt have været der, men Agger er talentfuld. Mht. Poulsen, så synes jeg han er en dygtig spiller og bedre til rollen som oprydder end nogle af portoguiserne. Bendtner og Larsen synes jeg begge er bedre end Almeida, som jeg ikke ser en skid i. Dermed mener jeg 6 portoguisere, kunne gå ind i vores hold, men jeg tror kun, at Bosingwa, Ronaldo, Simao og Deco er klasser over dem vi har der. Og egenligt kan Kahlenberg sagtenst true Deco, hvis han holder niveauet i 2 sæsoner uden skader og ryger til en bedre klub, som jeg synes han har potentiale til. Smiley
« Seneste Redigering: 03 Apr 2009, 20:49 af -LFC- » Logged

United-styrer
Gæst

« Svar #1732: 03 Apr 2009, 20:40 »

At foretrække Agger frem for Pepe kan efter min mening kun være udtryk for en indgroet patriotisme med de præstationer, Pepe har leveret for Real Madrid i denne sæson. Han har efter min mening i hvert fald været blandt de ti bedste centrale forsvarsspillere i Europa i år, og der kan en reservespiller fra Liverpool altså ikke følge med.

alek9000
Manager

« Svar #1733: 03 Apr 2009, 20:41 »

Pepe i stedet for Carvalho, Moutinho i stedet for Maniche. Kender ikke så meget til deres venstreback, så der tør jeg ikke rigtigt udtale mig. Ellers enig Smiley

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #1734: 03 Apr 2009, 20:46 »

At foretrække Agger frem for Pepe kan efter min mening kun være udtryk for en indgroet patriotisme med de præstationer, Pepe har leveret for Real Madrid i denne sæson. Han har efter min mening i hvert fald været blandt de ti bedste centrale forsvarsspillere i Europa i år, og der kan en reservespiller fra Liverpool altså ikke følge med.

Helt enig. Det vil være helt urealistisk at forestille sig Agger fremfor Pepe. Han spiller suverænt for Real i denne sæson, mens Agger er reserve for Liverpool.

-LFC-
Manager

« Svar #1735: 03 Apr 2009, 20:48 »

Pepe i stedet for Carvalho, Moutinho i stedet for Maniche. Kender ikke så meget til deres venstreback, så der tør jeg ikke rigtigt udtale mig. Ellers enig Smiley
Er jeg egenligt også enig i. Smiley Skifter dem lige ud. Peace Skifter dog ikke Agger ud med Carvalho. Jeg kan være nok så meget dansker og nok så meget Liverpool-fan, men jeg synes sgu ærligt talt ikke Carvalho er meget værd.

KongFjong
Landsholdsspiller

« Svar #1736: 03 Apr 2009, 20:57 »

Jeg forstår argumenterne for Pepe frem for Agger, jeg skrev sådan set også bare at jeg ikke ville bytte ham for Agger. Jeg synes dog bare, at Pepe bestemt ikke viste overbevisende spil mod netop Liverpool over to kampe. Og når der er marginal forskel på de to, foretrækker jeg Agger der virker mere konsekvent og kynisk i sit spil, mens Pepe stadig har, og nok altid vil have, de der "sydeuropæiske" fejl, hvor man tænker "Spiller du Serie 5?".

Moutinho er ikke bedre end den form Kahlenberg viser pt., mens jeg gerne vil give jer medhold i, at Maniche er bedre end Daniel Jensen, i hvert fald set ud fra det Daniel Jensen viser på landsholdet som sjælendet er prangende og dominerende. En midtbane med Deco, Kahlenberg og Christian Poulsen vil jeg nu være fint tilfreds med Smiley

Simao og Ronaldo er klare valg til fløjene, og så Bendtner i front. Blander vi det med Agger og Michael Jakobsen bagved, sammen med Sørensen plus Carvalho og Bosingwa, så er det altså ikke så slemt igen med niveauforskellen. Self er Portugal på papiret bedre end os, men de har klare mangler, bl.a. på målmandsposten og venstre back, som de i den grad halter på. Deres centrale midtbane er ikke prangende, i hvert fald ikke den defensive del, self er Deco en klassespiller.

Så hvor det for nogle herinde lyder som om styrkeforholdet er 80-20, så synes jeg mere det er 60-40, specielt målt på den seneste form.

-LFC-
Manager

« Svar #1737: 03 Apr 2009, 21:03 »

Kan ikke forstå hvorfor du hellere vil have Carvalho end Pepe, KF. Pepe er hurtig, stærk, god teknisk og fremad banen modsat Carvalho der tilgengæld er mere erfaren.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1738: 03 Apr 2009, 21:12 »

Det Portugisiske landshold er, på papiret, spiller for spiller bedre end Danmark, men som hold synes jeg Danmark fungerer bedre. Synes der er for mange individualister på det Portugisiske hold, som alle gerne lige vil varme bolden lidt, inden de sender den videre, og det tager enhver form for tempo og overraskelsesmoment ud af deres spil, det kunne måske også være grunden til, at deres angribere har så svært ved at score mål, de får simpelthen bolden for sent.

En spiller som Ronaldo er klart deres bedste spiller og farligste våben, og der kan vel ikke være megen tvivl om, at han er klasser over alle Danskere. Han er dog, efter min mening, også et af Portugals største problemer, fordi han netop er så glad for at varme bolden, og vise hvad han kan med den. Modstanderens forsvar får simpelthen for meget tid, til at organisere sig.

Nu har jeg ikke set ret mange Real kampe denne sæson, så kan ikke rigtig udtale mig om Pepes niveau, men når jeg har set ham, så har han altid virket som en spiller, der er meget glad for at gå med frem, og da også er uovertruffen til netop at gå med frem, og støtte offensiven. Men også en spiller, der i kraft af sin hang til at løbe med frem, af og til bliver fanget deroppe, når det pludselig går hurtigt den anden vej, der synes jeg Agger er bedre, til at vurdere, hvornår det er forbundet med for stor risiko, at gå med frem. Synes det er lidt som at sammenligne pærer og bananer, at sammenligne de to, selvom de egentlig på mange måder minder om hinanden. Men klart, det taler da til Pepes fordel at han spiller fast for Real, mens Agger ikke rigtig får den spilletid han fortjener i Liverpool (jeg håber stadig, at han vælger at skifte, og ikke lader sig narre til at forlænge med Liverpool).

Men ja, min pointe er egentlig bare, at det ikke nødvendigvis er nogen fordel, at have de bedste spillere, hvis man ikke formår at få dem til at spille sammen som et hold, og der synes jeg Portugal mangler lidt en gang imellem.

Juller
Landsholdsspiller

« Svar #1739: 03 Apr 2009, 21:15 »

Jeg forstår argumenterne for Pepe frem for Agger, jeg skrev sådan set også bare at jeg ikke ville bytte ham for Agger. Jeg synes dog bare, at Pepe bestemt ikke viste overbevisende spil mod netop Liverpool over to kampe. Og når der er marginal forskel på de to, foretrækker jeg Agger der virker mere konsekvent og kynisk i sit spil, mens Pepe stadig har, og nok altid vil have, de der "sydeuropæiske" fejl, hvor man tænker "Spiller du Serie 5?".

Moutinho er ikke bedre end den form Kahlenberg viser pt., mens jeg gerne vil give jer medhold i, at Maniche er bedre end Daniel Jensen, i hvert fald set ud fra det Daniel Jensen viser på landsholdet som sjælendet er prangende og dominerende. En midtbane med Deco, Kahlenberg og Christian Poulsen vil jeg nu være fint tilfreds med Smiley

Simao og Ronaldo er klare valg til fløjene, og så Bendtner i front. Blander vi det med Agger og Michael Jakobsen bagved, sammen med Sørensen plus Carvalho og Bosingwa, så er det altså ikke så slemt igen med niveauforskellen. Self er Portugal på papiret bedre end os, men de har klare mangler, bl.a. på målmandsposten og venstre back, som de i den grad halter på. Deres centrale midtbane er ikke prangende, i hvert fald ikke den defensive del, self er Deco en klassespiller.

Så hvor det for nogle herinde lyder som om styrkeforholdet er 80-20, så synes jeg mere det er 60-40, specielt målt på den seneste form.

At bedømme Pepe udfra disse kampe er fuldstændig uhørt. Manden har virkelig præsteret i ligaen og er en af grundene til, at Real har luget kraftigt ud i de personlige fejl som du snakker om.

Sider: 1 ... 114 115 [116] 117 118 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010