home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
12 Mar 2025, 23:26 g00n Træningsbanen Fm Tweak
12 Mar 2025, 23:24 g00n Blogs Minimalistic 2020
05 Mar 2025, 08:30 NAsMaR Blogs Lutz Pfannenstiel FM22...
22 Feb 2025, 21:22 Broen13 Baren fm25
07 Feb 2025, 12:51 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
06 Feb 2025, 09:41 andersnomanni Træningsbanen Taktikker FM24
21 Jan 2025, 13:54 andersnomanni Blogs SAF Challenge
Antal Registrerede Brugere: 23540
  0 Brugere, 608 Gæster Online.

Nyeste Bruger: Kerniol
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 0 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 283698 gange)
Matigol
Landsholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #1035: 11 Okt 2008, 20:48 »

Bliver Sverige - Portugal vist nogle steder Rullende Øjne

-LFC-
Manager

« Svar #1036: 11 Okt 2008, 20:51 »

Kig på de svenske kanaler, hvis du har nogen? Peace

thomasmoll
Landsholdsspiller

« Svar #1037: 11 Okt 2008, 21:02 »

Du kan se den hvis du opretter en bruger på Bet365.Com.
Det er gratis.

Zone 43
Manager

« Svar #1038: 11 Okt 2008, 21:57 »

Fint med en pligtsejr mod en miniput nation, dog skuffende at vi ikke formår at udnytte vores chancer mere, så vi kunne hente en større sejr end de 3-0. Lækkert også at de øvrige resultater flaskede sig for os.

Jeg ved, de har sagt, det er en stor ting for Brøndby. Men det er satme også en stor ting for mig
 - Daniel Agger.

motZ
Gæst

« Svar #1039: 11 Okt 2008, 21:58 »

Søren Larsen er tilbage !

plutonium
Manager

« Svar #1040: 11 Okt 2008, 22:07 »

Fin kamp, og må vi så få Larsen tilbage som fast mand i trøjen  Wink

Han havde en enkelt direktør, men ellers var han jo giftig som da han debuterede på landsholdet. Top dollar!  Peace

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

MBryoma
Reserveholdsspiller

« Svar #1041: 11 Okt 2008, 22:16 »

lækkert sejr til Danmark...

One Team One Goal,
You Can't Believe In The Dream,
Until You Believe In Each Other

JKJ
Gæst

« Svar #1042: 12 Okt 2008, 13:45 »

Hold da op hvor var Malta dårlige, langt dårligere end jeg havde troet... Måske det også er derfor jeg har svært ved at glæde mig over en 3-0 sejr, som jo burde have heddet 8-9 -0 set over det store chancer vi havde... bare ved pausen burde vi have ført med mindst 4 mål...

Søren Larsen var tilbage, men han burde jo have scoret miondst 4 mål incl de 2 han scorede...

Det ser ud til at det bliver mellem Portugal, Sverige og Danmark det kommer til at stå imellem og så kan jeg altså godt frygte at målscoren kan blive afgørende, og der ville en stor sejr, som vi havde muligheden for altså have lunet gevaldigt i den sammenhæng.

Vi kørte jo felre gange rundt med dem når vi ville, det var bare svært at se de ville de sidste 20 min hvor de jo bare spillede i trekanter...

Og Rommedahl, den mand kan jo ikke lave en serøs tæmning mere, hvad han laver på holdet er mig en gåde, han viser jo ingenting og ligner en der bare løber rundt for at hygge sig!!

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #1043: 13 Okt 2008, 08:53 »

Og Rommedahl, den mand kan jo ikke lave en serøs tæmning mere, hvad han laver på holdet er mig en gåde, han viser jo ingenting og ligner en der bare løber rundt for at hygge sig!!

Gennem de sidste par år har han efter min mening været blandt de bedste, men i denne kvalifikationsturne ring har han været forholdsvis anonym. Der kan være flere årsager til det. Det er mest nærliggende at tro, at formnedgangen skyldes manglende spilletid på klubholdet. I landskampen fik han dog bolden i mål, men desværre blev der fløjtet for offside. Jeg var på stadion, så jeg kunne ikke gense situation, men jeg mener at have læst, at dommeren tog fejl. Ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den.

Rommedahls force har altid været hans speed. Mod et hold som Malta er det særdeles svært at komme til at udnytte den hurtighed, da Malta står for langt tilbage på banen. Han er bedre, når man skal ud og spille kontrabold. Hvis man skal være lidt sortseer, så kunne man også fokusere på, at Rommedahl har rundet de 30. Måske er alderen begyndt at sætte sine spor. Umiddelbart burde han dog have nogle gode år i sig endnu, men det er klart, at en spiller, som lever så meget på sin fysik, vil blive præget voldsomt, når alderen sætter ind.

En anden ting er, at jeg ikke umiddelbart kan se mange alternativer til Rommedahl, hvis vi leder efter en rigtig wing. Havde vi haft et reelt alternativ, så var Romme måske også røget på bænken. Det er muligt, at der er nogle boblere, men jeg kan ikke se mange oplagte valg.

plutonium
Manager

« Svar #1044: 13 Okt 2008, 09:37 »

Rommedahl er i mine øjne ikke en dygtig nok fodboldspiller til landsholdet. Ved godt han gjorde det godt i sidste kvalifikation, men der skulle ikke meget til at blive DK's bedste spiller i den periode.

Rommedahl kan løbe hurtigt, og så er han uselvisk foran mål. Det er det eneste positive jeg kan finde om ham. Han spiller jo ikke engang fast på sit klubhold, hvilket gør at jeg ville foretrække at bruge andre spillere på den højrekant.

Men han er MO's yndling, og sådan er det. Rommedahl gør ganske vist ikke at vi taber vores kampe, så det er ikke en skandale, at han er på landsholdet, men jeg synes han er ligegyldig at have med. Især mod hold der pakker sig.

Kan se en lille fornuft i at bruge ham imod offensive hold, da der bliver mange kontrastød, men ellers er det da meningsløst at bruge ham. Det er jo kun der han er farlig.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #1045: 13 Okt 2008, 09:43 »

En anden ting er, at jeg ikke umiddelbart kan se mange alternativer til Rommedahl, hvis vi leder efter en rigtig wing. Havde vi haft et reelt alternativ, så var Romme måske også røget på bænken. Det er muligt, at der er nogle boblere, men jeg kan ikke se mange oplagte valg.

Jeg overvejer Silberbauer. Da han var i FCK var en spiller der kunne afgøre kampe, fordi han er aktiv alle 90 minutter. Han lagde rimelige indlæg og kunne også afslutte. Og så var hans stormløb mod mål, når han trak ind i banen, ofte med til at tage modstanderen på det forkerte ben. Han arbejdede også defensivt, hvilket gør at han kan bruges mod flere modstandere. Han er ikke så hurtig som Rommedahl, men i mine øjne teknisk bedre.

Desuden har Silberbauer jo været inde over landsholdet før. Det trækker godt nok lidt ned, at han spiller i en klub af lavere kvalitet, end da han var i FCK. Utrecht er ikke just et tophold...

Ellers kunne vi sikkert godt finde andre alternativer rundt om i landet

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1046: 13 Okt 2008, 14:11 »

Jeg har ærligt talt svært ved at se reelle alternativer til Rommedahl, og så længe Rommedahl på landsholdet spiller, som han gjorde i EM kvalen, så har vi vel heller ikke brug for at sætte ham af. Jeg er ikke enig i, at det eneste han kan, er at løbe hurtigt, han løber altså også tit med hjem og forsvarer, han er lynende giftig, når han trækker ind i banen (her kunne man måske godt ønske sig lidt mere variation i hans spil, da han som regel holder sig ude på kridtstregen gennem hele kampen), og at han løb så meget offside mod Malta, som han gjorde, beviser vel bare, at han også godt kan bruges mod svage, defensive modstandere, han manglede bare kampformen, og dermed den sidste timing i sine løb.

Til gengæld kan han ikke slå et indlæg, om så hans liv afhang af det, han skal enten trække ind i banen, når han har sat sin modstander, eller lægge den fladt ind, for så snart der kommer lidt luft under hans indlæg kan det blive alt fra målspark, henover indkast til en ballonbold, der lander oppe i midtercirklen, det er yderst sjældent de finder ind til en medspiller.

Han virkede slet ikke til at være i det rigtige gear i lørdags, og det skyldes nok mest af alt manglende kampform, men igen, de kvalificerede alternativer står ikke just i kø for at tage over, så pt ser en Rommedahl der ikke er i kampform, stadig ud til at være det bedste bud på pladsen...

Der har i øvrigt været så meget snak om, at Søren Larsen var skarp, det må jeg på det kraftigste erklære mig dybt uenig i, jo jo han scorede to mål, men han havde chancer til en 10-15 mere, hvor flere af dem var så store, at en skart angriber havde sat dem ind. Men de skarpe angribere sad ude med skader, så Søren Larsen var nok i virkeligheden den skarpeste af dem der var til rådighed, Duncan viste i hvert fald intet i den tid han var på banen, og Nordstrand fik ikke alverden ud af alt sit løbearbejde, forskellen på udlandsprofferne og SAS-ligaspillerne blev vel i virkeligheden udstillet meget godt (med undtagelse af Bøgelund, der var en af kampens bedste, om ikke den bedste, ellers gjorde SAS-ligaspillerne ikke meget væsen af sig).

JKJ
Gæst

« Svar #1047: 13 Okt 2008, 14:30 »

Jeg har ærligt talt svært ved at se reelle alternativer til Rommedahl, og så længe Rommedahl på landsholdet spiller, som han gjorde i EM kvalen, så har vi vel heller ikke brug for at sætte ham af. Jeg er ikke enig i, at det eneste han kan, er at løbe hurtigt, han løber altså også tit med hjem og forsvarer, han er lynende giftig, når han trækker ind i banen (her kunne man måske godt ønske sig lidt mere variation i hans spil, da han som regel holder sig ude på kridtstregen gennem hele kampen), og at han løb så meget offside mod Malta, som han gjorde, beviser vel bare, at han også godt kan bruges mod svage, defensive modstandere, han manglede bare kampformen, og dermed den sidste timing i sine løb.

Til gengæld kan han ikke slå et indlæg, om så hans liv afhang af det, han skal enten trække ind i banen, når han har sat sin modstander, eller lægge den fladt ind, for så snart der kommer lidt luft under hans indlæg kan det blive alt fra målspark, henover indkast til en ballonbold, der lander oppe i midtercirklen, det er yderst sjældent de finder ind til en medspiller.

Han virkede slet ikke til at være i det rigtige gear i lørdags, og det skyldes nok mest af alt manglende kampform, men igen, de kvalificerede alternativer står ikke just i kø for at tage over, så pt ser en Rommedahl der ikke er i kampform, stadig ud til at være det bedste bud på pladsen...

Der har i øvrigt været så meget snak om, at Søren Larsen var skarp, det må jeg på det kraftigste erklære mig dybt uenig i, jo jo han scorede to mål, men han havde chancer til en 10-15 mere, hvor flere af dem var så store, at en skart angriber havde sat dem ind. Men de skarpe angribere sad ude med skader, så Søren Larsen var nok i virkeligheden den skarpeste af dem der var til rådighed, Duncan viste i hvert fald intet i den tid han var på banen, og Nordstrand fik ikke alverden ud af alt sit løbearbejde, forskellen på udlandsprofferne og SAS-ligaspillerne blev vel i virkeligheden udstillet meget godt (med undtagelse af Bøgelund, der var en af kampens bedste, om ikke den bedste, ellers gjorde SAS-ligaspillerne ikke meget væsen af sig).

Man kunne jo ligge en Kahlenberg over i højre side, har har det jo alligevel med at trække derover, og så lade en Krohn-Dehli ligge i venstre side... Så er man altså af med Rommedahl, og det med at han spillede en flot kval sidste gang holder altså ikke alverden, det er fortid nu er vi i nutiden og fremtiden...
Og Rommedahl kommer jo aldrig i kampform så lang tid han er i Ajax, det skulle da kun være hvis de fik 10-12 skader, da han jo ligger på aller yderste mandat i en trup på 28, iflg van Basten selv i hvert fald...

Nordstrand fik måske ikke så mange chancer, men han knoklede røven ud af bukserne i hele kampen... Jon Dahl får heller ikke altid så mange chancer men det er der så ingen der tænker på, men når en mand fra superligaen laver det samme stykke arbejder og laver plads til feks Søren Larsen så er det ikke godt nok?? Har du ikke bare set dig lidt sur på superligaen, prøv nu at give den lidt kredit, så ringe er den altså heller ikke Wink

Men vi er da enige om at hvis Søren Larsen burde have scoret mindst det dobbelte antal mål end det han gjorde, imo var det decideret dårligt med nogle af de afslutninger han havde...

JKJ
Gæst

« Svar #1048: 13 Okt 2008, 14:31 »

I landskampen fik han dog bolden i mål, men desværre blev der fløjtet for offside. Jeg var på stadion, så jeg kunne ikke gense situation, men jeg mener at have læst, at dommeren tog fejl. Ret mig endelig, hvis jeg er forkert på den.

Det var en fejl, en stor fejl endda, nu fik det heldigvis ikke den store betydning, men imo var dommertrioen også næsten lige så ringe som Malta...  Peace

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #1049: 13 Okt 2008, 16:37 »

Man kunne jo ligge en Kahlenberg over i højre side, har har det jo alligevel med at trække derover, og så lade en Krohn-Dehli ligge i venstre side... Så er man altså af med Rommedahl, og det med at han spillede en flot kval sidste gang holder altså ikke alverden, det er fortid nu er vi i nutiden og fremtiden...
Og Rommedahl kommer jo aldrig i kampform så lang tid han er i Ajax, det skulle da kun være hvis de fik 10-12 skader, da han jo ligger på aller yderste mandat i en trup på 28, iflg van Basten selv i hvert fald...

Nordstrand fik måske ikke så mange chancer, men han knoklede røven ud af bukserne i hele kampen... Jon Dahl får heller ikke altid så mange chancer men det er der så ingen der tænker på, men når en mand fra superligaen laver det samme stykke arbejder og laver plads til feks Søren Larsen så er det ikke godt nok?? Har du ikke bare set dig lidt sur på superligaen, prøv nu at give den lidt kredit, så ringe er den altså heller ikke Wink

Men vi er da enige om at hvis Søren Larsen burde have scoret mindst det dobbelte antal mål end det han gjorde, imo var det decideret dårligt med nogle af de afslutninger han havde...

Jon Dahl får måske ikke mange chancer, men han scorer til gengæld på dem han får, det vidner hans målscorer og scoringsgennemsnit om. Jeg er enig i, at Nordstrand arbejdede godt for holdet (det gjorde Rommedahl sådan set også, og han var trods alt farligere foran mål  Wink), og skabte plads til Larsen, han kom bare ikke selv frem til noget, og han var endnu længere fra at få noget ud af den smule han kom frem til. Det var ikke for at nedgøre Nordstrands indsats, den var godkendt, min pointe var bare, at de SAS-ligaspillere (undtagen Bøgelund og Thomas Rasmussen) der var på banen, ikke gjorde meget væsen af sig, i forhold til hvor ringe en modstander det egentlig var, vi var oppe imod.

SAS-ligaen er ok, men der er en grund til, at udlandsprofferne er kommet til udlandet, og man må ikke glemme, at selvom de måske ikke spiller så meget, så træner de altså stadig sammen med spillere, der er væsentligt bedre end standarden i SAS-ligaen, og lærer af dem. Det største minus ved ikke at være i kampform er, at man kan mangle lidt i timingen i løbene og duellerne, det så man blandt andet med Søren Larsens uskarphed, og Rommedahls mange offsides, resten er der ingen der kan tage fra dem, så længe de træner på samme niveau som altid, det er altså ikke de 90 minutter lørdag eftermiddag, der bestemmer den fysiske form eller evnen til at slå en aflevering.

Bøgelund er SAS-ligaspiller, og hans præstation har jeg jo rost til skyerne, han var efter min mening kampens bedste spiller, men det kendetegner jo også hans præstationer i AaB, det er næsten ligegyldigt hvor ringe resten af holdet spiller (og det kan vi vist ikke være uenige om, har været temmeligt ringe på det seneste  Wink), så leverer han altid en flot præstation. Det er de spillere, der leverer den slags præstationer i SAS-ligaen, der har noget at gøre på landsholdet, dem der falder sammen med resten af holdet er bare ikke gode nok, og det er altså den slags der er flest af (i hvert fald hvis vi sorterer dem fra, der ikke har Dansk pas).

Med hensyn til dit forslag om at flytte Kahlenberg over på højrekanten, og så sætte Krohn-Dehli på venstrekanten, så er det vel nok en mulighed, med Kahlenberg har altså stadig ikke imponeret på landsholdet (langt fra endda, han leverede en godkendt indsats mod Malta, men alt andet ville vel også have været mærkeligt), så personligt ser jeg hellere Kahlenberg sat af, end Rommedahl (selvom jeg gerne så Rommedahls plads forbedret), og når det så kommer til alternativerne på venstrekanten, så vil jeg nu foreløbigt foretrække Borring derude, frem for Krohn-Dehli, det er muligt den mening ændrer sig inden næste landskamp, men lige nu mener jeg Borring må stå foran Krohn-Dehli.

Sider: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010