home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23455
  0 Brugere, 1139 Gæster Online.

Nyeste Bruger: angelikalopez561
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 8 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276964 gange)
-Johnson-
Førsteholdsspiller

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #615: 27 Aug 2008, 14:49 »

Siden vores mærkelige sejr i Polen (5-1, eller sådan noget, hvor Madsen lavede hattrick?!?! Shockeret) har de bestemt ikke været prangende. Jeg har ikke rigtigt forventet, at vi skulle kvalificere os, men bare være nogenlunde tæt på, hvilket vi ikke har været i de sidste 2 kvaler.

VM 2006 sluttede vi 3'er i puljen 1 point efter Tyrkiet. Det er da ret tæt på. Det var reelt først i kval'en til EM2008, hvor det så lidt trist ud. Hvis man kigger på de kampe, så ødelagde Niclas Jensens røde kort mod Spanien samt Christian Olsens ditto mod Sverige (sammen med fodboldfjolset) en hel del. Af dårlige resultater i den kval. var det primært de to kampe mod Nordirland. Udover det, så var det da ikke så ringe. Vi slog både Island, Letland og Liechtenstein begge gange. Det er ikke optimalt, men jeg synes nu heller ikke det er verdens undergang.

plutonium
Manager

« Svar #616: 27 Aug 2008, 14:53 »

Jeg synes vi har ganske gode spillere. Ikke i verdensklasse, men vi burde være med til at konkurrere om de to bedste pladser i de puljer vi har været med i på det seneste. Det har ikke været tilfældet. Vi har været ude af kampen relativt tidligt i forløbet, og bliver presset af hold som Nordirland. Det er altså ikke tilfredsstillende.. .

Men det kan godt være, at jeg gør DK bedre end de er, men ikke desto mindre er jeg skuffet over resultaterne. Dog ikke så meget, som jeg er ked af spillet. Det lyder ikke så godt, når MO siger, at marginalerne ikke er på vores side, når de marginaler har manglet i 4 år! Det er hele konceptet der mangler. Spillet er for langsomt, når vi kommer op på den sidste tredjedel af banen. Så er det ligesom om, at spillerne tænker 'pis, jeg har bolden! HVAD GØR JEG HVAD GØR JEG!?!?!?!' så spiller de bolden videre til næste mand, der tænker det samme. De spiller bare bolden frem og tilbage imellem sig, i stedet for at satse på en aflevering, der kan flå modstandernes forsvar itu.

EDIT
Så lige ovenstående bemærkning af Johnson. Så ok, vi er med til det sidste i puljen i 2004. Men ikke desto mindre, så var spillet heller ikke fantastisk den gang. Dog resultatmæssigt LIDT bedre.
« Seneste Redigering: 27 Aug 2008, 14:55 af plutonium » Logged

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #617: 27 Aug 2008, 15:03 »

Jeg synes vi har ganske gode spillere. Ikke i verdensklasse, men vi burde være med til at konkurrere om de to bedste pladser i de puljer vi har været med i på det seneste. Det har ikke været tilfældet. Vi har været ude af kampen relativt tidligt i forløbet, og bliver presset af hold som Nordirland. Det er altså ikke tilfredsstillende.. .

Jeg har svært ved at se de gode spillere. Agger, Poulsen og til dels Daniel jensen og Martin Laursen. Resten er primært bænkevarmere i klubber som sjældent når noget som helst.

Om spillet har været godet eller skidt ved jeg ikk ehelt. Det har været svingende. Men resultaterne har været nogenlunde som man kunne forvente. Det er kun de to Nordirlandskampe, der har været noget skidt.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #618: 27 Aug 2008, 17:12 »

Jeg har svært ved at se de gode spillere. Agger, Poulsen og til dels Daniel jensen og Martin Laursen. Resten er primært bænkevarmere i klubber som sjældent når noget som helst.

Om spillet har været godet eller skidt ved jeg ikk ehelt. Det har været svingende. Men resultaterne har været nogenlunde som man kunne forvente. Det er kun de to Nordirlandskampe, der har været noget skidt.

Hvor udekampen i Nordirland blev spillet i et vejr, hvor selv San Marino kunne have været heldige at slå Spanien, det var vitterligt ikke vejr at spille fodbold i. Så jeg er helt enig, resultaterne har altså ikke været så dårlige som folk gør dem.

Men det kan godt være, at jeg gør DK bedre end de er, men ikke desto mindre er jeg skuffet over resultaterne. Dog ikke så meget, som jeg er ked af spillet. Det lyder ikke så godt, når MO siger, at marginalerne ikke er på vores side, når de marginaler har manglet i 4 år! Det er hele konceptet der mangler. Spillet er for langsomt, når vi kommer op på den sidste tredjedel af banen. Så er det ligesom om, at spillerne tænker 'pis, jeg har bolden! HVAD GØR JEG HVAD GØR JEG!?!?!?!' så spiller de bolden videre til næste mand, der tænker det samme. De spiller bare bolden frem og tilbage imellem sig, i stedet for at satse på en aflevering, der kan flå modstandernes forsvar itu.

EDIT
Så lige ovenstående bemærkning af Johnson. Så ok, vi er med til det sidste i puljen i 2004. Men ikke desto mindre, så var spillet heller ikke fantastisk den gang. Dog resultatmæssigt LIDT bedre.

Du er ked af spillet, og nævner vist også et andet sted noget med at Morten Olsen er alt for stædig med taktikken og systemet, og alligevel mener du at Laudrup eller Wieghorst, der begge spiller lige så stædigt på præcis samme system, som oplagte kandidater til at tage over efter Morten Olsen  Wink

Du nævner også et sted, at han resultatmæssigt er den bedste træner herhjemme på klubplan. Tag et kig i statistikkerne for de tidligere landstrænere, og hold dem op mod Morten Olsens resultater med landsholdet, så tror jeg du vil se, at det faktisk også gælder på landsholdsplan. Morten Olsens første 4 år var han resultatmæssigt lysår foran alle sine forgængere, de seneste 4 år har han lagt på niveau med sine forgængere resultatmæssigt, men med et langt dårligere spillermateriale.

Du nævner også et sted, at han kvæler kreativiteten, og her må jeg erklære mig uenig, han har bare ikke spillerne, der tør tage de chancer der skal til, som jeg også tidligere har været inde på. Hvis han så stringent ville kvæle de kreative indslag, så var Gravesen sat af holdet længe før han selv bestemte sig for at stoppe, og Leon var aldrig kommet ind, men faktum er jo, at Gravesen spillede hver gang, og Leon flere gange er kommet med på landsholdet, på trods af at han ikke spillede for sit klubhold. Det er ikke fordi Morten Olsen ikke vil have det kreative islæt på holdet, han har bare ikke spillerne der tør tage ansvaret for det, og det er nu engang ikke Morten Olsens skyld, at de Danske spillere er nogle pivskidder.
Du har så heller aldrig hørt feks Portsmouth melde ud at de vil i Top 4, Tottenham har meldt ud at de vil drille de 4 store, men de er vist også de eneste...

Hvis nu bare de danske spillere og trænerstaben så var realistiske var det noget andet... De mener jo gang på gang at de er mindst et top 2 hold, tit er det heller ikke deres egen skyld at vi ikke er kommet videre osv osv... De skyder rigtig tit skylden på alt muligt andet end dem selv, og så lang tid de ikke kan kigge på dem selv og være realistíske om holdets chancer erdet altså mere end svært at tage dem seriøse...
Portsmouth har meldt ud at de gerne vil i top 6-8, imo et sted de sagtens kan ende, og dermee også set det rigtige verden i øjnene og kender deres egne begrænsninger - styrker og svagheder...

Den dag MO og flere landsholdsspilere indser det også så har vi måske en anden sag men ikke før...

Og ok, så er han en dårlig kopi, men vi er da i hvert fald enige om at Laudrup ikke vil gøre noget godt for landsholdet Wink

Nå, jamen så lad os da flytte eksemplet til Danmark i stedet for Premier League, der var vist ikke mange klubber, før sæsonen, der ikke gik ud og braldrede op om forventninger om en top 4 placering i SAS ligaen, du har vist endda selv kommenteret det et eller andet sted, synes jeg at kunne huske. Der kan altså kun være 4 hold i top 4, men der er noget i omegnen af 10 hold der har forventninger om at slutte deroppe. Betyder det så, at Wieghorst skal fyres, hvis Nordsjælland kun bliver nummer 6? nej vel, der vil ikke være en eneste der mener at de har underpræsteret, det er hvad de har niveauet til. Det er præcis det samme med landsholdet, de har bare ikke niveauet til bedre resultater end dem de har præsteret.

Jeg synes i øvrigt heller ikke at kunne huske at Morten Olsen eller spillerne ligefrem har sagt, at Danmark er et superhold, der bare skal slå dem alle, tvært imod så husker jeg flere eksempler på at de har forsøgt at nedtone forventningerne til dem lidt. Der var godt nok lige engang hvor der var en historie fremme, om at Bonde skulle have sagt, at vi kunne vinde VM2010, men det viste sig jo at være et fejlcitat, og dem kan man altså ikke stille andre en pressen til regnskab for. Men det er da klart, man går ikke ud og siger at man er det dårligste hold, og man ikke kan slå den og den modstander, man skal som spiller og træner tro på chancen, spørg bare Michael Laudrup hvad der sker, hvis man går ud og rakker sit eget hold ned før og efter hver kamp, den taktik smed han jo en kæmpeføring væk på i sin tid i Brøndby.

Og så er pressen jo i øvrigt også glade for at lægge folk ord i munden, det så vi jo så sent som i morges, hvor de gør det at han lufter muligheden for et stop i 2010, til at han rent faktisk har tænkt sig at stoppe.

JKJ
Gæst

« Svar #619: 27 Aug 2008, 18:55 »

Nå, jamen så lad os da flytte eksemplet til Danmark i stedet for Premier League, der var vist ikke mange klubber, før sæsonen, der ikke gik ud og braldrede op om forventninger om en top 4 placering i SAS ligaen, du har vist endda selv kommenteret det et eller andet sted, synes jeg at kunne huske. Der kan altså kun være 4 hold i top 4, men der er noget i omegnen af 10 hold der har forventninger om at slutte deroppe. Betyder det så, at Wieghorst skal fyres, hvis Nordsjælland kun bliver nummer 6? nej vel, der vil ikke være en eneste der mener at de har underpræsteret, det er hvad de har niveauet til. Det er præcis det samme med landsholdet, de har bare ikke niveauet til bedre resultater end dem de har præsteret.

Jeg synes i øvrigt heller ikke at kunne huske at Morten Olsen eller spillerne ligefrem har sagt, at Danmark er et superhold, der bare skal slå dem alle, tvært imod så husker jeg flere eksempler på at de har forsøgt at nedtone forventningerne til dem lidt. Der var godt nok lige engang hvor der var en historie fremme, om at Bonde skulle have sagt, at vi kunne vinde VM2010, men det viste sig jo at være et fejlcitat, og dem kan man altså ikke stille andre en pressen til regnskab for. Men det er da klart, man går ikke ud og siger at man er det dårligste hold, og man ikke kan slå den og den modstander, man skal som spiller og træner tro på chancen, spørg bare Michael Laudrup hvad der sker, hvis man går ud og rakker sit eget hold ned før og efter hver kamp, den taktik smed han jo en kæmpeføring væk på i sin tid i Brøndby.

Og så er pressen jo i øvrigt også glade for at lægge folk ord i munden, det så vi jo så sent som i morges, hvor de gør det at han lufter muligheden for et stop i 2010, til at han rent faktisk har tænkt sig at stoppe.

Jamen vi er da helt enige om at når 7-9 klubber går  ud og melder ud at de skal i mindst top 4 så lever de også i deres egen lille klokke, ingen tvivl om det.
Men der er de fleste medier også realistiske nok til at indse at der kun kan være 5-6 klubber der kan være med helt i toppen...

Ang deres udtalelser, så husker jeg bla en Rommedal og Jon Dal der virkelig havde fortjent en tudekiks af de helt store da de efter den sidste eller næst sidste kamp i kvalen hvor det blev afgjort vi ikke kom med til EM... Vi var langt bedre end vores placering, dommeren var imod os hele tiden, banen var en pløjemark, bolden var for blød eller hård osv osv...
De ville netop ikke indse at vi ikke var bedre og at de andre hold netop var bedre end vi var, i hvert fald i den kval...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #620: 27 Aug 2008, 19:10 »

Jamen vi er da helt enige om at når 7-9 klubber går  ud og melder ud at de skal i mindst top 4 så lever de også i deres egen lille klokke, ingen tvivl om det.
Men der er de fleste medier også realistiske nok til at indse at der kun kan være 5-6 klubber der kan være med helt i toppen...

Ang deres udtalelser, så husker jeg bla en Rommedal og Jon Dal der virkelig havde fortjent en tudekiks af de helt store da de efter den sidste eller næst sidste kamp i kvalen hvor det blev afgjort vi ikke kom med til EM... Vi var langt bedre end vores placering, dommeren var imod os hele tiden, banen var en pløjemark, bolden var for blød eller hård osv osv...
De ville netop ikke indse at vi ikke var bedre og at de andre hold netop var bedre end vi var, i hvert fald i den kval...

Hvad har det med Morten Olsen at gøre, at et par af spillerne er konkurrencemenneske r nok til at være dårlige tabere?  Wink

Og hvorfor kan medierne ikke også være realistiske nok til at indse, at det kvalifikation aldring kan være et krav, når der er to bedre hold med i puljen, og det kun er de to bedste der går videre? Det gælder måske kun for klubhold, at omgivelsernes forventninger svarer nogenlunde til holdets reelle styrke? Om noget burde det da være omvendt, for klubberne kan da trods alt bare købe bedre spillere, uden at skulle kigge alverden på nationaliteten, den mulighed har man ikke på landsholdet, stinker spillerne er det altså bare ærgerligt.

MBryoma
Reserveholdsspiller

« Svar #621: 27 Aug 2008, 19:15 »

Er det rigtig at Morten Olsen stopper efter OL eller VM?

One Team One Goal,
You Can't Believe In The Dream,
Until You Believe In Each Other

JKJ
Gæst

« Svar #622: 27 Aug 2008, 19:19 »

Hvad har det med Morten Olsen at gøre, at et par af spillerne er konkurrencemenneske r nok til at være dårlige tabere?  Wink

Og hvorfor kan medierne ikke også være realistiske nok til at indse, at det kvalifikation aldring kan være et krav, når der er to bedre hold med i puljen, og det kun er de to bedste der går videre? Det gælder måske kun for klubhold, at omgivelsernes forventninger svarer nogenlunde til holdets reelle styrke? Om noget burde det da være omvendt, for klubberne kan da trods alt bare købe bedre spillere, uden at skulle kigge alverden på nationaliteten, den mulighed har man ikke på landsholdet, stinker spillerne er det altså bare ærgerligt.

MO har nu heller aldrig været den der ikke kommer med en eller anden undskyldning, uden at have set alle hans udtalelser så synes jeg det er meget sjældent at han har indrømmet at vi har tabt til en bedre modstander, der har altid været 117 undskyldninger og en forklaring om at vi jo spillede meget godt men ikke havde heldet foran mål...
De mål vores modstandere scorer er altid på fejl og uheld... Men er alle mål ikke det??

Hvorfor medierne ikke fokusere så meget på feks FCN udmeldning om deres placering skal jeg lade uasgt, en af grundene kunne jo være at vi simpelthen er blevet forvænet med slutrunder i lille DK, og det må vi jo se i øjnene at det er vi bare ikke store nok eller gode nok til pt...

JKJ
Gæst

« Svar #623: 27 Aug 2008, 19:20 »

Er det rigtig at Morten Olsen stopper efter OL eller VM?

Måske efter 2010, men det må vi jo se... Han er blevet fejlciteret for at sige at han stopper efter VM 2010...

MrTennis
Gæst

« Svar #624: 27 Aug 2008, 19:21 »

Det er dejligt at morten olsen stopper 2010, og mener at Michael L vil være en god afløser. Jeg håber dog at DBU fyrer ham inden, hvis han ikke tager sig sammen Wink

JKJ
Gæst

« Svar #625: 27 Aug 2008, 19:24 »

Det er dejligt at morten olsen stopper 2010, og mener at Michael L vil være en god afløser. Jeg håber dog at DBU fyrer ham inden, hvis han ikke tager sig sammen Wink

MO stopper IKKE i 2010!!
Og ML er jo bare en kopi af MO så hvorfor dog bytte??

Vi mangler nytænkning og nyt blod, det er ikke sikert det hjælper alverden men det kan i hvert fald ikke skade noget...

MrTennis
Gæst

« Svar #626: 27 Aug 2008, 19:31 »

Morten olsen mstopper da som landstræner 2010, og jeg mener ikke selv at Michael L er en god afløser, det gør Morten!!!!!!!

JKJ
Gæst

« Svar #627: 27 Aug 2008, 19:37 »

Morten olsen mstopper da som landstræner 2010, og jeg mener ikke selv at Michael L er en god afløser, det gør Morten!!!!!!!

OK, vi tager den lige engang til, MO stopper ikke i 2010, det er EB der for engang skyld - skal læses ironisk - har fordrejet et interview totalt til deres egen fordel... Han har sagt måske, det er ikke det samme som han stopper 100%!!

MrTennis
Gæst

« Svar #628: 27 Aug 2008, 19:40 »

Jeg har altså set det på ca. 10 sites Wink ?

JKJ
Gæst

« Svar #629: 27 Aug 2008, 19:44 »

Jeg har altså set det på ca. 10 sites Wink ?

Nu skal man jo ikke ligefrem tro på alt hvad der står på nettet... Så burde feks Ronaldo jo også været blevet solgt til RM for en lille mia sådan ca 250-300 gange...

Og prøv at læse her -> http://www.sporten.dk/fodbold/vm-2008-2009/olsen-nedtoner-landsholdsstop

Sider: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010