home forum contact

Velkommen
Gæst
Søg

SENEST AKTIVE EMNER
Glemt din kode?
Registrer
Dato Forfatter Forum Emne
I går kl. 10:26:46 Broen13 Challenges The real SAF Challenge
20 Nov 2024, 11:53 ydersog Klubsøgnin... Brighton & Hove Albion
19 Nov 2024, 11:24 Lars Pedersen Omklædning... Ang. Spcs
14 Nov 2024, 20:58 andersnomanni Blogs SAF Challenge
24 Okt 2024, 21:05 Broen13 Blogs Rejsen gennem Portugal
24 Okt 2024, 17:05 Bubbles Blogs #2 - Et sidste save - ...
17 Okt 2024, 23:31 Svartowiz Omklædning... Sommer opdatering
Antal Registrerede Brugere: 23454
  0 Brugere, 1275 Gæster Online.

Nyeste Bruger: concordemayfai...
FORUM
+  FmFreaks Forside
|-+  Forum: Andet
| |-+  Kategori: Fodbold
| | |-+  Det Danske Landshold
0 Brugere og 6 Gæster læser i øjeblikket dette emne.
Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 218 Udprint
Forfatter Emne: Det Danske Landshold  (Læst 276926 gange)
Shaft
Manager

Sv: Det Danske Landshold.
« Svar #600: 27 Aug 2008, 03:04 »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/landsholdsfodbold/article1048682.ece

Nu er det officielt at Morten Olsen stopper som dansk landstræner efter vm-kvalen og det mulige Vm.

Så er det vel også på tide at man beder ham om at stoppe, da det ikke rigtigt kan gøre noget nu hvor han har udmeldt at han smutter.

Set fra Mortens side er det også klogt at melde det ud, for nu kan vi forhåbentlig se to år frem uden hele tiden at skulle bede ham om at smutte.

Hvad synes du ?

plutonium
Manager

« Svar #601: 27 Aug 2008, 07:33 »

Jo, det er klogt af ham. Det må være evigt irriterende at høre på medier der konstant vil have ham fyret. Nu er der sat en dato for hans stop, og så kan medierne ikke pille mere ved dén sag*! Desuden har DBU (som jo nok vidste det før Ekstrabladet fik det at vide) masser af tid til at finde en afløser. Det var et godt træk af Morten Olsen.

* med mindre medierne selvfølgelig begynder at ville have ham fyret midt i kvalifikationen, hvilket ville være direkte idiotisk, i mine øjne.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

plutonium
Manager

« Svar #602: 27 Aug 2008, 07:38 »

Er fuldstændig enig med dig Daniel.
Vi må bare erkende, at vi ikke har bedre spillermateriale til landsholdet p.t.
Og så kan du udpege hvem som helst til landstræner uden at vi kommer ret meget videre.
Syntes problemet med de danske spiller er, at de har alt for tralvt med at komme udenlands. De kigger for meget på det økonomiske fremfor det sportslige. Og 8 ud af 10 vender hjem igen efter at have floppet.
Ud af til virker de tit som nogen tøsedrenge når de rejser udenlands (og nogen gange også her hjemme). Så snart de ikke har været på hold et par uger piver de, og så vil de sælges!!! Som f.eks. Mikkel Thygesen og Lars Jacobsen.
Men også en knægt som Jonas Troest piver fordi han ikke får spilletid. I stedet for at lære af Helveg som er en af de mest rutinerede vi har i SAS ligaen. Og så må man sku slås det år indtil Helveg vel endelig går på pension.

Jeg kunne ikke være mere enig. Jeg fatter ikke hvad de har SÅ travlt for. De er jo ikke færdigudviklede fodboldspillere endnu. Og SÅ dårlig er den danske liga heller ikke (mere). Topniveauet er styrket gevaldigt og der er flere penge. For fem år siden måtte mange af spillerne i de små (sas-liga)klubber have arbejde ved siden af fodbolden, hvor de i dag gerne skulle være 100% fuldtidsproffer. (i må ikke hænge mig op på den påstand, det var noget jeg hørte i fjernsynet, og har derfor taget det for gode varer).

Alt i alt forstår jeg ikke, at man skifter før man i den grad har bevist i den hjemlige liga, at man er god nok. En halvsæson eller et par kampe er ikke nok til at bevise om man har niveau.

Og så er der dem der piver. De skal tage sig sammen. Modgang styrker, og store spillere på det danske landshold har også måtte kæmpe for deres pladser i udlandet. Der er Helveg jo et rigtig godt eksempel, du kom med.

100 Film du skal se før du dør - kig ind og giv dit bidrag til FmFreaks' top100 filmliste Peace

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #603: 27 Aug 2008, 08:59 »

Som andre nævner, så kan Olsens udmelding om sit stop lukke debatten om ham for nu. Det er fint. Så får vi ro på den front. Olsen peger selv på Laudrup som afløser. Jeg synes dog, at Laudrup mangler at vise lidt mere på klubplan. Jeg er ikke negativ overfor Laudrup på et senere tidspunkt, men lige nu føler jeg ikke, at han har vist nok. Jeg tror dog, at talentet er der. Skulle det alligevel blive Laudrup, så får vi da i det mindste en form for taktisk kontinuitet, og det er godt nok. Specielt eftersom man vel efterhånden har fået implementeret MO's spilkoncept på ungdomsholdene. Det ville være fjollet at kaste det bort.

Potentielle kandidater  til landstrænerposten skal efter min mening findes i udlandet. Jeg tror, vi har godt af at få noget nyt blod ind. Der findes ingen danske trænere, som har markeret sig tilstrækkeligt på den internationale scene til, at de kan stå i spidsen for landsholdet.

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #604: 27 Aug 2008, 09:52 »

Er uenig i, at spillermaterialet ikke er til mere.

Lars Jacobsen ser ud til at være begyndt at spille godt. Og hvis Thomas Rasmussen holder sit niveau, så ser backsne fornuftige ud.
Midterforsvaret har ikke været bedre i lang tid og det samme med den defensive midtbane. Daniel Jensen, Christian Poulsen og Leon A samt diverse SASligaspillere gør den ganske stærk.

På den offensive midt ser det også pænt ud. Det ser ikke ud til at vi kommer af med Rommedahl, men han gør det egentlig også OK for tiden. Og med Jon Dahl og Kalle på de to andre pladser er det også et pænt Europæisk niveau vi kan diske op med her.

I angrebet må Nicklas Bendter snart være selvskrevet. Selv om han ikke er en verdensklassespille r endnu, så rammerhan oftere og oftere dagen. Og med indhoppere som Søren Larsen og JonD, der kan rykkes frem, behøver han ikke gøre det hver gang.

Alt i alt synes jeg vi har et hold i pæn Europaklasse. Christian Poulsen, Daniel Agger og Martin Laursen må være bedre en den gennemsnitlige topspiller i Europa, mens Thomas R er dårligere.

At danske spillere piver er jeg imidlertid ikke uenig i. De må lære at arbejde for det. Men jeg har egentlig respekt for Thygesen. Han får at vide, at han ikke er aktuel på holdet og vælger så ikke at spilde mere tid, men rejse hjem og blive bedre.

Jeg tror helt klart på at en udenlandsk træner ville kunne hjælpe Danmark. Desværre bør det nok være en træner, der ikke spiller så optimistisk fodbold som MO prøver på. Så længe vi ikke har et materiale, der er bedre end det vi har, så må det flotte fodbold komme i anden række.

Jeg er enig i, at det ser ud til at lysne for landsholdet, i forhold til de seneste 4 år. Men de seneste 4 år har vi altså ikke haft holdet til mere end hvad vi har opnået, da idealopstillingen måske nok har været ok, men bare alt for skadesplaget, og kvalificerede reserver har der ikke været mange af.

Hvad en træner der er villig til at spille defensiv pindsvinefodbold angår, så siger jeg nej tak, sådan en havde vi i Richard Møller Nielsen, og er der en Dansk landstræner gennem tiden der har underpræsteret så er det ham, jaja, han vandt EM, men glem nu ikke, at han altså ikke engang havde formået at kvalificere holdet til den slutrunde, vi måtte med på et afbud, resten er historie, vi vandt heldigt slutrunden, på samme form for fodbold, som jeg ikke er et øjeblik i tvivl om, at de fleste herinde hadede Grækerne for at spille, da de vandt. Men Richardo havde altså langt flere store profiler til sin rådighed end Morten Olsen nogensinde har haft, og alligevel glippede også han to slutrundekvalifikat ioner i træk, på trods af at han rent faktisk spillede det defensive spil, som mange råber op om at Morten Olsen skal spille... Så vil jeg ærligt talt hellere se et hold forsøge at underholde, hvis resultatet alligevel er det samme i sidste ende.

Jeg kunne måske godt tænke mig lidt flere af de direkte afleveringer når landsholdet spiller, men det tror jeg egentlig mere handler om spillernes mod, eller mangel på samme, end det handler om taktikken, der er ingen der tør slå de afleveringer. Gravesen turde, men han blev også haglet ned af pressen for sine mange boldtab, frem for at blive rost til skyerne, for ofte at være arkitekten bag de virkelig farlige angreb. Han turde slå de lidt mere risikable afleveringer, som enten resulterede i et virkelig giftigt angreb, eller et boldtab, og en eventuel kontra, jeg mener klart at det var risikoen værd. Vi mangler en ny type som ham, og det nærmeste vi endnu har været er vel Leon, han har vist lidt af det mod og den fightervilje der skal til, han har desværre bare haft store problemer med at spille sig på holdet i de klubber han er kommet til af en eller anden grund. Martin Jørgensen havde faktisk også en enkelt god kamp, hvor det var ham der spillede på den centrale midtane, og slog den slags afleveringer, desværre kunne han så ikke gøre kunststykket efter næste gang han blev prøvet på pladsen, så han er ikke løsningen, han er i øvrigt også alt for skadet til at man kan bygge noget som helst op om ham.

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #605: 27 Aug 2008, 10:16 »

http://www.sporten.dk/hurtiglob-pa-skojter/world-cup-2007-2008/olsen-nedtoner-landsholdsstop

Det lader til, at der er nogle journalister, der har været lidt for hurtige på aftrækkeren.

JKJ
Gæst

« Svar #606: 27 Aug 2008, 10:22 »

http://www.sporten.dk/hurtiglob-pa-skojter/world-cup-2007-2008/olsen-nedtoner-landsholdsstop

Det lader til, at der er nogle journalister, der har været lidt for hurtige på aftrækkeren.

Ævæv havde lige håbet, selv om der er langt til 2010...  ticked off

Men er helt enig med DNE, Laudrup er bare en kopi af MO og så kan vi jo lige så godt beholde orginalen frem for en mini kopi...  Ubeslutsom

MO er og bliver aldrig min favorit, og jeg vil se særdeles kritisk på ham og holdet de næste mange kampe... hvis jeg overhovedet gider at se dem spille...

DNE
Landsholdsspiller

« Svar #607: 27 Aug 2008, 12:51 »

Hvis vi kvalificerer os til VM 2010 vil det efter min mening være godt klaret, eftersom der er to bedre hold i vores pulje, at forlange en kvalifikation svarer jo lidt til, når halvdelen af Premier League holdene går ud med forventninger om en top 4 placering, der er nu engang kun 4 der kan indfri en sådan forventning, og umiddelbart vil jeg endda mene, at de 4 placeringer mere eller mindre er givet på forhånd, rækkefølgen er ikke sikker, men holdene er det, alligevel går op mod 6 andre ud og melder ud, at de vil i top 4 i år. Det er lidt det samme med landsholdet, ok, vi har måske en bedre chance for at kvalificere os til VM, end Portsmouth har for at slutte i top 4 i Premier League, men vi kan ikke komme uden om at der altså på papiret er to hold i puljen, der er stærkere end os.

Når sæsonen er slut, er der ingen der mener Portsmouth har underpræsteret, hvis de bliver nummer 6 eller 7 i Premier League, men skulle Danmark slutte som nummer 3 eller 4 i puljen, så skal træneren og halvdelen af spillerne trækkes til galgen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Og JKJ, Laudrup er ikke bare en kopi af Morten Olsen, han er en dårlig kopi. Morten Olsen er en dygtig træner, det har Laudrup endnu ikke vist tegn på at han er  Wink

plutonium
Manager

« Svar #608: 27 Aug 2008, 13:52 »

Det der gør, at jeg synes Morten Olsen er en dårlig træner (for topfodbold) er, at han ikke omstiller sig. Han vil død-og-pine spille på samme måde ALTID. De store hold har efterhånden læst ham, så det er ikke den store kunst at finde frem til vores svagheder  Wink

Han er uden tvivl den træner der resultatmæssigt PÅ KLUBPLAN er den bedste i DK, men jeg tror bare ikke han er den rette for landsholdet. Det er derfor jeg bliver så glad, når fx Leon Andreasen kommer ind, for han er sgu lidt mere fanden-i-voldsk og sætter til tider taktikken i anden række, hvis han ser en mulighed. At det så kikser ofte er noget andet. Der mangler chanceskabere. Det er ikke nok at have en Rommedahl der kan løbe hurtigt på kanten, og man kan slet ikke bygge sit spil op omkring det. Og så de 2-300 afleveringer oppe foran modstandernes felt indtil vi mister bolden er uacceptabelt. Der skal noget mod til. Min teori er, at Morten Olsen kvæler kreativiteten, ved at lægge sine taktiker.

Han virker ikke glad for individualister, og jeg er derfor lykkelig for, at Bendtner har fået gennemtrumfet sin plads på holdet. Han tilfører noget ekstra.

-LFC-
Manager

« Svar #609: 27 Aug 2008, 14:10 »

For at sige det kort, så er Morten Olsen en dygtig træner, men en alt for stædig træner og derfor de dårlige resultater. Han vil altid spille det samme bold selvom det halve hold er væk, hvilket er hans svaghed.

plutonium
Manager

« Svar #610: 27 Aug 2008, 14:16 »

For at sige det kort, så er Morten Olsen en dygtig træner, men en alt for stædig træner og derfor de dårlige resultater. Han vil altid spille det samme bold selvom det halve hold er væk, hvilket er hans svaghed.

Lige mine ord i kortere version  Opstemt

Jeg er træt af det...

-Johnson-
Førsteholdsspiller

« Svar #611: 27 Aug 2008, 14:27 »

Nu har hans resultater jo langt fra været dårlige, hvis man sammenligner med tidligere trænere og samtidig tager det nuværende spillermateriale i betragtning. Statistisk set, så tror jeg at han er blandt de bedste.

Helt generelt lader det til, at folk har fået ind i hovedet, at Danmark død og pine skal være repræsenteret ved hver eneste slutrunde. Det er urealistisk. Jeg medgiver, at Olsen tilsyneladende er en forholdsvis konservativ mand. Men det er langt fra det samme, som at konkludere (som nogle gør), at alle andre hold har læst Danmarks koncept.

-LFC-
Manager

« Svar #612: 27 Aug 2008, 14:36 »

Nu har hans resultater jo langt fra været dårlige, hvis man sammenligner med tidligere trænere og samtidig tager det nuværende spillermateriale i betragtning. Statistisk set, så tror jeg at han er blandt de bedste.

Helt generelt lader det til, at folk har fået ind i hovedet, at Danmark død og pine skal være repræsenteret ved hver eneste slutrunde. Det er urealistisk. Jeg medgiver, at Olsen tilsyneladende er en forholdsvis konservativ mand. Men det er langt fra det samme, som at konkludere (som nogle gør), at alle andre hold har læst Danmarks koncept.
Siden vores mærkelige sejr i Polen (5-1, eller sådan noget, hvor Madsen lavede hattrick?!?! Shockeret) har de bestemt ikke været prangende. Jeg har ikke rigtigt forventet, at vi skulle kvalificere os, men bare være nogenlunde tæt på, hvilket vi ikke har været i de sidste 2 kvaler.

JKJ
Gæst

« Svar #613: 27 Aug 2008, 14:38 »

Hvis vi kvalificerer os til VM 2010 vil det efter min mening være godt klaret, eftersom der er to bedre hold i vores pulje, at forlange en kvalifikation svarer jo lidt til, når halvdelen af Premier League holdene går ud med forventninger om en top 4 placering, der er nu engang kun 4 der kan indfri en sådan forventning, og umiddelbart vil jeg endda mene, at de 4 placeringer mere eller mindre er givet på forhånd, rækkefølgen er ikke sikker, men holdene er det, alligevel går op mod 6 andre ud og melder ud, at de vil i top 4 i år. Det er lidt det samme med landsholdet, ok, vi har måske en bedre chance for at kvalificere os til VM, end Portsmouth har for at slutte i top 4 i Premier League, men vi kan ikke komme uden om at der altså på papiret er to hold i puljen, der er stærkere end os.

Når sæsonen er slut, er der ingen der mener Portsmouth har underpræsteret, hvis de bliver nummer 6 eller 7 i Premier League, men skulle Danmark slutte som nummer 3 eller 4 i puljen, så skal træneren og halvdelen af spillerne trækkes til galgen. Jeg forstår det simpelthen ikke.

Og JKJ, Laudrup er ikke bare en kopi af Morten Olsen, han er en dårlig kopi. Morten Olsen er en dygtig træner, det har Laudrup endnu ikke vist tegn på at han er  Wink

Du har så heller aldrig hørt feks Portsmouth melde ud at de vil i Top 4, Tottenham har meldt ud at de vil drille de 4 store, men de er vist også de eneste...

Hvis nu bare de danske spillere og trænerstaben så var realistiske var det noget andet... De mener jo gang på gang at de er mindst et top 2 hold, tit er det heller ikke deres egen skyld at vi ikke er kommet videre osv osv... De skyder rigtig tit skylden på alt muligt andet end dem selv, og så lang tid de ikke kan kigge på dem selv og være realistíske om holdets chancer erdet altså mere end svært at tage dem seriøse...
Portsmouth har meldt ud at de gerne vil i top 6-8, imo et sted de sagtens kan ende, og dermee også set det rigtige verden i øjnene og kender deres egne begrænsninger - styrker og svagheder...

Den dag MO og flere landsholdsspilere indser det også så har vi måske en anden sag men ikke før...

Og ok, så er han en dårlig kopi, men vi er da i hvert fald enige om at Laudrup ikke vil gøre noget godt for landsholdet Wink

JKJ
Gæst

« Svar #614: 27 Aug 2008, 14:42 »

Tjaaa det kommer jo gang på gang fra MO og felre spillere, at vi selvfølgelig skal og bør komme til den og den slutrunde, hvofor skal medierne og de alm folk på gaden så ikke piske en stemning op når det ikke sker...

Hvis man hos MO og spillerne prøvede at se virkligheden i øjnene, og komme ud af den lille klokke de lever i, ville de vel kunne indse at vi simpelthen ikke har spillerne til at komme til en slutrunde gang på gang...
Sålang til de ikke selv kan indse det mener jeg også de har ret til den kritik de feks får herinde...

Sider: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 218 Udprint 

This site is not endorsed by Sports Interactive or SEGA and is intended for entertainment purposes only. « More Info »
©2005-2018, FmFreaks.dk
                                         Forum Powered by SMF 1.0.5 · SMF ©2001-2010